Gå til innhold

dere ved termin.. ang mensverk i ryggen!


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja jeg leste om den drinken her inne, den er visst litt mildere enn den lakseroljen...:) Jeg har avtalt med min venninne at jeg skal ta lakserolje når den tid nærmer seg, men vi får se om jeg tør.Vi er fem venninner som har vært gravide samtidig og nå gjenstår bare meg igjen...alle prøvde lakserolje og den virket forskjellig på alle.

 

Den første som tok, fikk kynnere med engang som gikk over til rier og så ga det seg...riene kom tilbake noen dager etterpå og fullførte jobben.

 

Den andre fødende drakk en hel flaske fy fy(litt overmodig ja)lakserolje og det skjedde overhodet ingenting...hun var overtidig i tillegg...babyen kom naturlig noen dager etterpå.

 

Den tredje tok en skje lakserolje og fikk stormrier en time etterpå og magesjau og spying, riene gikk over i hverandre helt uten pause..men hun var også overtidig da så med en cm åpning...fødselen gikk superfort, men den var visst hard og voldsom..

 

Den fjerde tok lakserolje i uke 37 først, ingenting skjedde. Så i uke 38,5 og hun fikk en helt normal fødsel... den eneste som trengte epidural var hun med stormriene, de andre hadde greie fødsler og de hadde i tillegg hun snille svenske jm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville bare opplyse om at jeg fremdeles er her.... har fremdeles mensmurringer, men ikke noe mere nei.... for all del.....må jo ikke finne på å komme ut 4 dager før tiden.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kan jeg opplyse at jeg også er her enda!!! det tar seg opp her, men gud så sakte det går!! idag har jeg termin:-))) og før gutt har 2 års dag.. hehe.. bra timing! idag har magen av en eller annen grunn tømt seg helt, eller ja dere skjønner.. er på do hele veien, og har kraftige kynnere eller hva fillren det er.. skal på kontroll kl 11 og da er jeg meget spent på hva legen sier.. jeg vil ikke settes igang en gang til, så dette er en samtale om det eller ks eller hva vi gjør hvis jeg går lenge over igjen.. men er jo så moden at jghåer de kan ta vannet ettehvert hvis ikke noe skjer av seg selv.. men da må man ha åpning på minst 3 cm og sist sjekk var det bare 1..

 

våknet i natt og trodde ungen var på vei ut alltså, shit så vondt det var! men det slapp taket og jeg sovnet og våknet ikke egjen før flere timer etterpå..

 

skal snart begynne bake kake, men kjenner det er et eller annet uggent i kroppen min, så vet ikke helt hvordan dagen blir! hadde jo vøært kjekt med begge to samme dagen.. hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er her enda ja :) begynnte nesten å lure litt her :) noe er iallefall på gang her nå. for jeg har mye mere vondt nå enn det jeg har hatt. og nå kommer det ganske bra i ryggen og. og da jeg var på do i sted kom det sinnsykt mye slim. trodde jeg sku tørke meg ihjel...haha :) æsj...

 

men du skal se at det er noe annet... selv om jeg har følelsen selv av at noe er på gang nå.... er jo lov å håpe, selv om jeg egentlig lovet meg selv å slutte med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så spennende!!! håper for din skyld at det starter nå:-))) så utrolig kjekt om det virkelig er baby på gang nå. du må oppdatere!!!

 

jeg har vært på sykehuset nå, blitt strippet så godt det gikk, og vneter nå i spenning.. hehe.. veldig grei lege ihvertfall. 12 dager går man her over termin, så vurderes det om man settes igang el ikke. han mente uansett at en indukjson ville bli helt annerledes denne gange, så han villle ikke anbefale ks. men hvis jeg vil det får jeg det. men vil jo ikke det da!! håper det åpner seg opp slik som det skal jeg.. haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føde? Hva er det for noe?? Neeeida, skal ikke føde før om 2 uker jeg skjønner dere...men skal holde dere "nesten-fødere" med selskap til dere har fått ut ungene deres da. Er jo så spennende....

 

Jeg lå leeenge i dag, fordi jeg sov litt dårlig i natt også. Derfor jeg er litt treig...nå har jeg spist min faste tallerken med havregryn, så blir jeg vel sittende foran pcn i timesvis...get a life. Orker liksom ikke gjøre noe annet, for jeg er så psykisk innstilt på å føde når som helst. Ingenting annet som frister...ikke kafe eller shopping en gang... jaså, så du ble strippa mumi...er ikke det forferdelig vondt? Håper det funker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. det er 12 dager i stvg? da går jeg iallefall ikke lengre enn til 7 sept... jeg vil og bli strippet....men jm mi gjør det ikke, ikke har jeg lyst å spørre heller. har fremdeles vondt da.. men jeg vet bare så godt at det kommer til å gå over...og det er så irriterende... kan det ikke begynne å bli skikkelig regelmessig, og ordentlig vondt. da vet jeg iallefall hva det er..... sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå ser jeg det positive i dette: jeg vet 99% sikkert når babyen ble unnfanga, siden jeg tok EL-test. Og hvis den datoen stemmer, noe jeg som sagt er helt sikker på, så er terminen min den 29. og ikke 21. Det positive her er jo at selv om jeg må gå 2 uker på overtid så er det egentlig bare 1. Da slipper jeg forhåpentligvis at ungen blir svæææær - er nemlig det jeg er mest redd for hvis jeg må gå lenge over.

 

Men legen og jm sier at jeg skal forholde meg til UL termin, siden den er mest korrekt. Men innerst inne vet jeg at den er feil...har bare fortrengt det, fordi jeg ville føde litt før, hehe... men håper jo fortsatt å føde snarest mulig da. Og jm sa jo for en uke siden at hun trodde det ville skje noe snart...så det er jo ikke umulig...vel, det var dagens selvtrøsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dere er her enda ja.. jeg er kjapt innom jeg, har sovet to timer og føler meg totlt zombie!! det er så j** varmt å nå må jeg lage middag i tillegg.. tjoho:-)

 

så skal marius hentes og så er det selskap her.. han blir jo 2 idag.. trøsten er at jeg fikk mell fra farmoren hans og hun har bakt kaka. da slipper jeg servere noen tørre muffinser.. hehe..

 

har voldsom mensverk, men ikke noe skikkelige rier. så nå har jeg og instilt meg psykisk på å gå over termin o gvel seå det.. jo, det var vondt da han gravde inni der.. ikke så veldig behagelig. men han såg på meg hele tiden, og stoppet da jeg ikke klarte være tyst. så han var lyhørt sån sett. OI, nå fikk jeg en vonde sammentrekning her.. hmm..

 

da ønsker jeg dere en fortsatt VOND dag så snakkes vi ikveld:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke høre på jm lengre....ser ut til at alle tar feil. ifølge min sku jeg ha født innen lør...javel.... fremdeles murringer her, men thats it!

 

jeg vet og akkurat når jeg hadde eggløsning. jeg tok test 23-24-25-26. hadde eggløsning 24 og 25, og da hadde meg og gubben sex 1 gang den 24 nov, og 1 gang 25 nov. etter det hadde vi ikke sex før jeg tok test i beg av des som var positiv... så jeg kan umulig gå lengre enn 26 aug.... men begynner selv å belage meg på å gå over tiden...

 

kose deg i bursdagen ja :) snakkes i kveld. skal en tur til noen venninner da og spise ost og kjeks. kan jo bli kos...slippe å sitte å tenke på om noe skal skje hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:=) Her er jeg fremdeles, vært litt slakk de siste dagene men ingen fødsel. Nå er det 5 dager siden jeg hadde frisk blødning og slimproppen eg gått for en uke siden. Ville vist ikke ut nå alikevel, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å guuud, 5 dager siden blødning?? Da skal jeg ikke hoppe i taket hvis rusa mi er enten slimete eller rød skjønner jeg....hvorfor kan ikke bare et svangerskap være 40 uker og 2 dager og ferdig med det? Får så sinnsyke kynnere hver kveld etter middag jeg...nå er de her igjen... vurderer å bake en herlig ostekake, bare for å ha noe og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det? tar det seg opp hos deg sizza? her er det på'an igjen.. begynte i femtiden og blir sterkere og sterkere som alle andre ganger tidligere.. men hyppigere ikveld enn tidligere.. 6-8 min mellom, og de varer et godt minutt.. biter godt bak i ryggen:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke verre enn andre kvelder, så blir nok ikke baby i natt heller... får håpe det er noe på gang hos deg da. Et godt minutt lover veldig bra!! Så lange kynnere har aldri jeg hatt...Og hvis det gjør vondt i ryggen i tillegg så er det nok muligens noe på gang... si fra hvis det blir verre da :) Nå må jeg inn å sjekke etter Grey' s Anatomy...krysser alt jeg har for deg! Synes du fortjener å føde nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom forresten en del av slimproppen i kveld også... så det tyder jo på at ting begynner å bli modent om ikke annet... har hørt at proppen ser ut som en liten glassmanet, men hos meg kommer det bare slim. Men det er såpass seigt at man kan tøye det liksom... vel, det var kanskje mere enn dere ville vite...hehe...selv er jeg ikke så nøye på det, synes slike ting er mere gøy enn ekkelt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slikt er mitt også. gulfarget slim som kan strekkes som en laaange snottklysa.. haha.. koselig!!

 

og ja, det tar seg faktisk opp her.. nå begynner det gjøre vondt faktisk! jeg måtte reisa meg nettopp, klarte ikke sitte-- så nå kommer et ørlite håp igjen her! skal også se greys anatomy nå, må jo ha det med meg, er jo steinkoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh, husk og oppdater meg etterpå da....såååå spennende!!! Jeg tror du har rier nå lille venn...må ikke reise seg pga kynnere. Spennende spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er ikke tvil om at det er rier, men jeg er kjemperedd det skal stoppe opp!! tørr f** ikke håpe på at det er skikkelige grejer. har nesten mistett troen på kroppen min etter siste dagene!!

 

nå legger jeg meg og ser hva som skjer:-)

 

natta til deg og dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natti natt... gleder meg til å stå opp i morgen og lese hva som har skjedd.Håper du drar på føden i natt...stopper nok ikke opp å skal du se! LYKKE TIL i så fall!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av disse oppdateringene, det er flere her som følge tett med og er spent på å se om det blir noe fødsel eller om vi må forsette og vente i spenning. sender dere maaasssssseeeee føøøøde støv.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker anonym. her er det iallefall noe på gang nå.så visst det blir helt stille i løpet av natten blir jeg dødssur!! begynnte å få veldig vondt da jeg kom til venninnen min, og det har bare fortsatt. men har ikke giddet å ta tiden enda. man tar det lissom med en klype salt uansett... dette begynnte jo som sagt kl 8 i går tidlig, og det har bare blitt verre og verre. om det skjer noe i løpet av natten eller morgendagen spørs vel, men har mine sterke tvil på nå at jeg kommer til å gå over tiden iallefall.... får jo bare håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, tira og mumi?

Vi hadde sex da vi la oss i går - noe som resulterte i sterke og vonde kynnere i hele natt. De er her enda og er fortsatt sterke...men de var vondere i natt - kjendte det tok skikkelig tak i korsryggen liksom. Så det går nok over i løpet av dagen...skal gå å legge meg igjen snart, måtte bare inn å se om noen hadde dratt på føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...