Gå til innhold

Barn i barnehage med mamma hjemme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

"det er det jo tydeligvis du som har, ihvertfall på bim,) "

Dette, samt bemerkning om små egoistiske hoder, kan knapt kalles eksempler på saklighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Du kommer nok til å bli skuffet når du kommer så langt som å sende barna dine i bhg, så selvgod og bedrevitende som du er. Du holder vel kurs i saklighet vil jeg tro. Så ofte du ser en anledning til det."

*knegg* Litt vittig at du beskylder andre for å være selvgod og bedrevitende. Du behøver forresten ikke å bruke anonymknappen - du er avslørt for lenge siden.

Skrevet

"Og bare for å ha sagt det, førsteprioritet for en barnehageansatt er BARNA - ikke hva som måtte "passe familien best". "

All den tid barna faktisk er en del av familien så bør jo familiens beste tas i betraktning - og der kommer nok du til kort.

Skrevet

Det er faktisk ikke meningen å baksnakke foreldrene. Men det er lov å bli provosert over at barn settes til verden uten at noen har tid til dem. OG det faktum at ikke noe som vedrører barnet som ikke er 100% positivt kan tas opp uten at det vekker vill harme hos foreldre.

En ville tro at et samarbeide var det beste. Men foreldre flest vil ikke vite hva andre har å si. De tar Selv om dette kan være til stor hjelp for barnets utvikling.

Skrevet

Alle her har meninger om andre mennesker og deres barn/oppdragelse.

Så fint det må være for deg å være en helgen.

Jeg dømmer ikke andre for deres valg for barna sine. De er jo ikke der for å velge noe.

Skremmende at din kjære føler han kan stille seg på lik linje, eller høyere faktisk, enn mor og far. Mer eller mindre samtlige av oss som jobber i barnehage er der for barnas skyld. Det er forhåpentligvis ikke så mange som er der kun for foreldres skyld, selv om de finnes der ute de og har jeg skjønt.

Skrevet

Ditt barn, som alle andre barn, blir nødt til å kjempe om oppmerksomhet sammen med hele resten av barnehagen ja. Med mindre du velger en familiebarnehage der det gjerne er flere ansatte per barn.

Kommunale barnehager er det gjerne 80 barn i og det sitter ikke en voksen og prater og stimulerer jeab jr. helt til mamma kommer. Tror det er mange her som kanskje ikke har tenkt på hvordan en barnehagehverdag er?

Med det økte presset på barnehager så er de sprengt til det ytterste. Det presses ofte inn ekstra barn i plasser som ikke er godkjent og dere må tenke på at en ettåring krever langt mere stell. Og det er MANGE av de.

Skrevet

Jeg må si meg enig med jeab her jeg. Synes egentlig det er du som fremstår som bedreviteren gjennom hele denne debatten. Jeg forstår at du er opptatt av dette, da du jobber i bhg, men alikvel... Du går litt for sterkt ut... Vi har forstått hva du mener....for lenge siden...

Jeg har overhode ikke dårlig samvittighet i denne saken. Gikk selv hjemme til vesla var to år, og hun har korte dager der nå. Men jeg har da observert de barna som har måtte være i bhg fra de var ett år - hele dagen, hele uka... Ser ikke at de lider av den grunn i det hele tatt.

Samfunnet i dag er lagt opp slik, desverre...

Skrevet

Jeg får bare leve med at du mener det om meg. Synes ikke jeg har gått sterkt ut. Har sagt ifra om det jeg har lært. Det at folk hele veien gjennom gjennom hele dabatten har fullstendig misforstått hva jeg har sagt er ikke min feil, det går vel mere på hvordan folk reagerer når de lukter en antydning til kritikk. Jeg har måttet gjenta om og om og om igjen, uten at det har festet seg overhodet hos noen av dere. Tror det er to forskjellige debatter i denne tråden. Den opprinnelige og den som dere andre har laget for dere selv.

Har du observert barn hele dagen, hele uken? Nei kanskje ikke akkurat de gjør det da.

Hvorfor er det "desverre" at samfunnet er lagt opp slik da? Hvis det ikke har noe å si med barnehage så er det vel det samme, verken dumt eller bra.

Men nå var det ikke dem som var rammet at samfunnets endringer de siste 50 årene som var under lupen heller her da..........

Skrevet

Men midtimars, har det slått deg at ikke alle her er i den situasjonen som du beskriver, hvor ungen blir plassert i barnehage hver dag hele uka? Jeg for min del har fortsatt permisjon. Det er derfor litt snodig om jeg skulle ta meg nær av "kritikken" du kommer med, ettersom den ikke rammer meg i det hele tatt.

Det eneste jeg gjør er å påpeke hullene i resonnementene dine (som stort sett er at du vet best fordi du jobber i barnehage og har gått på kurs og det har ikke vi dumme foreldre), og at hvis du tillater verdenen din å omfatte mer enn deg selv og dine oppfatninger, så vil du kanskje innse at dine hypoteser ikke er kompatible med alles barn - selv om det tilsynelatende er slik i barnehagen du jobber i.

Grunnen til at det du sier ikke fester seg er fordi mesteparten er påståelig pekefinger-vifting. Jeg nevnte det i et innlegg lenger opp her - at det er viktig med kritikk, helt nødvendig faktisk, men det er også viktig å være bevisst på måten en kritiserer på. Det innlegget har du beleilig nok oversett.

Skrevet

hallo, har du glemt hva Hi handler om eller?

Skrevet

Ingen barn er nødt til å kjempe med åtti unger om oppmerksomheten i barnehagen. At det kan være begrenset med voksne på hver enkelt avdeling er det selvsagt ingen tvil om. Men nå er det jo også gjerne sånn, i hvert fall i mindre byer, at småbarnsavdelingene har flere voksne, nettopp fordi disse små har andre behov enn de litt større. Ti-femten barn på to-tre voksne er selvsagt tøft det også, og knapt lovlig vil jeg tro, men det er en viss forskjell på det - og åtti unger som skal ha én voksens oppmerksomhet. Du kan jo i det minste forsøke å komme med et par nyanserte fremstillinger innimellom.

Skrevet

å jasså, enlighten me, please i beg of thee!!!

Skrevet

Noen spesiell grunn til at du brått endret skrivemåten din? *humre*

Skrevet

"er det rart man blir forbanna da???"

Ja.

Skrevet

Det er da ingen som har sagt noe om at åtti unger skal ha en voksens oppmerksomhet. Herregud, er det rart man blir helt oppgitt her da?

Forskjellige bhgr kjører forskjellige opplegg, det er ikke alle bhgr som har småbarnsavdeling engang. Så da vet du det også.

Skrevet

*humre* nei det er ikke det. jeg venter i spenning!!!

Skrevet

Men da tar de vel til gjengjeld ikke imot ettåringer heller...

Skrevet

jo det gjør de, de har blandede avdelinger skjønner du smartass.

Skrevet

ja jeg venter jeg.... er du bare stor i kjeften eller? ingen substans?

Skrevet

Det er ikke så vanskelig å se at du har produsert en ekstra person til å understøtte innleggene dine, midtimars.

Skrevet

der tok du faktisk feil (for en gangs skyld).

bææææææ

Skrevet

Misforstå og ikke være enig er to ulike ting.

Vi har hørt hva du sier, men på meg virker det som om folk ikke er enig med deg. Det vil ikke si at du må si det samme en gang til, bare på en annen måte... Mange vil fremdeles være uenig, uansett hvordan du formulerer det.

Men hører du hva andre sier?

Jeg sa f.eks ikke at jeg hadde observert barn hele dagen, hele uken. Jeg sa at jeg hadde observert barn som går i bhg hver dag, hele uken. Ser du forskjellen?

Hele svaret ditt viser atter en gang at du er "bedreviteren"...?

Skrevet

Så barnehagene er i all sin ekspertise likevel ikke oppegående nok til å tilpasse seg etter forholdene de selv skaper for seg selv og tilføre nødvendig kompetanse til en blandet avdeling, mener du? I så fall motsier du deg selv. Jeg vet at disse avdelingene finnes, men jeg går da vitterlig ut fra at det ikke bare tures frem uten å sørge for at ungene har det bra. Det er jo faktisk det du taler så varmt om - at barnehagene har den nødvendige kompetansen.

Skrevet

Amen, jeab!

Jeg er bare så utrolig enig i dette innlegget!

Tviler dog på at det går inn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...