Gjest Skrevet 8. februar 2007 #51 Skrevet 8. februar 2007 Hebbie: hvordan går det med mammaen hennes? Mona er dratt nedover også nå har jeg skjønt... Hatt en fin tur da?
Chiquita Bananas Skrevet 9. februar 2007 #52 Skrevet 9. februar 2007 Jeg tror det har stabilisert seg nå, slik jeg skjønte det. Mona skulle komme til stavanger noen timer etter jeg hadde kommet hjem. Hadde en kjempefin tur. Møtte på to venninner og fikk se babyene deres for første gang - er bare maks en måned på den eldste. Bra tima hehehe...3 venninner som føder nesten på likt !!! Ellers var det jo i forbindelse med min fars 60 årsdag at jeg reiste hjemover - for å overraske ham med et besøk. Noe han satte pris på, men dessverre ble han utkonkurrert om midtpunktet i kakeselskapet med resten av slekten som slåss om å holde på ham og være med da jeg skulle skifte bleie. Jeg ble regelrett skviset bort og måtte bare gå tomhendt ned i stua, mens x-antall tanter og søskenbarn drev og dullet med ham på stellebordet ;o) Har nesten ikke trengt å holde på med ham fordi jeg trenger bare å komme inn i et rom og alle rekker frem hendene !!! Men pga. alt det så slet jeg med ham på nettene - da skulle han være våken og leke. Ellers sov han på dagen når alle skulle holde på ham. Denne uka har han forandret seg - er veldig leken og smiler og ler mye. Lå i vugga i går og lo av uroen som gikk rundt - måtte filme det ) Lå i senga vår for seg selv og lo og smilte også..... rar liten krabat !! Han begynner ENDELIG å komme inn i rytmen igjen - har sovet 5 timer i dag i farmors fang. Søren og. Ringte henne fordi jeg trengte pass for å kunne gjøre husarbeid - han sutrer når jeg legger han fra meg eller skal spise. Når hun kommer for å passe på ham - DA skal han sove i flere timer i strekk - ikke når jeg er alene med ham !! Krever mer og mer kroppskontakt nå ja..... Han ligger fortsatt og sover på magen på bordet - så jeg gruer meg til å flytte ham inn på soverommet..Da skal vel han våkne og ikke sove mer !!
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #53 Skrevet 9. februar 2007 Hehe, kjenner til det der. Er så glad sovingen på natten ikke er et problem lengre, er verre med dagtid. Dersom jeg ikke triller så MÅ hun sove med puppen i kjeften. Enten det elllers må jeg vente til hun er så trøtt at hun bare slokner, det gidder jeg ikke for da hadde jeg jo ikke hatt annet å gjøre! Må lalle meg nå, er blitt seint gitt...
Mayken Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #54 Skrevet 9. februar 2007 Velkommen hjem da Hebbie. Kjenner til soveproblemet ditt gitt, sånn var snuppa også, men nå klarer hun heldigvis å sove littegrann for seg selv på dagen, men hun suttrer før hun sovner. Sover best når vi er ute og triller. Ser ut til at huset ryker da:( Var en som ringte megler i dag og ville se på det, og eventuelt benytte seg av ansiniteten sin i boligbyggerlaget. Er bare så utrolig lei meg altså. Skikkelig surt. Ellers har jeg fått serviettene til dåpen Tilla. Ser helt greie ut, og koster jo ikke så mye. I morgen skal Ina, svigermor og jeg på ikea for å handle til barnedåpen. Er så synd det ikke går ikeabuss fra drammen lenger, er så irriterende å være avhengig av andre for å komme meg dit.....skulle gjerne vært der i dag og fått det overstått, er jo masse folk der i morgen jo:(
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #55 Skrevet 9. februar 2007 uff det var trist å høre litjpia, men får håpe alt ordner seg til slutt... mayken uff da får håpe de ikke vil ha huset sånn at dere får det da,og går det bra m lille ina da..ellers så har vi ligget syke her da er enda ikke bra gud veit hva vi har...vi skal i barnedåp på søndag og jeg finner ingen topper uff,har prøvd mange gidder ikke kjøpe mamma topper nå så prøver finne en vanlig men større da...blir helt skremt av meg selv i prøverommet jeg ser jo ut som en hvalross jo...ble helt deprimert jeg av å ikke finne noen topper oxo...får gå i bhen bare ..
2nj♥ Skrevet 9. februar 2007 #56 Skrevet 9. februar 2007 Hei. Og da var det helg igjen.....ukene bare flyr jo. Tenker å ta en tur på smart club jeg nå, og kanskje ikea.....-men spørs om ikke det må vente for blir vel mye med begge på samme dag ja. Mayken: Håper de ikke vil ha huset da. *krysser fingrene* Hva er planene for neste uke?? Treff, trilletur.... Nei, vi får hive oss rundt her.
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #57 Skrevet 9. februar 2007 Det er treff på tirsdag (mammaklubben) og alle er som vanlig velkomne. dytter litt, side 2...
Mayken Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #58 Skrevet 9. februar 2007 Ja, da sover Ina søtt i sengen sin. Kveldstell og legging tok i dag 1 time til sammen. Tok bare 15 min fra jeg la henne i senga til hun sov, og jeg trengte ikke plukke henne opp en eneste gang, vare bare litt klaging:) Håper det fortsetter sånn, da er det virkelig til å leve med...litt skrik må man jo tåle. Nei, får gå å vaske fugemasse av skiferen på brannmuren jeg da mens sambo lister rundt den nye kjøkkeninnredningen.
2nj♥ Skrevet 10. februar 2007 #59 Skrevet 10. februar 2007 Så flott, da går det jo rette veien med legginga Hva gjør forresten tråden langt nede på side 2???? Hvor er Piadi? Har ikke sett henne her inne på lenge jo..... *rope på Piadi* Tillab: Tirsdag skal jeg på barseltreff på helsestasjonen, så da kan jeg ikke komme på treff. Håper det blir noe onsdag, torsdag eller fredag Noen som vil trille tur til uka da? Theaokt: Skulle vi tatt den lierrunden eller skal vi ta en sandetur?? Morsdag imorgen, så Trym og mannen er visst ute og ordner litt..... hehe Vi skal på leketreff imorgen da med BIM-gjengen Trym og jeg var med i. Treffes ikke så ofte lenger med barna, men har mammatreff en kveld i måneden. Koselig det!!
Chiquita Bananas Skrevet 10. februar 2007 #60 Skrevet 10. februar 2007 Får hjelpe tråden opp da - enda jeg ikke har noe spes å skrive om. Jeg får ikke vært med på treff heller - skal til legen på tirsdag. Mye å gjøre nå frem til vi skal reise neste lørdag. Tror ikke jeg får noe i morgen på morsdagen - er jo så uvant, men jeg får fikse noe til moren hans da. Ikke vil jeg ha noe heller....er liksom aldri noe jeg vil ha. *Piadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii* hvor er du ???
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #61 Skrevet 10. februar 2007 Hmm, jeg vil være med å trille tur til uken, men uka er i ferd med å bookes opp. Torsdag hadde vært ålreit. Mandag er det restekakelag og babysvømming. Tirsdag er det treff og onsdag er det sånn prestemann som kommer hjem til oss. Fredag skal jeg på BUP... (åsj for ei uke!)
2nj♥ Skrevet 10. februar 2007 #62 Skrevet 10. februar 2007 Trilletur på torsdag da, om det passer for theaokt.....-og så var det jo snakk om treff, kanskje hjemme hos theaokt, så da går det jo evt an å kombinere litt *Piadiiiiiiiiii.........................???!!!!!* Alt bra med alle sammen da? Er jo så lite action her for tida.....
Thea og Erle Skrevet 10. februar 2007 #63 Skrevet 10. februar 2007 Hei på dere. Må se an til uka hva som skjer, da vi ikke er kommet så langt med oppussingen som ventet. Må legge litt barn, men kommer tilbake senere i kveld..
Mayken Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #64 Skrevet 10. februar 2007 Vært på ikea og shoppet litt i dag. Tror jeg begynner å få kontroll på bordpynten til dåpen nå Blir nok ikke noe treff eller trilletur på meg til uken. Er fullbokket. Mandag skal vi ordne og styre litt her. Tirsdag skal Ina og jeg til fysio, begge to faktisk...hehehe. Onsdag kommer det fotograf hjem til oss for å ta bilder av leiligheten. Og på kvelden kommer besteforeldrene mine nedover. Resten av uken går bort på besøk og dåpsforberedelser. Uff...kjenner jeg blir litt stressa jeg nå.
2nj♥ Skrevet 10. februar 2007 #65 Skrevet 10. februar 2007 Oki-doki.... Greit å bli ferdig med oppussingen da. Kjedelig å ha det hengende over seg i lang tid. Og sikkert greit å få rommet klart til storebror Fant du forresten ut hvor mye dere betalte i toll på stolene??
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #66 Skrevet 10. februar 2007 Dersom du velger forenklet tollbehandling tror jeg det er et par hundre kroner bare, også kommer momsen på 25% oppå... Anefaler deg å notere at du kommer til å betale norsk moms på stolene når du bestiller så slipper du den danske momsen:) Billigere! Tilbudet om å ta de med opp når vi henter sofaen (og alle de andre tingen jeg vil ha men ikke har fått lov å kjøpe ennå) står ved lag:)
2nj♥ Skrevet 11. februar 2007 #67 Skrevet 11. februar 2007 Tillab: Blir det billigere om dere tar de med igrunn?? Tenker på at det er vel en grense på noen tusen på hva man kan kjøpe og ta med seg over grensa uten å fortolle......-er portoen i så fall jeg sparer da eller???? Haster jo ikke med de stolene heller da, så det kunne jo vært greit igrunn. Men får dere plass til 12 stoler? GOD MORSDAG FORRESTEN; TIL ALLE SAMMEN!!! Vi har vært i svømmehallen idag. Trym hadde en gang å ta igjen på babysvømminga, så da dro vi alle mann. Tenkte det var greit å sjekke ut hvordan Truls trives i vannet før vi starter på babysvømming med han. -Og han storkoste seg, syntes det var helt topp Så nå sover begge gutta søtt. Skal på leketreff kl 14, det blir kjekt. Synes det er litt for kaldt ute nå assa. Minus 11 her nå, men i Mjøndalen var det minus 18..... Holder med 3-5 minus synes jeg. Kan jo ikke ta med Truls ut når det er slik kulde. Jeg fikk 60 tullipaner av gutta mine, og kupevarmer til bilen (ønsket meg det til jul også, for det er så godt at det er litt lunk når vi skal kjøre i barnehagen på morgene)...... supert!
Thea og Erle Skrevet 11. februar 2007 #69 Skrevet 11. februar 2007 Bare det at det ser ut som byggeplass her nå og det vrimler fremdeles med sementstøv her etter all hakkingen. Når gulvet er ferdig så må jeg male det slik at han kan komme seg inn med alle møblene. Deilig: Fikk sove til 12.30 i dag. Trengte det sikkert da. Skal prøve oss ut en tur vi da siden det er blitt litt bedre -8 grader. Mulig det hadde passet med tur til onsdag. Men ellers så er det mye som skjer til uken. Skal hente seng, hjelpe mamma og pappa, male og div. Men uka deretter så har jeg mye tid til både treff og gåturer:)
Thea og Erle Skrevet 11. februar 2007 #71 Skrevet 11. februar 2007 Hei. Her var det lite liv. Vi må få til masse treff neste uke. Kan jo være at jeg kan noe på onsdag. Skal faktisk gå å legge meg nå.Skjønner ikke at jeg er trøtt siden jeg har sovet så mye i dag. I mogen er det så mye kjedelig som skjer. Levere fliskutter og fuge rommet til Even. Kjøpesparkel og blabla bla.Er nok like kjedelig som det hørtes ut som. Så får ikke malt før på onsdag siden det må vaskes sparkles osv. Så er det denne uendelige tørkingen før en kan fortsette. Ka dere har gjort på morsdagen? Æ så du hadde besøk Hebbie. Hadde tenkt å plage deg litt men besøket ditt reddet deg. Natt natt:)
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #72 Skrevet 11. februar 2007 Ja her var det jaggu livat:p Mulig det er fordi siden har vært nede?! Jeg har gjort ca ingenting i dag... Sovet masse masse. Skjønner ikke hva det er med meg om dagen. Tror jeg blir litt sånn når jeg ikke har fått vært ute av huset. Mannen min har fått feil lønn IGJEN. Kjempefint å ha fått ca 14000 for lite utbetalt når vi skal ha dåp før de rekker å rette på feilen. Møkkagreier... Har akkurat til husleia, bleier og dåpen. Ingen andre regninger. *knurr* Håper liksom hver måned at det skal være riktig men det blir jo ALDRI det:(
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #73 Skrevet 12. februar 2007 hei på dere damer...i går var vi i barnedåp da til tanteungen det var koselig....og i dag har sambo og jeg hvert sammen i 4 år og han har bursdag i dag oxo så kake i dag oxo jippi.....til fredag skal jeg inn på sykehuset m sønnen min på 6,5 år...sjekke ørene igjen håper han ikke må ha nye dren..han hører dårligere så jeg har ordnet m time...slitsomt liker ikke se han i nakose men da får han ihvertfal høre bra..han har fått dren 4 ganger før..stakkars liten..i dag skal vi på sykehuset og snakke m ortoped ang føttene til den lille da..må prøve å huske å spørre om alt vi lurer på...nå går det fort oxo 10 uker igjen..hjelpe meg....klemmer fra meg
2nj♥ Skrevet 12. februar 2007 #74 Skrevet 12. februar 2007 Tillab: Kjenner til det med feil utbetaling ja..... H*#""#* sykehuspartner betalte ut for lite til meg i 3 måneder, men idag fikk jeg tilbakebetalt og riktig lønn, så nå er det overført en pen sum til sparekontoen Ut og shoppe litt etter kiropraktor idag tenker jeg
mammaentiltrulte Skrevet 12. februar 2007 #75 Skrevet 12. februar 2007 hei tilla ser dere skulle på babysvømming i dag. er det det kurset som starter i drammen u dag kl 15.00. det skal vi på også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå