Gå til innhold

Skravlekjerringtråden nr. 2 ;op

Anbefalte innlegg

Skrevet

unner jeg meg innlegg nr 50!!

Ha en fin kveld!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier det igjen...mamma mø...hva hadde denne tråden vært uten deg ;O) hehe... Trofaste skriveren vår ;O)

Nå står min 7 åring på kjøkkenet med en venninne og leker klappe leker... får litt a-ha opplevelser når barna setter i gang med diverse leking... som feks "skum skum skomaker skum" hehe.. Kommer plutselig på ting man har glemt ;O)

Så du døyva støyet med litt kaffe idag titsi.. hehe.. Hjalp nok det ja!! Ihvefall akkurat da.. blir nesten som en tur på byen.. gøy når det står på, men ikke etterpå... hihi...

Jeg drikker heller ikke kaffe... har prøvd å lære meg, men får det ikke ned.. selv med sukker og melk smaker det gift!! Eneste jeg drikker av den sorten er kaffe mocca, om den har bra med sjokolade smak ;O) Noe mannen min da sier IKKE er kaffe.. hehe..

Ang barneh må vi søke på hovedopptaket nå, og får vi plass blir det fra aug, og da må vi betale uten å bruke plassen. Derfor håper jeg vi får plass der mellomste går nå, for da får vi ihverfall søsken modrasjon, da blir det ikke sååå mye penger!!!

Titsi; dere har ikke park i nærheten sånn som er åpen fra 10-14?? Det er et glimrende alternativ til barnehage... og så får du kontant støtte i tillegg ;O) Noen timer fri, men samtidig følesen av å gå hjemme med de. Hadde det sånn i 3 år jeg..

Mamma mø.. jeg må få se den kjolen du snakker om... kan ikke huske den på Marta jeg... eneste jeg husker er den gule og rød.. og den er det ikke har jeg forstått ;O) hihi... eller kvakk kvakk kanskje ;O)

Så søt snuppa di er da, ute å leter etter mamma på morgen kvisten, syns jeg ser henne... hehe.. de tenker sine egne tanker de små der!!

Skrevet

Heisann en oppstanden Idefix her :0)

Endelig så virker medisinene og jeg er klar til litt bimming og RYDDING, har lest gjennon alt nå stor skravlere ;0)

Tusen takk for nydelige bilder av snuppa vinterbarn!!!

Titsi har sagt det før.MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ du gni det inn???? Fy søren for en flott hytte :0) Ikke tvil i at vi satser på å møtes der :0)

Begynner å tvile på deg jeg også,sikker på at du egentlig er ei eller anna kjent babe fra Bergen...Husker jo at du har jobba med divererse kjent folk,eller bomma jeg nå ??

Samma det jeg er iallefall en halvgammel røy som har fått jobb som dagmamma.

Hun ville betale meg mer enn jeg ville ha.Er kanskje dum snill.Men når det er en av mine bestevenner så vil jeg ikke at hun skal betale ræva av seg,iallefall når jeg veit de sliter økonomisk nå.

Hun ville gi meg 5500 jeg sa 4500.Husk jeg bor på bygda og det er lite unger å være dagmamma for her.veit de tar 1000 lappen og mere til andre plasser.men fornøyd jeg.Er jo hjemme likevel jeg.ett barn fra eller til gjør ikke noe det.Gjør det ikke for å tjene penger.penger er liksom bonusen det :0)

Nei ,nå må jeg lette på den tjukke ræva mi,som er 4,5 kg lettere nå enn på søndagen som var...Må bare passe meg nå,ikke spise usunt eller mye så hlir vel bunaden på.hehehe..

Skrevet

Mamma mø... Åj.. FOR en kjole ja... den skjønner jeg at du vil ha!!! Imponerende å ha en mamma som kan klare å sy sånn da... sånn mor vil jeg også ha... mulig kanskje jeg har det om jeg tenker meg om...bare at jeg ikke har testet hun ut på akkurat det området ;O)

Men gleder meg virkelig til å se det ferdige resultatet!!!! Blir nok å overgå bruden det der ja ;O) hihi...

Så koselig å se at du er på banen igjen idefix ;O) yahooo... så da er det vel bare å stupe i bakebollen i morgen kjenner jeg deg riktig godt nå ;O) hehe...

Begynnt å tenke litt på dåp vi også, blir nok i april her.. hele familien er bortreist store deler av mai... (noe min mann sa at det var akkurat da vi skulle ta det ) hehe... han elsker store dager ;O) eh....

jeg chatta med titsi i går jeg.. og har funnet ut hemmeligheten om henne... msn røpet nemlig noe veldig alvorlig ang henne... og jeg fikk endelig dratt ut sannheten om den dama...

Hun er nemlig shizofren (skrives det sånn?) ene er en dame i rullestol..som IKKE har barn... skriver med lilla... og den andre er modell som har 3 barn...skriver med blått!!! Så da håper jeg at vi har fått oppklart noe av det vi har lurt på ;O)

Da gjenstår det bare å klekke koden til dere andre 3 her inne... for er nok ikke de dere utgir dere for dere heller er jeg redd...

Skrevet

Hehehehe lilla dama er tatt !!!!!!

Ja, da er det oss andre igjen,den ene er vel ofte fotball enke er hun ikke det skal tro???

Denne gangen skal jeg ikke bake !!! Jepp dere hørte rett,hadde tenkt å lage ett par kaker,men når gjestene tar med seg kake og naoer trår til da slipper jeg.Jahooo..Har estilt en marsipankake,kan jo si jeg har bakt den :0)

Marius har puppe vegring idag,hylt nesten i hele dag og nå måtte jeg krype til korset og pumpe meg,måtte ta verste sprengen,pumpet 100 ml på noen minutt så har nok ikke for lite melk lengre nå....:0)

Siden sist jeg var her inne har jeg vaska kjøkken skapa mine.Har desverre mer snop enn hva som er godt for oss å ha....Slipper iallefall kjøpe lørdagssnop..

Ellers har jeg senka skuldrene funnet ut at jeg driter langt pokker i vold å ta nedvask på huset.Tørker støv og tar verste flekkene.Må vaske etter at 9 unger har klisset fra seg på søndag/mandag likevel...Gidder ikke ta stor vask to ganger.Eller er jeg helt teit nå?????

Nå må jeg sette meg ned å skrive handleliste :0)

Skrevet

God morgen jenter!!

Måtte opp tidlig i dag jeg ;o( Snuppa som har feber i dag å kom inn til oss 6.25 og 7.15 ville hun ikke ligge lenger... Så nå sitter hun foran tv'n..

Ingen fare, idefix, ingen som tenker over at du ikke har vaska rundt til dåpen. Ta det med ro og ta vasken etterpå du, høres fornuftig ut!! Godt du har bestilt mat da, så du slipper å slite deg helt ut i helga. Da får du kanskje energi til å nyte Marius sin dag du og ;o) Utrolig at bake-guruen ikke skal bake noe ;o) Godt å slippe da!!

Gratulerer Marius med sin 3 mnds-dag!!!!

Må prøve å knekke koden din og da, vinterbarn.. he he...

Får vel få i meg litt frokost jeg :o)

Skrevet

Måtte du avsløre meg Vinterbarn???? Nå kan jeg like godt melde meg ut av foreningen anonyme rullestolbrukere!! :((

Tror egentlig Mamma Mø ER Martha Louise jeg.. Det der med dem kjolen røper henne. Men greit det altså, kjekt med litt royalt innslag på tråden ;o)

(Men da kan det være lurt å ikke si mer om den gule/røde kjolen dere andre..)

God bedring til jenta di Mamma Mø! Januar er bare en bad tid når det gjelder sykdom. Synst alle er syk..

Ang. den Martha-kjolen igjen ja. Kjøpte boblejakke til 3-åringen min i samme match av farger. Brun dunjakke med rosa for inni hetta, med en brun pels på. Såå fin! Skita lei av røde og rosa jakker!

Ja Idefix.. ikke stress med storvask. Den må du ta etterpå uansett;o) Så liten tid du har må du konse deg om det synlige og drite i det de ikke ser.. ;o)

Sier jeg, om jeg ikke er en skravlekjerring så er jeg en vaskekjerring.. Må lære meg å slappe av med rot!! Finst det sånne yogakurs?

Når kommer gjestene?

Og hvordan går det med søsteren din?

Blir innedag på oss i dag. (Har som mål å være ute minimum en time hver dag.) Det blåser, regner og er mørkt.

Skal på jentekveld i kveld. Og gubben skal "passe" gjengen "min", :o) Går nok så fint så..

Ang. meg og kjendiser Idefix.. Gjelder det at jeg satt på samme pub som Kenneth Sivertsen for et par år siden???

Skrevet

Søren, du avslørte meg ,titsi... Jeg som håpet det gikk an å få være anonym for en gangs skyld... huff... Det var det Ari sa, "du kommer aldri til å klare å holde deg anonym, jenta mi... "

Storesøster'n din, det var hu som hadde storforbruk av typer ikke sant?? Fortsatt sammen med han samme??

Eldste sover nå, men jeg hører hun sutrer litt innimellom. Stakkars liten.. Rakk å ha ut hestene, pynte møkk og ha inn ved mens de som da.. (liker nemlig ikke at tjenerene mine skal gjøre alt for meg..)

Så kos med jentekveld da, titsi!! Må kose deg masse!! Går sikkert bra med pappa'n og barna ;o)

Blir nok hjemmekveld på meg, siden jeg har sykt barn.. Men er jo masse bra på tv da. Beat for beat (kræsjer med deal or no deal.. hmff..) Og så skal vi sikkert se på Harry Potter, etterat snuppene har lagt seg ;o) Og så skal jeg lage wok med svinekjøtt! Trur egentlig dette blir en bra kveld jeg ;o) Og i mårra begynner VM i skiskyting!!

Skrevet

Titsi, du må komme på nett litt tidligere.. mamma mø og jeg har chatta en stund vi på kvisten, men var jo ferdig når du trådde inn i denne verden ;O) Ble du ikke ferdig med stell av barn før det, eller var det hjemme hjelpa som ikke kom å hjalp deg ut av senga før da? hihi..

Så koselig å dra på jente kveld da, kan tenkt meg pappan gleder seg veeeeeldig til det ihverfall..hehe.. blir som regel litt mere action da. Du får nyte kvelden og venninner.

Blir hjemme kveld her også, eldste skal ha en venninne som skal sove over... da blir det beat for beat og 5 jenter her i kveld.. kult for pappan det også.. hehe... må bare finne på noe å spise, lyst på taco, men veit ikke om jeg tør... (gidder jo ikke å lage skrike netter)

mamma mø.. jeg fikk tak i sånn bok jeg ville... med masse bilder av søte barn i forskjellige blomster og ting.. hihi.. og masse plass til å skrive. Så nå er det bare å starte å fylle inn :o) Har jo skjedd noe på disse 19 dagene!!!

Skrevet

Tusen takk :0)

Hahaha tenk at vi ikke har kobla det med hestene og kjolene før :0))

Har flira godt av tråden i dag :0)

Husker nok feil titsi ;0) Ammetåka slår til når den ikke bør !!

Har handler til den store gullmedalje idag,skal jo bare lage tre salater,men likevel så ble lista lang.Husket heldigvis kjøpe gave fra søskena i siste liten.Har kjøpt inn litt blomster å satt på den kjølige boden så håper de holder seg til søndag.Skal lage oppsatser selv.

Søstra mi har fortsatt samme mann 11 år yngre,var visst 7 uker på vei da hun missta nå.Litt vemodig på en måte.Men hun selv sier at hun egentlig er likeglad sien det ikke var planlagt.Gjestene,dvs svigers kommer i morgen i 13-14 tiden og da må vi hente de.Forstår ikke hvorfor de ikke kunne komme idag.Er det tåke på gardermoen kommer de jo ikke hit......Eller tåke på vigra...Reiser mandag igjen da.

Nei,nå må jeg lette på ræva og gjøre noe...:0)

Stikker sikkert innom igjen.

Tenk at Marius allerede er 3 mnd,hvor blir tiden av ????

Skrevet

Ehhh tror ikke jeg rekker innom mer før dåpen er over jeg....God helg alle sammen og kryss fingrene for oss.Har fått ett snev av panikk nå :0(

Huset er bomba,rydda i første etasje,da vi kom opp hadde ungene "rydda" på loftet..jahoooo......:0(

Skrevet

Maaaaaaaasse lykke til Idefix, håper dere får en strålende dag, med super flott vær og en rolig sjarmerende liten dåpsgutt. Gleder meg til å se dåpsbildet av han ;O)

Blir nok veldig bra og rydde kan du gjøre når du blir gammel..hihi...

Skrevet

Tusen tusen takk...

Marius har hylt masse idag,desverre pga at jeg har tatt smertestillende,for å fungere skikkelig.Hatt så vondt i alle ledda.

Håper han sover godt i natt for i går sov vi bare i 4 timer...

Måtte innom en tur, har hengt opp ny vaska kjøkken gardiner og strykejernet har vært i bruk :0) Det måtte nesten tørkes støv av så sjeldent jeg bruker det.Jeg har stryke vegring det er jeg sikker på :0/

Store søster har kommet,roet meg flott ned:0) Hun skal lage blomster oppsatser i morgen.

Jeg sitter å venter på at potetene skal bli ferdig kokte.Skal lage potetsalaten selv.Da får jeg den akkurat slik JEG liker den :0)

Ha ei god natt hvem veit om jeg stikker innom i morgen også.....er jo bittelitt avhengig da...

Natti natt.

Skrevet

God morgen!!

Sitter nå og venter på at vm skal starte ;o) Heia Norge!!

Snuppa har feber i dag og, 3.dagen nå.. Så da blir det inne-dag i dag og.. Enda det er strålende sol og 3-4 minus.. Perfekt å være ute... Ja,ja, får da sett VM da ;o) Ruth har lagt seg. I går sov hun 4 timer ute.

Pumpa meg litt i går, så Ruth fikk tilbud om flaske etter amming før leggetid i går. Hun drakk 40-50 ml. Hun sov bedre i natt da!! Husker ikke når hun våkna jeg... Vet jeg tok henne opp til meg litt før 5, men hun må da ha vært våken før... husker ikke jeg... (ammetåke?? hæ?? ) Utrolig om hun sov fra 20.15 til 5 vertfall... Det kan ikke stemme.. husker ikke at jeg hdde brystspreng vertfall.. he he.. Amma nok i 1-2-tida, helt i ørska sikkert...

hjemmelaga potetsalat er jo bare såå digg da!! Bruker du naturell yoghurt?

Skrevet

Hihi... godt å høre at det er flere... jeg prøver å huske når jeg er våken og mater... sånn at jeg ikke skal bli lurt til å gi henne mat for ofte på natta... men er desverre helt i koma.. bare slenger ut puppen. Og hvis jeg syns jeg nettopp har ammet, prøver å gi henne smokk istedet... og hun ikke vil ha den, blir jeg veeeeldig i tvil.. og ammer alikevel ;O) Skulle kanskje ha skrivd opp, men er jo tross alt natta da!!!!!!! Men som jeg ser så blir det visst ikke noe bedre med tiden heller.. hihi...

Idag er det sååå nydelig vær, knall blå himmel, sol og 8 varmegrader. Blir nok en gåtur etter vi har henta mellomste i barneselskap. Store er fortsatt oppe og leker med sove gjesten vår.. får nok spørsmål om hun kan bli her til i morgen også er jeg redd..hehe.. er veldig deilig da, har jo ikke sett snurten av de...

Skrevet

God bedring til snuppa di mamma mø :0) Har jo helt glemt å si det :0((

Jeg bruker rømme,oppskrifta er fra svigermor enkel og grei,uten egg og epler som jeg reagerer på.Kjedelig å måtte løpe på do midt i selskapet så da lager jeg den enkel.Pleier å være populær.Sitter her å venter på svigers og mer å gjøre ...Har ikke rygg til å sveipe over gulva så det gjør gubben..

Ops der kom de.Ønsk meg lykke til :0)

Har heller ikke peiling på når jeg ammer på natta,slenger bare puppen ut ;0)

Skrevet

Heisann..

LYKKE TL IDEFIX!

Og god bedring til storejenta di Mamma Mø. Maud Angelica, var det ikke?

Kos på jentekveld i går. Og i dag skal vi på stort besøk/liten fest. Og de to neste lørdagene er det en fest og et Stort besøk/liten fest. Blir litt mye farting etter min smak, når man har baby..

Nattamming ja. Der har jeg knusekontroll. Sitter å ammer jeg, med en t-skjorte over nattbordlampa. Og vet på minuttet når hun våkner og sovner. Det beste er jo å ligge. Men det blir så vanvittigt mye søl og klin siden jeg har mye melk, sterk sprut og ei fomledukke til å suge :o(

Skal snart på senteret å shoppe litt mat og presang til besøket vi skal på.

Fikk roser av min mann i dag da.. Sukk. Er nok bonusen for at sexlivet endelig er i gjenge hehe.. Da blir han så fornøyd og grei :o)

Ha en fin helg alle sammen!!

Skrevet

LYKKE TIL MED SVIGERS, Idefix (var det ikke det du mente??? hihi)

God bedring til Maud Angelica, mamma mø.. håper hun kommer seg snart, kan det være noen kongelige tenner på gang kanskje?? hihi

Og GRATULERER med sex liv Titsi... hehe... Rose og greier, den gutten kan takke ja!!! Morsomt ;O)

Håper dere får en koselig stort besøk/ liten fest.. (hva nå det enn er egentlig...) hehe..

God helg til dere alle sammen, vi har behold overnattningsgjesten en natt til vi.. nesten som barnefri dette.. enda vi nå har 4 unger her ;O)

Nå er jeg akkurat ferdig med å ha stekt en haug med grønne pannekaker... nam nam...

Skrevet

Hadde nå skrevet MASSE og så kommer meldingen: "det har oppstått er problem og iexplorer må lukkes"... arrgggg...

Grønne pannekaker... hmmm skeptisk... hva har du i dem?? Er det sånne miljøvennlige? Svanemerket?? ;op Så på newton her en dag, røde og blå vafler...

Snuppa har feber i dag og, men bare 38,1 i dag da ;o) Så innen i mårra er hun nok frisk igjen. Snørrer veldig da... :o(

Roser ja.. lurer på hva jeg skal gjøre for å få det jeg?? Kan jo håpe på å få blomster til morsdagen, men jeg tviler på at jeg gjør det...

Idefix driver vel å glir inn i bunaden sin hun nå ;o) Lykke til i dag, vennen!! Håper dere får en fin dag!!

Sitter også opp og ammer, så jeg ser klokka på minuttet, men husker fortsatt ikke om jeg amma natt til i går, men vet jeg må ha gjort det... he he... I natt amma jeg ved 3.30-tida og da sov hun til 7.30 :o) Ikke verst, hun pleier som regel våkne ved 6-tida...

Åssen er mellomste snuppa di når eldste har besøk da, vinterbarn? Får hun være med de å leke, eller er hun sur for at hun ikke får være med??

Får vel prøve å aktivisere snuppa litt jeg da, så hun ikke får dag nr 4 på rad foran tv'n...

Skrevet

JA her var det liv gitt....

Idefix sitter vel og spiser masse god mat og kaker nå.. mmm... Hebbie er "hjemme" og koser seg med å besøke kjente! Men dere andre 2 da? Ble du syk av de grønne pannekakene, vinterbarn?? ;op

Ja,ja, ha en fin søndagskveld da!!

Skrevet

Føler du deg ensom idag Martha.. hihi...

Jeg er her jeg veit du, og ble ikke syk av de grønne pannekakene nei... var egentlig veldig stas det se... var vel en som lurte på hva jeg hadde gjort med de (eller husker jeg feil?) ihverfall så er det sååå spennende som at jeg hadde maaaaaaaaasse konditori farge i, men det imponerte barna ;O)

Dåp ja, koselig dag.. men også veldig slitsomt...og godt når den er over!! Håper Marius har vært grei idag og at alt har gått bra. Og at du har fått i deg litt kaker.. uten at bunaden sprakk ;O) hihi..'

jeg har sendt min til mamma for litt lapping jeg nå, har hatt den i 10 år nå, så den har vært igjennom et par amminger og storbrysta perioder før, så må bare sy noen pynte sting på den!! Har jo ikke sydd den ut på de 10 åra, så litt utvida har den nok blitt... hehe.. Så greit å få den stæsja klar til ny dåp!! For blir vel det her om et par mnd også, må bare finne en dato.

Idag har vi hatt den store besøks dagen, takk gud at det ikke er sånn hver helg... kjempe koselig å dra rundt på besøk.. men også hyggelig å få gjordt noe familie ting sammen bare vi også, helgen er jo så kort og går så fort!!!!

Ikveld er det Torpedo på tv 2, gleder meg.... men veit ikke om jeg klarer å se da... er så pysette for sånne skumle serier og ting jeg.. Er jo tross alt redd for den som går på nrk nå også... Hunter!! hehe.. Så da spørs det om denne er noe for meg som er en triller.... men elsker norske serier og filmer!!

Nei,nå vokner lille gull... suuuuuuuuuuuuulten hører jeg, Er 4 timer siden sist nå. Flinke jenta mi... hehe...

Skrevet

Hei. Rolig helg ja, iallefall på tråden..

Spennende å se om Idefix orker å komme med et referat.

Håper hun har hatt en fin dag. Skulle hun noen sinne få en kollaps etter alt hun har vært igjennom, så er det nok denne dagen det hadde skjedd..

Grønne pannekaker ja.. Vært inne på den konditortanken jeg og. Men redd for at grønnfargen hadde fått ungene mune til å tro at de spiste noe sunt. Så kanskje blått eller lilla (farger som ikke finst naturlig i grønsaker..) kunne vært noe.. ;o)

Var koselig på stort besøk/liten fest i går. Hadde tenkt å stikke i ett-tiden jeg da. Så fikk litt sjikk når jeg så klokken var halv tre. Var ikke i seng før halv fire. Men vesla var kjempesnill. Gikk på rundgang den lille timen hun var våken og høstet stor beundring.

Typen har lovt å drikke et glass rødvin med meg i kveld siden jeg nå har kjørt 2 dager i strekk og sett alle andre kose seg.

Kommer Hebbie hjem i dag? Sikkert helt gåen hun og regner jeg med.

Kjekt at vesla di er bedre nå Mamma Mø. Får håpe dere slipper unna den fæle influensaen nå da.

Den vil jeg IKKE ha!! Blir så vanvittig syk av de der.. har det etter min mor. Alltid 41 i feber og bevissløs til tider. Litt upjaktisk med tre små kan man si..

*vurderer sterkt vaksine når jeg tenker meg om..*

Ha en fin kveld videre damer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...