Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #26 Skrevet 13. januar 2008 Hva i alle dager har det med noe å gjøre? Start en egen tråd så kan vi diskutere det der, men jeg har på ingen måte noen fasitløsning for å forhindre overgrep mot unger i Norge.
Tommage♀♂ Skrevet 13. januar 2008 #27 Skrevet 13. januar 2008 Bare for å blande meg inn i en diskusjon jeg ikke hører hjemme i: Å si "det skulle vært dine barn, så tenker jeg pipa fikk en annen tone" er en annen formulering for "OM det var dine barn så hadde nok pipa fått en annen tone". Mulig at det er et vestlandsfenomen å formulere seg slik, men jeg tolket det sånn, og kunne faktisk sagt det selv. UTEN å mene at det faktisk SKULLE skjedd dine barn!
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #28 Skrevet 13. januar 2008 Det står i sitatet i hovedinnlegget mitt her. At alle andre også ser ut til å oppfatte det som meg indikerer vel kanskje at det du i beste fall suger i skriftlig norsk og ikke faktisk mener det du skriver.
KaMa Skrevet 13. januar 2008 #29 Skrevet 13. januar 2008 Du har da absolutt ingen som helst peiling på hva for historie pilen eller meg eller noen andre har, du tar det bare for gitt at alle som har like opplevelser oppfører seg likt (og i ditt tilfelle, like forbanna usmaklig) og reagerer likt, og tenker likt. Greit nok at du sikkert har det vondt og er bitter for det du har opplevd, men andre fungerer kanskje ulikt deg? Forøvrig så tror jeg pilen har særdeles god kjennskap til barn med bagasje, så det er rett og slett flaut å lese det du lirer av deg.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #30 Skrevet 13. januar 2008 Det er som jeg skriver et eksempel på tolkning Spetakkel. Jeg vil ingen noenting vondt, og mitt utsagn er i så måte like lite usmakelig som Lamela sitt, avhengig av hvordan du tolker det.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 13. januar 2008 #31 Skrevet 13. januar 2008 I tillegg vil jeg si at det står ingenting om at Lamela ønsker dine barn skulle blitt utsatt for overgrep. Slik jeg tolker det, så ber hun deg bare se situasjonen fra annen side. En side der foreldre har barn som har blitt utsatt for et overgrep. Jeg føler rett å slett at dine uttalelser her er usmakelige. Men så ser jeg saken virkelig fra den andre siden!!
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #32 Skrevet 13. januar 2008 Fullt mulig. I så fall er det jo ikke verre enn å beklage den usmakelige formuleringen og move on.
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. januar 2008 #33 Skrevet 13. januar 2008 Jo, det har jeg for hadde du eller dine hvert borti noe sånt så hadde du ikke sagt noe sånt. Da er det du som er på samme nivå som Staff. Fy faen... tenk å si noe sånt som at de som bor i Somalia er det ikke så synd på som de her hjemme om de blir utsatt for overgrep ? ELLER TOLKET JEG DEG IKKE RIKTIG ?
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #34 Skrevet 13. januar 2008 Ja, det skjønte vel de fleste, men å si noe sånt til noen som er gravid syns jeg er drøyt.
KaMa Skrevet 13. januar 2008 #35 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er vestlending, og det kunne ikke dette meg baklengs inn å si noe så hjerteløst til en annen mor.
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #36 Skrevet 13. januar 2008 Den andre siden av hva? Du, og Lamela likeså, vet nada om mine erfaringer med noe som helst.
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. januar 2008 #37 Skrevet 13. januar 2008 Bevis da min kommentar : barna dine burde bli utsatt for overgrep.. Hvor i helvete har jeg sagt dette da ? Tulling.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #38 Skrevet 13. januar 2008 I så fall beviser det en ting: Når man skriver om så sensitive temaer som dette, bør man sjekke og dobbeltsjekke hva man har skrevet! Og en annen ting Tommage, er at det går an å be om unnskyldning. Hvis det var sånn det var ment fra Lamelas side, så burde hun be Pila om unnskyldning. Og ikke hisse seg opp og dra dette enda lenger ned i søla.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #39 Skrevet 13. januar 2008 Er gravid selv, fått med deg det? Å si noe sånt til noen som har barn er det da bedre? Det var KUN et spørsmål om tolkning, ingenting annet. Så man kan jo si at du tydeligvis tolker dette på samme måte som Pila tolket Lamela, og derfor faktisk er enig med Pila. Og da ergo også meg.
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #40 Skrevet 13. januar 2008 Nei, du tolket meg ikke riktig. Ikke i nærheten en gang. Men jeg gidder ikke gjenta resonnementet femten ganger til for å tilpasse det folk med begrenset språkkapasitet.
KaMa Skrevet 13. januar 2008 #41 Skrevet 13. januar 2008 Forståelsen din suger, Lamela. Det er bare oppe i hodet ditt at noen sier at det ikke er synd på somaliere som blir utsatt for overgrep.
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #42 Skrevet 13. januar 2008 "Jaja, pilen... det skulle hvert dine barn dette ble gjort mot så tenker jeg lyden hadde fått en annen låt." Der.
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. januar 2008 #43 Skrevet 13. januar 2008 Kanskje fordi de sleste her inne ikke har hvert utsatt for overgrep ! HALLO !!!!!!! Jeg regner ikke med at de skal oppfatte noe de ikke skjønner seg på. Til og med ikke en psykolog kan skjønne 100 % hva et incestoffer eller voldtektsoffer har hvert gjennom eller føler det uten å hva hvert gjennom det selv.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #44 Skrevet 13. januar 2008 Hæ? Dette hander da ikke om deg på noe vis... Jeg tror ikke vi tolker det på samme vis, nei. Les igjen.
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. januar 2008 #45 Skrevet 13. januar 2008 Signerer Spetakkel! Den var langt over streken Tillab. Skjerp deg! Enkelte liker å vende og vri på alt som er, så er egentlig pointet veldig lett forståelig. Tror ikke Lamlea ønsker noens barn disse erfaringene.. Men, dersom barna deres hadde vært utsatt for overgep tror jeg neppe dere hadde presisert at Jo, han Staff har jaggu et poeng!
Kirsebæra Skrevet 13. januar 2008 #46 Skrevet 13. januar 2008 Bare for å blande meg inn i en diskusjon jeg ikke hører hjemme i: Å si "det skulle vært dine barn, så tenker jeg pipa fikk en annen tone" er en annen formulering for "OM det var dine barn så hadde nok pipa fått en annen tone". Mulig at det er et vestlandsfenomen å formulere seg slik, men jeg tolket det sånn, og kunne faktisk sagt det selv. UTEN å mene at det faktisk SKULLE skjedd dine barn! Jeg signerer denne! Greit, Lamela kunne ha skrevet OM det var dine barn, men jeg ville også formulert meg slik....jeg mener at Lamela ikke har gjort noen ting feil...rett og slett er det misoppfattning av utsagnet. pila kunne ha spurt lamela om hva hun mente med det, så kunne Lamela ha forklart.....i stede lager hun en egen tråd hvor alle andre blander seg. ja jeg blander jeg meg oså, men jeg er ikke den første, derfor tok jeg meg friheten til å blande meg nå.....
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #47 Skrevet 13. januar 2008 Det tillab skriver er da akkurat det samme som det Lamela skriver.
Tommage♀♂ Skrevet 13. januar 2008 #48 Skrevet 13. januar 2008 Neivel, glem det med veslandet da. Her er det hvertfall helt vanlig å formulere seg slikt uten å mene ondt med det. Jeg kan gjerne si til sambo "Ja det skulle vært du som hadde gjort det, så hadde jeg ***", og da mener jeg bare at OM det hadde vært han så hadde jeg ***. Selvsagt ØNSKER jeg ikke dermed at han skal gjøre ditt og datt. Ser ikke problemet i Lamelas setning jeg da, hadde aldri kommet på å tolke den så negativt uten å lese dette innlegget
nati, knotten & lille karamell Skrevet 13. januar 2008 #50 Skrevet 13. januar 2008 Det kan godt være et vestlandfenomen ja....for jeg tolker det slik som *~Tommage~* x2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå