Gå til innhold

Skravlekjerringtråden nr. 2 ;op

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det jo liv i dag... Fant oss på side 3!!!!!!!!

Sitter oppe, for jeg skal inn på nettbanken etter 12 for å se om lønna er på tur da... Hvis ikke må jeg stoppe de regningene som skal betales i mårra.. Skjønner ikke.. er jo lønningsdag i dag, lønna pleier da aldri å være sen, ikke vært det de 7 åra jeg har jobbet på sykehuset vertfall... Håper virkelig den kommer i mårra... Selv om den er med 50% skatt.... Stoppa sparinga til jentene denne mnd da, så jeg får barnetrygden sjøl denne mnd, så da får jeg betale tilbake til de neste mnd... Hadde liksom så mye jeg skulle bruke denne lønna til, og så har jeg klart å glemme å levere skattekortet... hvor treg kan en bli liksom... huff, håpløs jeg... godt jeg ikke har noen andre enn meg sjøl å skylde på da... Skal forresten inn p åStar tour å bestille plass på flyet og. Vil helst sitte fremst med 1 2-åring og 1 baby... Og får ikke bestilt før 45 dager før avreise. Det er i mårra, så da får jeg vel bestilt etter 12 tenker jeg ;o)

Svarte på innlegget ditt da, idefix... får nok litt pepper der nå er jeg redd... ;o)

Natta jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj... har regna feil ang sydenturen jeg.. Prøvd å logge inn tidligere denne uka, men ikke fått det til, dårlig opplysning om hvordan bestillingsnr skal skrives.... Kom inn nå, men de plassene jeg vil ha er jo self. opptatt nå da... :o( Så da trur jeg ikke jeg gidder å reservere plasser... Får høre med de andre først...

Skrevet

Så kjedelig mamma mø... syns virkelig synd på deg nå, selvom det er din egen feil ja ;O) hihi.. Halv lønning er ikke alltid like artig å få, man trenger som regel de pengene man kan få.... Men det ordner jeg selvfølgelig for snille jenter.. det har jeg hørt!!! ;O)

I dag har jeg lagt lille lupp ute... spent på hvor lenge hun sover ute, hun begynner ihverfall å like vogna si nå da.. det er deilig!! Jeg er så glad i å legge de ut når de skal sove.. frisk luft er fint ;O)

Spørs vel hvordan detter går nå ser jeg.. har ennå ikke sovna ordentlig, vokner hver gang smokken faller ut... og det er slitsomt med smokkdytt ute... da er hun inne igjen... ikke veldig vellykket denne gang.. hehe..

Titsi trodde hun kom på nett igår... men det ser jammen dårlig ut!! Vi får prøve å sende noen data vibber...

TITSI!!! KOM TILBAKE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jasså mamma mø... så det var Ari som fikk deg ut av ridebuksene...hihi

Skrevet

Ja, vil å ha titsi hit igjen! TITSI, TITSI, HEI HEI HEI, KOM DEG INN PÅ NETT IGJEN!!!!! *hopper rundt med dusker i hendene og heier*... *knis*

Ble ikke lang utesoving på snuppa di i dag ser jeg.. Ruth har sovet 1,5 time ute hun, sover enda (trur jeg da.. ikke vært ute og hørt etter på ei stund nå...)

Bestilte meg skritt-teller på nettet i går, den kom i posten i dag!!! Det var kjapt levert ja!! Så nå må jeg gå og gå og gå... Litt kjipt hvis jeg sjekker den på kvelden og jeg bare har gått 500 skritt på en dag da... Kommer aldri i verden til å klare 10 000 skritt, kanskje når jeg beg å jobbe att...

Lønna kom heldigvis inn på konto'n min i dag da, så nå er den allerede brukt opp..... Jeg som har bestilt klær både på H&M og sparkjøp.... Ja, ja... kommer vel litt i slutten av mnd (kontantstøtte og barnetrygd) Blir det krise så får jeg overføre litt fra sparekonto'n min, eller bruke mastercard så lenge... Ja, de peenga....

Skrevet

Hei mamma mø,du må være tøff som sier sånn rett ut :0) Men er enig med deg jeg.Men hvert sitt valg.

Men en ting kan jeg jo si her.Kompisene til guttene har ofte sittet på kjøkkenet her og kost seg og sagt rett ut.Skulle ønske mammaen vår også hadde vært mer hjemme.Gubben får veldig ofte høre at han er bortskjemd av sine kollegaer.For han kommer hjem til middag.Men det var den likestillingen da....Men likstillingen har desverre gått utover barna spør du meg da.

Jobbe skal jeg gjøre en annen dag :0) Kommer ikke til å jobbe 100% før alle er på skolen.

Men jeg er så glad i dag.Var i kjelleren og henta frem buksene som jeg brukte før jeg ble gravid.Nå sitter jeg her i yndlings dongeri buksa mi igjen.Så glad.har ikke tenkt på vekta på lenge og jeg har altså gått ned i vekt.Magen har blitt mindre.Har amma mye om natta så det er kanskje derfor.

Stakkars deg mamma mø,ser de har sjekka kontoen deres,tør du virkelig bruke mastercard nå da :0) ???

Hehehe ;0)

Jeg leita nettopp etter min skritt teller,tror gubben har tatt den..Jeg skal melde meg inn i vekt klubb.no for jeg får 25% rabatt siden jeg er vgpass medlem.Så da skal jeg melde meg inn for ett år.Vil gjerne ned 15-20 kg.

Jeg venter på pakke fra H&M,må få bestilt fra sparkjøp idag.

Ferien vår blir nok til Mandal i år også.Født med dårlig samvittighet jeg.Vil så gjerne møte oldeforeldra til barna ,mens de lever.Så får vi bare bite i oss alt det teite svigers gjør når vi er der nede.

ikke alle som får låne gratis hus ved stranden i 3 uker da......Nesten som syden å være på sørlandet på sommeren :0)

Skrevet

Mamma jobba mye da jeg var lita, så mye at jeg ble lei meg, så hun slutta i jobben sin... Dette var da jeg gikk på skolen, og hun jobba kvelden... I tillegg hadde vi fjøs, og med en pappa som (ja, dere vet) så var det jo mamma som måtte trå til der å... Så mamma var i fjøset på mårra'n før vi dro til skolen og så var hun på jobb da vi var ferdig på skolen og kom ikke hjem før vi hadde lagt oss... Savna mamma'n min jeg da... Har lova meg sjøl at sånn skal det ikke bli her!! Men innen disse snuppene begynner på skolen er jeg forhåpentligvis sjef på blodbanken og jobber bare dagtid ;o) (må bare få pensjonert den idioten av en sjef jeg har nå... ;o) )

Meldt meg inn på vektklubben.no jeg da, men ikke sånn internett-kurs som koster penger, men det gratis-opplegget... Tar litt tid å registrere det en spiser om dagen ja... *kremt* på "kosemerker" er jeg allerede på flere ukers underskudd trur jeg... hihi... Vil ned minst 5 kg jeg, helst 9-10... Kanskje jeg skal begynne å amme mer om natta... (eller ikke....) Kanskje vi skal flytte tråden inn dit, idefix.. hehe..

Ja, hva gjør man ikke for barna, idefix...

Skrevet

Ja la oss starte ett eget forum...Lurer på om jeg skal ta det som ros eller bli drit flau,men her er en tråd som heter hvem husker du.Der er jeg huska flere ganger....Huff da,bli mindre aktiv kanskje,har jo vært lite her i forhold til bim,da var jeg jo på topp plassering på mest aktive brukere..

Har skravla med Titsi på sms idag,savner henne slik dere andre også gjør :0)

Hvor finner en det gratis opplegget???

Har nettopp blitt ferdig med bestillinga til sparkjøp,ble over 2000 kr det...Hehehe sånn er det når vi er 6 i familien :0)

Skrevet

Huff flere enn meg som er lei av dib eller?? fant denne laaangt nede...Vi skulle hatt ett eget forum for skravlere :0) Blir oppgitt over teite vesen her inne..Sukk,ha ei god helg...:0)

Skrevet

sitter her og bimmer litt før jeg legger meg - har vært en hektisk dag hvor alt har gått på hengende håret. Er fortsatt ikke helt ferdig fordi noen klær henger til tørk i stua. Snakk om å være treig - pakke og vaske dagen/kvelden før. Når jeg har hatt fri og kunne begynt for lenge siden. Det er meg i et nøtteskall. Og gubben har brukt 4 t på å lete etter en spesiell hvit t-skjorte som han mååååtte ha med for da ble samlingen komplett. Det finner han ut nå ??? Vi er elendige begge to. Heldigvis så har søstera mi kost med Fredrik da dem kom - hun gikk og holdt på ham hele tiden og mora mi bada ham. Jeg tappet bare i vannet og trengte ikke gjøre mer ;o) Og hun mata og koste med ham til han slukna.

Vedder på at jeg har glemt noe når jeg kommer frem og finner ut at jeg trengte akkurat den greia.

Nå kommer siste familiemedlem så jeg får stikke - gubben henta ham på togstasjonen. Dere får kose dere, mens jeg er borte da !!!

Kommer til å savne dere :o)

Skrevet

Er på Grete Roedes vektklubb jeg har meldt meg inn, der er det gratis... Det er vektklubbEN.no, så det var vektklubb.no (gjennom vg-nett) du snakka om... misforsto litt bare... Er nok litt mer opplegg på den vg-greia, men den på grete roede er gratis da ;o)

Ja, enig med deg, idefix, det er utrolig mange teite folk inne på disse sidene.. makan til hysteriske mødre skal en lete lenge etter... Trur den ene venninna mi passer inn der da... Hu venter sin første i mai, en nevø av gubben hennes er litt utviklingshemma og hadde slått henne i magen her en dag. Dagen etter hadde hun ringt føden da, kommet på ctg og UL, hun var redd det var noe galt. Men hun hadde kjent liv og blødde ikke da... Bare litt bekymra... Ja, ja, noen er bare sånn... Jeg er ikke sånn da... (og veldig glad for det! )

HE, he, hebbie... Bare du har med pass og penger, så får du nok det du trenger ellers i italia ;o) Så vidt jeg vet har de babyer der å ;op

Her snør det som bare f... i dag! Er ca 0 grader da, så det er jo perfekt snømann-vær da ;o) Så jeg får vel ta med snuppa ut en tur, nå mens Ruth sover. i ettermiddag skal vi til et vennepar av oss, de har 2 gutter, en på 4,5 år og en på 11 mnd. Og så skal et annet vennepar av oss også dit, de har 2 jenter, ei på 3,5 og ei på 1,5, så det blir nok liv der ja ;o) 6 barn under 4,5 år ;o)

Kommer til å savne deg, hebbie... Nå som titsi også er borte og det også er helg kommer vel denne tråden til nesten å bli nedlagt i helga...

God helg da, jenter!!

Skrevet

Etter at jeg las innlegget fra Hebbie i natt så sendte jeg henne en god tur melding :0) Måtte få den fram før hun reiste :0) Tenk nå er de i Italia eller på vei..Misunner de så sterkt.Å reise er kjempe gøy !

Men jeg har ett lite problem da,flyskrekk,den er ikke så ille at jeg ikke reiser,men er livredd i ukesvis før vi drar.Det er litt slitsomt.Men stor koser meg når vi er fremme.

Snart er det din tur å reise mamma mø.

Tro om det bare blir oss som ikke reiser utenlands i år?

Har lovd snuppa som blir 4 år at i år skal vi til Hunderfossen.Har vært der to ganger før ,men da var hun ikke født og 1 år...Så nå vil hun også dit.Satt og såg video av en ferie.......

Ellers så er jeg trøtt,tror dere ikke at jeg fikk rydde kick klokka 1 i natt da??? Gubben var på jobb,Marius sov og jeg begynte å rydde kles skap i stedet for å sove...Håpløst.

Gubben kom hjem klokka 4.30 i natt,våkna av at han stod i døra og så sovna jeg igjen.

Kose dere med vennene deres,skal bare være hjemme vi idag.Rydde litt..

Noen er så hysteriske som foreldre at jeg ofte lurer på hvordan barna blir.Har en kusine som er redd for alle dyr,nå er guttungen hennes hysterisk redd alt fra fluer til hunder.Synst så synd i han.

Har der noen gode ferie tips for en familie i norge ,sverige eller danmark???

Har litt lyst til lego land,men lurer på å vente noen år til.

Skrevet

Nå er jeg sinna....Jeg liker bedre å være hjemme ALENE enn å ha gubben her.han er trøtt sur ,sliten og har stappa Marius i senga som skriker og skriker.men gubben skal liksom ha han til å sove.Nå er det nok.Nå henter jeg Marius så var det den kveld freden!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jaja gubben furter og henger opp tøy :0) godt han kan brukes til noe...Neida ,men han ble litt sur da jeg kom å "redda" stakkaren som heiv etter pusten.

Nå har guttungen fått baæsja så da sovner han vel etter en stund og det blir kveld..Kjenner at jeg ikke skal være alt for sein i seng idag.

Skrevet

Jasså Idefix.... du syns det er greit med en arbeids mann istedet ;) hehe... blir uvant å ha de hjemme når de jobber så mye!! Blir mest i veien plutselig.. hihi..

Godt han tok til fornuften og gjorde noe nyttig tilslutt da!! Komme her og bryte inn i deres hverdag sånn.... hehe

Jeg sitter alene i kveld, mannen ser fotball på pub... tror det er maaaange kamper på rad i dag... hehe..

Nå våkner lille trille her.. får vel mate og putte ho i seng ;O)

Kommer plutselig tilbake i morgen :o)

Helt glemt å ønske hebbie god tur jeg... ikke fått med meg at det var alt nå hun skulle dra... heia ammetåka..snakk om å følge med ;O)

Skrevet

Hei jenter!

Innimellom kan det være greit å være alene hjemme ja, idefix ;o)

Ble det sent for fotball-mannen din da, vinterbarn? Pleier vel ofte å dra ut slike kamper? he he.. Har heldigvis ingen fotball-mann jeg, jeg er mer interessert enn han... Så slipper vi å krangle om tv'n i fotball-sesongen vertfall... Hans favorittkanal er uten tvil Disney-channel... noe 3-åringen er veldig glad for... ;o)

I dag skal vi i bursdag til den ene nevøen min. Han er 2 år i dag ;o) Og blir storebror om ca 1 mnd!

Har og tenkt oss til legoland etterhvert, men vil vente til Ruth blir litt større.. Blir nok Kristiansand dyrepark neste år tenker jeg, da er det nok litt gøy for Ruth og ;o) Mye fint i Danmark da. Du har jo både tivoli og dyrepark i Aalborg da. Har ikke så mye erfaring med familie-ferier enda... Men det kommer nok fremover nå... Og så skal jeg jo jobbe hele august i år jeg da... Snill som jeg er sa jeg ja til at gubben skulle være hjemme da... Men får jo korte dager pga ammefri da. Så da blir det bare 5,5 times arbeidsdager ;o)

En god kollega på jobb (som fikk baby 5 uker før meg) skal gifte seg i august. Men de skal gifte seg i Brønnøysund... HAr sååå lyst til å overraske dem med å komme dit. Har jo så lyst å se dem på den store dagen... Må høre med de på jobb om noen vil bli med meg... Går jo an å ta toget da, men er litt langt...

Ruth ligger ute og sover og eldstesnuppa er nede hos bestemor og baker boller ;o) Gubben er ute og rydder snø. Så jeg bør vel egentlig passe på å gjøre noe fornuftig jeg å... Sette på en maskin med klær om ikke annet...

Skrevet

Hunderfossen ja, lenge siden jeg har vært der nå, men kan nok hende vi tar en tur dit i sommer. Er jo ikke så langt unna meg det da ;o) Og snuppa er helfrelst i Ivo Caprino dvd'ene, så det kunne nok være noe å dra dit ;o) Skal stadig vekk se på troll som pusser tenner... he he..

Skrevet

Samme med snuppa mi,har snart slitt ut Ivo caprino dvdene.Det tar ca 6 timer å kjøre for oss ,så det kunne vært ett greit stopp i noen dager,før vi eventuelt hadde dratt videre til Mandal.Har vært i dyreparken hvert eneste åt vi nå.Dyrt ,men ufattelig koselig.Har alltid to dagers bilett :0) Rekker ikke gjennom alt på en dag.

Satt nettopp å så om sminketips på en tv kanal,ikke rart at kjendisene ser rå bra ut,kom inn det jeg vil kalle en grå mus,men med styling ble hun den baben ,hehehe ..Jeg vil også ha en sminkør tilgjengelig :0)

Jeg bruker veldig lite sminke da..

Skrevet

I`m back!!!!

Men et dårlig comeback.. skal bort i hele morgen :o(

Men endelig er jeg online igjen.

Savnet dere masse!!!

Skrevet

VELKOMMEN TILBAKE titsi!!! Hipp hipp hurra!!! Godt å ha deg her igjen!!

Sminke ja.. er nesten fremmedord her i huset å... Har liksom aldri lært meg å sminke meg ordentlig, så det er sjelden jeg sminker meg ja... Blir litt mascara og kanskje øyenskygge og leppestift en sjelden gang... Kanskje vi sku gått kurs hos deg, titsi?

Skrevet

Hei og hopp ;)

Ivo Caprino ja... verdens søteste figurer.. elsker de dukkene der. De er jo bare SÅÅÅ søte ;O) Bare synd ikke jentene er såååå begeistret for de som mamman...åh..jeg har prøvd!! Tro meg ;O) hehe...

Hundefossen var en engang som liten jente, husker bare det var så dårlig der... men mye har nok skjedd på den tiden..har jo blitt så gammel nå ;O) Så det er kanskje verdt å ta seg en tur å se?!

Vi sitter å spekulerer i sommer ferie vi også, ikke lett i år syns jeg... Nå har vi vært igjennom alt fra hyttetur, båttur, danmark og 4 uker i et eller annet land.. Blir gal jeg, spent på hva vi ender på tilslutt.. Blir vel bare hjemme vel...hihi...

Sminke er ikke helt min sak heller..bruker maskara hver dag, og skeier ut med strek og skygge til fest... samme som deg mamma mø... Men liker å bli sminka... har en venninne som tar seg av den jobben... men ikke alltid hun er med da desverre... skulle virkelig ønske jeg hadde kunnet det. Syns det er vanskelig med farger og alt jeg.. Går stort sett i det samme.. skulle nok vært litt mere vågal!!! Får se hva som skjer når jeg runder 30 ;O) hehe...

Nå sitter jeg bare å venter på klokka...skal til frisøren idag, blir deilig å freshe seg litt opp etter et langt svangeskap. Rart...men det gjør jeg alltid, hjelper på humøret det..hehe.. Har blitt så mørk nå syns jeg, så blir vel noen lyse striper tenker jeg.. om ikke jeg skeier ut med røde eller kanskje blå?? hiihii..da hadde jeg nok blitt fin tenker jeg ;O)

Forresten...velkommen tilbake titsi.. *klappe og tramper* men vi ser jo det vi frykta da...du HAR jo fått deg et liv!!! Ikke bra!!

Nei, nå får jeg kle på lille snupp og komme meg avgårde her...

Ha en god dag alle sammen ;O)

Skrevet

Velkommen tilbake Titsi :0)

Har savna deg som du veit ;0)

Såg i går at du hadde vært innom ,men rakk ikke skirive noe inlegg før jeg tryna til sengs.Det rare er at jeg husker nesten ikke ta jeg la meg i går,da er en sliten da...Våkna av at mini skulle ha pupp i 3 tiden,tror jeg sovna før klokka 23 igår.Det er lenge siden det...

I morgen skal gubben ha fridag siden han reiser til trondheim på onsdag og blir borte til fredag.jeg må få handla litt inn til helga ,skal ha selskap til 9 åringen på lørdag.Berneselskap er så tarvelt,men heldigvis er det ingen foreldre som kommer da.Det er egentlig de selskapa det er mest jobb i...

Nei,nå skal jeg sette meg ved ovnen for jeg fryser slik idag,kan ikke bli syk nå når jeg skal være alene.men det er nok akkurat det jeg kan prestere og få til :0(

Kos deg med frisøren vinterbarn :0)

Skrevet

Da har skrekken min slått til i barnehagen :0( Det er lite ,ufyselig og heter LUS...Faen altså lus i barnehagen,første gangen her , så vi skal vel ikke klage.Men det er så motbydelig...

Skrevet

Hei

Nei, jeg har ikke fått et liv likevel.. Måtte avlyse besøket for jeg er ikke i form i dag :o( Har ikke orket å skrive noe før nå. Har forspill til influensa. Men nekter å få den. Krise!!

Har ikke rukket å lese det dere har skrevet. (Men det skulle jo gå kjapt, sier ikke mer hehe..)

Frisør ja. Jeg vil og!! Har ikke engang rukket å bruke spa-gavekortet jeg fikk i barselsgave. Har vel egentlig glemt hele greia. *ringe-å-bestille-med-en-gang!*

Lus ja.. den er fin. Må dere ta kur? Tok luskur en gang på barneskolen. Men det var fordi vi hadde besøk av noen som hadde hatt barnebarna (som da bare hadde egg i håret) på besøk rett før de besøkte oss. Så det var vel strengt tatt unødvendig.

Så Hebbie er i Italia.. Den er grei. Noen som har det.

Nærmer seg sydentur for deg og Mamma Mø. Hvordan går det med sjokkisrasjoneringen??

Nå sover vesla og de to andre er til pass. Så ganske fredelig i grunn. Eneste husarbeidet jeg har gjort i dag er å børste brødsmulene av skjærefjøla. Så nå tror jeg en hvil på sofaen er på sin plass, så ikke influensaforspillet går over til ekte influensa. Skrekk og gru!!

Skrevet

Uff, ikke spør om sjokoladen da..... sier ikke mer jeg.....

Håper du ikke får influensa da! Slapp unna med en kveld med symptomer jeg ;o) Eldstesnuppa var syk i 1,5 uke hun. Hun har forresten blitt skikkelig mammadalt... Sånn er det vel når hun går hjemme med mamma hver dag....

Skal til byen i mårra da, ordne passene til jentene (håper jeg får bildene godkjent da... De har munnen litt åpen, og den skal visst helst være lukket...) Og så har jeg lagd (min berømte) ostekake, som jeg skal innom jobben med. Angrer meg litt for at jeg lagde den kaka da, for det er bare "kjedelige" folk på jobb i mårra, men men... Blir sikkert godt mottatt tenker jeg ;o)

Lus ja... fysjamei!!! Hatt lus et par ganger, Pyton ja!! Håper ikke snuppa får det... Hun har langt hår og... Åh.. klør bare ved tanken her...

Vært hos mamma i dag da, diskutert glidelåser ;o) Trenger muligens 60 stk da... blir 600 kr det.... Skal surfe litt på nettet og se om jeg finner noen billige på utenlandske sider...

Om 5 uker sitter jeg på Lanzarote!! Gleder meg ja!! Så gjennom klærne mine her en dag og fant da en bikini som jeg kjøpte i fjor sommer. Den passa vettu!! Så da slapp jeg å kjøpe ny ;o) De derre 5 kiloene er fortsatt her da :o( Men de får jeg nok bare leve med litt til, til noen kommer og sparker meg bak.... He he.. mamma spurte om jeg ikke skulle inn i en kjole snart, og da sa jeg at det er noe som heter korsett... he he, hun sa det var en annen ting som hjalp og... trening... Noen av dere som vet hva det er? Et fremmedord for meg det.... ;o)

Skrevet

Da skal jeg for EN gang skyld være snill og la noen annen ta nr 200,er i det snille hjørnet idag :0)

Jeg er hellr ikke i form,måtte legge meg etter middagen ,fikk ikke sove da fordi nabo jenta var på besøk og fy søren som de to bråka :0(

Jeg holder på å klø meg i hel i hodet,vi har ikke lus da men jeg klør psykisk bare av å høre om lus,....Har lagt klærne til snuppa i fryseren og vaska opp resten.Så er det bare å vente å se...Den som hadde lus var der ikke i dag visst nok,men de var jo sammen forrige uke.Må visst sjekke henne og oss i en mnd fremover.Krysser fingrene for at vi slipper lus....

Håper du ikke blir syk Titsi !

Trening ja,det var ett feemmend ord *slå opp i ordboka å sjekke hva det var igjen*

Ha ei god natt jenter,spent på hvem som tar innlegg nr 200 :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...