Twintipp og himmelblå Skrevet 14. januar 2008 #176 Skrevet 14. januar 2008 I surrender. Nå er det ikke mange som er like språklig intelligente som det pila er, og når annenhvert ord må slås opp i ordboka er det klart det danner rom for misforståelser. Ikke alle er på samme nivå intellektuellt sett, og kun verbal kommunikasjon er også med på å skape uenigheter. Når det er sagt føler jeg spesiellt i denne saken at det kommer en gjeng fra kranglesiden og frontalt angriper en som ikke hadde i hensikt å være ufin.. Dere er ekstremt bastante og nå har altså situasjonen kortet seg ned til at det kun er en unnskyldning dere diskuterer. Det er kanskje ikke for mye forlangt, men det er jaggu flere som bør gå inni seg selv her. Ikke alle har samme forutsetninger for å formulere seg som en gjeng fra norsk språkråd. Synes alle (meg inkludert) bør legge saken dø nå! Og jeg sier igjen, hadde jeg hatt folk i min omgangkrets eller folk rundt meg som kverrulerte så til de grader over filleting hadde jeg fått nervøst sammenbrudd hver gang jeg skulle åpne kjeften. Og om dere ikke tolererer at andre ikke bruker masse tid på formuelringer og setningsoppbygginger burde dere sende en mail til babymedia og be de åpne et mensa forum... Verre er det ikke!
M@mm@ til mine barn Skrevet 14. januar 2008 #177 Skrevet 14. januar 2008 Jaja, det er visst like vanskelig å be meh om unndskyldning for å kalle meg for ett monster og. Så da stiller vi vel likt.
KaMa Skrevet 14. januar 2008 #179 Skrevet 14. januar 2008 Så du sitter der å venter på en unnskyldning, uten å i det hele tatt ta noen som helst form for selvkritikk? Sjarmerende..
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #180 Skrevet 14. januar 2008 Twintipp, dette var det mest fornuftige innlegget i hele tråden.
Dailis Skrevet 14. januar 2008 #181 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er fullstendig klar over hva jeg mener:) Jeg siktet vel her egentlig til måten å argumentere på. Men saken var jo lagt død- beklager.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #182 Skrevet 14. januar 2008 Lagt død? Nei a? Her har vi en som nekter å be om en unnskyldning. En som kverrulerer ovr en lav sko. Flere som bruker ufine ord og beskrivelser. Og ingen av dem er istand til å se sine egne feil! Her er vi skråsikre i vår sak!! Hehehe.. Kom igjen! Mere blod
KaMa Skrevet 14. januar 2008 #184 Skrevet 14. januar 2008 Du er ram du, Teline.. Men litt søt også da. ;-)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #185 Skrevet 14. januar 2008 Altså, jeg er fulltidsstudent og alenemor. Kveldene tilbringes med nesa i fagbøker. I have no life!! Dette er jo en tur på byen for meg. Sørgelig, sant?
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #186 Skrevet 14. januar 2008 Og bare sånn for å være vanskelig kan vel neppe jeg regnes for å tilhørighet på kranglesiden og kan derfor umulig tilhøre de "som kommer fra kranglesiden og angriper Lamela" eller hva det nå stod. Som jeg også har presisert var det kun et eksempel fra min side, ingenting hverken vondt ment ovenfor Lamela eller hennes ufødte barn. Kun et eksempel som viser hvor galt slikt kan tolkes. Og som jeg går ut fra at dere alle har sett har blitt tolket. For Lamela har bæsja på leggen mens jeg derimot er ondskapsfull. Men dere er klar over at det er den eksakt samme setningen, hvor kun 3 ord er byttet ut går jeg ut fra og som jeg har skrevet tidligere i debatten så gir alle dere som tolker mitt innlegg som ondskapsfullt Pila helt rett i hvordan hun har tolket den opprinnelige problemsetningen. Og så det er sagt; Jeg har ingenting mot Lamela og har derfor valgt å kun diskutere mitt innspill og innleggene rundt det i denne tråden, og har derfor ikke tenkt å fortsette denne debatten utover det. (tolk det som du vil:p)
M@mm@ til mine barn Skrevet 14. januar 2008 #187 Skrevet 14. januar 2008 Bare for å ha det klar: Jeg har ikke tatt meg nær av settningen fra tillab ™ venter liten.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #188 Skrevet 14. januar 2008 Jeg konstaterer at du bruker "har bæsja på leggen", og er imponert. *ler* Jeg er ikke enig i at du er ondskapsfull, men du har ikke vært noe mindre utidig enn mange andre. Men for all del, ikke slutt!
Loglady Skrevet 14. januar 2008 #189 Skrevet 14. januar 2008 Vil du ha mer tilleggsstoff til pensumet ditt? OK: Jeg synes mye av argumentasjonen man finner i dib-debatter følger "mor lille er en sten" prinsippet. Derfor synes jeg denne debatten har vært interressant.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #190 Skrevet 14. januar 2008 "mor lille er en sten"-logikk er jo litt morsomt da. Jeg husker jeg hadde mange innvendinger mot teorien på ex.phil, men jeg fikk beskjed om å bare akseptere pensum. Mye av den type logikk ut og går i verden generelt.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #191 Skrevet 14. januar 2008 Det er godt Lamela:) Teline; jeg må dessverre innrømme at jeg faktisk er en veldig stor fan av "mor lille er en sten" logikk. Det finnes få debatter som er festligere enn slike og i tillegg oppnår man ofte maks irritasjon av motparten:p Og "bæsja på leggen", det er en finfin liten setning som kan brukes til så mangt:p
KaMa Skrevet 14. januar 2008 #197 Skrevet 14. januar 2008 Fulltidsstudent og alenemor er nesten som fulltidsstudent mamma med en pappa som ikke fungerer helt.. Uansett står det full respekt av sånt, og da er det slett ikke sørgelig å ikke ha noe liv på kveldingen. Jeg har liksom også egentlig nesa i fagbøker, men det er jo litt mer spennende her.. Syns du bidrar fint jeg. Du har liksom rollen som den som står på utsida og hauser opp stemningen. ;-)
KaMa Skrevet 14. januar 2008 #198 Skrevet 14. januar 2008 Lyst å utdype hvorfor fire blanke innlegg, sånn på tampen her? ..og så vil jeg bare si at to stk (fra kranglesiden) ikke utgjør en gjeng. I grunnen trodde jeg at pilen var både her og der, men mulig jeg tar feil. Hvis jeg ikke tar feil, er vi én fra kranglesiden. Og jeg utgjør altså ingen gjeng.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #199 Skrevet 14. januar 2008 Signerer denne:"Når det er sagt føler jeg spesiellt i denne saken at det kommer en gjeng fra kranglesiden og frontalt angriper en som ikke hadde i hensikt å være ufin.. Dere er ekstremt bastante og nå har altså situasjonen kortet seg ned til at det kun er en unnskyldning dere diskuterer. Det er kanskje ikke for mye forlangt, men det er jaggu flere som bør gå inni seg selv her" Dette er foresten et perfekt eksempel på å misforstå med vilje! Og at du pila, som er et oppegående menneske, tolker hennes setning på den verst tenkelige måten, er skuffende. Det er klart det bare er for å lage jævelskap. Og jeg ser absolutt ikke at Lamela skal be om unnskyldning. Det er pila og flere andre her som driver med personangrep... Er rart syns jeg, at Lamela blir bedt om å forklare seg, noe hun gjør, men likevel velger dere å mistro forklaringen??? Hun sier gang på gang at hun ikke mente det på den måten!! Hva mer forventer dere? At hun skal be om unnskyldninger til folk som kaller henne for møkkakjærring? Hvorfor går det ikke inn i huet deres at hun ikke mente det på den måten?? Snakk om å være vanskelige! Skal ikke si høyt hvem jeg mener er møkkakjærringer her... det forstår dere sikkert selv.
M@mm@ til mine barn Skrevet 14. januar 2008 #200 Skrevet 14. januar 2008 Utdype ? Må tror jeg at jeg har misforstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå