Gå til innhold

Til keisersnittnr3


Graviden/4.mann*har*født*

Anbefalte innlegg

Heisann Camhella:-)))

 

He he he.....må le eg!! Tvila sterkt på at du får ein so store unge!!!:-). Sjå på ka sambo din va når han va fødd og ka du va, so blir da sånn ca da.........går nok fint:-)

 

Da me vuggesonga trur eg faktisk funka, iallefall følte eg da me dei to eg har frå før av. Te den første song eg masse " So ro lille mann/jenta" og med andre "Den fyrste song eg høyra fekk". Merka iallefall at dei roa seg meir og fortare med den songen(so eg hadde sunge te dei i svangerskapet) enn når eg song andre vuggesanga te dei so eg ikkje hadde terpa so masse på i svangerskapet. So prøv da du, som sagt funka for mine(trur/føle eg iallefall)...........

 

E da mykje liv hos deg/dåke no?? Her i min mage e "den" visst gått heilt bananas*ler*.......føle "den" e begynt å sei ifrå om ting so blir akseptert og ikkje på ein måte, visst dåke skjønna??:-)).

 

Ska kjøpa meg nye mammakler i slutten av mnd, ska ein tur te Haugesund eller Bergen då. Må sei at eg gleda meg te svangerskapet e øve, har so masse halsbrann og smerter i bekkenet no:-(. Va på kontroll i veko so va og då fant dei ut at eg hadde UVI. Kjenne no ingenting eg,men må ta antibiotika, men fekk ein type so eg blei drit kvalm og svimmel av, so den kutta eg ut i går, får be om ny sort på mandag.........

Nei, ska ikkje klaga.........går egentlig veldig fint:-).

 

Ha ein fine kveld jenter:-)

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Barnimagen3: Du kan jo prøva Tranebærkapslar... Da har tatt knekken på UVI før... Og trur ikkje da e bivirkningar av da.

 

Eg trur eg skal ta ei lita sangøkt for junior no... Håpe han ikkje e so kresen på sangstemmo :)

 

Sku visst bli heise vær i natt... E godt å ligga under ei varme dyna då :o)

 

Ha ei god natt jenter og ei fortsatt fine helg.

 

Klem frå

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter

 

Eg har alltid likt har ei tulle med øyne blå,( har sungen den til alle he he) og da lykkeliten kom til verden, den har eg sunge til guttungen vart stor,han liker den faktisk enno c",)

 

Trur du ikkje leikehytta til ungane vart til pinneved inatt, fekk ikkje sova før i firetida,var heilt forferdelig vær, så no ligg hyyta i 1000 biter :-(

 

Babyen har blitt ganske aktiv inni magen no ja, idag merka eg sparka på ut sida av magen og:)

 

No må eg ut og rydda litt etter stormen, ha ein fin dag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Da er vi hjemme igjen etter å ha tilbragt en hyggelig helg sammen med svoger/svigerinne/niese og nevøer:)

Har overnattet hos dem på Leirvik, godt å skifte stue igjen:) Skulle egentlig vært på Vågslid denne helgen, men vi trakk oss da vi såg værmeldingen. De vi skulle reise sammen med for likevel, og i kveld ringte de: De står værfast på fjellet!!! Kommer seg ingen vei før tidligst i morgen- gjett om jeg er glad vi ombestemte oss:)

I morgen skal jeg sove leeenge:) Jobber seint hele uka. Det er avslappende:) Står opp om morgenen, leverer ungene i barnehagen, og kan gå hjem og legge meg igjen etterpå:) Litt lat og slapp for tiden...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

Så var det mandag igjen,og ei ny veka:) Synst disse vekene går så fort, fortsetter det sånn sitter vi snart her med babyen :)

Har snakka med ei som skal selga vogna si idag,1,5 år gammel, svar simo kombivogn,( var det eg hadde lyst på) så vi skal ned å sjå på den seinare,vart visst brukt vogn på meg likevel,men skal sjå den først:) Kor mykje er det vanleg at brukte vogner ligger på?

Skal og kjøpe voksipose og vippestol,så då har me alt:)

Skal til jordmor i morra, har vore skikkeleg gåddan di siste dagene, var tøfft å være på jobb idag, så håper det ikkje blir værre enn dette.

