Gå til innhold

dere ved termin.. ang mensverk i ryggen!


Gjest

Anbefalte innlegg

be mannen din å "piske" litt:-) eller gjør som jeg gjorde nå for en stund sen, ta en tur dit du skal føde og spør om en undersøkelse.. nå håper jeg at det fungerte på meg, men tør ikke håpe for mye heller.. termin tirsdag, så det er på tide for oss allesammen nå synes jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tja, begynner vel å lure på om den slimproppen har noe å si...ifølge jm sku jeg jo føde i går da...men det visste jo jeg og at ikke kom til å skje... men jeg har bare min mor her til fredag, så jeg skulle gjerne født innen da. vi har ingen til å ta sønnen vår på 3 ser du..hakke lyst å ha han med meg når jeg skal føde :) pasen min bor i haugesund da, så vi ringer han så fort noe skjer.... men hadde vært fint om hun kom innen onsdag. da blir hun en løve, akkurat som mamma, pappa,storebror,bestemor og bestefar... skulle jo vært synd om hun ødela "kjeden" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får vi håpa det setter igang hos deg snart tira!! er jo koselig om mammaen din er her når det skjer! min kommer noen uker etterpå, maks to tenker jeg.. hehe.. siden hun bor så langt vekke er det ikke så lett å få henne hit på dagen..

 

og nå gikk forresten en del av proppen min her!! huff for noen tykke grejer.. er som alle har sagt ikke NOE tvil om hva det er! men det var ikke blod i den, så får vel se hva som ev kommer litt senere.. kanskje den nålen jm satte i magen idag virkelig gjør susen:-))))

 

men oii, kjenner nervene begynner komme litt.. også hos samboer, han tripper her nå han, hehe.. har til og med redd opp sengen til moreen sin som skal være barnevakt når den tid kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Ja i morgen skal det lissom være min tur :o) HeHeHe

Og her er det ikke gått slim, vann eller annet gruff....

Og ikke er hodet festet heller (sa jeg kanskje i sta)....

Og ikke vondt, kynnere osv osv

Altså, alle odds i mot meg!

Vel det er annanas og kanel og bringebær te og kapsler i kveld! Også hadde jeg tenkt å forføre gubben.... :o) Det føles i grunnen litt vanskelig nå da - ikke akuratt sexy og jeg er jo gjenomskuet for lenge siden.... Kremt - er jo i grunnen bare ute etter å bli staket opp litt...., men for all del, kommer man først i gang er det ikke så værst. He he he

 

Kvakk litt av den piskinga forresten ;o) Tenkte, jøss hvor, hvor?? Jeg er klar for alt bare det hjelper :o)

Har time til jm tirsdag, så klarer ikke gubben å pirke godt nok, får jeg vel slippe henne til kanskje....

 

Det var en her med mange løver i famlien - sånn er det hos oss også! Og 10/8 er en "forhatt" dato ("alle" har bursdag da), så den er vi heldigvis over :o)

 

Ønsker dere alle lykke til! Hvis dere hører til ahus kan det hende vi møtes i gangen, der vi går og går og går.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe...vel, du er nok den første av oss som får. men så har du jo termin før meg og da :) du er ikke fra stavanger du heller? jeg er egentlig fra et lite stykke utenfor kristiansand. men har bodd her nå de siste 6 årene.

 

ja hadde vært fint om hun kom innen fredag før mamsen reiste.

 

du må si til om noe skjer, så vi vet når du tar turen til føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kino jeg nå...derfor litt treig til å svare! Dro med sambo på The break up, og han likte den faktisk...rart han ikke er homo, hihi....

Jeg har termin den 21....dvs i morgen!! Skal til jordmor i morgen, men hun sier at hun ikke sjekker modning, fordi hun mener det ikke har noen hensikt. Drittkjerring.... vil liksom ikke tvinge henne til å stikke fingrene oppi meg heller... men skulle gjerne vist om jeg er helt moden, litt moden eller kanskje ikke moden i det hele tatt? Har nå hatt modningsrier i dagesvis da, men... og slimpropp og blod? Hva er det? Kom en del slim for en uke siden, men ingen propp... så ut som snørr, haha...æææsj...men det var ikke sååå mye liksom. Skal blunke pent til sambo nå og foreslå litt sex...da kommer kynnerne veldig tett i hvertfall, og det er da noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sizza, det ser virkelig ut som snott!! herlig:-) synes du har en lite sympatisk jm.. hvis man går rundt me disse riene og ikke vet om de er effektive ller ikke kan det gjøre hvem som helst nedstemt!! greit nok at det ikke trenger bety noe om man er moden eller ikke, men det har med psyket å gjøre likevel!!

 

ring føden heller du, og be å få komme til sjekk der. si at jm din har ferie eller noe!

 

tira, nei jeg er ikk efra stavanger. er ekte svensk fra begynnelsen, men har bodd her mange år nå:-) har faktisk klart å grave frem en ålandsk/svensk jm og, og hun har nattevakt i natt på fødeloftet så hadde jo vært litt kjekt om jeg kom inn i natt! har nå rier faktisk, så hvem vet. er bare så redd at det stopper opp igjen. men kjenner at det er litt annen karakter på dette enn det har vært før.. spenende er det uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumi: du er svensk ja :) ja da har jo mamsen din et stykke å reise :) så spennende at du har rier, får håpe for din del at dem fortsetter. jeg vil bare løpe inn i seng nå og høre med gubben om jeg kan få litt avfall av han...(som jeg kaller det) om dere skjønner hva jeg mener :) hahaha :) tviler på at han vil gi meg noe men...

 

prates i mårn... ser vel innlegg her om du har tusslet avgårde til føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mumitroll og dere andre fødeklare:) ..syns det er en spennende tråd dere har laget her inne...måtte inn og se idag også om noen om dere har kommet litt lenger...jeg har jo åååår igjen til jeg føder 23 september...men syns det er kjekt å se hvor langt dere har kommet..jeg vil også ha hun svenske jordmoren...hun er visst en av de flinkeste jm i stavanger og at du i tillegg skal ha henne på fødeloftet..du kommer til å få en glimrende fødsel hvis du føder inatt da...har skrevet hun svenske på som ønsket jordmor der inne i likhet med alle venninnene mine..den siste hun hjalp av venninnene mine kom gjennom en fødsel uten smertestillende og hun sprakk ikke for hun guidet henne så fint gjennom fødselen...

 

Er mye her inne nå på nettene i det siste for det er da min baby er aktiv og kynnerne setter igang for fullt au au au...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hun er fantastisk!! men som du ser så fikk jeg ikke komme inn i natt heller dessverre..

 

jaja, håper du får henne heller!! hun har en ro og en atmosfære rundt seg som det bare kan bli gode ting ut av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Tips til dere andre:

I går gjorde jeg alt som står i boka som skal hjelpe for å få i gang fødselen, men jeg sitter her enda:(, termin i dag.

MEN for de av dere som synes dere har liten mage; prøv det! Du får nemlig gleden av å se den faktisk kan bli enda større fordi den er full av luft :o)

Ha en god dag! Jeg tenkte å reise og plage mine kolleger litt, lenge siden jeg har sett de nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du er her enda mumi ja :) jaja, ser ut til at vi alle fremdeles er her.... jeg merker ikke antydning til noe som helst om nettene jeg. eneste er at jeg får vondt i siden på rumpen av å ligge....er visst blitt litt tung tror jeg....

 

og til opplysning: jeg har en eeeeeeenorm mage... er dritlei av å høre alle si, å hæææææregud, ser ut som du skal ha tvillinger. du er jo myyyyye større enn meg når jeg skulle føde. hun som sa det siste der, tenkte visst ikke på at hun er dobbelt så høy og bred som meg.... åhh, er så lei av kommentarer om magen. ja jeg vet den er stor, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær stolt av magen din, tira! Det er jo babyn din inne der jo :) Mange som kan spare seg for sånne kommentarer...akkurat som når alle spørr om hvor mye man har gått opp i vekt. Kan du bare drite i har jeg lyst til så....hva har det å si liksom? Synes kanskje det er litt privat... gått opp 15 jeg da, så det er jo ikke noe å skamme seg over liksom, men skjønner ikke hvorfor det er så interessant for alle å vite vekta mi. Argh.

