Gå til innhold

Skravlekjerringtråden nr. 2 ;op

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, du imponerer der mamma mø.. flink til å huske du... Jeg husker minititis.. for hun var 1 mnd på juleaften..hihi.. og så husker jeg min egen snuppe selvfølgelig.. som blir 1 mnd i morgen......!!!!!!!!! SJOKK!!!!!

Tiden går så altfor fort!!! *snufs*

Nå har jeg en liten pause her... vaske pause... prøver å få gjort noe her, siden lille snupp sover.. derfor er det igrunn litt dumt at jeg sitter her... vasker på lånt tid ;O) Men har en som syns jeg flyr for mye på dagtid.. så da får jeg vel bare ty til vaske kluten idag da.. hva gjør man ikke for husfreden!! Ikke forde det ikke trengs...for det gjør det så absolutt!!!

Så får vel gå tilbake til kluten her nå... kommer inn senere jeg ;O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he, har alltid hatt interesse for tall, matte var yndlingsfaget helt til VK1 på videregående ;o) Er den i familien som husker alle bursdager på tanter og søskenbarn tom... Hjernen er merkelig... he he.. Men tråd-barna våre er da disse: 2, 13, 14, 24, 30 ;o) He he, kanskje vi skulle lage en lottorekke... Ta med tallet 5 (for hvor mange vi er) og et tall til... Hmm.. hadde jo vært gøy å prøve... ;o)

Så gubben syns du er ei flyfille... he he... kjenner til det der.. Han mener vi er borte hver dag her og.. Men er jo ikke det da! Er da ikke min feil at han har bytta jobb, så jeg må kjøre snuppa i bhg 2 dager i uka... At jeg da samtidig tuller bort mye av dagen på Gjøvik er jo en annen sak... he he..

Hurra!! Bare 8 minus i dag, så nå ligger Ruth ute og sover for første gang på 1,5 uke!! Men hun har ikke fått mat siden 7.30 da, så hun sover nok ikke så lenge til tenker jeg...

Får vel finne frem støvsugeren jeg, utrolig hvor mye brask det blir av vedfyring!!!

Skrevet

Heisann husker bare Fredrik og min sin jeg sånn i farta.Fredrik sin fordi han ble født på lucia dagen ;0)

Jeg har kjempe vondt i puppene idag,lurer på om en brystbetennelse er på vei,var på gåtur i går og ble svett så kald og idag føler jeg meg ikke i form.Har ikke feber ennå,men kjempe vondt i puppene så har funnet frem ullinnlegga,hater de,kløøør.....Tåler ikke ull noe godt jeg da.

Her også må det støvsuges snart,vasser i smuler :0(

Skrevet

Trur dere ikke at Ruth sover enda!!!!!! Lurer på hva svigermor dopa henne med jeg... he he... Hun hadde henne da jeg kjørte snuppa i bhg.. Så nå har hun sovet siden 9.30... Ikke fått mat siden 7.30... (kjenner det sprenger ja....) Murmeldyr.... (har vært ute og sjekket at hun virkelig er i live... flere ganger....)

Har fått kjøpt meg sånn mamma-smykke da ;o) Sånn som sikkert alle har snart... Sånn som Mette Marit har. Bare at hennes er sikkert med ekte stener da... Må få gubben til å stikke innom etter det i dag, de hadde nemlig ikke på Gjøvik... Men fikk lagt tilside et på Lillehammer ;o)

Skrevet

www.arte.no Ligger på førstesida her ;o) Og litt større bilde her : www.godsomgull.no

hehe, med 4 barn blir det et stort smykke på deg, idefix ;o)

Skrevet

Åh.. sånn smykke vil jeg ha også!!!!!!! Hvor mye koster 1 sånn?? må jo spørre..hihi.. ;O)

Nå har jeg vært såååååååå flink... skrubba meste parten av leiligheten nå...stua, kjøkken og bad... viktigste romma det ;O) Jeg har jo så snill baby idag... sov fra halv 10 til 14.00.. da ville hun ha mat... da var jeg akkurat ferdig med stue og kjøkken... så sovna hun igjen...så nå har jeg fått tatt badet ;O) Yahooooooooooooooooooooo...

Så mamma mø.. flere enn deg som har sove barn ;O) Tror min slår din idag...hehe...

Nå er det bare å få hjem ukeshandlen (mannen tar den idag) så er det middags laging... så lover jeg dere det blir beina på bordet resten av kvelden!! Og i morgen blir det shopping.. med gooooooooood samvittighet!! hihi... Fortjener kanskje et sånn smykke?? Syns dere ikke det da jenter???

Nå skulle jeg til å kommentere noe av det dere andre skrev.. men om ikke jeg skriver det med en gang..er det borte!!! Har ikke sånn "mø-hjerne" jeg se... ihverfall ikke når jeg ammer...hehe...

Skrevet

Forma er dritt elendig fryser og svetter om en annen..Har bare lyst å sove og tenk jeg har IKKE sove barn...

Skrevet

he he.. Ruth sov fra 9.30 til 14.30... og sovna igjen nå litt over 16...

Smykket koster 195,- (pr barn selvsagt) Overkommerlig pris i grunn ;o)

Sitter nå å venter på at storesøster skal komme hjem, middagen er snart klar. Blir noe så kjedelig som fiskepudding, erter og gulerøtter og makaroni i hvit saus med terteskjell til...

Skrevet

Fredrik har begynt å sove masse igjen - etter alt oppstyret fra stavanger turen. Blir ikke kult når vi skal til italia - blir vel det samme tullet igjen. Men da har jeg hele familyen til å hjelpe til. Nå har han blitt litt mammadalt også - har begynt å slå bort flaska og være illsint og vil ha pupp !! Sååå søtt at han vil ha puppen min, men slitsomt om det utvikler seg.

Noe jeg bør ha med i medisinmappa med tanke på Fredrik. Orker ikke tanken på å stå på apoteket i italia og prøøøøve å forklare at jeg trenger noe. Har tenkt å ta med paracet og pyrisept.

I dag var jeg på Smart club med svigermor - spurte meg i jula.

Var koselig, men jeg gjørs på å nevne handlevogna s om jeg får så vondt i bekkenet av. Hun nevnte selv å ta den - var jo henne som egentlig skulle handle. Fikk is og te av henne :o)

Imorgen skal jeg til legen ang. blodprøver og deretter til Theaokt for å hente en madrass som jeg skal låne til freda'n.....

Ellers ville jeg informere om at Frederika bææææsja i dag - mens jeg var ute med Fant. Gubben hadde skiftet bleie og hadde ham på fanget. Jeg syntes det luktet bæsj da jeg kom inn i stua, men syntes det var rart. Og da tok gubben han inn på stellerommet - og han lagde deeeee lydene, men jeg var i telefonen og lukka døren. Mora mi maste om noe ang. turen og plutselig kommer gubben og ser heeelt gærn ut i trynet og sier jeg MÅ komme på stellerommet fordi det var krise.

Fredrik hadde bæsj gjennom klærne og opp etter ryggen !!! Gubben har sittet og strøket han på ryggen, men gned ut bæsj !!! Han merka ikke noe fordi han er tett i nesen...

Så jeg prella av klærne og jeg tok hele gutten under vasken.

Bæææææsj..............hvorfor skjer det alltid med gubben !! Jeg tar slikt med en gang.

Nei - god natt til meg !!! Må henge opp klærne som ble satt til vask med en gang så det ikke satte flekker.

Skrevet

Hehehe bæsj oppover ryggen er vanlig til tider :0/

Er kjempe sliten og lei,dere skal være glade dere har barn som sover.det har ikke jeg.Uten hjelp på natta så er det ganske slitsomt.Har amma hver time fra klokka 2 så har ikke sovet mer enn frå 23 til 2 i natt...Han nekter å sovne igjen om han ikke får ligge inntil puppen.Den er øm og sår så har ike fått sove.Gubben kommer hjem snart så jeg får sovet litt.Han skal jobbe i kveld natt og jeg orker ikke kollapse helt.......

Ha en fin dag videre..

Naboengutten kom på besøk før ti og sitter å bråker på loftet.Spiller gamecube,når jeg skal sove nekter jeg de å spille der....

Skrevet

Bæsj gjennom alt er blitt en vane her de siste dagene... :os Skjønner ikke, hu som stort sett har bæsja et par ganger i uka har nå de siste par ukene bæsja flere ganger om dagen! Ofte 3-4 ganger... Og i natt kl 4.30 måtte jeg opp og skifte bleie... Kjedelig... Hadde bæsja gjennom pysjen sin og nattposen var våt og det hele... Kjedelig med helskift midt på natta :o( Men, men... sånn er det vel en må regne med når man har baby...

Uff, idefix, misunner deg ikke altså... Dumt han ikke vil sove om natta da :o( Sov godt da, vennen. Håper du får slappa av litt og samla krefter til kvelden.

Trur du kommer langt med paracet og pyricept jeg, hebbie. Termometer? Men det har du sikkert. Siden han ikke er mer enn 2 mnd trenger du vel ikke dentinox. (jeg brukte det så vidt på Ruth her like før eller like etter jul (husker ikke helt). Hun var så sutrete og stappa fingrene i munnen hele tida. Så ut til at det hjalp med litt dentinox, men var sikkert noe annet som gjorde det... har jo ikke fått tenner enda da...) Og solkrem har du sikkert også kjøpt inn.

Gleder meg til smart club kommer hit. Skal åpne på Biri til høsten ;o) Var noen ganger på smart club på råde da jeg studerte nedi Fredrikstad Den var helt ny da. Virka som en bra butikk ;o) Og har sikkert blitt enda bedre på 9-10 år ;o)

Nå får jeg vel ta med snuppa ut og leke litt. Endelig er det ute-temperaturer igjen ;o)

Skrevet

Den bæsje-klubben deres kan jeg melde meg inn i også... eller ikke meg da...men barnet mitt ;O) Som faktisk er 1 mnd i dag!!!!!!!!! HJEEEELP!!! Babyen min forsvinner!!!!

Stakkars deg idefix, merkelig at noen barn ikke vil sove... har en venninne også med sønn på 3 mnd, han sover 30 min om dagen... så sant hun ikke triller tur... men han legger seg 20.00 på kvelden da, og sover... så da er det på en måte greit ;O)

Tenker på mitt murmeldyr... igår sov hun fra 10-14, spiste, sov fra 15-18, spiste, sov igjen til 21.00 var våken til 22.00, sovna for natta... Så ikke mye våken tid her ennå... Men som jeg har sagt før, så har mine 2 andre vært sånn det første året, så helt utrolig at jeg har fått 3 liker der!!

De i barneh lurte på hva jeg døtta i meg, siden hun sov så mye.. "halv flaske sprit om dagen" svarte jeg... er ikke det lov?? noe må jeg jo finne på når jeg går hjemme og kjeder meg..hihi...

Apropo smart club, akkurat sent gubben dit nå...i råde ;O) de hadde billige parkdresser der nå, og mellomste har bare 1 nå, vokst noe sinnsykt.. og jeg gidder ikke å kjøpe noe dyre greier nå så sent i sensongen...passer jo ikke neste år alikevel!!

Nå har jeg ringt for å sjekke dåp, blir i april, men veit ikke helt når... 1 april var det ledig..hehe.. litt morsom dåpsdag da ;O) De andre er døpt 5, så ville ha det nå også, men er ikke søndag 5 før i august.. og det er litt drøøøøyt lenge til ;O) Blir dårlig med den dåpskjolen jeg har strikki da..hehe.. Forresten, den bør jeg vel starte på snart igjen også, ikke strikki en maske siden lille kom jeg ;O(

Hebbie.. så deilig med italia tur.. misunner deg skikkelig den turen, jeg vil også... vi sitter å planlegger fjell tur vi...men ville mye heller reist til italia ja!! Men jeg ville også tatt med termometer, paracet og kanskje noe xylocain til evt stikk (er vel sikkert mygg der nå, eller andre dyr)Pyricept?? redd han skal falle og slå seg?? hehe.. *mobbe litt*

Nå skal jeg hoppe i dusjen, skal til byen med en venninne... blir nok en liten lunch ute idag også.. og litt shopping også kanskje, hun må jo få gave idag, har jo "bursdag". Vi har nemlig fått en ny barnebutikk i sentret i byen nå "exit" de har så utrolig mye fint der.. og det er billig.. sånn H&M priser..men mye finerer!! Så fornøyd med det!! De søte kjolene til de store også, den ene kosta 100kr... kjempe søte!! Så jammen har jeg ikke fått ny favoritt butikk nå!! Morro!!

Skrevet

Exit er helt topp ja!! De har sååå mye fint ja ;o) Billig å! Hatt det på Gjøvik i et par år vi... ædda bædda... thihi...

Gikk laang tid fra Ruth kom til jeg fikk tid til å strikke å... Men du rakk jo nesten å bli ferdig, gjorde du ikke??

Helt våt på hånda nå... ei som sitter og gnager... Klør nok litt i munnen, men kjenner ikke noe tenner enda da. Men sånn var eldste å, kladde leenge, men 1. tanna kom ikke før hun var 6 mnd.. Hun ville ikke sove så lenge som i går da... Våkna etter 1 time.. :o(

Siden du var så flink og vaska og ordna i går, så kan du farte litt i dag, vinterbarn?? hihi... *mobb, mobb* Ikke gå helt amok på exit da... Men de der ku-tema-klærne er jo såå stilige...

Skrevet

Nå må jeg le.Har hatt Exit butikk her i 3-4 år vi,det hadde jeg ikke trodd :0)

Elsker pysjene der fra ,kjøp to til 100 kr mykere pysjer MÅ en leite lenge etter...Gubben la seg så det blir ikke søvn på meg.Men har bestemt at idag skal jeg å Marius være med på badinga.Bader hver onsdag.Så kanskje han da sover bedre til natta.

Sitter å koser meg og bestiller bukser fra sparkjøp,tjukke rompa mi finner fine bukser til en billig peng der :0)

Skal bestille nye amme innlegg også.eneste ullinnlegge jeg tåler rett på kroppen.Er jo bare 59 kr paret også..

drømte i natt at jeg fikk vite at jeg ikke var i form pga at jeg var gravid med tvillinger.drømte at vi holdt på å le oss i hel.er det mulig liksom?? Men godt å våkne opp idag ja..hehehe frister ikke å spy nå igjen..

Søren der våkna snoppen etter 20 minutter...Tror jeg skal legge han ut i vogna etter han har fått mat.

Skrevet

hmm.. side 3 nå... Får håpe titsi snart kommer seg på nett, så hun slipper sånne skiturer og kan hjelpe oss å holde tråden oppe ;o)

Har også bestilt fra sparkjøp i dag ;o) Fikk katalogen i posten i dag. Så de hadde sånn do-sete som jeg har sett etter, ikke sånn som ligner på potta, men sånn som gjør at do-hullet blir mindre.. (ja, jeg vet jeg er dårlig på å forklare...)

Vært en tur hos ei venninne vi nå, hun har 2 jenter på 3,5 år og 1,5 år ;o) Så snuppa leker bra sammen med de! Og om ei stund blir nok Ruth med og ;o)

he he.. tvillinger ja.. ikke måte på liksom... ;o) Gubben drømte (før vi gifta oss) at vi fikk 6-linger... Han ga bort 2 til svigermor og 2 til mamma, men enda hadde vi igjen 2... Hadde mareritt han ja... Det verste var at vi måtte bytte inn bilen i en wolkswagen buss da... Stakkars mann... ;o) Ville ikke hatt 6 på en gang jeg heller... holder med 1 om gangen i grunn....

Bra på bading da idefix? Kosa seg Marius og? Skal på babysvøm i mårra vi da. Blir moro! Synd den halvtimen går så fort da....

Nei, nå får jeg rydde litt her før gubben kommer hjem, så det ser ut som at jeg har gjort litt i dag, og ikke bare farta og sitti på ræva...

Skrevet

Hehe..sitter å ser på tv 3 nå, filmen "9 mnd!" eller noe... de driver å føder... Og jeg kan trygt si at dette IKKE er noen ekte fødsler.. det er ihverfall IKKE min fødsel... Jeg ropte ikke "det svir" det var jeg nok litt for hysterisk til...selvom jeg merket at det var jo akkurat det det gjorde..noe sinnsykt!!!

Lille nurk er lagt...men ser ut som det blir smokk dytt nr 4 på meg nå...vi snakkes i morgen. God natt..

Detta ble kort... nesten regnes som et dytt!!! hehe

Skrevet

tenkte mer på alle skrapene etter alle gangene jeg glipper han i bakken når jeg snur meg eller springer med ham i armene ;op

blir ikke lang, Fredrik sover i armene mine.

Skrevet

langt mente jeg....

Hva var dt Titsi sendte på sms ?? fikk ikke opp bildet.

Skrevet

Jammen ser jeg snuppa har lagd seg rutiner.. stort sett hver natt spiser hun 2eller 3 og kl 7. Merkelig at de har sånn "klokke" i hodet!!

Igår på lunch drakk jeg kaffe mocca... det var ikke så veldig fornuftig, var nok derfor hun var så urolig igår.. og litt i natt!! Hun er veldig var på hva jeg tar i meg merker jeg... skriker ikke, men blir veldig urolig. I natt var jeg litt små fortvila.. så jeg la henne på magen.. Våknet på morgnene med verdens værste samvittighet...siden jeg hadde lagt henne på magen!!!! Men hun sover jo sååå mye bedre da!!

Flere som gjør det samme??

Veit jo at de ikke skal sove på magen, men syns det er litt vanskelig når hun sover sååå mye bedre da!! Gjør det jo noen ganger på dagen også, men da ligger hun på sofaen, så da passer jeg jo på hele tiden.

Nå skal jeg ut å gå, følge mellomst i barnehagen.. og handle litt små ting, største skal på vinterferie i morgen, være med en venninne... aldri vært så lenge borte før... hun gleder seg så ille... blir rart!! hehe...

Vi har bestillt oss "ferie" også nå, skal en helg på fjellet i mars... det blir så deilig, gleder meg så ille til å komme vekk en helg.. bare oss 5, kose oss på ski og ake. Det er med full pensjon, så slipper å ta i en mat sleiv... Gleder meg ;O)

Hva skal dere idag da jenter?? noe spennende??

Hebbie... var bilde av Titis på slalomski.. litt sur jeg..jenta har jo fått seg et liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dårlig gjort!!!!!!!!!!!!!!!! ;O)

Skrevet

Eldste mi sov mye på magen på dagen, da sovna hun med en gang. Ruth sov også litt på magen, men ikke så mye som storesøster gjorde. Men siden de har roa seg best på magen har jeg ikke hatt dårlig samvittighet for det. Er jo ikke sånn at alle unger som sover på magen dør i krybbedød for det...

Skal sååå utrolig mye spennende i dag!! Nå skal dere høre; jeg skal nå ta av sengetøyet på sengene våre og vaske det og ha det i tørketrommelen etterpå. Og så skal jeg støvsuge og vaske gulvene i 1.etg. Er ikke det spennende så vet ikke jeg?? ;o) Skal på babysvømming i kveld da, blir koselig! Innom Mac'ern først da, jeg og jentene. Gubben visst ikke om han rakk det. mmm.. bigmac!! Nam!! Var litt for ofte innom der da jeg jobba, lettvindt å stikke innom der før kveldsvakt :o) Men nå er jeg jo aldri der lenger...

Hvilket fjell skal dere på da, vinterbarn? Blir kos da! Og ikke noe matlaging heller!! Vertfall digg det da!! Bare kose dere! Åå, gleder meg til vi skal på ferie jeg.

God tur da, hebbie! (Må bare si det nå mens jeg husker det...) Håper dere får en super tur!!

Skrevet

Ja god tur Hebbie :0) Misunner deg jeg ;0)Håper dere får det kjempe koselig :0) Og at flyturen går fint.

I natt har nesten ikke Marius sovet noe,skulle tro han var utslitt etter badinga,men neida :0( Hadde vondt i magen for jeg spiste potetball igår,ble invitert til mamma hele gjengen.

Så idag er jeg trørr og mygla på gubben.Tror dere ikke han kom hjem fra jobb klokka 3 i natt sov 3 timer og reiste på job igjen????? Det er jo ikke LOV engang.Har har blitt sykmeldt engang før fordi han small noe så j.....så han burde passe seg.Jeg er så sinna.Orker ikke tanken på å ha gubben hjemme sykmeldt i evigheter.har ikke råd til det heller.Så han burde ta litt vare på seg selv.I tillegg blir jeg utslitt over å aldri få avlastning.Allerede mindre melk nå.Hadde jo endelig fått nok :0(

Skrevet

Uff, ikke moro å ha en gubbe som jobber hele tida da... Blir sur bare han kommer sent hjem jeg.. men han er da hjemme noen timer hver dag da i det minste, så jeg kan vel ikke klage på det...

Potetball ja, nam!! Det er kjempegodt!! Men dessverre ikke så ofte vi har det, for gubben og snuppa syns ikke noe om det... Og jeg gidder ikke lage bare til meg liksom... Hva slags tilbehør pleier dere ha da, idefix? Fins jo like mange forskjellige tilbehør som det er folk i landet... (nesten vertfall..) Det er som regel store forskjeller etter hvor i landet en bor vertfall... Vi pleier å ha stekt flesk til, og så masse sukker eller sirup på og brunostsaus. Ruth reagerte ikke da jeg spiste det for en mnds tid sia.

Skrevet

Faaaa&%"¤¤!¤"!#§"#!¤"#!¤!!! Trur dere ikke at jeg har vært helt i ammetåkas verden og glemt å levere skattekortet mitt!! Så i dag fikk jeg lønn med 50% skatt!!! Hurra... sååå morsomt.... Virkelig det jeg trengte nå.... Og pga nytt system på lønn så kan jeg ikke få forskudd på neste lønning heller... Fader altså!! Nå ble dagen min ødelagt...

Skrevet

Nei å nei så kjedelig da mamma mø,trøste deg nå.....Penger er rota til det meste vonde.:0(

Vi bruker bacon ,poteter saltkjøtt, gulrot ,pølser og gubben bruker sukker på..Jeg spiser potetball og bacon og kefir melk til :0)

Da har snoppen snart sovet 2,5 timer i vogna si,men tipper at han ikke sover til natta.Han sover godt ute i vogna ,mens på natta derimot....Vi så hadde det så bra i flere uker nå..

Gubben kan heller ikke få forskudd på lønn...

Han hadde sagt fra til personal sjefen nå at nå var det nok.De skal egentlig ha 100% tillegg om de bryter "hvile" tiden,men det får de ikke.

Får håpe de får en vikar etterhvert..

Har skrevet innlegg ang være hjemmeværende mamma,ikke mange som godtar at en er det.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...