 

Ha ein super kveld jenter

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Når det gjelder priser på brukte vogner tror jeg det er ganske vanlig at de er halv pris av "nypris" når de er 1-2 år gamle... er ikke sikker altså. Men da jeg kjøpte sportsvogna jeg har, var den 1 år og 7 mnd gammel og jeg fikk 1/2 pris av "nypris".

Godt å høre at det ikke bare er meg som er gåen om dagen -hehe. Var tungt på jobben i dag ja. MINIMALT med kunder, og da går tiden ekstra seint. Forstår godt at ingen vil ut å shoppe i dette været da...

I dag hvilte jeg fra 11-14, helt herlig!!! Føler meg som gammel kjerring som hviler da, men guri så godt:)

Begynner å glede meg til å få hele sv.skapet overstått.. synes de 3 siste ukene har gått litt sakte -før jul raste jo tiden avgårde! Og magen har "ekspoldert" igjen. Vokser skikkelig i rykk og napp -og klør! Den er faktisk så stor nå at den til tider er i veien. Å strekke seg etter noe på bordet, eller plukke opp noe fra gulvet er plutselig ikke fullt så lettvint lenger:/

Men det er "bare" 14 uker igjen:)))) Målet er å jobbe så lenge som mulig, konsentere meg om det, og så har vi en del praktiske "babyting" å ordne -så håper det fører til at tiden tutler seg avgårde:))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Eg e ekstremt trøtt og sliten for tida. Går to fulle, vanlege dagar på jobb pr veka, og da e plenti... Ryggen verke, men våge ikkje syta meir til sjefen eller legen. Føler meg som ein skikkelig hypokonder. Får berre ta ein dag om gangen...

E noken av dåke plaga med vondt i ryggen??

 

Keisersnittnr3: Da va synd med lekehytta til ungane.Da e heilt heise kor da har blest.

 

Anngåande junior, så e han ganske aktive for tida. Og magen e gedigen. E ofta i veien. Og når eg har bøyd meg etter noko på golvet, så e eg heilt gåen og svimmel når eg reise meg.

 

No e da over ei veka sio me sa me ville kjøpa bilen, men har ikkje høyrt eit kvekk frå firmaet. Må vell snart ringa å purra på dei. Va klar over at det kunne ta litt tid med tanke på at den skulle eu-godkjennast og omregistrerast som 5 seter (har kun vert 2 seter i den, då den er brukt som varebil). Men dei kunne jo ringt og sagt kor langt dei va komt...

 

På torsdag skal eg til Jordmor. Føler ikkje at da har vert så mykje kontinuitet i kontrollane føreløbig. Eg har vel vegt meg 2 ganger etter eg blei gravid, og magen e målt 1 gang. E ikkje da litt lite, med tanke på at eg er 24 veker?

 

Koss e desse svangerskapspermisjons reglane? E da so og so mykje pappaen må ta ut og er da bestemte tider for kva tid han skal ta ut permisjonen? må eg gå i jobb mens han tar permisjon? Har ikkje peiling på detta eg. Alt e heilt nytt for meg.

 

Kor selge dei barnevogner her på Stord? E da noken kjekke babyutstyr-butikkar på Raglamyr i Haugesund?

 

Ha ei god natt jenter.

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"God morgen" camhella:)

 

Har nettopp stått opp jeg:) Leverte ungene i barnehagen i dagmorges, så gikk jeg rett hjem og la meg! Hoppet i seng tidlig i gårkveld oxo,men er likevel helt dautrøtt! Men skal snart å jobb så da MÅTTE jeg opp nå:)

 

Ang. dette med vondt i ryggen som du lurte på...jeg har ikke direkte vondt i ryggen, men er lixom øm og lett verkende i ene hofta til tider. Har hatt det leeenge, men ikke så vondt at jeg ikke fungerer. Noen dager er det verre enn andre. I starten var jeg redd for bekkenløsning, men det har heldigvis ikke blitt noe verre:) Ryggen vil nok merke det mer fremover nå, etterhvert som magen blir stadig større og tyngre. Har vært plaget med ryggen mot slutten av de to tidligere sv.skapene mine...