 

Skal til jordmor 10.30, men har ingen foråpninger siden hun ikke kommer til å sjekke noe som helst. Veiing, blodtrykk, hjertelyd, sf-mål og urinprøve...been there - done that liksom. Ikke så spennende lenger. Ja, spørs om jeg tar en telefon til føden i løpet av de nærmeste dagene. I natt var kynnerne så vonde at jeg våkna av dem...og jeg gidder ikke sove dårlig en uke eller to for så å være utslitt før selve fødselen. Da får de heller røske litt i meg for å få fortgang på ting... Skal komme med oppdatering hvis jm mot formodning vil sjekke meg... men tviler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jm min sjekket ikke meg heller. skal til henne på tor igjen. da er jeg i uke 40, og gått inn i uke 41...hadde jo vært fint og sluppet det da.... jeg tenkte at visst det ikke har skjedd noe innen søndag, ringer jeg sykehuset selv og og ber om at dem kan gi meg litt fortgang i ting...

 

jeg har lagt på meg ca 20 kg, gjorde det med førstemann og... og alle spør meg og om hvor mye jeg har lagt på meg...og ja, kan vel dem bare drite i. hva er det som er så interessant med det????

 

nåja, dem kan bare vente seg. skal f... meg få igjen ja :)

 

det som er mest irriterende er når de samme personene kommenterer deg hver eneste bidige gang du møter dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes alltid det er samme personene som kommenterer jeg og! er møkklei alle velmenende kommentarer om stor mage, tung byrde og alt annet.. har pluss 20 kg nå, hadde nesten like mye ekstra sist, men jeg er da tynne som en flis til vanlig så regner med at jeg trenger det:-) gikk det fort av meg sist, og regner med at det går like fort av denne gangen. og hvis ikke .s å drit i det, da får jeg helle rtrene litt mer da:-)

 

kjenner jeg blir litt lei meg idag pga at ikke noe skjer!! har nå 13 timer til termin, og jeg er neppe en av de 5 % som føder på dagen, så det betyr at jeg blir på overtid denne gangen også.. hadde så håpet at jeg ville slippe det! gikk 42 fulle uker sist, hadd eliksom tenkt at jeg da fortjente å gå bare 40 denne gangen.. pøh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen til jm gikk akkurat som forventet...hun er litt spydig også, det liker jeg ikke. Jeg spurte henne om jeg kunne ringe føden og forklare at jeg sover dårlig om nettene pga vonde kynnere osv....og om de evt kunne sjekke modning og røske litt oppi der. Da så hun bare dumt på meg og sa at "det har de ikke tid til, for hvis de skulle gjøre det på alle så ville de ikke fått tid til det de ellers skulle gjøre." Herregud da, skader vel ikke å ringe å spørre...har de tid så gjør de det, hvis ikke så skjønner jeg jo det. Vil ha ny jordmor, men litt sent nå...har hatt 4 forskjellige leger og jordmødre, pga sykdom og ferie...men dette er den jeg liker dårligst, og det er jo NÅ det er viktig å ha noen man er fornøyd med...typisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det an noen dager først siden terminen er i dag. Noen dager på overtid er greit, men ikke 2 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringer og føden til man om ingenting er skjedd. har hatt vondt siden kl 8 i dag, og det har tatt seg opp litt, men har ikke brydd meg om det. men får ta og skrive ned neste gang jeg kjenner noe. og se om det er noe, eller om det bare er lureri... har kjøpt meg klyster nå da... hørte mumi sku ta det....så får vi se om det har noe effekt da...vet jo ikke om jeg er moden enda, men får iallefall tømt meg :) haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarte å holde på det i 3 min, så bar det inn på toalettet...sinnsykt vondt i magen der og da!! :) fremdeles småvondt, men ikke noe jeg gidder å bry meg om....regner med det går over.. har skrevet ned tidene,ligger på rundt 15 min mellom hver gang jeg får vondt, men det variere hvor lenge jeg har vondt om gangen... har vel bare spist noe rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg og har det ca. tror jeg skal skrive ned tidene jeg og, å se om jge har noe mønster.. kanskje det er the big IT for deg!!! man vet jo aldri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...