Gå til innhold

Drammenogomegntråden nr 4 Ny 6.feb.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det bare meg i dag som er innom:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo. Vært en liten tur i Oslo idag. Kjøpt karnevalskostyme til Trym som skal ha karneval i bhg på fredag, og så var vi innom Freia-utsalget og kjøpte litt sjokolade. Har ikke vært der før, så måtte jo det siden theaokt sier hun alltid må innom der når hun er i Oslo. nam-nam..... spiser sjokolade nå :)

Skal vi trille tur på mandag da? Og så trille tur og ha treff på torsdag?? Hmmmm.....Ikea, kanskje jeg også skulle vært der en tur snart. Må iallfall ha en stol til rommet til Truls vet jeg.

Synes det er litt trist vær jeg da. Liker at det er litt snø, men selvsagt bør det være brøytet på gangveiene slik at det er greit å trille.....

Flaske ja. Prøvde ei anna flaske idag og med pumpet mm istedenfor mme, og da gikk det greit. -Men jeg har litt pumpefobi, så greier ikke pumpe nok for en hel dag før tirsdag, så han må nok ta litt mme i tillegg. Kjøpt colett idag, så får vi prøve det imorgen og se om det er større suksess.

9-10 mnd..... Hmmmm..... Trym begynte å gå da han var 10 mnd og da brukte vel han 20/21, men han hadde og har ganske store føtter da, så vil tror det passer ja.

Synes det går så fort jeg....tida altså. Truls er jo snart 3 mnd, og er han lik broren sin så åler han rundt på gulvet her når han er vel 5 mnd, reiser seg opp når han er 7 mnd....... Det er jo ikke lenge til. *forte seg å nyte babyTruls*

Skrevet

Hallooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Langt nede på side 2 jo :(

Her er det flasketrening og mmetrening idag, men ikke særlig pop nei. Pupp er best!!!!

Skrevet

Heisann alle dere :-)

Endelig har ting roet seg litt ned og jeg får kanskje litt mere tid til å være her inne! Håper jeg får leke litt med dere igjen :-D

De første ukene etter fødselen har vært harde med blant annet ødelagte brystvorter (der den ene faktisk datt av og etterlot et åpent kjøttsår!!!!!), gråt mine modige tårer og snakka med jormor som bare rista på hodet og lurte på om jeg amma Ingvild på den puppen! Huff... Hva er det med amming og jordmødre??!!! Heldigvis har puppen grodd nå og etter 5 uker med pumping dag og natt er pumpeutstyret satt litt på hylla. Ingvild er heldigvis ei tålmodig lita jente, men hun ble en smule forvirra både å suge pupp og flaske, men heldigvis er begge resturantene åpen nå! Da er det bare å håpe hun får i seg nok mat..

Savner å være ute blant folk, er kjedelig å sitte hjemme dag ut og dag inn å håper å kunne "plage" dere mer fremover :-). Det er kanskje ikke lov å si at det ikke er super tilfredsstillende bare å være hjemme, koser meg med det også, men trenger litt input fra noen som kan gi meg litt (tror det kan gjøre meg til en bedre mamma.. forresten ganske rart å omtale meg selv som mamma :-))

Er en smule selskapssyk og pratesyk som dere sikkert skjønner! Håper det går bra med alle dere og at vi kan snakkes snart :-)

Skrevet

Der var du Astronaut. Jm og amming er et eget kapittel. Slitsomt. Kjenner det så igjen med disse såre brystvortene. Ganske frustrerende det der. Litt i barsel tid med hormoner , oppe om natten og alt nytt, bekymringer osv- ja det er mange som lar tårene trille i en sånn tid. Koselig at vi kan leke og plage deg også litt. Hi hi. Vi kan jo satse på et treff snart. Tror det hjelper stort og komme seg ut og lufte tanker, få innputt, flyttet fokus osv. Kjempe koselig det vettø. Pent navn tulla di har fått da. Og ikke minst GRATULERER med en datter. Har jo glemt å si det. Vi har hatt gratulasjonsrunde på deg her men det er jo en stund siden det. Jeg klarte jo ikke å få deg til og føde i 2006 ,men funka på naboen:)

Vi har vært ute på gåtur vi nå og lekt i det vårlige været. Nå blir det sånn brødmiddag med kyllingburgere, egg og bacon. Ja ja trailerfrokosttil middag. Spiste skillingsboller i går istedet gor fastelavensboller som var planen. Kanskje jeg skulle laget det nå da. Hmm....tenke tenke.

2nj- tror jeg må gå opp til str 20 jeg også- hun er jo stor.

Mitt tantebarn har meldt sin ankomst i morgen. Hun har vinterferie. Kanskje tar jeg medhenne en tur til Oslo og Ikea på onsdag da. Hvis flere vil er det bare å bli med. Får i tillegg besøk fra en venninne fratir til onsdag. Tjoho. Noen som vil dra på treff på fredag på Glass??

Skrevet

Heeeia alle sammen.....

leser og leser på tråden deres og når jeg endelig skal skrive et innlegg våkner lillemor....hmmmm....

ser hva dere skriver over her, huff og huff løs brystvorte hadde jeg også rett etter fødsel, hun reiv av halve brystvorta og nå har jeg det arret etter det og tror noen kanaler ble ødelagt for det gjør fremdeles vondt å amme på det brystet og hun er snart 5 mnd....

uff har de mensensmertene idag, trodde egentlig jeg var gravid for det kjennes ut som kynnere men testen var negativ, herregud kunne ikke huske at mensen var såååå vond.....buuuuuuuuu hu hu hu hu...

vi har begynt med grød her for en og en halv mnd siden og guuuud som snuppa mi har lagt på seg, nå nærmer hun seg 8 kilo...kooos dere masse snakkes snart igjen....:)

Skrevet

Hei Astronaut. Gratulerer med jenta :) (Har gratulert her inne tidligere, men det har du nok ikke sett)

Vi er klar for lek vi :) Ja, det er ikke alltid enkelt med den ammingen, ofte mer slit, smerte og styr enn glede og kos i begynnelsen ja.

Theaokt: skjønner jeg det slik at du ikke har tid til trilletur denne uka da eller? Vi er nok med på treff på Glass. Torsdag passer bedre, men blir det fredag så kan vi komme etter barselgruppe på helsestasjonen. Kanskje vi hiver oss med på Ikeatur også, får se :)

Noen andre som vil trille i morgen eller på onsdag???

Trenger jo ikke ha store føtter selv om hun er stor i kroppen...... Jeg har ikke så store ben og jeg er jo for en hvalross å regne for tiden. MÅ ut og gå assa!!!!!

Skrevet

I morgen blir det dårlig med tur. Tirsdag forstod jeg det som at du var opptatt. Onsdag Ikea og Oslotur. Torsdag kan jeg gå tur:) Fredag kan jeg gå tur. Egentlig bare onsdag som jeg skal til ikea og oslo. I morgen blir det frisørtime tror jeg, derom det er ledig. Men er det ikke det kunne jeg jo gått tur :) Må trimme etter denne helgen. Kjøpte jo en bukse som ikke passer ennå. Får ikke igjen knappen. Ihvertfall ikke etter denne helgen. Hadde akkurat lagt meg med alle barna på samme rom. Mannen min jobber i natt. De lå så urolig at jeg tok med meg skillingsbollene og satte meg ned i en mørk kjeller med dib og gomler til jeg nå snart spyr av meg selv. Sitter her å stinker kanel jeg:) Nam nam. Den mellomste lillegutten min er så slitsom om dagen. I dag bare gikk han sin vei. Han trodde nok ikke at vi så han. Han bare gikk bortover gata helt uredd. Jeg ropte etter han hva han skulle . Ehhh... finne en varulv svarte han og gikk videre. Rar gutt det der. Men hva hadde jeg forventet med de foreldrene han har. Hi hi...Prøve å sove igjen, men er litt kvalm nå.

Er det barnedåp på Tilla og mayken nå eller?

Skrevet

Ja det var du som var her sist Therese. Tja... sånn er det .Sitter her med Ingers rugbrød etter alle kanelbollenen jeg trøkte innpå i natt. Ringe risør sraks. Må få gjort noe med denne etterveksten.

Skrevet

Da triller vi tur torsdag da, og så blir det treff på Glass på fredag:)

Hvem blir med??????

Skrevet

vi blir gjerne med på trilletur på torsdagen, bare å si i fra når og hvor.

Skrevet

Da er dåpen vel overstått.

Det ble knallbra og jeg er kjempefornøyd. Vesla ble rik og fikk masse lekre smykker, samt en hel haug med eventyrbøker...

Maten var god, kakene var lekre, gjestene var blide osv... Vesle var ekemplarisk i hele går, sovnet på mammas arm og når jeg la henne ned i vogna for å sove videre satt oldemoren og voktet vogna som en hauk, ingen fikk engang gå i nærheten, prinsessen skulle få sove i fred! Og de 2 minuttene hun var på do så ble oldefaren plassert der med klar beskjed om å være streng;) Han jaget til og med bort Jens! Hehe... De er så søte, gamlingene:)

Men nå er vi tilbake i hverdagen, deilig!

Gleder meg til å se dere denne uka, for jeg vil være med på trilling og treff!

Skrevet

Så bra at dåpen gikk fint. :)

Hvor passer det for dere å gå? Skal vi ta en Lierrunde eller skal vi gå i Drammen??

Fredag tar vi treff på Glass da, klokka 12 eller? Jeg og Truls kommer i så fall litt senere da vi er på helsestasjonen til 12.

Har fått Truls til å ta flaske når det er mm oppi, men ikke snakk om at han svelger noe mme. Prøvd nan og collett flere ganger, men har regelrett spytter det ut igjen. Så pappan har fått seg noen dusjer i ansiktet og utover klærne i løpet av helga :) Prøvde å gi litt med sprøyte også, men neida......mme er visst skikkelig FYSJ.

Så da har jeg prøvd å pumpe litt da, men med pumpefobi så er det ikke så mange dråpene som kommer hver gang. -Men tror jeg skal greie å få nok til at det holder for et par-tre måltider i morgen. Vet jo ikke hvor mye han spiser hver gang heller, så kan bli en artig dag for pappaen om han drikker opp alt og fortsatt er sulten. ;)

Skrevet

Hei og takk for gratulasjonene :-)

Nå er endelig Ingvild på vei til å sovne, men hun kjemper for å hoppe av søvntoget..

Hadde vært koselig med trilletur/kafetur denne uka, men på torsdag skal jeg til etterkontroll på sykehuset og fredag skal jeg på jobb å spise kake og vise frem det lille vidunderet!

Amming er et helt kapittel for seg selv, når jeg tror jeg har fått skikkelig dreisen på det, så er det vanskelig igjen.. Men det tar seg sikkert opp når sårene gror blir vel sikkert ting bedre *håpe*

Føler meg til tider sånn passe inkontinent å det er jo ikke akkurat gull, knipeøvelser har jeg gjort støtt og lurer derfor på om jeg kanskje må operere. Spurte barnelegen da vi var der med Ingvild og hun sa det ovfte var komplikasjoner etter at barnet var tatt med vakum og at det var mulig jeg måtte operere hvis det ikke ble bedre innen 2 uker.. Huff, kan ikke si det frister noe særlig. Fysioterapi er vel en noe mindre smertefull opplevelse, så kanskje jeg skal prøve det først? Noen som har hørt noe om det?

Skrevet

Har liten erfaring med mme, men hvis du forsøker å blande den tynnere enn anbefalt smaker den kanskje ikke så mye?? Mulig det er et elendig tips.. Hvordan pumpe er det du har 2nj? Hvis det er manuell pumpe du har er det ikke rart du har pumpefobi, kjøpte en Avensis isis (tror det var det den het), en pumpe som både kunne være manuell og elektrisk.

Håper uansett det ordner seg slik at mannen din slipper at Truls blir ilter når du er borte..

Hva skal dere forresten ha til iddag? trenger noen forslag, gjerne med potet.

Skrevet

Hei astronaut:)

Synd det ikke passer med treff for dere torsdag og fredag.....-men vi tar gjerne treff neste uke også vi :)

Hmmm....kanskje det er en ide ja. Vi har bare blandet etter anvisning på pakken, men da skal jeg prøve litt tynnere.

Jeg har manuell Avent pumpe. Synes den er helt grei og jeg har jo IKKE planer om noe pumping etter at denne operasjonen er unnagjort, så den får holde :) Gikk litt bedre da jeg pumpet den ene puppen mens Truls spiste fra den andre. Så er vel utdrivningsrefleksen som er litt treg når jeg sitter der alene med pumpa.

Har nesten 400 ml nå, men jeg har jo ikke peiling på hvor mye han spiser til hvert måltid, så får bare pumpe ut dagen og håpe det holder. :)

Middag idag...... tenkte vi skulle ha kjøttboller, potet, gulrot, brokkoli og brun saus. Imorgen fiskepudding, potet og raspet gulrot. Onsdag: kylligfilet, grønnsaker og ris...og torsdag blir det kokt torskefilet, potet og gulrot.

Skal begynne å planlegge uka og handle kun 2 ganger, mandag for hele uka og fredag for helga. (hehe theaokt, da skal jeg forsøke!!!)

Skrevet

Takker for gode middagsforslag, kanskje jeg bare kopierer lista ;-)

Lurt å bare handle 2 ganger i uka, men er usikker på om jeg klarer det...

Høres ut som du er på god vei til å bygge opp lagrene så Truls blir sikkert mett og god i morgen. Lykke til med operasjonen

Vi er gjerne med på treff neste uke!

Skrevet

Ja, det er det jeg er også. Men tenkte jeg skulle prøve nå da. Theaokt sier de sparer masse på å handle bare en gang i uka (+ litt ekstra på fredag til helga) og det tror jeg på. Får jeg er gjerne slik at jeg går i butikken uten å vite hva jeg skal ha og begynner å tenke middag mens jeg er der, plukker litt her og litt der.....-og gjør jeg det nesten hver dag, så er det ikke rart at det flyr noen hundrelapper i uka.

Skrevet

hei blir det noe treff denne uka el vil gjerne prøve å bli med fint hvis en av dere kan eventuelt sende meg mel på mob hvis det blir noe og hvor...

Skrevet

Torsdag- kan gå den Lierrunden din i ett strekk 2nj.

Hvem blr med: 2nj ,thea.....Mamman til Trulte? Er en runde som går fra fjell også. Tar ca 2-3 t

Klar for treff på fredag kl 12 på Glass da.Og da er det en uke il treffet hos meg. Det blir mandagen når Hebbie er hjemme igjen. Hun er klar over det. Torsdag neste uke er naboen og jeg klare for treff. Så nå tar det seg opp litt igjen med treff håper jeg.

Overskt:

Torsdag. Gåtur

Fredag : trff på glass

Torsdag Treff igjenukjentt stedMandagen deretter. Gåtur hos thea med treff etterpå

Skrevet

Det innlegget ble så rotete da:(

Fikk ikke frisør i går:(

Skrevet

Spiser og kjeder seg- Tungvint med denne okt`en- droppet det:)

Skrevet

vi er med på tur på torsdagen. er litt mer usikker på treff på fredag. har veldig lyst men skal begynne å flytte inn i nytt hus den dagen. men er egentlig hevet på dør så lilletulla skal slippe å være i trekken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...