Gå til innhold

dere ved termin.. ang mensverk i ryggen!


Gjest

Anbefalte innlegg

har dere dette ofte? har kommet tilbake nå ikveld, hadde mye av dette i helgen. nå er kynnerene ganske kraftige, men ikke vonde, og jeg har et "tak" i ryggen som nesten ikke slipper men sitter hele tiden. det blir sterkere ved kynnere.. noen flere?? er i uke 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en del mensmurringer for tiden, ikke særlig smertefulle men de tar tak liksom. Håper det er noe effekt i dem. Er fullgåtte 38 uker jeg. Lykke til, håper det er noe på gang hos deg, slik begynte min forrige fødsel, med regelmessige mensmurringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skape eventuelle falske forhåpninger hos deg, men jeg hadde riene med nr 1 kun i korsryggen der jeg vanligvis har mensverk.

 

Kanskje det er noe på gang??? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. takk for svar! har jo hatt murringer i helgen som sagt, men nå kjenner jeg det godt i ryggen alltså. er rett og slett ubehagellig å sitte så tror jeg må hiva meg i saccosekken å se litt fotball.. håper utrolig masse at dette er noe, men tør ikke håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 9dager igjen og har og sånne tak i ryggen, men det gjør ikke vondt eller noe.. men har og mye kynnere. kanskje noe er på gang hos oss ja:)! hatt løs mage i dag, og føler dt litt på kroppen at ett eller annet skjer snart... håper jeg ikke ta feil da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, det tror i grunnen ikke jeg heller.. jeg har menstermin på fredag, så har jo et naivt lite håp likevel:-) har nå kynnere ca hvert tiende minutt, men det stopper helt sikkert når jeg legger meg ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er flere som "er i gang" Jeg hadde kynnere med 3-6 min mellomrom i over et døgn...var på føden i går og tok ctg, og jordmor sa jeg hadde modningsrier og det sannsynligvis snart ville starte. I dag har jeg hatt mindre kynnere, men etter en runde med sengevals ble det fart i sakene! (Anbefales!!!) Nå kommer kynnerne med 5 min mellomrom igjen, og har gjort det i 4 t nå... de er sterke, men ikke direkte vonde. Kjenner det litt i korsryggen også.... masse lykke til, og vi må holde hverandre oppdatert på denne tråden :) Er så spennende dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er kjempespennende! jeg skal jammen ha meg litt kos av samboer da han er ferdig med fotballen.. hehe.. hvilken stilling er å anbefale?! synes alt er vonst og y\ubehagelig for tiden, så mye sex er det ikke her nei... ikke samleie ihvertfall.. men er jo det jeg trenger nå.. haha:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....sex frister ikke akkurat her heller....føler meg som Keiko der jeg ligger og blir dasket på. Gi han munnsex eller noe i den dur først, og legg deg på rygg når han er klar, hehe. Det er best at du ligger på ryggen, for da kommer sæden i kontakt med livmortappen (er jo den som skal modnes...) Legg en pute under rumpa og ligg med beina høyt i 20 min... funker som bare det her asså - kynnerne kommer kjempetett etterpå! Ble litt intimt dette da, men...du spurte jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, venter en liten gutt om 9 dager. Har forbanna vondt i korsryggen, menslignende smerter. Nedtrykk og litt smerter i magen av og til. Magen blir steinhard med jevne mellomrom men det gjør ikke vondt. Lurer på om noe er på gang eller om det er bare bekkenløsning. Trøtt som bare juling, orker ingenting, men det er sikkert helt normalt.

 

Skulle gjerne hatt noe sex, men blir ikke mye av det her i gården, gubben er livredd. Kanskje jeg kan kjøpe sperm på boks :)

 

Gruer meg til fødsel, men håper likevel at ting snart skjer.

 

Uansett, ønsker dere alle lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at vi er flere på samme stadiet, kansje det er noe på gang med oss alle. Har hatt kynnere i hele kveld mens jeg så på fotballkamp.

Sex høres ikke særlig spennende ut akkuratt nå, men kansje i morgen. Mine kynnere sitter i underliv+rygg nå. Kjempe spennende dette:) Håpe det skjer noe. Skal på modningsakupentur også i morgen så kansje det hjelper på:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, de setter nåler rundt på kroppen. De kjennes ut som små støt, men ikke vondt. De hjelper kroppen med modningsprosessen og i noen tilfeller hjelper det på selve fødselsforeløpet.... Sist jeg hadde modningsakupentur fødte jeg dagen etter, denne gang har jeg hatt 2 akupenturer. Merker mye kynnere etterpå så får håpe det skjer ting. Modningsakupentur kan begynnes i uke 37 frem til fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor man kan ta modningsakupunktur i Oslo? Og er det dyrt? Begynner å bli litt desperados...enda det fortsatt er 4 dager til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

atter en natt overstått uten rier.. jaja.. slik er det.. har fortsatt murring i ryggen, men ikke så vond som igår, så tenker at det var akupunkturen som trigget det. ble ikke noe sex heller, men er kanskje heldigere ikveld;-)

 

idag skal jeg prøve ikke å tenke for mye på dette her, men heller kosa meg med fint vær og kaffe med ei veninne.. men det er jammen ikke enkelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fødselsforberedende kurs i går. Jordmoren der sa at modningsriene for førstegangsfødende kan komme og gå i opptil 1-2 uker, men det vanligste er 3-5 dager. For at ikke man skal bli helt utslitt før selve fødselsriene setter i gang, anbefalte hun at man ved modningsrier skulle legge seg, ta en dusj eller et bad, slappe av og bruke varmeflaske der det gjør vondt. Modningsriene kommer gjerne med 10-15 minutters mellomrom. Når riene kommer med bare 3-5 minutters mellomrom er det på tide å dra til føden! Hvis man lurer på noe før, er det bare å ringe og spørre.

Lykke til til alle dere som kanskje snart er i gang!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sizzi....

 

Jeg ringte rundt til lokale jordmødre for å høre hvem som driver med akupentur. Det er ikke alle jordmødre som gjør det. Her er det ivertfall helt gratis:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med murringene???! er det noen som er igang?? her murrer det på, og stikker litt, litt nedpress og så en og annen kynner som er litt sån halv-ubehagelig.. har spist ananas på besøk idag, kanskje den gjør underverker etterhvert.. hehe..

 

spennende å få oppdateringer jenter, så kom igjen!!

 

la oss holde en kjekk tråd på toppen heller enn den røyke diskusjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ikke stort altså...

men jeg fikk sove i natt da, og så leste jeg her at det gjorde man ofte rett før, så kanskje kanskje??

Drikker du bringebærbladte? Det skal visst klargjøre livmoren i allefall i tillegg til alle de andre mer eller mindre gode kjerringrådene.

Jeg heiier på at det blir fødsel på oss alle sammen snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig mumitroll...vi prøver å legge denne tråden over de dumme røyketrådene!!

 

Dette er SÅ spennende... har hatt en del kynnere i dag også, men av erfaring tar de seg opp om kvelden. Særlig etter en runde med sex. Fikk et godt tips i dag foresten: søskenbarnet til en venninne av meg fødde for 2 uker siden, og hun var en uke på overtid. Hun skulle egentlig inn på sykehuset dagen etterpå for å få noe som skulle sette i gang fødsel: Whiskey, olje og juice...for en blanding! Men siden hun skulle få det av sykehuset så må det vel være verdt et forsøk? Er vist litt som lakserolje, men i mye mildere form...men man får vist shittu først...au...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det for olje? matolje?! har wisky i skapet, og luice skal jeg alltid få kjøpt kjapt!! håper du svarer snart:-)

 

har også den erfaringen du skriver, at kynnerne tar seg opp på ettermiddag og kveld. problemet er jo at det ikke er et fast mønster, det er liksom en ganske vonde og så mange mindre vonde og så en halv vond til.. hmm... fader og at man ikke kan sjekke modning eller åpning på seg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...