Gå til innhold

Lamela

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns man er lovlig hårsår og oppfarende om man tolker det lamela skrev som at hun faktisk ønsket ungene dine noe vondt... Hadde jeg fått en sånn kommentar (på nettet!!) ville jeg ikke automatisk tatt det i verste mening. Hadde iallefall ikke giddet å lage en egen tråd for å dobbeltsjekke den underliggende meningen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du trenger å begynne i første klasse igjen.

Skrevet

Jeg tolker det som Pila, KaMa, cheni og et par tre andre.

Skjønner også at selvfølgelig kunne det vært en uheldig formulering.

Men jeg har benyttet akkurat samme setningen, og byttet ut tre ord.

Dersom du tolker mitt innlegg som usmakelig er også Lamelas innlegg til Pila usmakelig. Skjønner?

For det kan jo bety, dersom man skal følge trenden i denne tråden, at Lamela burde sett saken fra en annen side, i en eller annen sammenheng, hvor et annet barn har dødd i mors liv. (Si, for å være konkret, listeriatvillingene på Riksen før jul)

Skrevet

Om du går rundt å tror du er unik med overgrepserfaringer i ryggsekken, så bør du sette deg litt inn i hvor mange overgrep som skjer hvert år, plusse på alle mørketallene, ta med i vurderingen hvor mye mer tabu dette var for f.eks 20 år siden og tenke deg godt om hvor du er..

Tror du fremdeles at folk ikke har lignende erfaringer, men med et helt annet syn enn deg, er du fryktelig naiv til å ha rukket å bli såpass voksen som du er..

Skrevet

Ja, enig der. Men så kan kanskje pila roe cella litt og ikke ta alt i verste mening? Synes dette var veldig overdrevet

Skrevet

Du suger i skriftlig norsk fordi de fleste her ikke har vært utsatt for overgrep, eller du skriver at barna mine skulle vært utsatt for overgrep så moren deres ble enig med deg fordi de fleste her ikke har vært utsatt for overgrep?

Dette henger jo ikke på greip.

Om jeg skjønner hva et voldtektsoffer går gjennom er debatten fullstendig uvedkommende.

Skrevet

Men Lamela sin kommentar var jo ikke ment mot dine barn, men heller en dårlig formulering og masse misforståelser.

Tillab sin kommentar var spekulativ og ond. At hun selv er gravid er jo helt uinteressant og ingen unnskyldning.

Skrevet

Det skulle nok vært ungene dine som ble voldtatt, så hadde du sikkert skjønt det likevel?

Skrevet

Mener dere virkelig at det er mindre synd på de i Somalia enn de i Noegr som blir utsatt for overgrep fordi at det er mer akseptert der nede pga kulturen ?

Skrevet

Nei. Stort sett er det vel i grunn mer synd på nesten hvem som helst i Somalia enn mørbanka unger i Norge, om man skal gradere faenskap.

Skrevet

Herrejesus.. Er du virkelig så forbanna treig???

Eneste som snakker om at det er synd på noen er deg. Klarer du ikke å få med deg hva som faktisk blir formidlet, og ikke minst, hva som IKKE blir formidlet, så kanskje du ikke bør diskutere noe som helst?

Skrevet

Sorry, jeg er ikke bitter ellerhar det vondt lenger, men det betyr ikke at jeg syntes at det er mindre synd på de i Somalia for det.

Det er da vel for faen meg samme hvor i verden det har skjedd vel.

Skrevet

Ja, jeg hadde ikke svart på ett sånt innlegg for jeg har ikke peiling på hvilke følelser en forelder hadde sittet igjen med. Og ingen rett til å late som heller.

Skrevet

Ja, da hadde jeg nok skjønt det. Jeg tolker den setningen som OM ungene dine hadde blitt voldtatt så hadde du skjønt det likevel. Samme hvor mye du terper på den setningen har den samme betydning for meg.

Skrevet

Nettopp. Tusen takk. Endelig en som skjønner poenget. Og til og med Spetakkel.. Vi som vanligvis er såå uenige.

Skrevet

Hun er gravid. Jeg har barn. Hva er forskjellen på kommentarene? Det står akkurat det samme.

Skrevet

Det er SAMME setningen Spetakkel, helt den samme og dersom du tolker den som du ijgen påstår, så gir du pila rett, ergo også meg som er enig med henne.

Skrevet

Nei, for jeg mener fortsatt at om incest/overgrep er selverfart innen familien så uttaler en seg ikke sånn.

Det er heller usmakelig å si at det er mindre synd på de i Somalia enn barn i vår kultur.

En tukler ikke med barn uansett hvor i verden det er.

Barna vokser opp og hva er det da som kommer fram ?

All skyldfølelsen, sinnet, bitterheten og redselen.

Og masse mer.

Og det varer livet ut. Selv om en får det ut av systemet. Bare på en annen måte.

Og de som ikke har opplevd cdette selv vet overhodet ikke hva de snakker om.

Skrevet

Nei, det skal jeg love deg at du ikke vil.

Skrevet

Og da er det greit at du sier noe som av mange blir oppfattet som et håp om at mine barn skal bli utsatt for overgrep.

Supert. Greit å ha det avklart, du.

Skrevet

Mitt poeng er jo at Lamela skrev dette med en helt annen hensikt enn deg, tillab. Hun var opphisset og skrev på muntlig språk/ dialekt.

Du - derimot - satt rolig og lirte av deg en ekkel setning bare for å gjøre deg interessant.

Jeg har ikke sagt noe om hvem jeg er enig med, men hensikten bak er helt ulik.

Skrevet

Jeg sier nøyaktig det jeg mener , uten fremmedord og kompliserte settninger, og da burde det ikke være så vanskelig å oppfatte det rett. Men om en er vandt å hele tiden tolke det som blir sagt da oppfatter en det kanskje feil.

Skrevet

Som skrevet i mitt opprinnelige innlegg, det er et eksempel.

Det er samme setningen (noe jeg føler jeg har gjentatt til det kjedsommelige)

og ingen intensjon om noenting som helst annet enn å sette det i et annet perspektiv.

Skrevet

Synd på meg ?

Hvor har jeg uttalt meg om det da..

til din opplysning så er det faktisk noen som blir misbrukt i dette øyeblikk, og hvert sekund i døgnet.

Det er de det er synd på.

Skrevet

"Eneste som snakker om at det er synd på noen er deg."

Les eeeen gang til. Og så kan du ta en liten pause for å vurdere om det kan være noe i påstandene om at du har en litt snodig måte å tolke folk på.

KaMa sier ikke at det er synd på deg. Hun sier at den som snakker om at det er synd på noen, det er deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...