Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #51 Skrevet 29. oktober 2007 til "midtimars". Dersom du har så liten tro på det du utretter som barnehageansatt så burde du virkelig finne deg en annen jobb! (sitat min mann som selv er førskolelærer"
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #52 Skrevet 29. oktober 2007 Det kan jo tenkes at "disse bekjente av deg" har fri en gang i uka fordi de jobber på dager/kvelder når andre har fri? Jeg jobber i kirka og har fri hver mandag - og ungene er i barnehagen hver mandag. Fordi det å være aleine hjemme og skulle stimulere en 3 og 4 åring en hel dag faktisk er både utfordrende og slitsomt og da er jeg jo like sliten på tirsdagen som om jeg skulle være på jobb 6 dager i uka. Har jeg og mannen fri sammen i helga er vi jo to til å finne på noe sammen med dem og ikke minst - det er andre unger hjemme i nabolaget som de kan leke med.... Jeg er ikke et sånt overskuddsmenneske som er kjempe god til å leke med unger - men detgjør meg vel ikke til en dårlig mor?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #53 Skrevet 29. oktober 2007 mange ville lurt på hvorfor du valgte å få et barn til.. hilsen bollebakendesupermorsomsimpelthenelskeråværehjemme
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #54 Skrevet 29. oktober 2007 YES! der fikk jeg den reaksjonen jeg var ute etter å få! Vi, ikke bare jeg, har valgt å sette nr 3 tilverden fordi: Vi faktisk tror at jeg sammen med min kjære kan gi disse to, snart tre, barna som vi elsker og tilbringer mye tid sammen med (selv om de må være i barnehagen fordi vi har et huslån å betale på) en god og trygg oppvekst med mye kjærlighet! Det er bare det at samfunnet i dag ikke akkurat legger opp til at den ene i et forhold skal kunne være hjemme med ungene... Dermed er det få som er hjemme og få barn å leke med. Det var annerledes da vi var små og det å gå i barnehage var noe de færreste gjorde, da fikk ungene gjøre mer enn å gå i skjørtene på mamman sin. Poenget mitt er at folk velger forskjellig - og det må de få lov til! Jeg har masse venninner som er hjemme med ungene (fordi de har menn som tjener 2 - 3 ganger så mye som min) og som trives med det (de er gjerne utdanna førskole lærere ell.) og ÆRE VÆRE DEM FOR DET! Men la meg slippe å bli definert som uegna til å sette barn til verden fordi jeg er ærlig nok til å innrømme at dersom vi hadde hatt råd til at en av oss var hjemme (på deltid, fordi unger har godt av å komme i barnehage også), så ville det vært min mann og ikke meg som var det. Men for all del, jeg skulle gjerne ønska at jeg hadde overskudd til å ha ungene hjemme de dagene jeg hadde fri - men jeg innser at det har jeg ikke, og da har både de og jeg best av at de er i barnehagen...Det er vel derfor jeg blir litt lei meg over sånne uttalelser som dine! Tror bare vi skal la være å være så raske med å dømme andres valg som dårligere enn våre egne ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #55 Skrevet 29. oktober 2007 å koffør skulle jeg skamme meg???? Det er jo ikke jeg som kaller barnehagen en parkeringsplass. Syns synd på de foreldrene som har barna sine i barnehagen med en ansatt som deg! Jeg trur faktisk ikke du er den eneste i barnehagen som har best forhold til barna generellt. Da burde dere i så fall oppgradere den barnehagen deres betraktelig!!!! Stakkars barn da sier nå jeg, de kan ikke bli mye sett der. Når det er sagt så har jeg faktisk ikke noen mening om noe som helst når det gjelder dette emnet. Men det er folk som deg som IRRITERER meg mest. Som kommer her og tror du vet best. På meg virker du bare som en liten drittunge som slenger ut masse rart her bare for å få oppmerksomhet!!! For å si det kort. DU VET IKKE HVA DU PRATER OM så til dere andre, det er ikke noen vits å diskutere med en slik person som dette som ikke engang kan være saklig i sine uttalelser.
Smånetta 14.mai Skrevet 29. oktober 2007 #56 Skrevet 29. oktober 2007 midtimars. Igjen: navnet på noen av disse anerkkjente spykologene, slik at vi kan lese oss opp selv? Hvis det er skrevet om et uttal ganger kan jo du, som fagperson, peke ut retningen for oss, kanskje? Jeg så med egne øyne min sønn leke med dagbarnet vårt da de var 7 og 8 mnd. De kastet ball til hverandre og skravlet i vei. Senest i går kastet sønnen min (14 mnd) ball med kusina si på 2 og et halvt år. Jeg kan jo ha sett syner, eller mitt barn kan jo være eksepsjonelt tidlig ute, men jeg tror liksom ikke helt det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #57 Skrevet 29. oktober 2007 Hvorfor er det bare hvis moren er hjemme at barnet bør være hjemme? Er ikke fedre gode nok omsorgspersoner til å ta seg av sitt eget barn?
bixit Skrevet 29. oktober 2007 #58 Skrevet 29. oktober 2007 Herlighet. Hva for et menneske er dette? Jeg da har flere saklige uttalelser? Det er masse litteratur på det jeg har sagt, plukk opp en bok for guds skyld! FØR du uttaler deg om det andre sier har noe relevans. Folk som deg gjør jobben for folk som meg mye vanskeligere. Ikke rart lærere sykemelder seg, førskolelærere videreutdanner seg og barnehagetanter blir regelrett utbrent.
bixit Skrevet 29. oktober 2007 #59 Skrevet 29. oktober 2007 Om det er mor eller far er vel igrunnen det samme. Selv om mor og barn ofte har sterkere tilknytning (ikke nødvendigvis) Saken her er at HI lurer på av ren nysgjerrighet om det er vanlig å sende barna i barnehage hver dag ut hele året uansett om en selv har fri eller ikke. Og sier at hun selv ikke kunne tenke seg å gjøre det. Dette forårsaker tredje verdenskrig blant kjærlige mødre rundt i norges land og skapte en harme uten like. Hvordan våger du, HI, å tro du kan klare å være sammen med barna dine!? Jeg svarer da at det er helt vanlig at barna kommer "come rain or come shine". I ferier, fridager, med feber og lungebetennelse. Og at det er gjort undersøkelser på hvor heldig det er være så mye i barnehage. Men det er fullt mulig å være sammen med barna dine på fridager når du skulle bli velsignet med dem, HI Gled deg til det og ikke bry deg om hva andre sier du kan eller ikke kan. Det vet du selv!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #60 Skrevet 29. oktober 2007 LES INTERVJUET MED KJETIL ANDRE AAMODT I SISTE FORELDRE OG BARN! Der sier han at han alltid har hört fagfolk si at barn ikke har behov for kontakt med andre barn för de er to år, fordi de ikke har utbytte av den sosialiseringen. Ettter å ha värt i Afrika å sett hvor viktig det er for barn å omgås andre barn/voksne fra de er veldig små, hvor mye det betyr for dem, er han ikke lenger så sikker på det fagfolkene sier................ Alle mennesker er ulike, med ulike behov, også barn. Noen barn kan väre klar for barnehage tidlig, andre er kanskje ikke klare för senere!Foreldre kjenner sine egne barn best, og de aller fleste foreldre önsker det beste for barna sine. At de sender sine barn i barnehage för de er fylte ett år kan väre fordi det er eneste alternativet de har. Betyr ikke at de synes det er så kult.. Når man får flere barn, er som oftest eldre sösken over to år, og da har de fleste barn stort utbytte av barnehagen som leke og omsorgsarena. Samfunnet i dag er så annerledes enn for tredve år siden, den gang gjorde det ingen ting å ha barna hjemme for gata var full av andre unger å leke med. Sånn er det ikke i dag! Jeg var hjemme de to förste årene med min eldste, og visste at det var mange fler i min situasjon, men jeg så ikke snurten av dem!!!! FLOTTE lekeplasser var tomme!!! Alikevel var den åpne barnehagen fyllt til randen av hjemmevärende!! Så hvor var alle sammen??? På kjöpesenter??? Da er det vel bedre å väre i barnehagen hvor man setter fokus på lek både ute og inne, sang, musikk, sosialisering, miljö osv.??!!!! At man tar individuelle hensyn både til barn og foreldre bör väre viktig. Hjelper ikke om mor/far har barna hjemme dersom hun/han ikke har overskudd/energi til å väre en god forelder. Kanskje er man en bedre forelder hvis man sender barnet i barnehagen noen timer hver dag... GLADE FORELDRE = GLADE BARN!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #61 Skrevet 29. oktober 2007 HI er veldig konsekvent på å kun nevne moren, så jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor hun ikke syns far er bra nok til å ha barnet hjemme? Ellers enig midtimars, selvfølgelig kan de som ønsker å ha barnet/barna sine hjemme på fridager gjøre det. Hvorfor skulle noen andre ha noe med det? Vi tar gjerne barnet vårt fri noen ekstra dager innimellom (jeg jobber fulltid, mannen min deltid), og barnehage/andre har da aldri reagert på det. Og det virker som om det er veldig normalt også, de foreldrene jeg kjenner forsøker å gi barna ekstra fridager og unngå at de får for lange dager i barnehagen. Men må få si at barnet vårt elsker barnehagen, og jeg ville fått dårlig samvittighet dersom jeg skulle "ta fra" ham barnehageplassen et år pga fødselspermisjon. Det betyr ikke at han skal være der 10 timer om dagen 5 dager i uka (sånn jeg ser en del framstiller at er det typiske for alle barnehagebarn), men han får nok være der de fleste dager, og heller få lange morgener og hentes tidligere.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #62 Skrevet 29. oktober 2007 Hmm pussig at stemningen inne på skravle ang dette spørsmålet er helt forskjellige enn fra hønsene på krangle - kanskje like bra for ungene deres å være i bhg ved nærmere ettertanke. http://www.barnimagen.com/forum/thread/10771188
bixit Skrevet 29. oktober 2007 #63 Skrevet 29. oktober 2007 Hehe! Dette var en fin tråd! Var jammen godt å lese gjennom innleggene der, det lyste opp resten av dagen min :)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #64 Skrevet 29. oktober 2007 HI her.. jeg får svare her også, selv om jeg også svarte i den nye tråden som er opprettet (skal si jeg fikk respons!) Grunnen til at jeg konsekvent nevner moren er så latterlig enkel.. Alle mine venninner har fedre til barna sine som jobber fullt. Jeg planlegger akkurat det samme. Jeg skal jobbe deltid.. Og nei, jeg har ikke noe i mot at barnefaren er hjemmeværende, men min mann føler ikke noe sterkt behov for dette. Og godt er det, for da slipper vi å krangle om det
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #65 Skrevet 29. oktober 2007 he he he ikke sant? begynte nesten å tro at alle mødre på bim var helt *sensurert for å unngå egne mobbe/krangle/drittslengingstråder* men så fant jeg den der. det fins håp for barn i norge i dag. takk. nå kan jeg sove godt. *gleder meg til svar fra sinte høns*
bixit Skrevet 29. oktober 2007 #66 Skrevet 29. oktober 2007 "Vil hun være hjemme får hun det, vil hun i barnehagen får hun det." "Mine to på fire og to år, som jeg da har vært hjemme sammen med, skal i barnehagen 2 dager (kaaanskje 3) i uka." "Er ikke helt sikker ennå, skal ta meg en prat med personalen og høre hva de synte." "Min går i bhg annenhver uke og er 3,5 år må ha han hjemme og kose med oss inimellom også! " Det varmer om hjertet dette her Kan sove godt i natt jeg også! Takker og bukker!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #67 Skrevet 29. oktober 2007 nemlig. dette kaller jeg gode foreldre, ikke foreldre som leter etter dårlige "grunner" for å sende ungen i bhg hele dagen, hele uka, HVER UKE HELE ÅRET. har vært borti foreldre som sender ungene i bhg i romjula og "fordi de er så travle å ha hjemme". mon tro mon tro hvorfor det?
bixit Skrevet 29. oktober 2007 #68 Skrevet 29. oktober 2007 Det er trist med lille julaften.. Foreldre som sier de må få tid til å pynte huset.. (hadde ikke det vært koselig for småen og?) Undres.. Mulig de har det bedre hos oss ja. Men nå er det søvn før jeg tar barna "mine" ut på tur i morra
storbil Skrevet 29. oktober 2007 #69 Skrevet 29. oktober 2007 Syns også det er trist å sende barn i barnehagen lillejulaften, men når man jobber turnus og mannen pendler og lillejulaften er på en uke dag er det ikke så lett å finne ett annet sted han kan være. Men mannen min har til gjenngjeld fri hele romjulen så da får poden fri til å kose seg hjemme. Men han liker barnehagen kjempe godt, så han kunne like gjerne vært der alikevel:-) Må si meg enig med deg midtimars i det at det er koselig å ha barna hjemme når man kan det. Jeg syns det. Men vi må få velge som foreldre hva som passer for oss uten å bli kritisert for det. Min sønn går bare to dager så han er mye hjemme med meg, men det er bare fordi jeg har en veldig god sjef som har gitt meg en god turnus i forhold til barna. Og igjen så syns jeg dere i barnehagen stortsett gjør en god jobb. Det er godt å hente barnet glad og fornøyd i barnehagen om ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #70 Skrevet 30. oktober 2007 ta deg en tur inn på den tråden nå du. Nå er det litt fler "dårlige" mødre der inne en det var i går kveld... Du leser forresten faglitteratur som fanden leser Bibelen... De der anerkjente psykologene du sikter til utviklingsteorien heter vel ikke Piaget og Erikson vel? De er anerkjente, men det er mer en 10 år gammel forsking som setter spørsmålstegn ved teoriene deres - så dette med barn og tilknytning og alder er altså noe som stadig er under debatt. Dessuten vil all forskning svinge mellom ulike ytterpunkter i ulike tidsfaser. Sannheten vil vel kanskje ligge et sted på midten... Jeg tror de aller fleste foreldre foreldre ønsker det beste for barna sine og til tider sender ungene i barnehagen med en litt dårlig følelse i kroppen. Da er de veldig kiipt å skulle tenke på hva de barnehageansatte tenker om oss nå i tillegg. Du kan ikke vite om denne mammaen eller pappaen som leverer ungen sin i barnehagen på fridagen sin kommer rett fra nattevakt, har sovet dårlig i det sistem eller har en avtale kl 14. Eller er du synsk også?
Ikkelektuell Skrevet 30. oktober 2007 #72 Skrevet 30. oktober 2007 "Jeg tror de aller fleste foreldre foreldre ønsker det beste for barna sine " Ja, men i denne tråden har vi jo lært at foreldre ikke vet hva som er best for sine egne barn. Hør heller med personalet i barnehagen dere bruker, du.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #73 Skrevet 30. oktober 2007 ;-) Liker holdninga di Jeab! Heldigvis er jeg gift med en førskolelærer ;-)
bixit Skrevet 30. oktober 2007 #74 Skrevet 30. oktober 2007 Hele 4 av 10 vet ikke hva som er best for sine egne barn Den er jo lei..
Ikkelektuell Skrevet 30. oktober 2007 #75 Skrevet 30. oktober 2007 Det er også leit at du bruker én enkelt undersøkelse (uten kildehenvisning!) som støttepilar for såpass mange av argumentene dine. Nei, hva er det jeg sier? Denne undersøkelsen du prater om ER jo argumentet ditt i mange av tilfellene. Det tilfører ikke innleggene dine noen særlig tyngde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå