Candy girrrl Skrevet 4. februar 2007 #76 Skrevet 4. februar 2007 Oversettelse.. Mune= mine Sjikk=sjokk
Møøø Skrevet 4. februar 2007 #77 Skrevet 4. februar 2007 Heeeyyy!! Noen har vært her jo ;op Idefix sitter vel helt utslitt i sofa'n og slapper av nå håper jeg! Og det beste med bunaden er når man kan ta den av ;o) Håper dagen har gått greit! Er det i nærheten av deg at det har vært drap? Så det skulle være dør-til-dør-aksjon og. Ekkelt da... Bare trist å se nyheter om dagen og... 2 døde av party-dop i helga og.. skjønner ikke åssen "ungdommen" i dag er jeg, var da ikke sånn da jeg var ung... ;o) (akkurat nå føler jeg meg steingammel...) Så dere innslaget fra sykehuset i Russland hvor de teipa igjen munnen på 4 mnd gamle spedbarn? Tenk noe så grusomt!! Og de lå jo på sykehus og hadde vertfall grunn til å skrike... Nei, jammen er jeg glad jeg bor i relativt trygge og fredelige Norge... Prøvd å la Ruth få litt mm på flaske til kvelds nå i kveld og i går kveld. I håp om at hun kanskje sover litt lengre på natta... Men puppen er så mye bedre... Ikke noe problem å få henne til å ta flaska på dagen, men om kvelden... "nei takk"... Men så har hun fått pupp først da, og flaske etterpå.. Får prøve å snu om, se om det går bedre.. Men egentlig så virker det ikke som om jeg har lite melk da, så jeg vet ikke om det egentlig er noe poeng... Typisk, i mårra skal det bli snø... Nå har det vært såå nydelig vær i helga, men siden snuppa har vært syk så har jeg vært inne sammen med henne. I mårra, som vi endelig kan gå ut igjen så blir det snøvær... (
Møøø Skrevet 5. februar 2007 #78 Skrevet 5. februar 2007 Ja, ja, da var jeg her igjen, får dytte tråden opp igjen jeg da ;o) Planer i dag da, jenter? Idefix, du skal vel bare puste lettet ut etter dåpen, håper det gikk knirkefritt ;o) Er faktisk fint vær her i dag, så da skal jeg og snuppa ut!! Hun hoster og snørrer fortsatt, men feberen er borte, så da kan hun vel være ute?? Får bare ta med en lager av papir i lomma til å tørke rennende nese med.... Er minus 9 grader, men det overlever vi nok. Spørs om hun vil være med da... Hun spurte akkurat om jeg kunne sette på "mimim" (=mummi). Har nok fått dårlige tv-vaner de siste dagene ja....
Møøø Skrevet 5. februar 2007 #79 Skrevet 5. februar 2007 *sukk* måtte hente tråden opp igjen fra side 2.. hva skulle dere gjort uten meg.. hehe
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #80 Skrevet 5. februar 2007 hjelper mamma mø ¨å dytte litt jeg... skal spise middag nå. Kommer sterkere tilbake etterpå!! Titsi sitter i bergen uten nett...skikkelig kjiipt...veit hvordan det er ja ;O( Idefix utslitt etter dåpen kanskje?? stakkars håper ikke hun har fått smell nå i ettertid.... Hebbie..rydder kanskje opp etter typen, han har jo vært alene noen dager... deeeeeeeen festen kanskje ;O) hehe... Vi har vært ute på gå tur idag, deilig å nyte det supre været. Tatt ny vogn rekord idag... 4 timer i vogn!! Helt utrolig..uten gråt..hehe... Men nå har hun vært våken siden kl 14.00, klarer ikke å sovne... er helt utslitt.. idet hun sovner spretter øya opp igjen... får håpe hun tar seg en god lur igjen nå, aldri vært våken såååå lenge før hun!!!! Ser ut som hun sovna nå...så da får jeg prøve å legge henne i senga så jeg får spist litt mat.
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #81 Skrevet 5. februar 2007 Halloen alle sammen :0) Da har alle dradd og jeg har kommet meg på nett igjen. Dagen i går gikk veldig bra,men en falu ting klarte vi å prestere !!! Komme 5 minutter forseint til kirke,presten stod og venta på oss ute,knis....skulle gå i prossesjon inn :0) Bunaden fikk jeg på meg !!!! Men tok den av etter kirka,orka ikke amme med bunaden på,det aller verste jeg veit om !! Så hadde på meg en bluse og ett skjørt :0) I går kveld var jeg så sliten at jeg la meg klokka 21.15,men fikk ikke sove før 00.30 Marius hadde vondt i magen av alt jeg hadde spist,samme har han i dag.Men han var snill i går på dagen,da sov han for det meste. hadde en knall fin dag og han fikk så mye flott. Han fikk sølv gaffel og skei, sølv kopp,album,pluss vanlig barne album,kors smykke,to plater (smykker) sølv smykke,to barne servise ett med prins og kardemommeby.600 kr,dress og to bamse smykker,må bytte ene...stål bestikk. Og dåps tallerken,desverre hadde mamma kjøpt feil og fått det ferdig gravert,hun hadde kjøpt slik som en skal ha bilde i.Det har ikke vi til de andre..Mamma ble helt fortvila,synst det er rart at de ikke sa på gullsmeden at det var en billed ramme...Tror vi kommer til å kjøpe en til,en sånn de andre har. Mamma sliter litt med sorgen nå så hun er litt "forvirra".av og til. Ungene sitter å ser på video av seg selv nå,plutselig så kom pappa flirende inn i bildet.Da må jeg si tårene trilla.Det var vondt at pappa ikke var her i går,veldig vondt.. Jeg har amma så mye i natt at det føles som om nakken er skrudd rett på skuldrene,har skikkelig vondt :0( Sånn det var en liten oppdatering fra en sliten ,men fornøyd
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #82 Skrevet 5. februar 2007 Glemte å si at det er chrons sykdom de skal utrede meg for....Eller hva den nå heter....
Møøø Skrevet 5. februar 2007 #83 Skrevet 5. februar 2007 Gratulerer med vel overstått dåp, idefix!! Skjønner godt at pappa'n din var dypt savnet i går.. Men jeg er sikker på at selv om han ikke var fysisk tilstede, så var han der på en eller annen måte likevel ;o) Så mye fint han fikk da!! Synd mamma'n din hadde kjøpt feil da... Fikk også dåpstallerken av mamma, med gravering inkludert, men ikke ferdg gravert ;o) Bytta den da, så jeg får lik som den jeg har til eldste. De ringte her om dagen og sa den var ferdig, så jeg får vel hente den på torsdag. Jasså, vinterbarn.. du vil være anonym heretter?? Tror du ikke vi skjønner det er deg?? hihi Chrons ja, tenke, tenke... er ikke det sånn sammenvoksing av tarmen eller noe i den duren?? Skal ikke kjøre snuppa i bhagen i mårra da. Var jo først i dag hun var feberfri, og hun hoster og snørrer veldig enda, så siden jeg er hjemmeværende og hun ikke MÅ i bhg pga at vi jobber, så får hun være hjemme en dag til ;o) Dessuten skal jeg passe 2 av nevøene mine på dagen i mårra, så da kan de leke litt ;o) De er snart 3 og snart 5 år ;o) Så da har nok jeg nok å finne på på dagen i mårra... så da for dere klare å holde liv i tråden uten meg... ;o) Nattinatta!!
