Gå til innhold

Lamela

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jaja, pilen... det skulle hvert dine barn dette ble gjort mot så tenker jeg lyden hadde fått en annen låt."

Tolker jeg deg riktig når du her sier at barna mine burde utsettes for seksuelle overgrep fordi du er uenig i noe moren deres mener? Hva gjør deg i så fall til et bedre menneske enn denne lommemannen?

Du må gjerne utdype.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagert også på den uttalelsen...

Skrevet

Det blir jo det samme konseptet som de som mener at en advokat som uttrykker en mening skal fysisk straffes for dette. Men i dette tilfellet langt mer graverende, siden hun faktisk mener at mine meninger bør føre til at barna mine utsettes for straffbare handlinger. Konklusjonen blir selvsagt at hun enten må være idiot eller temmelig ondsinnet, muligens begge deler.

Skrevet

Nei, men du vet tydeligvis ikke hva det er du diskuterer når du kan si at det kommer an på hvilken kultur de vokser opp i.

Uansett hvor overgrepet er gjort og hvor en kommer fra så er det like jævlig gjort. Og har tydelig vis ikke kjent dette på kroppen selv, med den uutalelsen.

Skrevet

Neiu, bare egenerfart og det er mye verre men det har tydeligvis ikke du peilingen på. Ikke det at jeg unner noen dette, men kom faen meg ikke her og si at hadde jeg bodd i Somalia så hadde ikke overgrepet hvert så gale. Det er en like stor skam for ett menneske å bære uansett.

Kanskje en ikke oppdager det selv når en er et lite barn, men dette barnet vokser faktisk opp og skjønner etterhvert at det som ble gjort ikke er rett.

Skrevet

Det ER forskjell på synet på f.eks kvinnelig kjønnslemlestelse i Somalia og i Norge. Det er ikke noe å diskutere. Vi sier at det er jævlig gjort, men det gjør de færreste i Somalia.

Men jeg er ikke spesielt interessert i å diskutere dette videre i nok en tråd.

Jeg vil vite hva som gjør deg til et bedre menneske enn en hvilken som helst overgriper når du sitter og ønsker at barna mine utsettes for seksuelle overgrep fordi du er uenig i mine meninger. Det fremstår for meg som ikke bare ubetenksomt og tåpelig, men gjennomført ondsinnet.

Skrevet

Flertallet av kvinner i Somalia støtter opp om praksisen med å kjønnslemleste jentebarna der. Ergo skjønner de ikke at det som ble gjort ikke er rett.

Om du har egenerfart overgrep burde det være en grunn til å ikke slenge rundt deg med "barna dine burde bli utsatt for overgrep"-kommentarer, men det forsvarer på ingen måte at du gjør det.

Skrevet

Hvor i helvete har jeg sagt dette da ?

Det er tydeligvis din oppfattning . Ikke mine ord.

Jeg sa at det skulle hvert dine barn som ble utsatt for dette så hadde tonen fått en annen låt.

LES !"

Skrevet

Nei., du tolker meg fullstendig feil .

Skrevet

Jeg siterer deg jo. "Jaja, pilen... det skulle hvert dine barn dette ble gjort mot så tenker jeg lyden hadde fått en annen låt."

"Det skulle vært" er da vitterligen en oppfordring/forhåpning.

Skrevet

Du kan ikke sitte å generalisere hva andre mennesker opplever og går gjennom ved overgrep, kun ut ifra din egen erfaring.

Og du har virkelig ikke særlig kunnskap om forskjellige kulturer når du avfeier teorier så glatt.

Skrevet

Til Lamela altså, som jeg ble noe provosert av...

Skrevet

Jaja, pilen... det skulle hvert dine dine barn dette ble gjort mot så tenker jeg lyden hadde fått en annen låt.

Uansett hvor i verden dette er gjort så er det ikke mer godkjent eller mer tillatt å uttale seg om det på en sånn måte.

Det er like gale.

Skrevet

Da tolker jeg deg også feil..

Liten test i tolkning;

"Jaja, Lamela... det skulle hvert ditt ufødte barn som døde så tenker jeg lyden hadde fått en annen låt."

Bare eksempelvis, ingenting annet...

Skrevet

Ja, jeg har lest innlegget ditt. Så derfor skulle det vært mine barn det hendte med, sånn at moren deres lærte å passe kjeften og mene det samme som deg?

Møkkakjerring.

Skrevet

Og det er bedre uten erfaring mener du ?

Hun har jo overhodet ikke peiling på hvilke følelser en sitter igjen med etter ett overgrep, så er det noen som ikke burde utale seg om hvilke barn det er verst for å oppleve dette så er det ihvertfall de som ikk har opplevd det selv.

Skrevet

vet du hva? Du burde faktisk heller beklage hvordan du formulerte deg, lamela, fordi det er et av de teiteste utsagnet jeg så langt har lest på DIB

Skrevet

At du har ment noe annet er mulig, men da er det du som har ordlagt deg ekstremt dårlig. Ordene dine betyr nøyaktig det pila sier, de er ikke feiltolket som du påstår...

Skrevet

HVOR I HELVET STÅR DET DA DIN IDIOT ?

Din oppfattelse, ikke mine ord i det hele tatt.

Skrevet

Pila: Jeg vil gjerne høre hvordan du vil løse overgrep mot barn i Norge?!

Skrevet

Du vet ikke en dritt om hva jeg har peiling på, og du er åpenbart for stupid til å følge resonnementet rundt kulturelle normers betydning for tabuer.

Skrevet

Uten å kommentere innhodet i tråden for øvrig syns jeg dere misforstår Lamela med vilje her, og din kommentar tillab var usmaklig.

Det hun mener er jo at hvis du/ dere selv hadde erfaring med misbruk ville dere ikke sagt det dere sier.

Skrevet

Fordi du ikke vet hva det er snakk om det..KaMa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...