 

Jeg har oxo bare vært på 3 kontroller til nå i dette sv.skapet, inkl ul. Synes det er lite i forhold til tidligere, da gikk jeg ca hver 4. uke

Er til nå veid 2 ganger, og har hørt hjertelyd 1 gang...

Men jeg skal gå hver 3. uke resten av tiden nå...Legen min hadde gått gjennom papirene mine sist jeg var på kontroll og han ble litt bekymra. Særlig siden jeg nå er begynt å få godt med vann i kroppen, vekta øker, blodtrykket er heller ikke helt stabilt. Så for sikkerthets skyld så får jeg tettere oppfølging fra nå av. Har ny kontroll neste onsdag, og da skal jeg være 27 uker på vei.

 

Permisjonsregler:

 

Din permisjon starter 3 uker før termin, og den SKAL vare til minst 6 uker etter fødselen. Ukene etter dette disponerer du og pappaen som dere vil. Dere kan dele 50/50 om dere vil det...

Det mest vanlige er jo at mor har mesteparten av tiden, men pappaen skal ha 6 uker...

Her er vår plan (termin 28.april):

Permisjonstart: 7. april/uke 15. Permisjonen varer til 11. juni, så skal jeg ha 3 uker ferie (uke 24,25,26). Permisjonen min fortsetter så, etter ferien, frem til 17. mars. Da overtar pappaen. Hans permisjon varer fra 17.mars til 5.mai (uke 12-18).

Jeg skal på trygdeontoret og sjekke at jeg får det godkjent...

Dersom du synes dette er vanskelig så kan du ringe trygdekontoret og få en time hos dem. Da hjelper de deg gjennom dette, og fyller ut skjema og sånt med deg.

Du må ha med deg opplysninger om lønn og bekreftelse fra legen på termin.

 

Til slutt: Det finnes en butikk i Borggata som heter Trygge Barn -de selger barnevogner.

 

Nå får jeg hoppe i dusjen og gjøre meg klar til jobb!

Snakkis!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-))

 

Kossen står da te me dåke alle i dag??? Ser da e snakk om store maga og verk i bein/rygg.........å eg e heilt enig me dåke!!!!! Føle nesten da må vera lov å klaga seg litt når ein viekelig har da ubehagelig/vondt!!! Når ungen kjeme ut so e jo alt ditta glømt likavel og me trenge litt ekstra godt stell i den sårbare situasjonen me e i(synes eg iallefall). E jo redd for å høyras ut so ein hypokonder eg åg, men da e jo sant; eg har begynt å få meir og meir vondt i bekkenet og føle eg må "vagga" litt når eg går, for då e da ikkje so vondt. Og ryggen har forsåvidt verka i fleire år, men no slite den pga av den store magen(som kom altfor tili dinna gongen åg)..........so te deg camhella: synes virkeli du sku ha sjukemeldt deg eg, iallefall kutta ut da fysiska arbeidet på jobben din!! Du vett; du e isåfall ikkje den første so jere da i et svangerskap!!! Tenka på deg sjøl, e ingen so kjem å takke deg ittepå for at du holdt ut heila tio. Ditta gjelde deg åg Graviden, når dåke føle at "ditta" begynne å bli for tung/belastande/vondt, so sjukemeld dåke elle reduse stillingane dåkas(eg meine da godt da eg skrive her altso. Synes synd på dåke alle eg:-)) )

Ta vare på dåke sjøl jente og tenk at dåke ska ta dåke av ein nydelig baby etterpå so trenge øveskuddet dåkas:-).KLEM:-)

 

Angåande babyutstyr; eg har aldri vore på Leirvik(nesten heilt oppe i borggata, på andre sio av dyrebutikken), so eg vett ikkje ka dei har der. På Raglamyr har dei ein butikk so hette "Babyhuset" ligg i andre etasje i OBS bygget. Har iallefall hatt ein god del inne der når eg har vore der tidligare. Ska ta meg ein tur der te våren å kikka itte da eg trenge(so eg va so dom å solgte, og no trenge likavel).

 

camhella; eg e te kontroll kvar 4.veka, og då måle dei vekt, blodtrykk og symfyse+urinprøve. Eg e annakvar gong hos jordmor og lege, e du åg da??........vett ærlig talt ikkje ka so e normalt lengre(e ei stund sio sist eg va gravid), kor ofte ein går. Men eg trudde ein sku jera ditta på kvar kontroll??!

 

E litt usikker på da der permisjongreiene, men trur far har 6 veke han kan ta permisjon no og so e forbeholdt han.........han kan velga korti han vil ta dei, og når han tar dei vekene so får han so masse % av lønna si so du har valgt(velge du 80%, får han og da når han e heima). Du får ikkje utbetalt penga når han jere da. Her har han alltid tatt dei vekene han har rett på(før va da 4 veke), akkurat når min permisjon jekk ut. Men so sagt eg e dårli på ditta greiene, spesielt itte ein del nye regla........sjekk på internett under NAV sine sider, der står da iallefall, visst ikkje kan du spørra på trygdekontoret:-))

 

Nei, nok svar og mas frå meg. Ha ein flott dag jenter:-))))

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter:)

 

Ja i dag har eg vore hos jordmor, eg hadde jo gått ned n,5 kg, så vekta har bare gått opp 1,3 kg til no i svasngerskapet, er litt fornøyd med det sido eg har dei ti ekstra å drasse på fra før c",) Eg har gått til kontroll kvar fjerde veka,så dette var faktisk 5 kontrollen min inkl. ul. Skal ikkje til legen før uke 32,dette pga av at dei vil opprettholda jordmortjenesten her:)

 

Har kjøpt vogn idag og, ein svart simo kombivogn som var 2 år gammel, betalte 3000,fikk då med stelleveske myggnett,regntrekk og voksipose,synst det var ein grei pris,då vogna var fint brukt:)

 

Har blitt halvt sjld, skal til fysioterapaut ,og hvist ikkje det hjelper til kiropraktor:)

 

Skal forresten begynne på svangerskapsømming på torsdag,har dåke det på stord, lure litt på kva det gåt ut på, veit vi får noken øvelser som skal hjelpe bekkenet:)

 

Ha ein super dag i morra, og ta vare på dåke sjølv:)

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Takk for gode svar på spørsmåla mine.

 

Keisersnittnr3: Da høyrtes kjekt ut med svangerskapssvømming. Veit ikkje om dei har da her på stord.

 

Eg har gått til jordmor for svangerskapskontroller og legen for sjukemelding. Har vert på jobb i kveld, og e ganske så gåen i ryggen. Trøste meg med at eg no har hatt mine to vanlege arbeidsdagar denna veka, og at ryggen får kvila litt meir resten av veka. Eg veit legen min ikkje like at eg har vert 60% sjukemeldt (+40%aktiv sjukemeldt) i lengre tid no. Han vil vel helst at eg skal auka opp. Han begynte å snakka om svangerskapspengar sist eg var der. Hadde jo vert fint å fått tilrettelagt arbeid sånn at eg kun gjere kontorarbeid/medisinering, men veit ikkje ka arbeidsgivaren min hadde syns om da...

 

Kor mange veker kan ein ha permisjon dersom ein har 80%lønn? Og kjeme ferien (4 veker eller 5 veker?) utanom det? Blir pappaen sine 6 veker tatt i frå mammaen si kvota?

 

Unnskyld for alle spørsmåla, men eg har ikkje vete på da.

 

Skal kjøpa eit brukt barnesete til bilen+sikkerhetsnett av ei bekjent. Ka e da normalt å betala for sånt? Har ikkje fått noko pris føreløbig. Veit heller ikkje ka merke da e eller kor gammalt da e. Veit kun at da e rødt :) Da viktigaste e vell at da gjere nytto...

 

Da va spinnglatt på veiene når eg kjørte heim etter jobb i kveld.. Va skikkelig skummelt, for eg kjørte jobb-bilen ca 45 min før eg kjørte heim, og då la eg ikkje merke til at da va spesielt glatt. Så eg kjørte jo ikkje spesielt seint når eg sku heim (måtte prøva å få me meg mesteparten av Gray`s Anatomi som alt va begynt), og plutselig så kjente eg veigrepet forsvant i ein sving. Da gjekk heldigvis bra, men fy kor ekkelt. Kjørte temlig seint heim etter da... :)

 

Eg klare ikkje å gå tidlig å legga meg når eg har vert på ettermiddag/kveldsvakt. Må liksom få litt kveld før eg legge meg. Slappa av og kobla av frå jobben.

 

Ha ei god natt jenter.

 

Klem frå

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Dersom du velger 80% dekning (80% lønn) får dere 52 uker permisjon. 46 av disse er dine, og 6 er pappaen sine. Om du tar ut ferie så stopper permisjonen de ukene, og fortsetter etter ferien er ferdig. Siden du ikke mottar permisjonspenger i ferien, velger mange å ta ferie i juni/juli når en får feriepenger likevel. Dette er en grei måte å ferlenge permisjonen på. Dersom en tar 4 uker ferie midt i permisjonen, blir den jo forlenget tilsvarende når den starter opp igjen:) Altså, 1 mnd lenger permisjon:)

Dette kommer vi til å gjøre, for jeg ønsker å få være hjemme så lenge som mulig:)

 

Det er ikke vanlig å betale så mye mer enn 3-400 kr for et brukt vanlig bilsete til nyfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

I dag har eg vore på kontroll å alt ser fint ut, så det er bra:) Slite litt med bekkenet, så legen sa eg kunne ringa opp te fysikalsk avdeling (eller noko sånt) på sjukehuset å høyre om eg kan låne ett bekkenbelte der.. Har nåken av dåke brukt da? Hjelpe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter:)

 

s-83, har ikkje prøvd det sjølv enno,men har fått tilbud om å låna av ei veninne. Ho synst det hjalp, støtta ryggen:)

 

Ellers er det som vanleg her, begynner seriøst å bli dritlei dette været:) Her er det nedtelling til ferien om ti dager!!!!!

 

Lurte litt ang bim treff ( no begynner eg igjen he he) Kor tid på dagen passer det for dåke?

 

Har alle fri på dagen,eller må vi ta det på ettermiddag kveld?

For meg hadde det passe på dagen,med ferjer osv,men hvist det passe bedre for dåke på kveld skal eg klara da og c";)

 

Blir spennande å sjå fjeset på dåke bimmere he he

 

Ha ein strålande dag, no skal eg bort til svigers ,dei har invitert oss på komle nam nam

( deilig å sleppa å lage middag ein dag)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter

 

S83: eg har sånn belte som eg bruke. Fekk da på sjukehuset(va te undersøkelse pga bekkenløsning) forrige gang eg va gravid. Eg synes da støtte veldig godt på plass bekkenet, sånn at smertene ikkje e so intense. Minuset e at ein da e knall stygt, so da e litt kjedeli å bruka da ute blant folk, men visst du har ein lang topp/genser eller jakke so vise da jo ikkje. men da går ikkje an å sitta me da..........men anbefales:-)

 

Keisersnitt3; tippa du gleda deg te å reisa frå ditta typiska vestlandveret no ja!!!!:-). Håpa du vett kor heldi du e:-). Vett du kor varmt da e der nede so du ska no?

Angåande da BIM treffet, so passa da både dag og kveld for meg, men skjønna godt at da passa helst på dagen me dei ferjetidene.........

 

Klems:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligge på 22-25 gr. der nede, så eg håper da holder seg slik te me kjeme ned:)

Koss er bekkenet ditt no barnimagen3? er du like dårlig som sist?

Har aldri hatt det før, så jordmora trur det kan være bekkenlåsning så eg skal sjå kva kiropraktoren seie:)

 

No skal eg lage vaffler, har lovt guttungen at me sku ha vaffler:)

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Anngåande BIM treff så kan eg sikkert få til å koma på dagtid, så lenge eg veit da litt på førehand.

 

Fekk noken av klerna eg bestilte i dag....Synn å sei at eg følte meg fin i dei. Ser jo ut som ein flodhest :) Men da gjere eg jo samma ka eg har på meg... Bestilte meg ein "Tummy Honey Stick" når eg bestilte klærne. Ein stift som ein bruke på magen for å førebygge/redusere strekkmerker. Har noken av dåke erfaring med sånne?

 

Fekk beskjed om at me mest sannsynlig kan henta bilen fredag eller lørdag. Men da e jo meldt snø til helgo, so eg veit ikkje om me skal drøya da litt.... Har lyst til å henta den, men viss da blir så mykje snø so e da ikkje så kjekt å kjøra....

 

Ha ein fin kveld jenter.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Er det meldt snø til helgen???!!?? Huff, den snøen kan bare holde seg vekke for min del. Når den ikke er kommet til nå så kan den bare utebli!

 

Jeg fikk en del klær som jeg hadde bestilt fra h&m i går, helt fantastisk godt å ha klær som faktisk passer:))))

Har ingen erfaring med "tummy honey stick", jeg bruker en forbyggende strekkmerkekrem fra Skin Doctors jeg. "Pregnancy Strech Away" Den er utrolig mykgjørende og god -anbefales:)

 

Ang. bim-treff så passer det både dag/kveldstid for meg så lenge jeg vet det litt på forhånd. Jeg jobber skift på jobben, annenhver uke tidlig/seint. Skal alltids klare å ordne slik at jeg får fri om det krasjer meg jobb:) Blir muligens sykemeldt snart likevel...:/

 

I DAG HAR JEG 100 DAGER IGJEN:))))

Blir moro å se et tosiftet tall på Min side i morgen:)

 

Vet dere hva som nettopp skjedde:

Jeg klarte å skru av mobilen min, og finner ikke pin-koden in noen steder!!!! Og jeg som er mobil-avhengig!!! Tror jeg kan gå på el-kjøp, og bare ha med meg papirer på at jeg er eier av abonnement å tlfen, og så få nye koder. Da slipper jeg å vente i dagevis på å få ny kode i posten. Får stikke oppom elkjøp senere i dag før jeg skal på jobb....

 

Jaja, nå får jeg gjøre ungene klare og få dem i barnehagen. (vi sitter og ser på Playhouse Disney-hehe).

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Klarte ikkje å holde meg vekke fra jobben i dag heller:) Hadde vore litt lettere å få solgt,så kunne eg ha bedre samvittighet sido eg er sj.mld. Skal få bekkenbelte hos fysioterapauten neste veke, og i dag skal eg på svangerskapsvømming,får sikkert noen øvelser som kan hjelpe:)

 

Kjekkt å høyre at alle kan på dag:)

Eg foreslår onsdag 7 februar ? Då har me ein dag,så ser me om den passer for alle,eller?

Dåke som bur på stord kan jo finne ein plass som me kan møtast, veit da går ferje kvar time, så eg er der halv tolv halv ett osv:)

Hvist det passer for oss,så kan me jo gje beskjed inne på skravlesiden og på trimestera så får me kanskje fleire med?

 

Skal bli koselig å sjå dåke bimmere c",)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skal nok få 7 februar til å passa. Gler meg til å sjå dåke og magane dåkas :)

 

Eg var hos Jordmor i dag. Har visst lagt på meg ein del, men da kom ikkje som noko bomba. Elles e eg den einaste førstegangsfødande på Fitjar med termin rundt mai, så da blir sikkert ikkje noko svangerskapskurs på meg :(

 

E utrulig trøtt og sliten for tida. Blir sliten uansett om eg gjere noko eller ei.. Føler meg rett og slett late :(

 

No trur eg at eg må ta meg ein middagslur.

 

Ha ein fine kveld jenter.

 

Klem frå

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei:-))

 

So gøy at alle kanskje klara å få te den dagen då:-). Eg kan iallefall den dagen:-), so ditta gleda eg meg te...........

Angåande da svangerskapskurset camhella, so synes iallefall ikkje eg at eg hadde nåke so helst utbytte av da. Ka synes dåke andre so har vore på sånt?? Omvisniing på føden blir da uansett rekna eg me, iallefall hadde me da sist, sjøl om me ikkje jekk på svangerskapskurs. På da kurset so eg va på, so fekk me ikkje veta meir enn du kan lesa deg te eller spør jordmor/lege om på kontrollane.

Har da forresten nett so deg camhella, blir sliten berre av å gå opp og ned i trapper eller å vaska i huset. Å bekkenet bryte snart sammen. Fysio`n min seie han trur nok at eg havna på krykke snart, og sånn føles da ut dinna gongen:-(......berre alt blir bra itte ungen e komt ut so e eg fornøyd.

 

Go`natt alle sammen, i kveld legge eg meg tili

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings!

 

Ja.."bare" 99 dager igjen i dag:) Tosifret!!! Guri, føles som om tiden har gått superaskt, men samtidig ikke. 99 dager = 3mnd og 3 dager, 13 uker...tja...alt etter hvordan en regner på det. Tror det kommer til å gå snart:)

Jeg har aldri vært på sv.skapskurs-aldri følt behov for det. Da jeg var gravid første gang leste jeg ALT jeg kom over i blader, bøker, på nettet osv (hehe)- så følte meg ganse forberedt da det endelig var min tur:) Litt mer avslappa nå -hehe:)

Var på omvisning på "gamleføden", men ikke vært på omvisning på den nye. Takket nei da jeg fikk tilbudet, for jeg hadde så mange kjente som fikk barn og som lå der, så jeg hadde vært der mange ganger. Like greit, for da jenta mi kom fikk vi jo ikke bruk for noe fødestue likevel:)

Kjennerjeg får nesten litt småpanikk når jeg tenker på hvor kort tid som er igjen...og vi som ikke har ordna med noe enda! Må komme oss avgårde snart og få kjøpt seng/madrass, stellebord og en eller aen form for "startpakke. Og hentesett- det må jeg ha! Slapper nok mere av når disse tingene er på plass:)

Tenk om babyen kommer mye for tidlig da- og ikke noe er klart..det tenker jeg på! Huff, er nok litt på tuppa i dag -hehe! Har nesten ikke sovet i natt, kanskje det oxo bidrar litt til dette lynnet jeg har tatt på meg.

Hmmm..nei, nå vil magen ha litt mat:)

Knottes! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Me har vert i Haugesund å henta bilen i dag. Godt med alt som er gjort...

 

Graviden: Me har masse som ikkje e gjort enda. Får litt hetta når eg tenke på da. Først og fremst må me få kjøpt oss eit nytt vegg-til-vegg teppe til barnerommet. Kan ikkje kjøpa møblar før da e på plass...

 

Jordmora sa i går at viss babyen blir født no, så e da goe muligheter for at han overleve.. DA va godt å høyra. Men får håpa han vente ei stund enda før han kjeme.... E ikkje heilt klar til da enda...

 

Eg har så vidt vert på nye føden. Var i observasjonspraksis der ett par dagar når eg gjekk på sjukepleien... har i grunn ikkje så goe erfaringar frå den...traff på noken sure/overlegne jordmødre/barnepleiara, så inntrykket blei ikkje så bra. Håper dei e gått av med pensjon no :o)

 

Går da noko kjekt på tv no tru? Eg får sjå om eg finne noko kjekt før eg går å busselalle meg... E kjempetrøtt..

 

Ha ein fortsatt fin kveld og ei goe natt.

 

Klem frå

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

No har eg og voffsen gått oss ein liten tur i hagl-/snøværet. Eg kjenne eg eige ikkje kondis. Blir sliten av ingenting..

 

Skal laga meg noko mat no snart. Trur eg vil ha pitabrød i dag og (hadde da til kvelds i går og)..

 

Eg kan ikkje fordra sånne daga som da berre e sport på tv.....e so kjedeligt. Da e jo tusen fornuftige ting eg kunne gjort, men eg orke ikkje...så da blir stort sett til at eg ser på tv eller noko..

 

Har sett litt på da permisjonsgreiene no... Ut i frå NAV sine sider kom eg fram til at eg kan ha 54 veker med 80%av full lønn (6 av dei kan kun far ta ut). Har eg forstått da rett då? Har prøvd å setta opp ein søknad til trygdekontoret og arbeidsgjevar... Satse på eg har gjort da rett..

 

Ha ein fin dag jenter.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...