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #84 Skrevet 6. februar 2007 God morgen :0) Jøsses første her idag,utrolig..Hvordan går det med snuppa di mamma mø,er hun noe bedre idag? Jeg har nesten ikke sovet i natt,gubben snorka som ett udyr,låg å fantaserte om å være voldelig mot han til slutt.Vekka han to ganger ,men ikke søren om det hjalp,2 sekunder og han sov like godt og snorka like høyt igjen. Snakka litt om sex livet i går,her er det ikke i gjenge igjen,da vi fikk snuppa tok det tre mnd ,nå er Marius over 3 mnd ,men ingenting er i gang ennå.Vi er rett og slett slitne,pluss at han ligger mellom oss.La han i senga si i går,han sov i 20 minutter.La han i vår seng,sov som en stein. Var å kikke på sånn ullskinn,tenkte at jeg skulle kjøpe det,for det er jo varmt,kanskje han da ikke våkner.Men det stinka sau !!! Orka ikke tanken på at han skal ligge i det der,fant ett på babycomfort.Tror det kosta 700 kr. Så får sjekke om det finnes noen syntetiske eller andre i ull som ikke stinker.Får sende gubben når han skal til ålesund neste gang.Vil gjerne at han skal sove i sin egen seng. Han sover bare 15 minutter i stua også nå,søndag la vi han i vår seng og han sov i flere timer i strekk på dagen.er kaldere der. Men inatt var det over minus 10 grader.Da var han kald så måtte varme han.Han kom ålende inn til meg :0) Fant frem alle babylekene i går,han har vært så sur i det siste,har foressten fått panikk.Satt å sang hompetitten til han oh han skratta og lo,da han hompa i vei,ikke så hardt da.MEN så satt jeg å las angående det å riste babyer,det er jo livsfarlig,det veit jeg jo.Men td ett kast opp i luften kan være farlig,da har jo jeg gjort noe kjempe fælt!!!! Fikk helt vondt i magen jeg med tanke på hompetitten sangen..:0( Kikka gjennom videofilminga fra dåpen,knall bra,han på 9 år filma og han har de fleste ikke oppdaga så det er knall flott filming :0) Lo godt !. Såg gjennom endel annen filming.Vi er håpløse med å bruke kameraet,blir bursdager,17 mai,sommerferie og jul :0( MÅ lære oss å ta det frem oftere.
vinterbarn ;O) Skrevet 6. februar 2007 #85 Skrevet 6. februar 2007 Jeg var her først idag idefix...egentlig...sist i går kveld også, men etter å ha skrevet langt innlegg begge gangene og de FORTSVANT så fant jeg på noe annet... Ikke kult å skrive alt en gang til akkurat ;O( Vel overstått dåp Idefix, så bra at det gikk så bra. Men bunad, kaker og god mat... hyggelig dag ;O) Bør jo nesten få ferdig min dåpskjole snart jeg...har ikke blitt mye strikking etter at vesla kom.. I går fikk jeg VERDENS VAKRESTE SMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL, herregud så vakker hun er, da snakker vi om en stor sol med 1 smilehull... (jepp, det har hun nemlig) Har jo sett henne smile før, som jeg har nevn. Men det igår tok alle rekorder og smeltet mor og far så tårene rant!!! *plutt* Der logger jo Idefix på gett... kanskje det blir noe msn på oss?? hihi...
vinterbarn ;O) Skrevet 6. februar 2007 #86 Skrevet 6. februar 2007 YEAH, det gikk... endelig!! Er sååå deilig når innlegget blir postet!! Og mamma mø...du har bare å komme inn her idag, selvom du har 4 barn... det hadde jeg hele helga... og er faktisk livet til Idefix...så ingen unnskyldning!!! (ikke sant idefix) heheh
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #87 Skrevet 6. februar 2007 har en som er skikkelig sinna her idag,Han har så vondt i magen,har ikke bæsja på to dager,han som pleier å ha minst to bleier for dagen....Skal prøve å komme tilbake på msn i kveld...Når gubben kommer får han bære litt..Og enig vinterbarn..mamma mø har fire jeg ;0)Hver eneste dag av og til 5 når niesa mi er her...men er spent på hva jeg rekker når jeg blir dagmamma i slutten av mars...
Møøø Skrevet 6. februar 2007 #88 Skrevet 6. februar 2007 Her er jeg!! Sååå glad for at jeg ikke har 4 barn under 5 år.... he he.. Beundrer deg bare mer og mer jeg, titsi... Skifta 3 bæsjebleier i stad, samlebånd... Men det er jo sikkert helt annerledes om alle 4 hadde vært mine da.. Blir jo ikke det samme nå det er 2 på lån.. Nå sitter de og ser på "biler" på tv nå, så det er ganske rolig. Ruth ligger og skravler under gymmen, har nok lyst på litt pupp snart tenker jeg... Ikke fått etterat hun våkna nå, sovet 3 timer ute igjen ;o) Sex ja... he he, nå er Ruth blitt over 4 mnd og vi har enda ikke hatt sex.. Var liksom klar etterat jeg hadde satt inn spiralen, men så har jeg jo blødd siden, og en flommer ikke akkurat over av lyst da... Men har ikke blødd på 24 timer nå, så det ser bra ut!! *håpe. håpe* Snuppa er nok ikke helt i slag enda heller, ikke feber da, men hun bare surva da vi var ute med gutta i stad. Skulle bare holde meg i hånda... Nei, nå er Ruth såå utålmodig bortpå her, så jeg får vel gå... Snakkes ;o)
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #89 Skrevet 6. februar 2007 Hormonspiralen gjorde det slik at jeg ikke hadde lyst i det hele tatt så det var prevensjon i seg selv :0) Er visst treigingene vi mamma mø...hehehe.. Har regna meg til at jeg sikkert skal ha mensen snart,har så ufattelig vondt i magen og i tilleg sliter Marius med vondt..hater den dritten altså! er spent på om den kommer for fult nå,de andre gangene har jeg harr spor blødninger..... Marius har sove ca 1 time i vugga nå,rekord det.Sikkert utslitt av all hylingen..........
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #90 Skrevet 6. februar 2007 JAAAAAAAAAAAA fikk endelig tak i ett ullskinn som Marius skal få ligge på i senga si.Fikk tak i på jysk,kosta 350 kr og luktet ikke sau. kanskje han nå sover i sin egen seng fremover??? Han sniker seg til varme fra meg hver eneste natt med å ligge i vår seng.Men helt ærlig,har frykteilg lyst til å ta senga tilbake nå og slippe å ligge som en banan hver natt....
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #91 Skrevet 6. februar 2007 Unner meg innlegg nr 90 for å klage på at tørketrommelen har gått til faens....og jeg er avhengig av den....
Møøø Skrevet 6. februar 2007 #92 Skrevet 6. februar 2007 Oi, ingen tørketrommel med 4 barn i hus... Glad det ikke er meg... Nå er guttene dratt hjem, så nå er det bare meg og jentene, *puh* Gøy med besøk, men godt når dem drar igjen da... Litt høyt aktivitets og støy-nivå de gutta der... Er redd jeg kanskje brygger på influensa jeg å... typisk det, nå som snuppa er frisk.. min tur nå sikkert... Verker i kroppen og føler meg litt uggen.. Håper det bare er innbilning og at det går over da.. Snuppa sitter og totter og ser på tv, får passe på at hun ikke sovner da.. For da blir det så sent før hun får lagt seg i kveld.. Hmm, kanskje jeg skal ta meg en tur på jysk på torsdag, Ruth er såå kald på fingra om natta, som istapper når jeg ammer på natta.. Virker ikke som det plager henne, og hun sover godt, men er iiisskald.. Men jeg har begynt med sånn pose da, så hun ikke skal sparke av seg dyna, kanskje hun blir for varm om jeg legger lammeskinn i senga da?? Hva trur dere? Kan jo kanskje prøve med det pels-teppet jeg har i vogna (sånn pelspledd fra Kid, delt i to). Er jo godt og varmt det, så hvis det funker så kan jeg investere i lammeskinn ;o) (dæven, er ikke så dum som jeg ser ut jeg ;o) ) Mensen? Syns i grunn jeg har hatt min dose for ei stund nå... Blødde 5-6 uker etter fødselen, og så 7 uker etter spiralen... Holder leenge det... ;o)
Møøø Skrevet 6. februar 2007 #93 Skrevet 6. februar 2007 Søren.. hu sovna.... Ja, ja, får lempe henne over på sofa'n da, hun er jo ikke helt i form, så da satser jeg på at legginga i kveld går bra og...
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #94 Skrevet 6. februar 2007 Det må være mensen jeg venter,fant en plate med nidar julesjokolade,vips var 100 gra putta tvert i munnen.SÅÅÅÅÅÅÅÅ godt...Gubben fikk tak i ny reim til trommelen så håper den blir reparert til kvelden.Nå er de på ski,det er 13 minus ute så jeg stappa på de ull klær under dressene...Har lovd å lage kakao til de kommer hjem :0) Varme små frosne kropper. Marius har jeg lagt forran vedovnen uten leie på,hører han ligger å promper i vei.Fryktelig vondt i den magen sin idag :0( Sov nesten 2 timer i vuggen.Sååå flink.Skinnet fra jysk var kjempe fint. Har du natt votter du kan putte på Ruth? Det har jeg til Marius..Håper du ikke blir syk nå Mamma mø...Og at snuppa di friskner til.
vinterbarn ;O) Skrevet 6. februar 2007 #95 Skrevet 6. februar 2007 ÅÅÅHHH.. så godt å høre at det er flere "godis-vrak" her... Har tatt skikkelig av her etter fødslen, må ha det bare må ha det!! Så nå har jeg gått i deal med typen at vi ikke skal handle inn noe..... At det går ann å være sååååååååå dum!!! ANGRER!!!!!!!!!!!! Så bra du fikk igang trommelen igjen, små kjiipt å være uten sånt som man er avhengig av!!! Idefix ;O) Titsi sitter fortsatt uten nett?? Eller har hun fått seg et liv?? Hvorfor i hule skal det være så vanskelig å sovne på kvelden... lille mor bare ligger og kaver..sovner...våkner... helt til hun får pupp i senga, da tar hun natta!! Men jeg kan jo ikke legge hun 7!! Så da blir det noen timer kaving på kvelden... men hun skriker jo ikke ihvertfall da!!
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #96 Skrevet 6. februar 2007 Hahaha oversettelse..Gra =gram leie = bleie..:0) Har ikke fått igang trommelen ennå,han jobber i vei.Jeg har fyrt i hele dag både i kjelleren og i stua,men føler likevel at her er kaldt.13 minus ute og det er akkurat som det trekker inn.,,,,brrrrrrrrr... Jeg er alt for glad i sjokolade,sett en bolle potetgull forran meg og den er like full etter flere timer,men sett en plate sjokolade forran meg...to sekunder og den er spist.Er det rart jeg er 20 kg for tung :0( Fikk melding far Titsi i går ,da var hun uten nett,så sikkert samma viset idag,desverre... Marius har begynt å rase,hyl skrike rett før han sovner på kvelden.det er så travelt går og bærer til en er som en orangutang i armene :0( Burde hatt øreklokker på.Sikker på at hørselen blir skadet av å gå med en så sinna unge på armene i timesvis...
vinterbarn ;O) Skrevet 7. februar 2007 #97 Skrevet 7. februar 2007 Hva skjer a??? Jeg først?! hehe... det er en stund siden!! Idag er det igjen skikkelig snø vær... -9 grader og snø storm, dårlig med trille vær ;O( Så idag blir det barsel besøk hos en venninne. med en på 3mnd. Blir spennende og se hvor stor han er i forhold ;O) Der kom jammen mamma mø også, håper snuppa og du er bedre idag!!
Møøø Skrevet 7. februar 2007 #98 Skrevet 7. februar 2007 God morgen! Sovet såå godt i natt!! La meg 20.15, samtidig med jentene, for jeg var ikke helt i form. Våkna kl 5 med skikkelig brystspreng.... Da sov Ruth enda.. Lå bare og venta på at hun skulle våkne, hun sov helt til 6.30!!! Det er vertfall ny rekord her i huset!! Men det var sikkert bare engangstilfelle.... Kaldt her i dag å.. Var -18 da jeg la meg i går.. "Bare" -12 nå... Formen er bedre da, hjalp nok å sove litt.. Vet ikke med snuppa da, hun sov til 9, det er ikke helt vanlig.. Men satser på at hun er bedre.. Får poste denne og skravle litt med vinterbarn.. skriver mer etterpå ;o)
Møøø Skrevet 7. februar 2007 #99 Skrevet 7. februar 2007 Da sku vinterbarn ut og starte bilen i snøstormen sin.. Noen som bare mååå ut samme hva slags vær det er da.. ;op sjokolade ja... uff.. er såå glad i melkesjokolade jeg! Og denne uka er det melkesjokolade som er "ukens joker" 14,90... Er jo så billig at jeg blir rik på å handle da.... Rik, men fet.... Klarer nok ikke å unngå å stoppe i mårra, på byturen min... Nei, nå skal jeg se på Greys, sov jo da det gikk i går.. (takk og pris for video ;o) )
Møøø Skrevet 7. februar 2007 #100 Skrevet 7. februar 2007 Være litt snill jeg da, legge innlegg nr 100 klar til den som vil ha det ;o) (har jo kapra så mange runde innlegg i det siste, så får slippe til noen annen nå...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå