Gå til innhold

Barn i barnehage med mamma hjemme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, de jeg har snakket om er de som NOTORISK leverer i barnehagen av andre grunner enn at de må eller er slitne osv. Disse vet jeg også at feks sitter på kafe eller gjør andre ting som barnet mange ganger hadde hatt godt av å være med på. Dette vet jeg igjen fordi disse foreldrene har ingen problem med å fortelle det, hvorfor de forteller det derimot kan jeg ikke svare på.

Det er synd du ikke forstår hva jeg mener. Hadde du det så hadde du nok ikke blitt så irritert. Jeg mener på at jeg har forklart det på en grei måte flere ganger. Det er jo mange andre som har forstått det nøyaktig slik det har vært ment.

Det er bare enkelte som det ikke "synker inn" hos.

Det er mye mulig at enkelte trenger mer tid for seg selv enn andre.. I USA er det jo flere som har "nanny". Disse ser ikke barna sine i det hele tatt, kjenner dem knapt igjen når de møtes i gangen. Det kan vel knapt kalles bra.

Jepp, vi er nok veldig uenig. DET kan vi være enig om ;)

Ha en fin kveld videre! Film her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at debatten er over for lenge siden, men må kikevel få støtte meg til anonym som ikker midtmars, HI og midtmars sine generelle holdninger!

Denne dabatten viser bare nok en gang hvor fånyttes det er å diskutere barnehage fordi flertallet av norske foreldre har barna sine i barnehage fra de er rundt et år (eller har tenkt å ha det), og derfor virker som om de ikke er kabable til å ta en diskusjon om hva som ville være det ideelle for barnet. Da kunne nemlig hver og en av oss ordnet det sånn at vi klarte å komme nærmest mulig den ideelle løsning. Men, det er klart når man føler seg truffet så snart ordet barnehage blir nevnt så er en konstruktiv debatt umulig å gjennomføre.

Vil også si til deg JEAB at det er noe spesielt å kalle en fagperson som jobber i barnehagen og trekker på den kompetansen, for håverende, i sine meninger. For så selv å komme med minst like skarpe kommentarer og ytringer og ikke kildehenvise til noen av dem du heller. Og så viser det seg at du ikke engang selv har hvert i en barnehage. Du har jo ikke en gang barn i en. Er det mulig! Hvis du først skal ta folk for om de har rett til å uttale seg eller ikke så kan du jo begynne med deg selv. Må si det virker som om du har en naiv tro på hva slags ressurser dagens barnehager har å rutte med!

Lykke til den dagen du selv må levere barna i barnehagen, og selv får føle hvordan det er.

Skrevet

Hadde du lest innleggene skikkelig så hadde du sett at det er en del andre som også er "fagpersoner" som har kommet med innspill som viser at virkeligheten ikke er så svart/hvit som midtimars sier. Dessuten bedyrer midtimars etterhvert at hun ikke snakker om "flertallet av norske foreldre", men om dem som ikke vil være sammen med ungene sine når de faktisk har mulighet...og da stranda debatten gitt...

Hvis du selv er så skeptisk til barnehage som det du gir uttrykk for her håper jeg at du ikke har barna dine i barnehagen. Hvis du har det, ville jeg flytta ungene til en barnehage der du kan stole på at de har det bra!

Belive me : de finnes :-)

Skrevet

For det første må jeg le av mammamora (morsomt nick.. minner meg om horemamma) som "har gitt seg" med denne debatten tre ganger nå.. Hvordan synes du det går selv?

MEN du må ihvertfall ikke prøve å ta barna dine med deg hjem hvis du er så heldig og får slutte tidlig på jobb en dag. Da kommer i hvertfall JEG til å ringe barnevernet. Det får da være grenser for hva vi skal utsette disse barna "våre" for.

Skrevet

venter nr 1 selv til neste år.

klart barn har godt av å være i barnehage- men ikke hver dag, og hvertfall ikke 9 timer om dagen.

hvorfor velger man å få barn? for å dumpe de i en barnehage 9 timer om dagen, levere klokken 07 og hente klokken 17? det er jo lenger enn vanlige voksne er på jobb...

jeg kommer nok også til å plassere poden i barnehage med tiden, men først etter fyllte 2 år og da kun på deltid mens jeg jobber deltid. frem til det blir jeg hjemmeværende...

selv om jeg bare er 5 mnd på vei begynner folk å spørre om barnet skal i barnehage, om det er god dekning og sann der vi bor. hvorfor tar folk sant for gitt????

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme. Min svigerinne har søkt om barnehageplass til sin sønn på 2,5 år, mens hun skal være hjemme med datteren på 1,5... (skal ikke søke på jobber).

Jeg mener jo at barna har godt av å være i barnehage, men ikke dersom mor er hjemme...!? Hun skylder på at han er så slitsom, men han er jo faktisk en av de enkleste barna jeg har vært borti. Altid blid og lett å aktivisere...

Hmm... Tror heller mor er litt lat, jeg da...

Skrevet

"Jeg mener jo at barna har godt av å være i barnehage, men ikke dersom mor er hjemme...!?"

Tror neppe gutten har godt av å bare gå hjemme med mamma hver dag når han er 2,5 år. Det beste ville kanskje være å ha han 50% i barnehage.

Jeg sa også før jeg fikk barn at barnet har det best hjemme, men den kamelen er svelget og borte for lenge siden ;o)

Skrevet

Det folk ofte ikke skjønner er at unger foreldrene kaller for "slitsomme" ofte er slik fordi de ikke får noe opperksomhet..

Slik blir det en ond sirkel. Mor er sliten og orker ikke ta seg 30 min for å fokusere på småen. Den lille reagerer med det vi oppfatter som masete/grinete osv. Mor plasserer i barnehage og ser hvor deilig det er å slippe "maset", vips 9 timer hver dag.

Negativ oppmerksomhet er som kjent bedre enn ingen oppmerksomhet, poden fortsetter med den samme adferden. Så har vi det gående.

Skrevet

he he he, nei desverre så synes jeg ikke du har det. Sånn er det bare å det må du respektere. Men jeg ser jo lett at du ikke er et menneske med så mye empati og respekt for andre men bare dine egne meninger. Så det er desverre klin umulig å diskutere med et sånt trangsynt menneske som deg.

He he, bare det at du beskylder meg for at det er jeg som er ditt og datt.....Men unskyld at jeg spør, hvem var det som startet denne debatten da he he he.......:-)))))))))

Skrevet

Synes det er skremmende å se at foreldrene har så dårlig tro på seg selv at de tror barna har det bedre i en barnehage enn hjemme med mor eller far. Snakker om barn under 2 år.

Greier dere ikke stimulere barna selv? Nå bor jeg på en veldig liten plass, men likevel så er jeg om mitt barn på 16 mnd i åpen barnehage tre dager i uka. Vi er i badeland, på åpen gård, vi er mye ute i skogen også.

Og til dere som mener barnehagen er så mye bedre..

Fortsett å ha barna deres der, fordi de har det sikkert mye bedre der enn hjemme med giddeløse foreldre!

Skrevet

Jeg får mer dårlig samvittighet av å ikke levere henne jeg hehe!!

Men det er forde hun er så mye hjemme og hun kjeder seg lett inne i drittværet!

Veldig kjekt for oss begge hvis vi går på besøk eller byn da.Jeg er enig med deg at 1 åringer er for små!!

Jeg får helt vondt av di minste i bh til dattera mi!Som ligger å kravler for seg selv --ofte i yttergangen mens dem lengter etter mammaen sin:=(

Dem i bh har ikke tid til å gi dem minste dem trenger mener jeg!!!

Jeg tror ikke dem føler seg særlig trygge i en kaotisk bh full av skrikene barn og lyder

Dem trenger ro,omsorg og masse kjærlighet!

Masse nærhet---noe som dem ikke får dekket i en bh

Nei jeg hadde ikke klart det!Men jeg er heldig som kan være hjemmet

Jeg hadde heller ikke klart å levert min datter på snart 3 år hver dag

ikke fra 7.30 til 16 hver dag..ikke søren!!

Men hun trenger plassen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...