simbamamma Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Forrige tråd: http://www.dinbaby.com/forum/thread/10170282 Har dere stemt i dag, da, jenter? Jeg synes herk skal få en trøstekos til av meg, *klemmepå* 1D får en god-bedring-kos! Og cat får en gratulasjonskos! Skal ikke klage på det salget der ;-) I dag har LH såvidt begynt å slippe seg, rakk nesten ikke å se det engang, men han gjorde det flere ganger, flinke gutten! Holdt på å glemme mtg; du får også god-bedring-kos! Regner med det ikke er en smittsom utgave du har fått... Angående bursdagen til LH, så holder jeg fast ved lørdag 22., selv om enkelte la andre planer for meg ;-) Det er helt umulig å flytte det til søndag dessverre, for den dagen må vi ha familieselskap. Men hvis det er noen som kan komme den 22., så er dere hjertelig velkomne! Kan ikke dere gi meg beskjed i løpet av uka, da? (Tiny og herk har allerede meldt avbud, absolutt godkjent fravær, hihi) Tiny: Hvor har du kjøpt det kule trommesettet? Kan jeg få oppskrifta på den oreo-kaka du lager? 1D: Kan jeg få oppskrifta på den ostekaka den flinke gubben din lagde i sommer?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Sessa: har ca 750.000 i lån på leiligheten, så blir vel 450.000,- i pluss hvis jeg har regnet riktig ) Er så klabert kjempefornøyd!!! Ble feiret med pølse i lompe til middag ))
simbamamma Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Svarer deg her, jeg, prinsessemari ;-) Jo, det går da på et vis. Kroppen er blæh og magen er også blæh, men jeg smiler likevel. Skal på rehab allerede den 24.9, holdt på å daue da jeg fikk opphold så fort, for jeg hadde regnet med to mnd. til med venting. Ikke ofte man blir positivt overrasket over helsevesenet! Skjønner godt at du gleder deg til ny permisjon. Funker så dårlig for alle parter når motivasjonen ikke er der. Håper du får tak i ok folk du kan ansette! A vil ha ny jobb!!! Helst i går... Har du svikta oss, svanine? Kjett å høre om A, pt. Hvordan har han det mens han er hos dagmamma'n, da? Synes ikke det høres helt bra ut, jeg... Går det bedre, molle? Fant forresten ut hva du gratulerte med; var femårsdagen til Simba, det. Høres ut som en vellykket feiring, ama. Også så skjønn Leo var på bursdagen sin, da!! Nå er vel alle nevnt på en eller annen måte? Hvem slapp på en femmer på meg nå, da?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Her kommer resultatet av 10 måneders tippen på Linea ) Vinneren tippet faktisk riktig på grammet!! Linea veide 9190 gram og var 70 cm lang, og dette tippet dere: Molait: 8950 gram - 70,5 cm Simba: 9050 gram - 71 cm 1D: 9170 gram - 71,5 cm (var veeeeldig nær en god stund på vekta) Ama: 9120 gram - 77 (!!!!!!!) cm Herk: 9190 gram - 71,5 Så Herk vant på lengden med nøyaktig tippet tall og Moll var nærmest på lengden, bommet bare med 0,5 cm )
*1D* Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Snillemannens ostekake: Bunn: 1 pakke Bixitt (300g) knuses og blandes med 150 g meieri smør Fyllet: 1 beger lett rømme + 1 ts vaniljesukker blandes 1 beger Philadefia ost (200g) + 125 g melis blandes 1 beger kremfløte piskes 1 pakke sitron gele blandes med 2,5 dl varmt vann og avkjøles Topp: 1 pakke sitron gele blandes med 2,5 dl varmt vann Eventuelt frukt som pynt. Har brukt både stjernefrukt og kiwi...men er enklest uten noe pynt:) Her er det viktig og knuse kjeksen med tresleiv i en bolle og bruke Meieri Smør! (knuser kjeksen litt først i selve kjekspakken også bruker man bare ren makt til resten) Knuses kjeksen i mikser vil den bli "flatere" og bruker man margarin vil den bli mykere:( Settes i kjøleskapet mens man lager fyllet. Når alt er blandet hver for seg og geleen er avkjølt skal alt blandes sammen for å få et tykk herlig ostefyll. Dette stivner på ca 2 timer i kjøleskapet. Tøm over den siste pakken gele. Bon apetit:) Først så vil jeg si UNNSKYLD til Mo som aldri fikk smake denne kaken, derfor er den døpt om til snillemannen kake siden det er han som lager den for tia:) Også unnskyld til Simba som ikke har fått pakken sin postet enda siden jeg har vært syk:( Skrive mere senre:)
♥Tiny Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Oreo iskake: Bunn: 20 stk Oreo kjeks 50 g smør Is: 4 eggeplommer 100 g sukker 3 dl kremfløte 1 vaniljestang 6 stk Oreo kjeks Pynt: 6 stk Oreo kjeks Fremgangsmåte: Ha 20 stk Oreo kjeks i en food processor sammen med mykt smør. Kjør på full hastighet til en jevn masse. Trykk kjeksmassen i bunnen på en rund form (24 cm i diameter). (Det er ikke nødvendig å smøre eller å ha bakepapir i bunnen av formen.) Sett i kjøleskapet i 30 min. Pisk eggeplommer og sukker luftig. Splitt opp vaniljestangen på langs (pass på at du kjøper en myk vaniljestang) og skrap ut så mye du klarer av de svarte frøene på innsiden av stangen. Rør disse frøene inn i eggedosisen (du vil se at eggedosisen blir svartprikkete). Pisk kremfløten til luftig krem og vend inn i eggemassen. Bruk en stålvisp, slik at alt blir luftig og jevnt blandet. Grovhakk Oreo kjeksene. Hell halvparten av isblandingen i formen. Fordel over halvparten av de grovt hakkede Oreo kjeksene. Hell over resten av isblandingen. Pynt med resten av de hakkede Oreo kjeksene. Sett formen i fryseren til isen har stivnet. Ta kaken ut av formen ca 15-20 min før servering. Jeg har barnefri ikveld Tiril sover hos svigers inatt for jeg begynner 6.45 imorgen og bhgn åpner jo ikke før 7.30, Gubben er forresten på høyskolen i Lillehammer og blir litt klokere hehe... Grattis med godprisen cat!!!!!!!! Vi fikk nesten det samme over takst når vi solgte Digg med ekstra penger til møbler og sånn ja! Nå skal jeg se på snabbgrabber og drikke te
Mr. Herk Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 hei takk for all trøsten og alle kondoleringene. det er ikke lett å la være å tenke på han, det er veldig tomt her hjemme. det er fært å rydde bort alt utstyret. det er et hull i gulvet der hvor buret sto. Men man kommer vel over det med tiden til hjelp. du tiny er ikke interesert i valget du eller.
Amabolla Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Tippa jeg 77 cm på L-kremt-hue mitt var ute på sykkeltur... Grattis med bra salg av leilighet. Off til herkene! Klemmer sendes.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Hihi.. 77 cm var litt drøyt på lilleL ja ) Lurer litt på om vi skal bruke en del av de pengene vi fikk over takst til å betale ned bilen jeg.. den koster oss nesten 4000 i måneden, og hadde være deilig å slippe å betale på den når vi flytter. Da vil jo økonomien bli litt romsligere! Man merker jo fire lapper i måneden da!! Stille på tråden om dagen..
_svana_ Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Neida, har ikke sviktet noen tror jeg. Jeg får bare ikke tid til å skrive alt jeg vil, og da er det lettere å la være... dere er for kjappe for meg! Noe av det jeg skulle si var gratulerer til cat med salg, god bedring til mtg og simba, uffe til moll ang. kjipe dager, vel overstått til ama, kondolererogklemmer til herks, klem til pt som styrer fælt og har grinete gutt (det blir sikkert bedre nå fort!) og takk til tiny som (igjen) kom med godoppskrifta. Som noen av dere skjønte så kom vi ikke i bursdag til Leo, men har en fin rosa pakke liggende her til neste anledning. Vi var i bursdagsfeiring hos svigers og H ville så gjerne overnatte der da, også ble det ikke tid til Leo-besøk. Simba vi kommer ikke på bursdag, men takk for invitt! Mtg, tror kanskje vi tar feiringa her (selv om vi ikke har plass). Så slipper vi å dra langt borti gokk(hihi), er jo pes det også. Også drar jeg og gutta til NN i slutten av mnd og blir borte ei uke. Edvin har mista buksa, han er for slank. Sukk.
Petronella♡mor til to Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Grattis med salget Cat )) Blir kakesjuk i dag av å lese tråden ;D I dag begynner C på rideskole - hun er i fistel for å si det sånn... A var relativt blid etter dagmammaen i går, og veldig blid i morges. Kanskje det er på vei til å snu *håpehåpe*. Simba: han er blid som en sol HELE dagen hos dagmammaen, men jeg tror han skal "straffe" meg litt (hvor rart det enn høres ut), får han ikke sitte på armen blir han sint som en tørk. Kaster seg ned på magen og hyler som en stukken gris. Men det er jo ærlig betalt ikke så enkelt å bære ungen på armen hele tiden, under hele middagslaginga feks, kappe løk med ungen på armen er ingen drømme situasjon (selv ikke for dårlig tråd mor, hihi). Vel, får jobbe litt (eller i hvertfall late som om jeg er litt busy, hehe - tar på å jobbe altså. Er mye mer slitsom med to unger enn en om morgenen i alle fall) ;D Ha en finfin dag alle sammen! Simba, vi får dessverre ikke kommet den 22...
Petronella♡mor til to Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Også må jeg seffern sende en klem til Herk *klem* )
_svana_ Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Forresten, gratulerer til de som har 1 mnd igjen som baby i dag! :-D
Molait Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 GRATTIS med hussalg!!! Gleder meg til sponsemollebytur:D Digg å kunne rote igjen:) Grattis med siste mndrgatulering GEA!!!!!!!!!! Tenk at de snart ikke er baby. Men de er jo de små. Våre som er store. Rart:) E sovnet etter 11 i dag. Vært et salig styr med legging. Sovnet 3 ganger. Pes når det blir sånn. Skryte litt av Williamsen min. E våknet rett før 7:30. W henter ham og inn til meg. Der får han litt morrapupp mens W ser tv. Så henter W han og tar han med ut i stua. 8:15 sier han fra til meg og går til bussen med egensmurt matpakke og fiksa frokost selv og tilog med ryddet av etter seg! Så jeg sto ikke opp før 8:30 jeg:) (hørte E lekte med LH så dro meg litt til) også husker jeg ikke hva folk har skrive her jeg.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 Grattis til EA & G
_svana_ Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Forresten så tror jeg vi prøver på samlebursdag likevel (hei moll), må bare overtale kjipeH først.
*1D* Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Kan jeg og være med på samlebursdag.............???? Vet ikke om det blir fryktelig upraktisk altså, det blir det sikkert. Jeg er ikke jenta som fordrer praktiske løsninger for tiden, men nok om det GRATTIS MED SISTE 11 mnd (dengen haha, den ble morsom...eller?) DAGEN G og E og A! (det så litt røverspåkut det der gogeoga....) Sitter på gulvet med ryggen mot den åpne veranda døra så jeg skal få sol på kroppen, har gått 1 t tur i dag i blå himmel og herlig! Surfer litt på nett over utdannelse og jobb........hmmmmmm Jeje, jeg trodde forresten det sto kuksjuk (kakesyk)....trøtt jeg! Sovna 3 og opp igjen 6.30....kunne heldigvis legge meg igjen 9 og sov til 10.20....stressa i bhg og gikk tur. Skal rydde hus og lage middag og *blirjegmerkjærringnåsåstrykerjegmed* Får spille Dum dum på full vreng som trøst da:) Gratulerer til Cat med slaget ja:) Skulle kunne tenkt meg samme prosentvise overskuddet jeg også på huset vi har nå, da hadde jeg tatt en tur til varmere strøk (for godt kanskje...hmmmm) Sjallabajs jenter. Hefdas
*1D* Skrevet 11. september 2007 #18 Skrevet 11. september 2007 Haha, stappfult i feil jo.... Sånn går det når jeg skal skynde meg og poste innlegg uten å lese korrektur..... Satte på Jokke jeg:)
*1D* Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 Okei, lover dette blir siste: Noen som har godt tips til sparing til oss voksne......vil ikke spare bank!! Tenkte på sånn fast trekk i et eller annet og da tar jeg gjerne tips fra et par damer jeg regner med har mye mer peil enn meg!! (bsu er bare å glemme, tømt for lenge siden ....ja var dust, men står det mellom strøm eller ikke, så kan man ikke koke middag på kontoutskrifter:( dessverre!)
simbamamma Skrevet 11. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. september 2007 Tusen takk for oppskifter! Du bør få skikk på søvnhygienen din, 1D, er ikke bra i lengden det der. Har ikke noe problem med å skjønne at du ikke går på posten når det renner i begge ender altså!! Vil ellers få tipse dere om den nye Non Stop-sjokoladen fra Freia. Hvis dere ikke har smakt den, så løp og kjøp!
Amabolla Skrevet 11. september 2007 #21 Skrevet 11. september 2007 Ny sjokkis- skal prøve:) Kjøpe på vei til jobb og gomle på bakrommet (til stor ergrelse overfor de andre sulteslankekonstantseunderernærtutpyntedukkene på jobb;)) Skal på jobb 16.30-håper sambo rekker å komme seg tilbake i tide. Hvis ikke får jeg ringe oldemor til vesla. Har kjøpt 2 lamper i dag- har ei sliten ei fra ikea som trengtes å byttes ut, og en anna var for "åpen" slik at det ble flombelysning. Så fant 2 stk for 300 til sammen-heilt greit. Trenger ny gardin til å henge foran verandadøra og-den som henger der er veeeeldig solbleka. Sambo ringte-han er på vei hjem:) Harjeg noe mer å si da? Jo-sessa-så du skrev på den andre tråden at di si ikke likte dukka. Leo elsker dukker-og bamser. Ho har 3 dukker nå, men den ene er jo badedukke så den ligger der, men får ho øye på den så står ho og hyler av fryd. Skikkelig jentete:) Greys i kveld-jippi-gleder meg. Håper jeg ikke blir forsinka på jobb så jeg ikke rekker det... Ha en fin dag alle i hop.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. september 2007 #22 Skrevet 11. september 2007 Ikke grey i dag for min del.. men ROME derimot!!! Verdens beste serie altså, det er så spennende!! Glemmer helt å puste jeg de 50 minuttene hver episode varer!! *tellertimertilklokkenniikveld* Hohoho nå har jeg rydda i masse papirer!! Kastet masse kontoutskifter fra 2005 og masse annet ræl som kun hører søpla til. Også har jeg fylt 3 permer med andre "viktige" papirer det kan være greit å ta vare på. Så nå er jeg sååå stolt av meg selv altså!! Var jo litt med tanke på flytting til nyåret da, er jo greit med alt man får kastet og/eller ryddet bort. Sjokkis???? Hvem sa sjokkis???? Slanking uten sjokkis er for loooooooosers!! Kan da slanke seg på sjokolade, man må bare vite hvordan
Molait Skrevet 11. september 2007 #23 Skrevet 11. september 2007 Bursdager skal jeg ikke legge meg mer opp i enn jeg har gjort;) Du trodde det sto det du 1D..forundrer meg ikke! Og høres nesten som om dine gener og er litt på avveie:P Haha, ja gratulerer med slaget cat! Tørr ikke tenke på hvordan motstandern så ut;) Jo og 1D, tenkte si noe om den der "da" du hadde her, men så gjorde du det selv lenger ned:)) (var vel forrige tråd det) Lite tips til sparing...slikt har vi ikke råd til-haha (sukk) Takk for sms Simba!! Kjørte bil og så gikk det i ett og så glemte jeg også ble det borte også jeg ble glad:) Ja så det er umulig å ta det en annen helg altså? hehe Vet ikke helt enda jeg.... Ama: hahahaha-dusteberter! Det værste er at du sikkert er både slankere og nydeligere enn alle dem og det mens du stapper sjokkis i trynet:) OG ang det A spurte om , så kan vi sikkert finne en løsning på det. Iaf midliertidig. Slipper jo tilvenning;) Jepp, Husker Leo lyste opp da det var dukke i pakken. Trodde egentlig ikke hun skulle bli så jentete Skulle du bli sinka, så får du melde så molle tar opp til deg da vett:) Å NEI!! Rome?! Må jeg være ok husfru og si ifra til mannen min da eller? urk..takke seg til nett:D Flinke cat! Sånt trengs alltids men er et helvete å komme i gang med. Spiser du kun sjokolade i 2 mnd. så går du ned... Er faktisk en sjokkis-slankekur der ute. Jalla! Skal man slanke seg så kutt ut all ekstra driit. Et seg usulten-ikke stappmett. Regelmessige måltider og TREN!! og SVETT!! Så cat, jogg til bensern og kjøp sjokkis og jogg til bake mens du spiser den;) (haha og ja jeg tror du blir svett av å jogge bare opp dit ja:P) Vi skal på middag til MtG og PtG i dag:D Ja og selve G og da. bG? (bare Gabriel) Solen steker og E sovnet 16. Passer absolutt helt feil og alt ble rot og sånn er det å ha baby.. (ja han er da litt baby enda)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. september 2007 #24 Skrevet 11. september 2007 "Å NEI!!! Rome?!" Skjuse me, men det er faktisk driiiit bra!! Litt pulings til og med Ja da sitter jeg her med min farris bris pluss og mine snacks gulrøtter...
Molait Skrevet 11. september 2007 #25 Skrevet 11. september 2007 mulig det. Ikke giddi en hel episode engang jeg. Og sist det gikk så skreik E mye på den tiden og jeg ble gående å bære og bysse alene...Greit nok det altså, men derfor var Rome teit:) Seriøst? Ingen sjokkis? Synes egentlig sånt kan være like godt som sjokkis jeg da. Tuuusen takk for god middag og bortelagd;) dessert Mtg! Var ikke den mest ryddsomme av meg i dag, men var helt kake jeg. Nå verker hodet og jeg tror jeg kommer til å bli bra syk snart. I grunn trodd det lenge. Snørrer og hoster...og der nøys jeg gitt! Ok et spm: (ikke spør hvorfor og hvordan man tenker på slikt) Om du trer en kondom over mobilen og knyter igjen, tar den med i dusjen-vil det funke bra? Snakker ikke om å sette på vibrator'n og bruke den som slikt nei, men som å snakke i! M mente man ikke hørte noe. Er jo gummi. Som jeg sa at om jeg holder en kondom forran kjeften så hører han da vel hva jeg sier?! Men blir vel ganske tett? Og man hører vel greit? (lurer på hvem som nå faktisk tester ut jeg!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå