DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #201 Skrevet 6. mai 2008 Grattis m spire Rose, ja da følger vi hverandre fremover:) Er liksom ikke helt sikker på hvor jeg havner her inne.......Januarklubben? Gravid i moden alder? 1.trimerster???? Tror nok jeg blir her for d meste, vanskelig å gi slipp på jentene mine her inne:) Da synes jeg ikke vi gjør om datoen for park-treff.....14.juli... Passer jo egentlig ypperlig m frognerparken med wooooood i bakgrunn:) Rydding i heimen på gang:( Kos dere i kveld!
tussemor5 Skrevet 6. mai 2008 #202 Skrevet 6. mai 2008 God kveld, god kveld damer!!!!!!!!!! Da er endelig tiden til litt alenetid foran pc'n. Har skrevet flere laaaange innlegg de siste dagene, men av en eller annen grunn er de bare plutselig blitt borte...sukkk,men jeg gjør ett nytt forsøk og gir ikke opp. Utrolig mye spennende som skjer gitt. Gratulerer så mye Rose, denne gangen går det helt sikkert kjempebra!!!!!!!!!!! Blir spennende å følge med!!!!!! Snork Frøken: Hehehehe...tomatsuppe ja, det som er såååååå godt, spesielt hjemmelaget med pasta og hvitløksbaguetter...håper jeg får noen skikkelig sunne nykker hvis vi blir gravid, sist gikk det i sjokoloade og snop - noe som vises...sukk....Så kjekt med nye klær. Vi er så sinnsykt heldige, en ting er at vi arver mye, men jeg har ei svigermor med god smak som handler r som en gal, med andre ord så slipper jeg billig unna den biten både på den ene og den andre måten...knis...er ikke så glad i shopping, har ikke ro i kroppen til det. Når jeg selv trenger nye klær er det ei veninnde som omtrent forteller meg det og hun tar meg med på shopping, jeg plasseres i prøverommet og hun løper rundt og henter passende klær - helt greit for meg...hehehe...men det er skikkelig gøy å kle opp disse små i nye fine klær. Gleder meg til å kle gullet opp i bunad på 17 mai, bare så synd jeg har nattevaktshelg...sukk....hvordan går det ellers? Har du kommet litt ovenpå igjen etter den turen ned i kjellern du hadde her for noen dager siden???? Sanna: Hadde vært gøy å opplevd en slik kamp live ja. For noen år siden satt jeg å så TIL mot VIF med en hel gjeng Vif suportere. Vi var 2 av ca 30 som heiet på TIL og TIL vant - fantastisk gøy. Lo hele resten av den kvelden gitt:) Hvor i nord er du fra???? Du, lykke til med "tørrtreninga" fram mot EL, nærmer seg vel nå eller???? Anki: Så ekkelt med disse blødningene, har du fått vært til lege??? Fått svar på prøver???? Håper virkelig at det går bra. Mortine: Fikk du besøk du også...fatter og begriper ikke at det tante kreket ikke kan holde seg for seg selv gitt...men nestegang sitter spira som spikret skal du se. Tror gubben min og mannen din er relativt enige om hvordan løse den utfordringa, her i gården er det sex hver dag og får gubben bestemme tar han gjerne flere runder, var ute i sta å kjørte og da føltes det ut som gangsperre i eggstokkene gitt...hehehe....har du fått monitoren???? Spent på å høre om den fungerer like godt for deg som for D&G. Ble dere fornøyd med ringene??? Pappalille: Så spennende framover, gleder meg til å høre hvordan det går.... Giina: Hvordan gikk det hos legen??? Fått noen svar? Er ikke akupunktur vondt???? Er ikke så glad i nåler så lenge jeg er på framsiden av nåla, er helt greit å stikke andre....huff, hørtes nesten litt groteskt ut, bare en arbeidsskade;) hehe Mamma til 2 gutter og en engel: Lykke til med akupunkturen og å få i mannen din Zink hehehe...Håper det ordner seg for deg nå altså!!!!! Kassi: Jeg føler så skikkelig med deg. Jeg har hatt ustabil syklus etter fødsel og amming, så nå har vi sex hver dag bare for å være nesten sikker...hehehe....men det er litt pes, må si det. Er liksom litt kjekkere å ha kontroll....men lykke til uanset og bare luft hodet her så mye du trenger. D&G: Tenkte umiddelbart at det kanskje er lurest å gå til ei jordmor mest, hvis du har ei som funker, tenker at de reagerer litt raskere ofte enn leger på å sende deg til UL, el???? Gjorde det i værtfall her med meg. Var det noe var de ikke usene om å sende meg inn på sykehuset for å sjekke, men det kan jo hende at det har litt med ressurser også, ikke vet jeg...Blir spennende å følge med deg nå, hold deg bare her du, koselig for oss andre det:) Her i gården er det som nevnt full prøving hver dag nå, eggstokkene mine er ømme, likeså nedre del av magen, men, jeg klager ikke, dette er jo spennende...hehehe...har vært hektisk her den siste tiden med sykdom og litt farting hit og dit. I dag har gubben vært hjemme fra jobb og da blir det alltid litt ekstra styr, ingen er vel så syke som menn når de er litt syk....hehehehe...knis....vært på tupperware salgsmøte i dag, det var gøy, mye spennende og nytt gitt, så nå blir det vel bare ut å selge så mye som mulig. Får vel se hva jeg kan få tid til også. Må jo ha litt tid til de hjemme på kvelden, selv om at jeg begynner å bli relativt lei sofa og tv titting. I morgen er det meldt fint vær igjen og da skal gullet og jeg på sykkeltur til en kompis av gullet, det blir kjekt, så da er det vel på tide å køye (sexen gjorde vi unna i formiddag, så nå skal jeg bare sove...kniiiis). God natt damer, så håper vi denne mailen kommer fram
Kassi 3 gull Skrevet 7. mai 2008 #203 Skrevet 7. mai 2008 - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - anki72: ikm 4. mai (gift, to gutter født -00 og -03, sunnmøre) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - BigDogMamma69: IKM 8. mai (38 år, gift, gutt '98, gutt '06, Bergen) - så gla': ikm 11. mai (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Giina IKM 11.mai (latterlig lenge til) - Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo ********************* Igjen: GRATULERER så mye til kiss, Orkidé31, rose og D&G!!!! Det er virkelig hyggelig at det klaffer for så mange her inne! Lykke til meg voksende mager - nyt tiden! En liten oppdatering fra meg: Tanta kom i går gitt. Egentlig er jeg glad for det for nå kan jeg liksom starte for fullt på 1pp. Har bare surret i ingenmannsland og ikke visst om det ville ta uker eller måneder før kroppen var i gjenge igjen. Så, da er vi i gang! Game on! Hmm, hva nå. Dette er jo den definitivt kjipeste perioden i syklusen der ingenting spennende skjer. Bare vente på å starte el-testing. Jaja, alt går vel med en gooood porsjon tålmodighet:) Heldigvis er det nydelig vår (sommer?) ute og med en langhelg i sikte skal det vel gå bra Ha en fin dag jenter!
Giinaღ Skrevet 7. mai 2008 #204 Skrevet 7. mai 2008 Hei og hopp!!!! Først et lite svar til mamma til 2 gutter og en engel: Jeg hadde kun EN behandling før jeg fikk mensen tilbake. Hadde behandling på torsdag, tror jeg det var, og mensen kom lørdag Sjelden man er SÅ glad for å få tanta, men akkurat da føltes det GODT. Jeg har vel nå hatt ca. 6 behandlinger, tipper jeg. Har hatt regelmessig mens etter det. Siden jeg denne mnd begynte å tempe oppdaget jeg allikevel manglende el. Da jeg i tillegg har hatt et par symptomer på PCO anbefalte akupunktøren min meg å dra til gyn å sjekke om jeg kunne ha noe sånt. Fordi da ville hun behandle meg litt annerledes, sa hun. Var derfor hos gyn i går, og PUH han kunne ikke se NOE galt med meg Men siden jeg denne mnd ikke hadde hatt el (selvom det i perioder kan være normalt også) fikk jeg pergo. Så da vil jeg prøve det neste periode. Kjipt å gå glipp av el nå midt i prøvingen, liksom. Helt SUPER gyn jeg var hos. Jeg er såå spent på hvordan det går med deg, og følger deg gjerne litt ekstra :) Bor du i Oslo, eller et annet sted i landet??? Tja, nå har vel dere andre også fått oppdateringen fra min kant. Blir spennende å se når tr vil dukke opp denne mnd med manglende el, men lar megselv stå på lista vår litt til Til de av dere som har prøvd pergo blir jeg kjempeglad om forteller litt om erfaringene Ha en finfin vårdag, jenter!!!!
så gla' Skrevet 7. mai 2008 #205 Skrevet 7. mai 2008 Hei hei jenter! Ja her har det skjedd saker og ting mens jeg har vært borte;-) GRATULERER SÅ MASSE MED SPIRE, GOODIVA OG D&G. 4 Nygraverte på under en uke er jo helt fantastisk:-) Jeg suger til meg litt babystøv, for jeg vil også ha positiv test. Har ikm søndag, men i morges har jeg hatt en liten blødning. Ikke mye blod, men heller blodig utflod. Oppdaget det da jeg kom hjem for en stund siden, og etter det har det ikke vært noe mer. Enn så lenge....Må jo innrømme at jeg håper på at det kan være en aldri så liten festeblødning *håpe, håpe* Har ikke noe særlig symptomer, foruten at jeg har sovet veldig mye de siste dagene. Har lagt meg tidlig, og sovet flere dupper på dagtid også. Tenkte vel egentlig at det var den friske luften som gjorde meg trøtt, men vi får se. Ellers har vi hatt et fantastisk flott cruise, med deilig vær hele veien. Vi hadde også stor og god utvendig lugar med egen balkong, og det kunne ikke blitt bedre. Maten var også bare lekker. Sommerferien er også i boks nå. Da venter Middelhavet:-) Nå venter terrassen og solsenga på meg:-) Kjenner at jeg er ganske sliten etter turen så nå skal jeg slappe av litt ute i solen. Det var jo en fantastisk varme vi kom hjem til i dag da:-) Ordentlig sommer jo:-)) Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Skal se å få oppdatert meg ordentlig i løpet av morgendagen:-)
Maine Skrevet 7. mai 2008 #206 Skrevet 7. mai 2008 Heisann!! Jeg venter på TR etter akupunktur igår. Hun sa den ville komme innen et døgn og da burde den ha vært her...Jeg har tidvis magesmerter og tror hun er rett rundt hjørnet! Prøvde i går kveld å overtale mannen til å ta Zink, men det gikk heller dårlig! Han var veldig klar på at hans sæd-celler er bra nok siden vi allerde har fått 3 barn + at problemet nå ikke ligger hos han (typisk mann!), men hos meg siden el er på bærtur. Når det gjelder slike ting er han så utrolig mann!!!! Men, det viktigste er at jeg får syklusen på rett kjør og får el til "riktig" tid. Jeg er enig i at det er "jeg" som er problemet når det nå gjelder at jeg ikke blir gravid, men det hadde ikke skadet om han kunne samarbeide litt mer.................. Giina; jeg bor i nordre Vestfold - ca en liten times kjøretur fra Oslo. Synes ikke det var positivt at du ikke har el til tross for akupunktur! Håper pergo'en hjelper. Hvis du ikke har hatt el vet man jo aldri når TR kommer, men du får kanskje hjelp av akupunktøren med å få mens igjen?
Giinaღ Skrevet 7. mai 2008 #207 Skrevet 7. mai 2008 mamma til 2 gutter og en engel: Du har rett: det er litt rart at eggløsning har vært fraværende til tross for akupunktur. Kanskje jeg ikke har gått ofte nok? eller at det rett og slett har vært for mye stress denne pp? Har jo tenkt tanken at jeg kanskje ikke HAR el så ofte (flaks den pp jeg ble gravid)... men har jo alltid hatt ganske så stabil syklus, 28-29 dager. Så nå blir det spennende å se om mensen kommer når den skal til tross for ingen eggløsning. Skal til akupunktøren min igjen neste torsdag (har rett og slett ikke råd før). Da får hu få igang tanta igjen om den ikke har kommet Skjønner hva du mener med samarbeid. Selvom dere har 3 fra før så KAN det skje ting med både deg og han, så skjønner at du blir litt oppgitt. Foreslår at du tar det opp med han i et "godt øyeblikk", jeg ...?? Uansett er jo ikke zink skadelig. Vitamin-tilskudd skader sjelden.
Maine Skrevet 8. mai 2008 #208 Skrevet 8. mai 2008 Nå var vi på side 2! Dytter litt. har ikke tid til å skrive. Kommer tilbake senere idag. Nydelig solskinn!
bomsa Skrevet 8. mai 2008 #209 Skrevet 8. mai 2008 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA............... Eggløsning... Skriver mer senere, nå må jeg sove....
Dotten Skrevet 8. mai 2008 #210 Skrevet 8. mai 2008 Hei! Jeg er i live folkens, selv om mitt fravær fra her har vært nesten en uke Har vært hjemme med sykt barn, og ikke hatt ork/tid til å logge meg på for å skrive disse små bøkene mine Er myyye å gjøre på jobben, så jeg skal prøve å komme sterkere tilbake i morgen Ha en floooooott og solrik dag jenter! Klem
Pappalille Skrevet 8. mai 2008 #211 Skrevet 8. mai 2008 - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - anki72: ikm 4. mai (gift, to gutter født -00 og -03, sunnmøre) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - BigDogMamma69: IKM 8. mai (38 år, gift, gutt '98, gutt '06, Bergen) - så gla': ikm 11. mai (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Giina IKM 11.mai (latterlig lenge til) - Pappalille IKM 12. mai (tror jeg.) - Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy) - Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai - Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi 2 gull + 1pp, IKM 4.juni (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - Orkide31 er også gravid.... fant henne på 1.trimester -- - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo ______________________________________________________________ ______________________________________________________________ Først og fremst; gratulerer SÅ mye til de graverte! Bare én runde med monitor da D&G =)! Tussemor: Jeg tror at du bør skrive innleggene dine i Word eller notatblokk funksjonen, så kan du kopiere og lime inn når du er helt ferdig. Det er nemlig mulig at den boksen du åpner og skriver i her på forumet rett og slett "timer" ut fordi du skriver lange innlegg. Kanskje =) Til dere som har fått tanter på besøk; æsj. Er det mer å si da =/? Så gla'; Så flott at ferien var fin =) Mamma til 2 gutter og engel; Menn er menn, det er ikke dermed sagt at de skal få holde på som pokker de vil da. Forstår han ikke at det kan hjelpe _deg_ om han vil gjøre litt? Og det er jo ikke bare det praktiske vi trenger hjelp med når vi har det litt vrient. Det er godt med litt trøst og drahjelp også. *klappe på* Dumme mannen =) De er så tøvete! Min svigersøster har fått sin del med barn, og ville ta opp emnet prevensjon nå etter at de hadde fått den siste. Hun nevnte dette ved frokostbordet for sin mann, som i sin tur mente at det var da hennes avdeling, så det fikk _hun_ bestemme. Hennes svar var; "Det er greit! Da bestemmer jeg at du skal sterilisere deg!" Han ble brått interessert =) Ellers er det meste bra, litt sånn kjedelig vakuum nå. Tror jeg fant EL og fikk lagt inn gode aksjer. Nå er det liksom bare å vente =) Ellers er jeg hjemme fra jobb i dag med vanskelig og kranglete mage. Må være nær en do =x Det går nok over. Føler meg i grunnen helt ok, men det er ikke greit å være i min jobb med sånne akutte dobehov =) Ja, puttet inn meg selv på IKM/gravid lista også =)
bomsa Skrevet 8. mai 2008 #213 Skrevet 8. mai 2008 Heisann alle sammen...:-) Nå er jeg våken og klar... Synd med så mye sykdom for tiden, både på voksene og barn. Vårens pris kan man kalle det... Her i huset har vi vært spart fra både forkjølelse og omgangssyke. Men så har vi enda ingen barn som blir smittet i skole og barnehage. Her i oslo er det deilig sommer vær, og det må vi utnytte til fulle. Ellers så har vi fått påvist el idag så da blir det litt å gjøre de nærmeste dagene..:-) Jeg har langhelg nå så i morgen på dagen skal jeg tilbringe tiden på verandaen...glede meg..:-D Skal få plantet litt i blomsterkassene og oljet ute møblene...skal bli så koselig så..:-) Ellers så ønsker jeg alle lykke til med testing, gravering,symptomer og mannevitamisering...:-) Min mann vil heller ikke ta sink... Ha en koselig torsdag
tussemor5 Skrevet 8. mai 2008 #214 Skrevet 8. mai 2008 He he he he he...sitter her å gliser med meg selv, er så godt å høre at det ikke bare er jeg som må bedrive vooldsomme overtalelsemannøvreringer over gubben, og ikke minst være tålmodig....hehehe...dere har noen gode historier alle sammen:) men jeg er absolutt enig i at mannen ikke bare kan tro at han kun skal ha kosen, nei de får jaggu meg engasjere seg litt. Tilbød gubben min all permisjonen bortsett fra de 6 første ukene etter fødselen nå når vi får en til, fortalte hva han måtte forvente seg i forhold til praktiske gjøremål og omsorg osv også kan jeg jobbe fullt igjen, etter å ha pratet i ca 5 min satt han lettere blek i sofaen tok sats å sa:"Det kommer aldri til å gå bra"...hehehe...å jeg har ledd mye etterpå gitt. Den dag en vi pratet om dette hadde jeg bare behov for å vise at jeg faktisk gjør ting i heimen jeg også, selv om at det ikke alltid vises;) (skal snart ta ut av oppvaskmaskinen,men må bare puste litt først) Snork frøken: jeg også har den lille hemmeligheten. Synes det er godt, er liksom det eneste pusterommet jeg har når jeg ikke er på jobb;/ tror ikke han har vondt av å ikke vite....hva fikk husmusa til middag i dag??? Tomatsuppe?:) Sanna32: Spennende med EL, åh, nå sittern som ett skudd skal du se:) Jeg må innrømme at jeg ikke under noen omstendgheter er sikker på hva som skjer med kroppen min i dag, enten blir jeg gravid nå ellers så er det EL for eggstokken på min h side verker noe helt j...og har gjort det i hele dag, det "væsker" klart nedentil og det har murret i ryggen i hele dag, men det er denne magen/eggstokk smertene som undrer meg....noen som tror noe som helst???? Dette har resultert i at jeg måtte sende en sms til gubben å si at i dag er det rett i seng når han kommer fra jobb (jobber overtid i dag), han ble så overlykkelig (han har fått sex nesten hver dag denne mnd) at han måtte ringe å fortelle det etterpå...hehehe...får bare peise på de neste dagene. Skulle i grunn stemme relativt bra med EL i dag etter mine beregninger i forhold til den fantastisk ustabile syklusen min.... Nei, får lade opp litt til kosekveld og nattevaktshelg/periode som begynner i morgen...hehehe...hmmmmmmmmm...må legge slagplan for aksjekjøpene denne helgen. Ha en deilig kveld damer
Mortine Skrevet 8. mai 2008 #215 Skrevet 8. mai 2008 Heisann, hoppsann! Så fint med el Sanna! Stå på!! Her på Kongsberg er det også deilig vær og vi har nettopp grillet lammeskiver mmmm.. Kjæresten har vært veldig arbeidsom de siste dagene og laget noen svære bedd på tomta her. Der skal vi så gulrøtter. Håper de vil vokse! Vi skal iallfall stelle dem så godt vi kan. Det er sååå godt med sånne små "hjemmelagde" gulrøtter!! Så fint at du har fått time hos legen i Oslo Snorke-frøken! Jeg er jo (som dere sikkert har merket alle sammen) helt ubrukelig på å skrive til alle sammen. Er som regel innom i full fart og husker ikke hvem som har skrevet hva...som regel bare de 2-3 siste... Beklager dette!! Jeg har tatt i bruk monitoren og forventer at den skal be om en "pinne" i morgen tidlig som er dag 6. Spennende dette! Kjenner at jeg har hatt en litt sånn stressa følelse i magen etter at TR dukket opp sist. Det er jo ikke bra å være stressa når man prøver å bli befruktet, så det må jeg forsøke å legge av meg...ei langhelg nå og påfølgende ferie vil nok gjøre susen tenker jeg!! Vi skulle jo hente ringene våre her om dagen, men det viste seg at graveringen hadde blitt feil i min..kjærestens navn hadde fått et par ekstra bokstaver og det hadde blitt et slags damenavn!! Gullsmeden hadde bestilt nye og de kommer forhåpentligvis før vi reiser.. I han sin står det : Jenta mi,xxx og i min skal det stå : Kjæresten min,xxx. Det er det vi kaller hverandre og da blir det fint å ha det i ringene også! Nei, nå får jeg gi meg med dette og gå over til å pleie kjærligheten! Ha en god kveld!
juliogdesember Skrevet 8. mai 2008 #216 Skrevet 8. mai 2008 mortine:krysser fingrene for at ringene kommer fram før dere reiser:-) Var til legen i dag, spurte om å fa tidlig ul med bakrunn i saen jeg hadde. Legen sa ja med en gang, Så da skal jeg på ul i uke syv. Hadde tenkt ut mange gode argumenter for at jeg skulle få ul, men trengte ikke å bruke dem, han sa ja med en gang. Tenkte å hoppe over på 1. trimester jeg, men tror jeg dropper det. Er sååå mange innlegg om blødninger at jeg blir rent deprimert av å lese. Holder meg her ennå en stund til jeg:-) Ellers er formen fin. I forrige svangerskap fikk jeg veeeldig tidlig bekkenløsning, håpehåpe at jeg ikke får det dette svangerskapet. Hadde generelt ett veldig tøft svangerskap sist, satse på at alt blir bare fint og flott nå:-) Mange som sier at det ikke trenger å bli to like svangerskap så da får jeg vel tro på det. Masse babystøv til alle her:-)
Maine Skrevet 9. mai 2008 #218 Skrevet 9. mai 2008 God formiddag! Fikk ny behandling emd akupunktur igår siden ikke mensen har kommet (irritert!!!). Fikk også noe homopatmidler som skulle bidra til at jeg fikk mensen - så nå får vi se over helgen om det skjer noe. Kjenner at jeg vil gå en tur i kjelleren hvis dette ikke har virkning. Var sååå positiv til akupunktur, men nå er jeg usikker........ Men noe som er positivt er at jeg har "nesten" fått overtalt mannen til å ta zink. Etter en hyrdestund igår kveld forklarte jeg han at kroppen hans nå er helt tom for zink etter en utløsning og at de som blir produsert fremover vil ha mye bedre kvalitet hvis han hadde tatt zink! Han så at han skulle vurdere å ta zink dersom mensen min kommer snart. Kanskje det hjalp å finne "riktig" tidspunkt å diskutere det på! Sanna; så flott at du har fått påvist el. Håper det klaffer! Papalille; er formen bedre? Snorkefrøken; hvis ikke jeg får mannne til å ta zink skal jeg seriøst vurdere ditt forslag om å hjelpe han litt ved å blande i middagen. Lurt! Jeg har forstått at vi er flere fra Vestfold - kanskje vi skulle fått til et mini-treff? Tussemor; god nattvaktsperiode. Lykke til med aksjeinnlegging i helgen. Får håpe det er el du kjenner. Om et par timer reiser vi til hytta og blir til mandag. Været lover veldig bra! Skal kose oss med barna, god mat og litt ekstra god drikke! God pinse jenter
Dotten Skrevet 9. mai 2008 #219 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Dagen har løpt av sted og jeg har ikke rukket innom.... Så da får jeg skrive noen ord over pinse da. Reiser bort i helga, og kommer nok ikke tilbake til en pc før tirsdag. Ønsker alle en riktig god pinse og helg, og nyt de siste dager med sol... i hvert fall vi som bor i sør.. Dere i nord får vel finværet nå Koooos dere!
bomsa Skrevet 9. mai 2008 #220 Skrevet 9. mai 2008 God tur Dotten: har nettopp snakket med de heime og det er fryktelig kaldt....så de trenger litt varme og sol nå..:-) mamma til 2gutter og en engel: go tur til dere og. ja, jeg er bare innom bim sånn mellom slagene..he he...neida, dette tar vi med knusende ro. Litt spennende med el og jeg er nok enda mer ivrig enn ellers... Gubben tviler nå litt på mine teorier ang stillinger og fertilitet....:-P At den svartens mense ikke kan komme... Håper denne siste behandlingen virker da. snork-frøken: He he...ja jeg tror de fleste her inne får bekreftet at de er heeelt normale..og godt er jo det..:-) Tror du ikke jeg måtte kjøpe tomatsuppe idag...men jeg er ikke gravid...enda.. 1.tri er ikke alltid like bra nei....mye koseligere her inne.... Rose: Å det er så godt å bli tatt seriøst av legene... Takker for babystøv.. Mortine: ÅÅÅÅ..lammeskiver...hvor kjøpte dere det? Er så lei av grillet kyllingfilet...ikke bare bare med gubbe som er muslim...jeg kan jo spise svin, men klarer liksom ikke en hel indrefilet alene...så da er lammeskiver et godt alternativ...:-) Hjemmelaga gulrøtter er det beste, og sånne små er så mye søtere. Ja den monitoren var en bra invistering for D&G iallefall så vi får håpe det slår ut for deg og. He he...får håpe ringene kommer før dere reiser ja.. tussemor: ja det høres spennende ut med murringer og greier..:-) Ja med nattevakter så må det planlegges og tilrettelegges.. Pappalille: jeg regner med det går bra med magen siden jeg ikke fikk noen sms i dag om sykebesøk..:-) D&G: hvor er du...:-) Ellers er det dugnad i borettslaget i morgen og det er kjempekoselig... bor bare koselige folk i blokka vår... Kanskje jeg endelig får plantet i mine egene blomsterkasser og... Ha en fortreffelig helg alle sammen... Hmmm...noen fler som har testet?
Pappalille Skrevet 9. mai 2008 #221 Skrevet 9. mai 2008 Hei og hopp =) Jeg er i helt fin form og har vært på jobb i dag, så derfor plaget jeg deg ikke Sanna =) Ellers skal jeg ha jobbehelg, men så er det fri både mandag og fredah og neste helg så det blir deilig =)! Vi (altså mannen og jeg) har bestemt oss for å våge oss ned i Oslo sentrum på 17. mai, så om dere ikke har hørt no' fra meg innen 19. mai; send ut leteparty! Litt uinnspirert i dag kjenner jeg, så sier natti-natt og slutter av nå jeg =) Nattaklem til alle sammen *gjeeeesp*
tussemor5 Skrevet 9. mai 2008 #222 Skrevet 9. mai 2008 Da er nattugla igang igjen!!!!!!! Kun 2 netter denne helga, så jeg får jo faktisk litt helg med familien jeg også, å da blir det maaaaaaaaaaaaaasse aksje legging gitt. Fikk kjøpt en del i går, men venter spent på evt avkastning...hehehe...håper så inderlig, skikkelig...gubben lovte meg en overraskelse på søndag kveld etter jobbinga, så nå er jeg sinnsykt spent - har ikke fått ett hint og han har igrunn aldri overrasket. så jeg holder på å lure meg i hjel,men,men, godt å ha noe å bedrive tidlige nattetimer med. Kræsja hardt med gubben før jobb i dag og det forundret meg i etterkant hvor sint jeg igrunnen ble og ikke minst at han virkelig fikk høre akkurat det jeg hadde på hjertet...hmmmmmmmmm...vanligvis bare biter jeg meg i det....da jeg gikk gravid sist ble jeg også skikkelig sint når jeg ble sint, men da var stoe mengder tårer innkludert....hmmmm...ja,ja, det er litt for spennende nå, føles som eggstokker og livmor jobber på harde livet for tiden. Til alle dere som skal på tur ol: GOD PINSETUR!!!!!!!!!!!!!!!! Pappalille: Dere er tøffe ang 17 mai, gjort det ett par ganger, men herregud så mye folk og køer over alt...hehehe...men litt kjekt åsså...=) Jeg skal atter jobbe netter den helga, men så er det fri igjen nesten 14 dager - deilig!!!!!!!!! Nei, får vel gå tilbake til strikkinga mi, hadde vist ikke så mye vettugt å skrive, måtte bare ha litt avveksling. God helg damer
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #223 Skrevet 10. mai 2008 Riktig god pinse jenter! Koselig å være savnet:) Har bare hatt d så innmari travelt, og når kvelden kommer rooooooper senga på meg:) For så å våkne kl 05 og være lyyyyys våken zzzzzzzzzzzzzzzz Ser flere er på tur, vi valgte å være hjemme siden vi var på farten forrige helg. Været er jo bare helt upåklagelig, og må desverre innrømme at jeg har blitt solbrennt. Noe som jeg normalt bruker å være veldig påpasselig med å ikke bli: JA til solkrem:) Sanna32: GO GIRL! Heier på deg i disse EL-dager:) Håper dere har fått lagt inn en god porsjon med aksjer:) tussemor5: oi-oi-kansje noe på gang? tempramang er et av mine dårlige sider nå som jeg er gravid, stakkar Helten han får stadig overvære mine utbrudd;) men heldigvis er han en sindig mann så han tar seg ikke nær av d:) Mortine: Håper virkelig at ringene er i box før avvreise. Jeg hadde vel frika litt ut om d hadde skjedd oss:) Ikke mange dagene igjen nå Hvordan går d med monitoren? Du har vel startet testinga. Jeg var på 1 helt frem til dag 11..... Så glà: Hvordan går det med deg snuppa? Var d tante grusom som kom? Dårlig gjort altså! Snorkefrøken: lo godt, husmusa:):) Har ennå ikke fått noen "lyster" men d kommer vel:) Helten vet jeg bimmer og at jeg har truffet flere av dere her inne. Tror han egentlig synes d er greit siden d tar litt av tjaset om baby bort fra han:) Dere andre.........teflon- hjerne får lese mer en annen dag. Har lager sjokoladekake klar til han jeg er gudmor til. Bursdagfest i ettermiddag...
BigDogMamma69 Skrevet 10. mai 2008 #224 Skrevet 10. mai 2008 Heisan Jeg har ikke skrevet så mye her, men har lest flittig. Mange er så flink å holde rede på hverandre! Dere er en omsorgsfull gjeng! Jeg hadde IKM 8. mai. Hadde kjøpt en ClearBlue Digital til anledningen hvis TR ikke kom. Jeg holder til på FertilityFriend og tar temperaturen, det har gitt meg kjempekontroll på syklusen Jeg tok en urinprøve om morgenen 8. mai fordi familien forsov seg og jeg måtte i all hast kjøre eldstegutten til skolen. Jeg ville at min kjære skulle få være med på testingen, så jeg satte prøven i kjøleskapet. Testen tok vi i stua etter at ungene hadde lagt seg og favorittprogrammet Criminal Minds var over. Var passe nervøs... Hadde en sterk følelse om at det klaffet pga symptomene. Større og ømme "boobisa", temperaturen steg og BRÅTT hadde jeg ikke lyst på kaffe! Laget meg nydelig fersk kaffe, men det smakte ikke og jeg helte den ut på plenen... Vi tok testen og stirret på den sammen. Da lyste det mot oss: GRAVID! Jeg er så happy og skal nyte hvert øyeblikk! Dette blir siste babyen. Jeg ble 39 år denne uka, har to gutter fra før og helsa mi er ikke den beste... Så får vi håpe alt går bra! Lykke til alle sammen Har fortsatt ikke lyst på kaffe, akkurat som med de to guttene mine... Og mindre lyst på TabXtra som jeg bare MÅ ha hver dag. Drikker mer vann og bare litt Tab - veldig bra! Sender masse positive vibber til dere alle!
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #225 Skrevet 10. mai 2008 GRATULERE MED SPIREN BigDogMamma69, beundrer deg tålmodigheten med å vente helt til kvelden med å teste:) og gratulere med bursdag også Vi er født i samme år, men jeg fyller ikke år før i nov. Du må sette deg opp på gravidlista vår! Jeg testet positiv på onsdag og har termin 17. jan, hva blir din termin? Jeg har èn gutt fra før, og drømmer om 3:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå