Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på en bolig for psykisk utv.hemmede. Bor bare fire stykker der og alle er forholdsvis oppegående. 2 av dem trenger egentlig bare tilsyn. Begynner på jobb 22.15 og slutter 7.15. Har "sovetid" fra 23.45 til 05.45 hvor jeg faktisk skal sove! Skal ikke høre etter lyder eller alarm (den har noen andre) så jeg sover faktisk godt!! Om kvelden når jeg kommer gir jeg litt medisin og veileder en med downs under stell og evt. vasker gulvet. Om morgenen vekker jeg han samme og sørger for at han står opp og kommer seg i dusjen. Så drar jeg hjem og har HELE dagen sammen med go' jenta mi :))

Foreløpig jobber jeg bare 33%, men skal prøve å få større stilling etterhvert. Det utgjør omtrent 7 netter i måneden.

Skrevet

Hei jenter og tusen takk til dere som har gratulert meg

Jeg var bare en snartur hjemmom sist og dib var sef. nede den ene dagen jeg skulle skrive.

Cat. har du mistet bestemor? Det var trist å høre. Håper det går bra med seg.

Mtg håper jenta er frisk og kommer ut av f..skapet.

Moll: hva gjør reisesenga bedre enn sprinkelsengen forstår du det?

Glemmer så fort når det er så masse å lese.

O liker også å danse.

O spiser foresten godt for tiden dvs

grøt av 1-1,2 dl vann morgen og kveld

1/2 middagsglass og frukt til middag.

Han får også litt brød når vi spiser frokost, men det går stortsett til hunden.

Han digget hvitløksbrød foresten.

O har nå 4 tenner!

Håper alle har og har hatt en fin ferie.

Været har vel vært stusslig da her i området.

Jeg har akkurat bestemt meg for at jeg er nødt til å reise til Spania en tur i september, siden det ikke har vært sommer her.

Her har det egentlig skjedd mye her fortiden, tror ikke jeg legger det ut her, dreier seg om jobb osv.

Det ser ut til at jeg går ut i jobb i høst og så kan pappaen bli hjemme,

siden jeg nå er motivert for jobb og han ikke er. Desuten har gutta godt av litt alene tid uten mammaen tilstede .

Hva tjener man på sovende nattevakt? Jeg har vært våken nattevakt på tilsvarende sted.

Jo bursdagen til O.

når kan dere og hvem jobber?? Molle foreslo at jeg tok det en helg, men det er jo ikke så lett.

Jeg håpet på at det kunne passe fredag 3. august. Hele dagen om det skulle være

Skrevet

Du må jo ha bursdag i helg!! Det er jo flere arbeidende tråd-damer nå. Å... jeg vil i bursdag....

Skrevet

duste dib slettet innlegget mitt :

Skrevet

Da har vi hatt første knall og fall med blod og veranda leppe. Hun skulle dytte gåvognen i feil ende og tryna med hodet oppi vogna. Hørte bare et klask og så så jeg føttene hennes opp i lufta. Hun begynte å sil blø fra munnen og leppa hovnet. Aner ikke helt hvor blodet kom fra, men så ut som det var leppa.

Skjønner ikke at det ikke har skjedd før, har jo ikke akkurat lagt ut puter på gulvet. Men jeg har visst en forsiktig frøken. Hun satte seg ned på rompa samme dag som hun lærte og reise seg, så hun har tryna lite i forbindelse med dette. Hun er litt skeptisk til å slippe seg for hun liker tydeligvis ikke å dette rett ned på rompa på hardt gulv (pleier reise seg og slippe i senga og sofaen). I dag har hun klatret opp i sofaen, kastet alle sofaputene ned på gulvet også reist seg og falt ned på de. Rar frøken.

Ellers så begynner jeg å føle at høsten min faller litt på plass. Tror jommen det blir en fin høst likevel... Kommer tilbake med litt mer info etterhvert. ;)

Skrevet

Herk - har du skrevet noe upassende nå igjen? :-P

Tryning med gåvogn høres au ut. Bra at bitene ser ut til å falle på plass i høstens puslespill.

Nå driver gutta og leker borte-tittei på hver sin side av bordet. Dukker under og over, hihi.

Skal få skrevet litt om islandsturen vår når jeg får tid forresten.

Skrevet

hehehe, ja hva skrev du Herk?

3 august kan ikke jeg for da er jeg i Trondheim:D:D:D E skal fly for første gang faktisk.

Biter på rett plass er bra. Jeg må finne bitene først jeg..

I natt prompa E i nesten 1 min! Våknet 24 og fikk pupp for var så utrøstelig. + at mor var ganske sprengt. Etter det så prompa han noe så sinnsykt mye. Stakkarn ikke rart han gråt. Morran kl 6. Pappaperm. (etter pupp og blitt klasket i tryne med spade en stund)Mor opp 9:D

Jeg fikk tr i går forresten:) Første som fikk vite det var amamannen...djiiii-få dere hver deres msn!

Takk for koselig kinotur. Tror W hadde det gøy. Fant seg godt til rette i sofan, bestilte seg klippetime og avtalte overnattingsbesøk med filmkveld. Han er så blyg den gutten..hva gjøre?

I dag er det første pappatreff da:)) Tok bare på dagen 11 mnd (for oss da) å få til. Artig. Kanskje.. hehe. Også avtale kl 10 da. Midt i soving det jo:) Skal sende med M kamera. Må jo få med på treffsidene:)

Skrevet

Hmmm her har det ikke kommet noen invitasjon til pappatreff i dag :(

Skrevet

Ikke her heller. Men her er pappan på jobb så det er nok like greit. Og siden E ikke er til å være i hus med er det også sikkert like greit.

Skrevet

Heisann

Harry Potter seriens siste bok er nå ferdig lest og jeg er lei meg-nesten 10 år med HP og nå er det ingen flere bøker å glede seg til sukk!!! Og denne boken var den aller beste!

Var superkos med kino og heilt topp med en liten kar som føler seg hjemme og sier akkurat hva han vil og tenker:) Digger W.

Sambo var veldig fornøyd over serveringen på pappatreff-tkk til Tiny:)

Hmm-noe mer å si? sikkert mye jeg skulle kommentert-jo oscars bursdag- Jeg jobber den helgen det var snakk om-beg. august+ at mamma er her da.

Er litt tom i hue-tar på å lese gitt. Var så spennende!!

Skrevet

Var ikke helt sånn off. pappatreff tror jeg. Bare de to i Ls som skulle trille en tur også snakka M med dem og da nevnte de det. Dem (pappane) får ta å sette opp et ordentlig treff med info på tråd og greier:)

Litt søtt da. RIngte for å be M kjøpe med noe. Da satt de å drakk kaffe og spiste boller;) (svigermor holdt på å flire ihjel seg..hehe) Litt sånn bakgrunnsgreie... (ikke for å klage på pappane, men dji de er nå ja..)

1. Greit å servere boller og sånn men de tok Tiny opp og hadde selv bakt. Satt klart. (vi må gjøre slikt selv, M har aldri bakt og satt klart til dere kommer)

2. M styra med masse greier (blandt annet ligge på sofaen) meste av sovetiden til E. De møttes mens E sov så greit å komme seg kjapt av gårde etter våkning. Da E våkner tar jeg ham, skifter lager grøt mater meste og DA kommer M og er endelig ferdig. (skifte og sånn) Så mens han mater siste rest pakker jeg klar stellebag, finner jakke kler på ungen og vinker hade. (djiii altså! Struktur vetjæ)

3. amamannen har jeg forløpig ikke noe på..hehe

jaja til første treff å være..de kom seg vaffal dit alle 3, ikke ille bare det:)

Edvard var litt kje å legge i dag. (vært i bursdag hos svigers, ble litt sentSovna rundt 21) Kl 21:30 sjekket jeg på ham. Lukta SÅ bajs! Måtte skifte. Gjorde klart med 2 våtservietter og bleie og la ham på senga. Gikk greit. Han våknet men halvsov og tittet seg rundt. Masse bajs!! Ble bæsj overalt. Måtte løpe å hente mer våtservietter. Så så jeg det var bæsj på pysjen. Finne pysj og skifte. Da tok tålmodigheta slutt. Sovnet fort igjen da. Fikk litt pupp og flaska si. Så for meg det styet og lang våkentid.

Herk: Reiseseng-aner ikke. Han liker å ligge med hodet inntil nettingen. Sikkert bedre enn sprinkla. Litt værre å reise seg opp, han får det jo til men i sendga blir han stående å henge over kanten liksom. Uansett, det funker og vi har nå 3 senger der inne..hehe. (må ha med seg putteboksen og lille flaska med lille hullet halvfylt med vann, ellers går det ikke da:)

Skrevet

Til ALLE: Edvard mangler 1 brun jakke (med hette, sånn tynn, velour) og en lue med "ører" hvit og grønnstripete. NOEN SETT?? Også den ene blå tøffelen sin, men den skal nå være her i huset et sted...

Skrevet

Nei, den har vi ikke sett ;-)

Gratulerer til E! Skal ikke du til Trondheim førstkommende helg da, molle? Og du slapp med skrekken, skjønner jeg..?

W er omtrent like blyg som mora si, han ;-)

LH sover 11-12 timer hver natt nå! Digg å sove til åttetida altså!

Hvor er Pt da?

Skrevet

Pt er borte..

8 sier du? jo..E sover 9 han. 1 lur!!!

Skal jeg det? nei.. hæ? nei.. skal da vel dra 3 og tilbake 6? 1D?? hehe joda tror da det.

Hvilken skrekk?

Man kommer ingen vei med å være blyg:) Og han er faktsik værre enn meg.

Skrevet

Refererte til sen TR...

Forsto det på 1D som det var nå til helga, jeg, men det var sikkert bare jeg som misforsto...

Den gylne middelvei er best!

Skrevet

men huff nei. Nå må jeg jo ringe 1d og!

middelvei... er det noe du insinuerer Fru.Bonde? ;)

Skrekken ja! Jeg skal ikke ha barn i mars:D:D

jo og inne på det, under det bajs hysteriet i kveld kjente man såklart at å-å her blør man igjennom. Hvor kult er det da, når en ikke får gjort noe med det. Løp frem og tilbake med bøsj på henda og unge som grein og gjennomblødd og urk for noen stressende 5 min...

Skrevet

Dansketur flyttet, 7-8 august. Hvem er med??!!

Løvinnen...er ikke neste helg;)

Skrevet

Jeg ar ikke peiling Cat-sorry.

Jeg tror jeg vil være med på båttur Mol-er det med unga? Hva er planen-pris og ja-hvem er med?

Har vært så deilig vær i dag!! Jippi:)

Skrevet

Heisann og godmorgen:)

Da er sambo på vei til Mol med Leo og malebukse. Jeg er snart på vei til jobb. Skal jobbe til kl. 20. Har fri i morgen da:)

Leo sov til 07 i dag:) Så ho sov nesten heile natta. Ho våkna seks-men fikk ho til å sove en time til:)

så hva skal gjengen i helga da?

Skrevet

Full fres hos Moll i dag skjønner jeg. Vet ikke helt hva vi skal til helga, men får besøk både i dag og i morgen :-)

Barna mine, har (bank i bordet selvf) blitt litt blidere til sinns. Tror det har noe med at de ikke lenger gjør veldig vondt i munnen, men klør mere. I går beit Edvin meg i tåa, og i magen også faktisk. Jeg trodde vi kosa... på tide å stramme opp mageskinnet kanskje?

Tenkte at jeg også ville ha en unge som kunne danse, men tror Adrian driver og pønsker på noe som har med rytme iaf. Han sitter på kne og jynger, mens ha aa-a--a-aaa--aaa - en festlig lyd som han begynte med da vi brukte bæreselene mye.

Ja, det var denne Islandsrapporten ja. Kommer i eget innlegg. Til uka skal vi flykte igjen, før fotballen tar oss.

Skrevet

Hvor skal dere til uka da Svana?

Har ringt NAV og hun mente også at jobben har snytt meg for en lønning, så ringte lønningskontoret, men hun var jo selvfølgelig ute en tur. Men la igjen en beskjed om at hun skulle ringe meg tilbake, så nå er jeg spent..

I går var det begravelse og Linea sang i kirken :) Helt tydelig at jenta er opptatt av sang og dans! Hehe..

Hun kauket av full hals til hele den første salmen og rullet med magen og pådro seg selvfølgelig alles oppmerksomhet og alle kommenterte at de hadde hørt henne synge :D

Når sangen var ferdig ble hun helt stille og når neste sang begynte igjen var det på'n igjen!

Skrevet

Så søtt da:) (Linea altså) Ikke lest linken enda, lese etterpå. Om du kjeder deg i morgen cat er det bare å stikke innom. Ama kommer en tur og TIny kommer etter jobb. (mellom 15 og 15:30)

Ja blir det Moss svanine? Ellers er det bare å legge en dag her altså. Evt. natt. Kunne vært koselig det da! Ta med 1 reiseseng og alle 4 kan sove på kontoret (digg sofa, spør Mr.T..hehe) Eller der på kontor og barn på rom til E og E hos oss. Så kan vi dranke litt utover kvelden og preke piss. Bra plan!

Full rulle i dag ja. Besøk av StoreT, Tiril, Mtg, Gabriel, Ammemannen, Leonora. Også kom Gabipappen innom en tur og. M, William, Edvard og eg var hjemme. Fullt hus!! Oppi det hele fant jeg ut at dette var en bra tid å bake kake på! Men gikk jo:) Gutta fikk servert bortelaget Grandiosa og gikk ikke mer enn 3,5 kanne kaffe:) Ene kaffekoppen min er FULL av hvite prikker. Amamannen drikker maling....

Unga var så søte atte, men minn meg på å aldri få firlinger. Mtg og jeg fant ut at vi ikke tror vi orker å være dagmamma for 4 barn (sammen tilogmed!) Hadde nå sikkert vært mer rutine da men åååå så svett man var til tider. Tiril hadde 10 min søvn-vekt av E-mat (far glemte mate)-10 min søvn-vekt av Leo. Sov en god time senere da. Faktisk blitt litt pappadalt den jenta:) Og Leo!! Alt var fint så lenge far ikke viste seg. Da måtte man gråååte og hyyyle. Var som å skru på en knapp:) Og Mtg og jeg var mamamamama...hehe.

Litt pes var det at alle 4 skulle ha middag likt. Også var vi ute. Tiril spisteLeo og E måtte vente mens jeg løp opp og ned og bort og frem med mat og falsker og smekker og skjeer og sikringsskapet (drittmikro!) og det var IKKE pop! Maten til G kokte over så klin utover alt.

(haha leste over..Tiril spiste ikke Leo. Festlig med bruk av punktum ja)

Ellers trot jeg unga har kosa seg masse i dag:) Ja også skifta jeg bleie på Tiril uten en eneste protest eller marking:))

TUSEN TAKK ALLE MANNENE HER I DAG!! Gangen blir så fin at. Dere får rope ut når hjelp trengs tilbake.

TUSEN TAKK MTG!!! Uten deg hadde jeg vært død!

Ja jeg måtte ringe Mtg..ble et barn mer, men en voksen til. Tror jeg kan påstå at vi er mer slitne enn gutta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...