Gå til innhold

Skravlingstråden nr.XXX......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gått for bygge nytt ja :0) Har endel venninner som har restauretr og det har blitt ganske mye dyrere enn de hadde tenkt og beregna.Ofte skjulte mangler/feil på husa...Lykke til hva dere enn velger.

Titsi,skulle gjerne hatt furu overalt jeg inne bare jeg hadde hytte,hehehehe...Lyse farger er jo veldig i vinden og pent da :0)

Jeg er maskin løs nok engang :0(

Nå har tastaturet klikka helt så nå låner jeg gubben si maskin.Han har bestilt seg ny så det er ikke så farlig..Da får jeg denne (håper jeg).

Ellers så er det egentlig krise.da må jeg avdibbes.Da bør jeg begynne på isfolket igjen..

Marius herja litt i natt også..

Ellers gikk det greit hos kiropraktoren,men det er mye igjen.Må nok til behandling ganske ofte.Så dette blir dyrt :0(

Hun mente at det ikke er rart jeg har hatt migrene hver eneste dag.HUn knakk nakken min på plass på ene siden den andre klarte hun ikke få opp idag..

Er litt skutt nå..men det var visst vanlig etter bahandling på nakken...

Da får jeg se om dette blir lagra :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blææææhhhh....jeg stinker gulp - Fredrik har gulpa på meg to ganger.

Har vært vrang - overtrøtt og jeg har holdt på med alt for å få ham rolig eller blid, noe som varte bare en liten stund før han begynte igjen.....

Velkommen til barneverden hebbie.........

Nok en natt med Fredrik som sov hele natta :o) Han sov like lenge som din Vinterbarn hehehe.........

Håper dette blir en vane :o) Må få lagt meg tidligere også så jeg får hvile. Har fått noen sovepiller så jeg kan få sove mer enn 3 timer om gangen - siden jeg har mulighet til det nå.

Blæææhhh.....gulp

Skrevet

Side 3 jenter.. dytter tuuuuuungt akkurat nå ;O)

Hadde jeg vært dere mamma mø, hadde nok jeg også ville bygd nytt hus...da kan du få det mere som du vil! Og tenk da ALT nytt...sååå digg ;O)

Flaske gulp er noe av den fæleste lukten som finnes.. mm lukter ikke noe i det hele tatt..takk og lov. Så skjønner godt hva du mener hebbie..hihi.. Så flink Fredrik har blitt også da.. deilig med barn som sover godt på natta.. dagen også da men..

La lille 20.00 i går, så var spent på hvor lenge hun sov da.. men våkna ikke før halv 5, så her ser det ut som det godt kan bli 1 time ekstra kveld på mor og far nå!! Deilig det når sommeren setter inn og vi sitter ute og koser oss... gleder meg villt til en glass vin ute ;O)

Skrevet

Å ja, mme-gulp er pyyyton!!! *grøss* Gulper litt Ruth og, men det lukter bare melk ;o)

Nå har jeg og lillesøs vært ute og gått en laaang tur med snuppene våre ;o) Var litt vått og litt gjørmete der vi gikk da, men men... fikk litt ekstra trening da, når vogna gikk tungt...

Ruth sov fra 22 til 1.30 og så til 6.40, men da bare skravla hun og småsutra litt, så jeg tenkte jeg sku drøye lengst mulig med å ta henne opp, selv om jeg risikerte at storesøs sku våkne... Men jammenmei sovna hu ikke att ;o) Så da sto vi opp kl 8 ;o)

Mamma jobber skift nå, og hadde masse ærend før jobb i ettermiddag, så hun tok med snuppa i bhg. Og så blir hun med svogeren min hjem, så da har jeg heelt fri i dag ;o) Deilig!!!

Vet ikke om dere husker tommelen min for ei stund sia... Nå driver den og faller av (neglen altså.. ikke hele tommelen.. hihi)og jeg klarer ikke å la være å pirke..... Håper den har vokst ut igjen til bryllupet da... Men det er jo enda 6-7 uker til. Dessuten har de fine løsnegler på HM ;o) Hadde faktisk negler derfra da jeg gifta meg ;o)

Skrevet

Heisann har kobla eksternt tastatur til den bærbare pcen..ser helt idiotisk ut :0)

Gikk å la meg klokka 21.30 i går da var jeg helt skutt,sov som en stein frem til klokka 3 da våkna Marius,da følte jeg meg uthvilt,har ikke sove 4 timer i strekk på ett år tror jeg.....Så kasta ut gubben i 4 tiden ,han snorka slik.Han måtte legge seg inne hos frøkna.Men jeg sovna ikke før i 5 tiden og klokka 6 våkna Marius igjen...Tenk om jeg hadde fått sove med engang da.....Håper han sover ok i natt også.Er bare min som treger med å sove på natta nå.

Ellers så har lillesøstra mi funnet ut at hun skal væere med til syden likevel..

Men siden hun ikke har råd (påstår hun) betaler mamma turen hennes og fant ut at hun betaler min også..

Ble kjempe glad ,men flau..Har jo betalt den da ,men får pengene igjen.Er ikke vant med å få noen ting så er helt satt ut jeg.Glad selvsagt :0)

Søstra mi har alltid fått penger fra pappa da han levde,så da vi skulle til syden ilag,kom han å stakk i meg 1000 kr husker jeg..Hun hadde fått og da mente han at jeg også skulle få.Husker jeg ble så flau...Har liksom vanskelig for å ta mot penger jeg...

Har også fått bekrefta at jeg kan få med meg Marius om jeg ikke får slutta med å amme.Kan ikke reise fra han om han ikke begynner å drikke mme snart..Da får han heller bli med meg.

Noen som veit om en må ha svart/hvitt eller farge bilde på passfotoet nå?

Må skaffe meg nytt pass,mitt har visst gått ut ..

Skrevet

Du kan velge mellom svart/hvitt og farger på passfotoet, men det blir svart/hvitt i passet uansett...

Blir koselig med mamma'n din og søstera di i syden da ;o) Håpe du slipper å ta med Marius da, kommer sikkert til å savne han, men blir sikkert godt uten og... Da har du 7 netter du kan sove uten å måtte stå opp... tenk på det du ;o) Og så er gubben helt utslitt når du kommer hjem ;o)

Skrevet

Ja han har planer om å gjøre ALT mulig den uka...Jeg bare ler..Han får ikke gjort en dritt tipper jeg...:0))

Skrevet

Hei

Må si jeg unner deg en uke uten barn Idefix. Er jo litt drastisk uten. Men han er jo evt. hos faren og du trenger helt fri. Men kjedelig å ødelegge amminga og... Hmm

Så nå forsvinner neglen Mamma Mø? Mye action med de hestene git.. Var det ikke i stallen det skjedde dette og? Har ennå ikke ristet ut av hodet det andre. Huff..

Og hus ja.. ville bygd nytt jeg og. Jeg bor nå i mitt 6 hus med min kjære. Vi har totalrnovert og bygd på også. Og det er dyrt! Dessuten får man ikke det som man vil for man må ta hensyn til gamlehuset. Bærevegger, eletriske uttak ,rør osv osv.

Så sum sumarum tror jeg ikke prisforskjellen blir så stor. Og ikke minst... pyton å bo midt oppi byggeplassen. Hvis dere bygger på.

Kjedelig at søsteren din har det litt tungt nå da Idefix. Da har hun nok godt av å komme seg bort. Bare hun ikke havner i grepet på en greker eller spanjol ;o(

Et glass hvitvin ja.. Mmm. Det er en mnd siden vesla mi sluttet å spise på natta. Så jeg har kunne kost meg litt av og til. Men ingenting er jo som en sommerkveld der alle barna sover og ta seg en hvitvin eller pils på terassen.

Gutten min er syk i dag. Så han ligger på sofaen og ser på "Biler". Fortsatt favoritt selv om han har fått noen nyere filmer og.

Hebbie er vel ute å trimmer hun..

Skrevet

Skal passe på henne ja,men tror hun er glad i samboeren sin da.han skal være hjemme å passe deres snuppe..

Ble ett kort innlegg i stad.telefonen ringte..

Ble sittende å se tv etter på.Begynt å se Seventh heaven igjen,en sukker søt serie det der..

God bedring til gutten din Titsi og god bedring til jenta di Vinterbarn,håper hun er bedre idag.

Håper jeg får helt barnefri,MEN jeg gruer meg allerede til flyturen så dette kan bli gøy...Har en grusom flyskrekk og tipper på at jeg ikke får beroligende av legen..Så kommer til å være syk som f...både før og etter.Håper at jeg klarer å kose meg når jeg endelig kommer hjem..

Glemmer ikke en kar fra Fredrikstad,han var så redd stakkaren,kom i prat med han på flyet sist gang vi reiste.han var ute å fløy for første gang på 20 år så fikk vi DEN turbulensen...Stakkaren var livredd..Trøsta hverandre vi to..Såg han igjen noen ganger i løpet av den uka han var på ferie,han var passe snydens da ja.....Grudde seg til turen hjem igjen..

Har dere sett innlegget om hun tanta som hadde tatt med seg ei på 13 mnd og tatt hull i ørene på henne? fy f.da hadde jeg blitt rasende? Låg på skravla..

Skrevet

Ja god bedring til jenta di Vinterbarn.

Jeg og har flyskrekk. Veldig. Hadde det ikke før. Men nå..Puh. Så ille at jeg faktisk føler jeg setter ungenes liv i fare hvis jeg bestiller en tur. *jada, helt på jordet*

Så full forståelse der Idefix.

Så også det innlegget med hull i ørene. Hva i all verden har hun tenkt på hun tanten der? Frisøren min sier hun nekter å utføre det på små barn. Sier "sorry, gå et annet sted". Og de må jo ha sett at hun ikke er moren + en baby. Stakkar liten..

Nå skal jeg lage middag. Spagetti i dag.

Skrevet

Samme føler jeg Titsi,er rett og slett livredd jeg..

Måtte le høyt i sted...Svarte på ett innlegg,der ei forteller at hun "skrekk og gru" har oppdagett et sylskarpt glidelås fra en pysj fra sparkjøp..Jeg klarte ikke dy meg og spørre om hun var flau over å ha kjøpt den på sparkjøp.hva var vitsen med å være anonym liksom..hun ble sur gitt...Gidder ikke svare og dytte opp tråden,skreiv smile fjes ,men det såg hun visst ikke...Nåja ler videre jeg :0)

Skrevet

Uff da -hadde aldri gått om jeg hadde flyskrekk....

Men hvorfor får du ikke beroligende av legen Idefix ? så rart.....

hehehe.....jeg var ute på en halvannen time i morges, men Fredrik har vært litt krevende i dag også. Så når han ikke sover så vil han at jeg skal holde på med ham.

Spiste en tredjedel av middagsglass og drakk 160 ml i kveld - han elska grønnsaksmosen !! Tok tak i skjeen selv og stappa den i munnen... :o) Bør sove godt nå med så mye mat innabords.

Har ikke lest innlegget - men hva er vitsen å ha hull i ørene på jentene så tidlig ?? Er vanlig blant utlendinger ser jeg.

Jeg for min del synes det er altfor tidlig.

God bedring med barna deres jenter...

Vet ikke om Fredrik kanskje ha allergi siden han er litt sutrete og nesen renner når han er våken og sover mye på dagen. Både jeg og sambo har bjørkepollen, sambo i stor grad.

Skrevet

Må inn med en gledes nyhet.Husker dere kibimor og engle jenta.?

Johanna skal bli storesøster i september :0)

Er det noen fra bim jeg ikke klarer å glemme så er det de.

Ble helt rørt jeg nå,kjempe glad over at de er gravide igjen

Skrevet

Å, det var kjekt å høre at Kibimor skal ha små igjen. Blir nesten to års forskjell på de terminene. Tror nok det var klokt å vente. Så kjekt å høre om folk som har strevd eller mistet endelig har noe å glede seg til.

Pollen er noe drit for de som er allergisk. Jeg har aldri hatt det. Men sitter bare å venter på at ungene skal arve noe fra far. Han hadde ekstrem astma og psoriasis som liten. Men vokst av seg alt.

Litt av et matvrak du har Hebbie. Jeg er ikke begynt med verken grøt eller middag ennå. Men med en unge på nesten 8,5 kg så er det vel ingen bråhast. Men imponert over at han spiser 1/3 mos allerede.

Var på Ikea mandag etter ungene var lagt. (åpent til 22) Kjøpte litt dill til barnerommet. Tenkte gutten skulle over på eget rom snart og legge vesla inn til storesøster. Og siden det skal bo to jenter der så måtte jeg kjøpe litt jente-stuff.

Mangler bare en sengekant, så skal hun få innvie sprinkelsenga. På rom uten mamma og pappa..Stas!

Har håndtverkere her i dag. Skal fikse litt på gelenderet til verandaen. Som stormen Per blåste vekk. Men det går nok ennå et par uker før rekkverk er på plass.

Men null privatliv. Vi har glassfasade ut til terassen. Så dvs at nå må jeg stelle meg hver morgen og ta på normale klær *pes*.

Skal nå prøve de nye fullkorn-vaflene til Møller. Høres jo litt sunt ut.

Skrevet

Så bra at kibimor har ny spire!! Moro å høre!!

Ruth spiser da ikke grøt... Men snill mamma som jeg er så tvinger jeg i henne noen skjeer 2 ganger om dagen... En dag så spiser hun nok mer enn 2 skjeer, vertfall gjorde eldstejenta det ;o)

Laget masse ertestuing i dag. 4 pakker ;o) Så nå har jeg fyllt fryseren ;o)

FInt her i dag å ;o) Men litt kjøligere da... Men men, varmen kommer nok igjen ;o)

Fint med arbeidene mannfolk rett utenfor stuevinduet da... hehe...

Snuppene mine får ikke hull i ørene før de er klare for skolestart... Hadde tanta mi gjort noe slikt hadde jeg klikka...

Må gjøre litt her nå... sitti på ræva i hele dag, og det ser ikke ut her...

Skrevet

Var på barseltreff - sent ute som vanlig !!

Men det var bare tre av fem som møtte opp.

Fredrik er tydeligvis tidlig ute med motorikken ifølge fysioterapeuten som sa hva man kan kunne forvente å se antydning til når dem er 4 måneder - noe han gjorde fra 3 måneders alderen og noe dem gjorde i 6-7 månedersalderen. La ham på ryggen og han snudde seg på ryggen på magen til hver side - lå en baby på begge sider og han var sååå snakkesalig.

Lo og smilte til alle og snakket i munnen på folk - ville snakke ham også.

Hehehe....han var eldst, men kortest !! Var på kontroll 5 mars og da var han 5.450 gr - nå er han 4 måneder og veier 5.940 gr !!! Trodde han var nærmere 6.5 kg...og var bare 60.5 cm.......lille dvergen min.

Siden han spiser så masse så regnet jeg med at han hadde lagt på seg masse.....Han er og blir et matvrak....

Mens jeg var på kontroll så var gubben hjemme i dag fra jobb fordi han ikke følte seg så bra - men var godt i gang med å støvsuge og vaske gulv og rydda i stua..... Ble litt bedre plass nå - skal få gjort mitt imorgen siden det ble tull hele tiden. Sambo fikk jo aldri satt seg ned og passet Fredrik - fordi han sutret litt og ville ikke være alene.

Sambo gjør alltid slikt når jeg er borte - fordi han vil overraske meg. Kanskje jeg får stikke bort mer ;op

Er du glad i ertestuing Mamma mø ??? ;op hehehehe.....det er godt det.

Idefix - du får gratulere Kibimor så masse med spiren fra oss :o)

Så koselig !!! Gleder meg til jeg blir gravid igjen - ja jenter skal vente litt til ;op

Skrevet

Nærmer seg nå 6 kg nå Hebbie. Rart at han ikke er tyngre med tanke på hvor mye han spiser ja. Gutten min hadde heller aldri noe eksplosjonsvekst selv om han spiste mye. Ble aldri lubben heller. Men nå er han 2 og større enn snittet.

Ja det var mye ertestuing Mamma Mø. Blir det sluppet en promp ¨på denne tråden vet vi hvem det er ja hehe..

Hmm.. ikke så mye å kommentere. Lite liv på tråden.

Mon tro hvordan det går med frøken strikke-isfolk? Hun påsto strikketøyet ville ta mer tid enn Isfolket. Men jeg vet nå ikke jeg.. ;o) Men jeg skal ikke være for frekk. Fikk tross alt en mail *hurra*. Kanskje hun slutter å sende mail og om hun blir fornærma :o)

Hjelp.. kommer de vindkastene nå. Ene stolen på terassen fløy av gårde. Var stille og sol for 5 minutter siden. Det været altså..

Skrevet

Heisann her var det liv gitt....NOT :0(

Var i ålesund i går,nærmere bestemt moa da..Der traff jeg banshee(hun med eksen som kasta de ut da jenta var 17 dager gammel....Han er syk i hodet sitt)

Det var så morro å møte henne for første gang,bare synd vi bor så langt borte fra henne..Marius fant lille frøkne kjempe spennende ,vi satte de begge på bordet og de tok tak i hverandre og kosa...Det var så nydelig at alle bak oss på cafen glodde som galninger.til slutt kom det en mann og snakket med han.Sa at han var helt rørt over å se de to søte babyene.Da ble mødrene røde og stolt ;0)

Eldstemann var på sjekk for vann i mellomøret,men heldigvis var alt fint.

Selv handla jeg inn litt til ungene,var slag på Kapphal,fikk de flotte buksene til eldstemann for en billig peng:0)Fikk tak i bikini til meg selv,en som har litt større truse enn de frimerkene de selger over alt :0(

Jeg liker best sånn trekant bh som kan knyttes og det er nesten alltid knytte truse til de i størrelse frimerke :0(

Måtte bare kjøpe litt til snuppa også da.Var sååååååååå mye fint på H&M.

Idag har jeg vært hos kiropraktor og til lege med snuppa.

Mellomste(gutten) ringte fra skolen og fortalte at han hadde spydd :0(

da gubben var inne hos legen gulpa Marius utover hele meg...Jeg stinka spy..

Nå er det middag og jeg er sulten...Så vi skravles...

Titsi kom på noe nå,surra steik.den var pinade bare drit bra :0) Ler ennå nå når jeg kom på det igjen.hehehehe

Skrevet

Får passe på så ikke det nye rekkverket ditt blåser bort da, titsi... hehe Eller mennene som jobber ;o)

Var på visning på det huset vi har sett på i dag. Så veldig fint ut!! Så jeg trur faktisk vi går for det huset!!! Var spent på badet da, så jo litt lite ut på tegninga... Men det er stort nok, vi får plass til boblekar der, så da går det greit ;o) Soverommene var kanskje litt små... men de er nok store nok ;o)

Fikk handla inn litt til helgas festligheter da... 1500 kr.... Blir fort litt ja...

Så du vil ikke bruke frimerke-bikinien din når dere skal til syden?? hehe

Morsomt med spy og gulp... eh....

Så kos å møte banshee da, idefix ;o) Er nok en sjarmør Marius skjønner jeg... begynner flørtinga vel tidlig syns jeg.. hehe..

Må få snuppene mine i seng nå... Får komme inn hit senere i kveld...

Skrevet

Her blåser det nesten storm selv.....

Hehehe....jeg vil passe inn i en frimerke bikini...herrrrrlig

Fredrik gulpa over hele skulderen min og seg selv en natt - den varme ekle følelsen nedover ryggen min og hørte det dryppet på gulvet.

Sparka inn døra til gubben og brølte at han måtte skifte Fredrik siden jeg hadde nok med meg selv ;op

Måtte jo skifte sengetøy midt på natta - for det stinker av gulp !!!!!

Så kjekt å høre slik skryt Idefix - er ikke noe som er bedre enn når man for skryt av sine barn.

HEhehe....gubben holder på å legge Fredrik og synger for ham - hører Fredrik snakker til ham :o)

Tenk når han er stor nok til å synge med......

Skrevet

Er sååå søtt når eldstesnuppa mi synger ;o) *smelt*

Blåser skikkelig her å!! Suser i hele huset...

Uff... er sååå i tvil om hva vi skal gjøre... Hvis vi går for det huset vi så på i dag så kommer det på 2,2-2,3 mill, helt ferdig, med kjeller. Men jammen vil vi få fint hus om vi koster på dette huset det samme da... Og da kan vi jo bo her, vertfall mye av tida... Men det vi så på i dag var snart ferdig da, og det begynte de på i november... Så de bruker ikke mer enn 7-8 mnd på å sette opp et hus... hmm... vanskelig ja!!

Snuppene mine slokna tvert 19.30. Slitne etter svømminga ;o)

Ruth spiste en del grøt i kveld faktisk, så kanskje hun sover en stund i natt da *håpe, håpe*

Hvor er vinterbarn da?? Opptatt med strikking, isfolket og ikke minst dåp??? Driver vel å trer i rosa silkebånd i kjolen tipper jeg ;o) 8 m holdt jo ikke...

Skrevet

Hmmm hadde gått for nytt hus om dere har økonomi til det,tror aldri dere angrer på det.men det er vel kanskje litt sånn som her..Om det blir bygd på gård får en aldri så mye for det om en må selge det...

Angrer ikke på at vi gikk for nytt hus nei...Vi fikk lån i SND,det får vel dere også om dere bygger på gården,heter vel inovasjon norge.Kjempe gode låne vilkår.

Marius har endelig begynt å spise grøt,om jeg dæljer på med fruktpure så spiser han i vei.gaper til og med :0)

Har vært hos legen vi i kveld med Marius,gubben skulle skifte bleie og oppdaga at det kom blod ut av tissen hans :0(

Har sett at han har vært litt rød siste dagene.vært redd for at dette kom til å skje.

Har vært borti det før med nr 2.Han hadde trang forhud og fikk 4 betennelser da han var liten.under 2 år.

Det er det samme med Marius,men han har ennå trangere forhud,så legen mente at skjer det igjen skal vi få han operert.Men jeg og gubben har bestemt at jeg skal ta hen med til fast legen på mandag og be om operasjon..Kan ikke la guttungen gå gjennom dette gang på gang..Bedre å få ett lite snitt og han aldri må gjennom det igjen..

Lykke til med dåp vinterbarn.....:0)

Om hun ikke har gitt oss helt opp da...

jeg vil også passa i frimerke bikini...Søstra mi gjør det...er str 36 og det er stort.! Men hun ser alt for tynn ut...sånn Kate Moss opplegg :0(

Skrevet

Ikke pent med sånne syltynne heller syns jeg da... Må ha litt former ;o)

Stakkars lille Marius da :o( Hørtes ikke noe godt ut...

Ingen fare for at vi får lån, trenger bare låne mellom 500 000 og 1 mill, alt ettersom hvor dyrt det blir... Gubben vil helst vente med å bygge enda 1 år, for å spare mer og slippe å ta opp lån... Men jeg syns vi kan begynne snart... Planen er å begynne neste vår. Men bare endstesnuppa har sitt eget rom til hun begynner på skolen så skal jeg ikke klage...

Ja, lykke til, vinterbarn! Med innvielse av kjolen og fullt hus og dåpen forøvrig ;o) Ser dårlig ut på værmeldingen for at folk kan sitte ute da... :o(

Skrevet

Ikke greit å slanke seg,sjekk denne sjarm klompen da :0))

http://www.abcnyheter.no/node/44861

Så flott at dere ikke trenger å låne så mye,men den karen din bommer på en ting..Beste kompisen vår er byggmester og han sier at tømmeret bare blir dyrere og dyrere.ett hus de skal levere ble nesten 500 000 kr dyrere bare fra i fjor til i år pga pris stigningene :0(

Så hadde heller starta nå ja...Vårt hus steig med 100 000 på ett år pga prisene :0(

Lykke til hva dere enn velger :0)

nå er det natt....

Skrevet

God morgen jenter :0)

Tro om vinterbarn dukker opp idag da...

Her har iallefall vinteren dukka opp igjen :0(

Stakkars trampolina vår....måtte måke av den i går.Her er vel ca 30 cm nysnø nå,Hater den snøen!

Sitter her å psyker meg opp til å rense tisetassen på Marius :0(

Jeg fikk ikke sove i natt har vel sove ca 3 timer,Marius sov,men ikke jeg..da jeg endelig sovna hadde jeg sovna da jeg amma så våkna av at brystet var iskaldt og vondt..Håper virkelig at jeg ikke får noen betennelse,det vil jeg ikke ha...

Ser her er en tråd om hva folk har knabba med seg hjem fra sykehuset...Hvem vil virkelig ha de utslitte tinga som er på sykehuset ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...