M@mm@ til mine barn Skrevet 13. januar 2008 #76 Skrevet 13. januar 2008 Ja, der ser du hvor fort en misforstår når en ikke leser innlegget skikkelig som jeg nettopp gjorde. Men uansett så er det like synd på de i S som de i resten av verden.
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #77 Skrevet 13. januar 2008 Hvis du sier det så. Og derfor er det en god ide om noen forgriper seg på barna mine, hva?
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. januar 2008 #78 Skrevet 13. januar 2008 Igjen.... det er ikke min uttalelse. Se hva jeg skriver, ikke tolk eller les gjennom linjene, for det har du tydeligvid ikke godt av.
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #79 Skrevet 13. januar 2008 All tekst tolkes. Det er vanlig norsk å lese "det skulle vært" som et ønske. Du er så sjarmerende ydmyk.
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. januar 2008 #80 Skrevet 13. januar 2008 Jaja.... nå legger jeg meg. Lykke til videre i diskusjonen.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 13. januar 2008 #81 Skrevet 13. januar 2008 Hvor får du det fra at du eller noen kan lese eller lytte uten å tolke?
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. januar 2008 #82 Skrevet 13. januar 2008 Da hadde jeg skrevet: Jeg skulle ønske st det var dine barn som ble utsatt for overgrep så hadde du forstått hva de gikk igjennom, og da hadde låten fått en annen lyd. Men det gjorde jeg ikke, og ville heller aldri gjort det, for dette er noe jeg ikke engang ønsker en overgriper å oppleve.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #83 Skrevet 13. januar 2008 Jøss! I denne tråden var det virkelig mange "damer" som fikk vist frem kjerringsidene sine. Fascinerende bedriten oppførsel i mange av disse innleggene, fra mange parter.
Brugda Skrevet 13. januar 2008 #84 Skrevet 13. januar 2008 Helt enig med Tommage, og jeg sitter oppe i NORDNorge! Snakk om å være hårsår og vanskelig! OMG..
Northernlights Skrevet 13. januar 2008 #85 Skrevet 13. januar 2008 Saann som *~Tommage~* x2 tolket dette,tolket jeg ogsaa det. Tror det har mye med dialekt og maater aa si ting paa de forskjellige steder. Jeg skjoenner veldig godt hva HI mente. Hun mente aldri hun ville dette skulle ha skjedd andre barn, men at HADDE det skjedd, hadde det blitt forstaatt og sett paa med andre oeyne.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 13. januar 2008 #86 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er også enig med Tommage. Jeg tror faktisk jeg bor i nærheten av Lamela, og jeg tolket det som HVIS det hadde vært dine barn hadde pipa fått en annen lyd. Det er faktisk en.... hva skal man kalle det... kjent "strofe" eller hva man skal si. F.eks -det skulle ha vært du som ramlet så skulle du ha kjent hvor vondt det var.. -det skulle ha vært du som var oppe med en skrikerunge hele natten, så skulle du sett hvor trøtt det går an å bli.. osv Det betyr ikke at man ønsker at du faktisk skulle ha vært det. Skjønner? Litt trøtt nå, så jeg formulerer meg sikkert litt klønete..
Honningmelon Skrevet 13. januar 2008 #87 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er også enig med Tommage. Virker som om det er noen som er unødvendig hårsåre her.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #88 Skrevet 14. januar 2008 Det er ikke snakk om barna i somalia eller hvorvidt du, pila eller andre har opplevd overgrep. Det er snakk om at du sier at pilas barn skulle ha opplevd overgrep. Fordi pila har andre meninger en deg. Foresten, si meg: har du store problemer med å forstå det du leser, eller bare later du som?
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #89 Skrevet 14. januar 2008 Hvorfor er tillabs komentar spekulativ og ond? Det er jo bare et eksempel i teks tolking, og har ingenting med lamela eller hennes barn å gjøre. Komentaren til lamela derimot var rettet direkte mot pilas barn.
Gjest ->>- Skrevet 14. januar 2008 #90 Skrevet 14. januar 2008 All mellommenneskelig kommunikasjon består av tolkning, Lamela. Også din og min, skjønt jeg finner tolkningen din ganske spesiell. Jeg synes definitivt det er vanskelig å tolke setningen jeg siterte deg på i hovedinnlegget, og det blir ikke noe lettere når du ikke svarer med noe slikt som "Selvsagt mente jeg ikke at barna dine skulle bli utsatt for overgrep, beklager om du oppfattet det slik," men i stedet fortsetter en debatt fra et annet innlegg og gir uttrykk for at alt er min feil fordi barna i Somalia har det fælt ellerno' ...
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #91 Skrevet 14. januar 2008 Det blir ganske tåpelig om alle på et diskusjonsforum skulle ha sine egene meninger om hvordan man tolker en setning. Det beste er vel å holde seg til det norske språk, eller hur?
Gjest ->>- Skrevet 14. januar 2008 #92 Skrevet 14. januar 2008 Nehei? Utdyp. Dette vet du jo tydeligvis noe om.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 14. januar 2008 #93 Skrevet 14. januar 2008 *spise popkorn* dæven, førr underholdning i seine nattetimer=)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #94 Skrevet 14. januar 2008 To muligheter; Fordi Spetakkel, av en eller annen grunn er minst litt uenig uansett hva jeg skriver. Eller Fordi Spetakkel tolker min kommentar på samme måte som Pila tolker Lamelas kommentar, men ikke vil innrømme det, fordi det vil gi oss begge rett..
Northernlights Skrevet 14. januar 2008 #95 Skrevet 14. januar 2008 hehe,tror jeg skal hive meg over en micropopkorn og en pepsi sjøl,og se hvordan tingene utvikles her etterhvert! ;o)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #96 Skrevet 14. januar 2008 Jeg tror faktisk jeg skal gå og lalle senga jeg, noe jeg burde har gjort før denne debatten i det heletatt begynte!
Gjest ->>- Skrevet 14. januar 2008 #97 Skrevet 14. januar 2008 Njæh, tror den nådde sitt absolutte høydepunkt med KaMa.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #98 Skrevet 14. januar 2008 Hehe... Det er godt mulig det... Men det var jo når den nådde sitt absolutte lavmål det begynte å bli spennende for gribbene;)
Northernlights Skrevet 14. januar 2008 #99 Skrevet 14. januar 2008 ...og så måtte en trønder blande seg inn i diskusjonen. ;o)
TheDharma Skrevet 14. januar 2008 #100 Skrevet 14. januar 2008 Det er ganske utrolig at Lamela ikke skjønner det pila sier da! Jeg har da ikke noe problemer med å forstå og jeg har erfaringer opp og ned i mente til og med. Lamela pålegger jo meninger på andre i hytt og gevær her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå