Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. september 2007 #76 Skrevet 16. september 2007 Har jeg glemt å svare om vi kommer i bursdag?????!!!!! For vi kan nemlig, trodde jeg hadde gitt beskjed jeg..
Molait Skrevet 16. september 2007 #77 Skrevet 16. september 2007 æ litt sliten ja. Kom oss jo aldri ut da! 20:30 hadde vi god tid. 22:30 gikk vi ut og hentet oss en siste pils. Så var klokken 00:30?! Tiden flyr i godt selskap. Klarte å kyle i oss bra mengder og klarte å bli sittende på verandaen i flere timer!!! Herregud å kaldt det var. Satt tett krøllet oppå hverandre under teppe..hehe. Men gutta satt jo inne å preka og så på tv og var ut og inn på kontor og stue og pc og tv og synes de var overalt hele tiden. Og da får man jo ikke skravlet i fred;) Tror vi og kan komme. Litt usikker. M vet ikke om ahn må jobbe og litt kaldt for mc snart. Og er det rim om morran så er det litt smårisky med mc. Ellers kunne vi vel fått til noe når du kommer hjem og? Så vi får tatt som Tiny sier-riktig trådstil:D jaaadaaa er vel på tide nå.Jeg satt meg liksom grensa på 1 år på han så skulle jeg få startet livet igjen. Men vil ikke ha han hos ukjent dagmamma!! Mulig jeg er sær og hadde jo W hos ei ukjent (ja ble jo kjent etterhvert da, men hu første han hadde-ja kan si det ikke var helt bra der. Hu andre var super) Men må man så må man vel. Slutt å jobb MtG!! Kan få ha E svart og da er du med alt annet oppe i en ok mnd. inntekt. svanine, klart jeg vil jobbe med deg!!! Du må være en drøm av en kollega. Seriøst, det tror jeg. Virker veldig strukturert i jobbsammenheng du. (ja ikke at su virker så ustrukturert utenom da..hehe) Hadde jo tatt den som jeg fikk-ikkefikk-fikk-ikkefikk på Bryn her og det hadde sluttet på fikk. Jeg kan masse og det jeg ikke kan lærer jeg meg ganske kjapt, bare noen gidder vise meg en gang eller to:) (hatt egenopplæring før-itte kult) Er ikke en bra uteselger. Eller det vites ei-er ikke en som vil være uteselger. Trives best backoffice. Innesalg går greit. Har 3 krav. Tlf, pc og pisse når jeg må! Ellers kan jeg gjøre det meste:) Uff, begynner bli en stund siden nå. Var jo i jobb til og fra til 3 uker før fødsel, men lenge siden fast et sted lengre enn en mnd. el to. Håper å finne en jobb jeg vil være i noen år. Få blitt del av et felleskap. Julebord:)) Nei men orker ikke bytte så mye mer nå. VIl vite hvor jeg jobber og hva jeg skal og kunne planlegge lengre tid fremover. VIl også bli rik-hehe. Hvorfor er det så vanskelig å sovne når man er bøttetrøtt?? E småsynger enda. Ligget i over en time. Våknet 8:30 i dag forresten:D Var våken 01 og trodde mor til slutt måtte inn med alkopuppen sin (var masse vræl) men far klarte det til slutt:) (flinkesterkemorsomholdtimot) Våknet og kl 5. Far mente at jeg skulle gi han pupp. Jeg hadde ak. lagt meg og var ganske langt fra edru! Etter 10 min og flaske så sovnet han faktisk. Utrolig. Også til 8:30 da. hihi med gummistøvler på-SÅ SØTT!! Kan fortelle at da jeg vinket var jeg ca. 1,5 meter unna dama! I gamledager var det vaaarmt å spise is Tiny... Klart om jeg ikke får fast fort så er det jo ikke prob. å få vikariat... men som sagt så er jeg ikke så mot detta kurset egentlig, mer mot ukjent dagmamma.
Herkules Skrevet 16. september 2007 #78 Skrevet 16. september 2007 Simba du må gjerne utbrodere her, det er jo derfor vi er her. Du har vel problemer siden du ikke var i jobb før permisjon så du ikke kan bli sykemeldt nå. Kjenner noen som var i lignende situasjon og da ble pappaen sykemeldt, for å få det til. Jeg vet egentlig ikke om jeg likte det da, må legge til at der hadde gutten barnehageplass og da mener jeg de utnyttet systemet. Det ville vært litt annerledes om man ikke kan få noen inntekt. Godbedring til hoder og rygger og annet. Det må jo vøre noe med tråden da siden alle har vondt i hodet i helgen. Var vel derfor jeg fikk et tre i hodet på hytta da. Sånn at jeg får være med i trådgjengen. Jeg fikk faktisk et tre i hode/nakke/skulder det var ganske stor fart og det var ganske hardt og vondt. Jeg har blitt noen erfaringer rikere da. Det ene er at vi mennesker tåler ganske mye jeg er klar jeg for et skikkelig slagsmål etter dette. Ingen mennesker slår så hardt som det treet likevel så er jeg ganske oppegående. Det andre er at jeg tydeligvis er så vant med å ha vondt, siden den smerten jeg har hatt nakke, hode og øre nå ikke er noe vondere enn det jeg alltid har ett eller flere steder i kroppen. Noe mer? Dere er utslitt alle sammen Ja Grattis til cat med salget har ikke sagt det jeg Simba lykke til! du drar neste mandag?
Molait Skrevet 16. september 2007 #79 Skrevet 16. september 2007 Tre i hodet??!! SYYYKT!!! MasseklempåSimba! Vet ikke om du har spurt om det i dag, man ingen dag uten klem:)) MØKKAGMAIL!! makan til ustabil driiiiit!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Molait Skrevet 16. september 2007 #80 Skrevet 16. september 2007 Dere er noen goinger:) Føler meg så meget meget heldig. Enten det skulle være seg klemmer, støtte, tupp i ræva, praktisk hjelp, klapp på skulder, bare moro, et smil... Med traaden, tråden, sms, tlf, msn, fb, gmail...dere er overalt hele tiden-hehe. Man rekker jo døtte meg ikke å være hverken glad eller deppa før noen legger merke til:) Natta på dere sneller!
simbamamma Skrevet 17. september 2007 Forfatter #81 Skrevet 17. september 2007 Et tre i hodet må da vel kvalifisere for en legesjekk? Hørtes i hvert fall litt dramatisk ut... Starter rehab neste mandag, ja. Gleder meg ikke til å være borte fra LH sju timer hver dag :-( Det som er problemet i situasjonen vår nå, er at etter at foreldrepengeperioden har gått ut, er det ingen andre ordninger enn kvoten for barn/barnepassers sykdom som gjelder. Og ti dager holder ikke lenge når den daglige omsorgspersonen må på sykehus, eller på rehab-opphold. Nav har ingenting å bidra med, for denne problemstillingen finnes ikke omtalt i noe lovverk. Og så lenge det ikke er LH som er syk, har ikke legen lov til å sykmelde A. Jeg nekter å tro at vi er de eneste som har opplevd denne situasjonen. For det er mange kronisk syke i dette landet, og mange blir utsatt for ulykker eller får langvarig sykdom på annen måte. Det er ikke alle som har barnehageplass, og i hvert fall ikke til så små barn. Mange får rett og slett ikke plass, og en del velger å være hjemme med barna når de er såpass små. Dette betyr jo at vi som faller innenfor denne gruppen ikke kan ha noe mer enn et par forkjølelser i året, for hvis det feiler oss noe mer langvarig enn det, må den andre forelderen be arbeidsgiver pent om å få permisjon UTEN lønn. Det er ikke bestandig det hjelper å ha barnehageplass heller, tenkt tilfelle: Mammaen blir innlagt på sykehus og får naturligvis sykmelding fra en eventuell jobb, barnet har plass i barnehage, men pappaen jobber når barnehagen er stengt. Det blir jo akkurat det samme problemet da! Jeg synes dette er veldig urettferdig! Takk for at du gadd å lese, håper jeg gjorde meg forstått. Og for all del, jenter: Hold dere friske! Sola skinner!!!
simbamamma Skrevet 17. september 2007 Forfatter #82 Skrevet 17. september 2007 Glemte bursdagen: Ja, vi får ta det igjen en annen gang!
_svana_ Skrevet 17. september 2007 #83 Skrevet 17. september 2007 Blodig urettferdig spør du meg! Adrian har fortsatt feber, på tredje dagen nå. Blanke øyne og ser ut som en liten Sad Sam. Lurer på hva det er jeg. Tre? Skal se om jeg finner jobb til deg moll, men må kanskje begynne å jobbe selv først? Glemte å gratulere med klinkekule. Cat, vi får se hvem av oss som har barn som beveger seg snodigst på 1-årsdagen. En rullende eller en ålende?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 17. september 2007 #84 Skrevet 17. september 2007 Eller hva med en rullende ål???
Herkules Skrevet 17. september 2007 #85 Skrevet 17. september 2007 He he rullendeklinkekuleåler! Ja Molle hur går det, Jeg var på hytta og hadde noe å henge fingrene i hele tiden. så ble ikke flere meldinger:) Hva med natten gått greit?? Leste foresten at du fant 2XT= TO TUSENLAPPER og at du derfor spanderte is og rullings på Tiril??? hm måtte lese en gang til ja:) Skal til legen i dag da simba, av andre grunner egentlig. Det er ikke helt umulig at jeg fikk en liten hjernerystelse skal ikke så mye til. Har kjøla gutt og kjøla meg jeg. Han er ikke så plaget, men våkner om natta noen ganger. Nå sover han i vognen sin ute. Trodde aldri jeg skulle spørre på Dib om hva dere har i vogna, men altså etter at jeg kom hjem fra Spania har det seriøst vært kaldt jo. O må ha på ullpysj OG ekstra genser og sokker for å ikke bli kald. Ikke vanlig han akkurat. Så hva har dere i vogna nå da? Jeg har sett man skal oppdatere på uteklær så her kommer det: Vi har en Trolldress med ullfleeceuttagbart for. Denne er super Ullfleecen kan brukes separat og var kjempe god. Jeg bruker mye ulldress på ham i vognen så det passet bra.Dressen er i 86 litt å gå på, men passer bra. Regnsett1: Reflex sånn litt tykt regntøy(sånn ordentlig regntøy liksom) i str 86 denne var stor sist vi prøvde, men det var i Juli da. Regnsett 2 NameIt. tynnere type sånn mer likt voksenregntøy. str 86 brukt i helgen passet perfekt, men kan også vokse i det. Veldig mykt og han hadde god bevegelighet idet. Blir nok å bruke dette på høsten litt. Sko har Timberland joggesko. Det ser ut som om han trenger å trene litt på å gå i sko. Skal kjøpe eller få vintersko så her tar jeg imot anbefalinger.
Herkules Skrevet 17. september 2007 #86 Skrevet 17. september 2007 Simba: ja jeg vet det legen kan ikke SM A, men det var det legen til de jeg kjente gjorde og det når de til og med hadde barnehageplass!! Får du sykepenger???? Altså var du i jobb da permisjonen begynte? Ja det er ikke uvanlig at kronikere taper i sånne sammenhenger. Lykke til. Har dere .. ring ring. Nå husker jeg ikke hva jeg skulle skrive... ja Har dere snakket med en sosionom tror jeg det er, en som kan litt om rettigheter og støtteordninger...
Amabolla Skrevet 17. september 2007 #87 Skrevet 17. september 2007 Tre i hodet ja-hadde sjekka om du hadde en hjernerystelse da ja! Kan ikke anbefale vinterskoene jeg har fått enda da vi ikke har brukt de enda. Men de virker bra-lett å få foten nedi. Leo har høy vrist så borrelåsen på f.eks skoringen sitt merke går ikke heilt igjen. Men kavat sine åpnes nesten helt ned til tærne så ikke noe pes der:) Har vært på strømmen i dag med Mol og E. Skulle kjøpe tynne ullsokker til Leo, men fant ikke. Leo sovna på vei til toget og sov i 1 og en halv time. Spiste masse middag (det ble pølsegryte med spagetti mol;)), litt sjokopudding til dessert (ville heller mate pappan enn å spise selv) til kveldsmat spiste hun en halv porsjon grøt og en boks med kesamyoughurt. Er så rart at hun har så mye mer matlyst om kvelden enn på dagen. Før vi dro til strømmen så spiste ho såvidt en halv porsjon grøt til lunsj og pupp til frokost. Spiste en hel banan på strømmen. Er litt vanskelig å vite hva man skal kle de med nå ja-enig der. I dag hadde Leo på seg bukse,sokker,sko,langerma body,t-skjorte og en fleecejakke(den ho fikk av Tiny i bursdagsgave;)). Hadde med en jakke til + lue i tilfelle. I går derimot så hadde hun på seg strømpebukse,langerma body,ullselebukse og genser+ lue da ho tok formiddagsluren sin+ tykt ullpledd over seg. Da ho våkna var ho verken kald eller varm. Så litt forskjellig fra dag til dag det her. Men vinterposen er tatt opp. Den passet litt dårlig i 3-hjulingen da-lav rygg på posen. Men phil&ted vogna har no veeeeeldig lang rygg da. Vi får se hva løsninga blir. Har kjøpt ett tykt røros ullpledd-så får se om jeg kombinerer det med fleeceposen i 3 hjulingen og vinterposen i 4 hjulingen etterhvert. Hva se på tv´n i dag da? Hmm-jo- L word;) og top model. jajaja. Og har forresten kjøpt sånn smålyskjede med sommerfugler til å ha på rommet til Leo-ble såååå fint:) Noen som har noen tips på hvor de har fine vinterjakker? Liker duffelcoat-men de er såååå dyre.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 17. september 2007 #88 Skrevet 17. september 2007 Ikke gjordt noe spes i dag, bare kjedet meg og bestilt tannlegetime. Skal dit på onsdag :S Jo vi har gått en tur i finværet da, jeg i ama-genseren ) Vinterjakke ja.. finner aldri noen jeg egentlig liker jeg. Så blir til at jeg kjøper en som er ok, bare sånn for å ha en jakke når det blir kaldt. Er på støvletter-jakt, men finner ingen jeg liker!! Eller, finner mange jeg synes er fine, men det er med ganske høye hæler og det vil jeg ikke ha!! Jeg trenger noen flate som jeg kan bruke til å gå turer med og som er gode og varme og tøffe utenpå olabukse. Sorte eller brune og ikke så himla trange å dra oppover beina!!
Molait Skrevet 17. september 2007 #89 Skrevet 17. september 2007 Dustete. Har og vært i en midtimellom situasjon. Utrolig teite greier. Kan ikke nok om det til å gi råd, men trengs det å gulpes så gi lyd:) Nei ble tyst herk:) Prøvde ringe deg i stad. E sov og resten borte så hadde en pause fra livet;) Nu skal eg se på tv, så får isåfall skravles etter det. Lword og mod.berter ja..så på reklamen her..på mod. så er det to damer som kliner...etterfulgt av lword hvor de gjør mye mer enn bare det. Noe i vinden på tv3 tro? E har nå ligget i senga i rundt 45 min. Gauker enda. Kanskje begynne legge han 17 så han sover til 19?? Nei vet ei jeg, syk og nå da. Tann 8 brøyt igjennom i dag:) Edeliiig. Vinterjake? næ. freetex? man må kanskje ha jakke ja..og støvletter og ja..uffa da. Så pes.
Herkules Skrevet 17. september 2007 #90 Skrevet 17. september 2007 Ja jeg har litt dårlig dekning på hytta. Mulig jeg sto i et prøverom da du ringte hørte ikke tlf i vogn. Har duflecoat Har støvletter Heldig jeg Slipper å tenke på det i allefall. Må tenke på jobbklær jeg nå. Så kjøpte noe må Mach i sted. Kjøpte litt ull til O også Greit når det var 25% på Cubus Det var det på babyklær. Fikk rab. på ull i str 90, men ikke på bommullsbukse i str 86:) så da vet dere at ull er babytøy mens vanlige bukser er det ikke:) Midt imellomgreie? Ja var hos legen og vi var enig i at det sannsynligvis ikke er hjernrystelse. Fikk kortisonsprøyte i kneet og anbefalt akkupunktur Jeg får også en legeerklæring på at jeg er syk som jeg skal legge ved barnehagesøknaden Mulig det kan hjelpe litt på klatringen på ventelisten. skal jeg spise litt rester kanskje eller blir det pølser?
♥Tiny Skrevet 17. september 2007 #91 Skrevet 17. september 2007 Sliten jeg.... Seinvakt på jobb og det er seint.. Spise middag, kose med Tiril og trimme hest Klemmer deles ut til alle som trenger en *KLEEEEEM* Ingen som trenger å være trist eller lei, det er alltid noen her til å muntre opp Det er godt å være med i tråden-gjengen!! Tror jeg hadde valgt pølser Herk. I vogna: Har en vår/høst pose (teutonia) som er super nå. Den er akkurat passe varm med vanlige klær (body, strømpis, genser, bukse og sokker) og en fleecejakke, og selvfølgelig en lue på toppen. Må kjøpe litt ull, vinterdress og vintersko snart jeg.. Vi har også reflex regndress i 80/86= drukner i... Også masse hjemmestrikka ulltøy i forskjellige størrelser. Må se om det er noe som passer snart tenker jeg. Enda en ulldress (hel dress) er under produksjon vet jeg... Noen som vil komme å leke med Tiril imorgen da? Kall det gjerne et treff... Jeg er hjemme ca 14, men StoreT er hjemme før det, så døren er åpen Velkommen!
Amabolla Skrevet 17. september 2007 #92 Skrevet 17. september 2007 Leo og jeg kommer nok bortom vi:) Leo har forresten lært seg ett nytt ord: Lall-oversatt betyr det ball. Så ho er henrykt over det nye ordet og leker med lallen sin heile tida.Så da har hun følgende repertoar: mamma pappa hae (hade) eia (heia) vovvov kykli (kykkeliky) der lall (ball) nei (men tror ikke ho veit at det betyr nei)
Herkules Skrevet 17. september 2007 #93 Skrevet 17. september 2007 Store T vil ha besøk ? Disker han opp med kaker da ? neida:) Ble rester var i grunn godt, så får vi pølser i morgen. tror jeg har glemt det hver gang: ~ ( o o) Mange klemmer til alle som trenger det::::. ( ¤ )::::::
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. september 2007 #94 Skrevet 18. september 2007 Vi bruker bare snøggelen (har den tjukkeste typen) i vogna. Og da har lilleL på vanlige klær + lue og en tynn fleecejakke. Men det var minusgrader klokken sju i morges og skal det bli mye kaldere utover, så legger jeg nok sauen i bunn, snøggel og evt et pledd. Tuppa er jo så varm av seg, så får må passe på så det ikke blir for varmt for henne. Ellers finner jeg nok snart frem odenwalder-posen. Den er så braaaa!! Blir nok litt sent for vår del med treff klokken 14 i dag. Har ikke bil og da må jeg busse opp og ned og liten vits i det når jeg må være hjemme til kl.16. Men kose dere andre da! Avva i tanna Nei, skal en gå å ta en dusj mens barnet sover da??
_svana_ Skrevet 18. september 2007 #95 Skrevet 18. september 2007 Mårnings smårnings! Vel, det er jo langt på dag nå egentlig. A er feberfri, men er fortsatt litt sad sam. Skal lete etter prikker. Har fått låne ei sovevogn til bhg så slipper de å vekke hverandre. Jeg bryr meg ei om usynk når jeg ikke skal passe de selv. Gutta er frysepinner så jeg kler godt på de. Har tatt fram fleeceposene og det er godt og varmt inni der. Har begynt i bruke ullbodyer, spesielt til E som drar seg over det kalde golvet. Han har forresten begynt å krabbe litt om underlaget er riktig. Har jeg sagt det? Alt ettersom så har jeg på de genser, fleecejakker eller litt tykkere vår/høstjakker som jeg kjøpte på cubus i vår. De passer fortsatt Også lue på toppen. Har bomulsluer fra pop med øreklaffer som ikke er så veldig tynne. Har også kjøpt luer derfra med fleecefor som er vann og vindavstøtende. Fine og varme. Hva mer? Skal arve et par vintersko str 20, men vet ikke hvilket merke det er. Litt stri morgen i dag. E bæsja seg ut (så mye for ren ullbody) så jeg måtte ta han i dusjen. I et ubevokta øyeblikk klarte A å komme seg bort til dusjen og i slangen var det mye vann... måtte skifte på han også ja. Også er jeg kjøla! Buuuuu.
simbamamma Skrevet 18. september 2007 Forfatter #96 Skrevet 18. september 2007 I dag er det ett år siden fødselen min startet! Rart å tenke på.... HEFDAS!
Herkules Skrevet 18. september 2007 #97 Skrevet 18. september 2007 Ja er det ikke rart Simba! Leste fødselshistorien din (igjen) Du hadde jo en litt lang fødsel ja, Du kom jo i mål så det suste da. Godt å tenke på. Ja må jo være bonden som skal skyte fruen for å få slutt på lidelsene:) he he lo godt da jeg leste det Simba. Godt han ikke var enig! Molle: konkl etter bruk av ullrompe??? he he eller pysj som jeg brukte det til den med bomull inni: O ble god og varm og siden han ikke bruker dyne - ja altså aldri ligger under dyna, så må han ha litt godt med klær. MEN han hadde tisset seg ut, som det heter på nordnorsk, da virker det som om denne blandings saken blir litt kaldere. Han ville nok vært like kald i ren ull, men plagget blir våtere og tyngre - tørker nok saktere og blir kaldere på huden. Jeg er altså ikke overbevist om at dette er fullgodt med ren ull, MEN et godt alternativ der ren ull kan gi utslett og kløe. Det er også et lunt og godt inneplagg. Kun barn i lek som blir svette, våte eller som tisser seg ut ville jeg ikke anbefalt det like mye. Kan ikke huske sist han var våt når han våknet altså, bleia var ikke engang full.' Ikke så fornøyd med"test vinneren " som TV 2 jeg iallefall
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. september 2007 #98 Skrevet 18. september 2007 Jeg liker ikke den kulda som kommer jeg altså Vil ha varme!! Og ikkeno' vind!!!
Amabolla Skrevet 18. september 2007 #99 Skrevet 18. september 2007 Nå kommer vinter´n, nå kommer den kalde fine tida!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. september 2007 #100 Skrevet 18. september 2007 Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå