Gå til innhold

dere ved termin.. ang mensverk i ryggen!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei igjen dere..ser det skjer ting her...:) så bra...jeg har fått sovet litt idag så føler meg så mye bedre...Vi har også bestemt navn..foreløpig er det Letizia Elin siden hun er halvt spansk...

 

Våknet tidligere idag etter å ha sovet, pga av to skikkelige skikkelige tak i magen og ryggen...gud så vondt..heldigvis varte de bare sikker 15 sekunder før de forsvant..trodde nesten jeg skulle på an igjen men det ble heldigvis bare med de to takene:)..

 

Må si dere er flinke til å sitte her tross rier og vannavgang...jeg føler jeg hopper fra møbel til møbel når det holder på som verst...skikkelig pysete jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det mumi? Lykke til hvis du drar på føden... må finne senga snart jeg. Sov nesten ikke i natt pga rier/maserier/lurerier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia!! og god morgen.. da sitter jeg her.. igjen.. har sovet heller dårlig pga vonde rier ja.. var nede i 7 min mellom igår kvled og vi var på vei å ringe barnevakta da jeg måtte puste gjennom noen av dem.. de varte i et minutt også, så var helt sikker... men nei da!! det roet seg i natt, men jeg våknet av vonde sammentrekninger hele veien, men ikke så hyppig. nå gidder jeg ikke ligge mer, har stått opp og laget kaffe heller..

 

kanskje noen som leser denne tråden kan svare på hvor stor slimproppen egentlig er, når vet man om hele har kommet liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ingen våken?? sitter her med rier, slim og blod jeg:-))) holder for tilfellet følge med Elias mams, så få rvi se om flere henger seg på utover dagen!!

 

hvor er du Sizza?? sover du godt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet som en stein i natt, med kun ETT dobesøk! Hvaskjera?

Du asså, mumi...lurer oss hver gang. Har ikke hatt vonde kynnere på to dager jeg nå, så jeg tar det som det kommer. Regner ikke med at det skjer noe i dag heller, men plutselig setter det vel i gang... Har besøk av mamma i helga, så vi skal bare ut å spise og koooose oss :)

Godt å få noe annet å tenke på enn kynnere og slimpropp, hehe....vi lever litt i vår egen verden for tiden. Rier, slim og blod høres bra ut til morgenkaffen, mumi. Si fra når det blir skikkelig vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

 

da var jeg hjemme igjen :) hakke tid til å ligge på føden.hehe... leah kom 18.10 i går. fødselen gikk egentlig ganske fort. og FY FAEN så vondt det gjorde!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er gla jeg aaaaldri skal føde mere.... Jeg skulle egentlig få epidural, men alle anestesilegene var opptatt, så her var det ei som måtte føde uten noen som helst smertelindring....gjør jeg aldri igjen.... Synest mumi er steintøff som skal føde uten.

 

men fødselen gikk bra. reiste opp i 3 tiden. hadde åpning på 2 cm. så kl 5 hadde jeg 5 cm åpning. så åpnet jeg meg 5 cm bare på 1 time. hadde pressrier i 20 min så var hun ute. fikk mye skryt av jm da fordi jeg var så flink til å presse. men hva skal en gjøre lissom?? presser jo på som bare det nedi der :) ble regnet som førstegangsfødende da siden jeg bare hadde åpnet meg 2 cm med førstemann før det ble ks... så tror hun var litt stolt over meg. var visst henne jeg hadde med xander og. hun var kjempekoselig. takk gud for det...

 

ellers da, skjer det noe med dere ander?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun veide forresten 3680 og var 51 cm lang. omkrtes rundt hodet var 53. så ble ikke noen kjempebebi som jm mente det ble :) heldigvis.... hun er så herlig atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!! å gratulerer så utrolig masse!! høres jo ut som du fikk en flott fødsel:-))) godt å være hjemme igjen tenker jeg! jeg sitter her nå enda, men det nærmer seg vel tenker jeg.. har fortsatt mye vondt, og skal til sjekk idag og håper jeg er litt mer åpen slik at hun kan røske den ungen ut:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å forresten!! stygge deg som sier det er så vondt uten epidural.. hehehe:-)) jeg som har slike planer om vann, massasje og visualisering.. skal se at jeg ligger der og hyler etter noe ganske raskt jeg og!! huff.. håper han er snille med meg, lille babyen vår:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, tira!!! Heldiggrisen som er ferdig....så det var vondt ja, hehe...takk for den :P

Sitter nå her enda jeg også... gått 7 km i dag da, så kanskje det får fart på ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hallo! SALAN jeg har vondt nå.. ikke sjanse til å sitte i ro når riene kommer, og de er tette! har 4 cm åpning og jm strippet meg, så nå satser vi på at det ikke roer seg igjen.. kan godt være det gjør det alltså, men det vonde jeg har nå gjør i hvertfall enda litt mer av jobben sin..

 

får håpa de km hjelper deg igang sizza!!! jeg har bare gått 4 idag, ikke så flink der nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Tira...Du får det faktisk til å høre enkelt ut og føde til tross for smerter...rett inn presse 20 min og ikke tid til å ligge inne på føden...hi hi...Jeg sitter her og misunner de som har det rolig før de føder...de harde kynnerne/krampene og nedpresset kom tilbake for full kraft idag i tillegg til at de er blitt så sterke at jeg bare spyr når det står på for fullt...uff og jeg skal kanskje gå slik i 4-6 uker til...er jo bare enda uke 36...

 

har noen av dere det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mumitroll.....???? jeg syns jeg så at du også hadde født? -var inne her inatt...stemmer det eller?? rett før iallefall....ser ingen har skrevet noe her idag...allle inne og føder eller....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mumi født??? Hvaskjer - ALLE føder unntatt meg jo, arghhhh.

Men er selvfølgelig glad på hennes vegne (og alle andre), så grattis så masse mumi!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sizza venter gutt - overtid

 

hvor mange dager over er du? det drar seg ut i et lengste for deg! håper det skjer nå da. jeg har bestilt fødsel imorra jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5 dager på overtid....har veldig sterke kynnere nå + vondt i ryggen...så jeg håååååper det skjer noe snart...blir gæren av denne ventinga. Men i morgen tidlig er nok alt rolig igjen...hrmpf!! Er med på fødsel i mårra asså...passer perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Sizza...ser ut som det er bare du og meg igjen her foreløpig...men dine rier kommer vel snart før du får sukket for deg...jeg blir vel sittende igjen med denne tråden jeg...

 

om dere har vært veldig sultne og trøtte den siste tiden før termin? Føler jeg må spise hele tiden og jeg sovnet når jeg spiste middag idag...ja satt med gaffelen i hånda og kikket på tv og sovnet...på et øyeblikk...kan nok ha noe m at jeg sover så lite ellers....

 

ha en fin fin kveld sizza...håper du får noen skikkelige vondter snart..er nok ikke lenge til..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn i tråden for å holde dere med selskap!

Drittlei! Og her var det jammen mange mer eller mindre gode tips, det som fungerer best er nok å lese gjennom alle innleggene. Å le mye og lenge kan jo sette i gang litt av hvert!

Har vært ekstremt sulten de siste dagene, og vekta som hadde vært veldig snill i dette svangerskapet er plutselig blitt ond! Vondt i ryggen, kynnere og diverse blir kjent ekstra godt på og analysert, men ingenting utvikler seg til noe mer.... Men plutselig skjer det vel bare, og da finner jeg vel ut at jeg ikke egentlig var helt klar likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja vekta mi har også vært så snill fra til denne uken(uke 36)

 

men nå fyker det oppover, og sulten likeså huff og huff. Har du lest gjennom alle innleggene? Jeg lastet ned masse moro igår og satt og lo som bare det...men det skjedde ikke no nei....hva venter du på ? jente eller gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til desperat-tråden vår, Rutta!

Ja, håper du har rett i at jeg snart får skikkelige rier, lailaelin...for nå er jeg driiiiitlei. Alle disse kynnerne og mensmurringene gir meg bare falske forhåpninger....var på føden og tok ctg for snart 2 uker siden og jm mente jeg kom til å føde FØR terminen (som altså var den 21.) Der tok hun feil gitt, for magen blir bare større og større og tålmodigheten mindre og mindre....er mest redd for at gutten skal bli stoooor, siden jeg er en uke på overtid allerede. Men sf-målet ligger midt på den røde streken og jeg har gått opp "bare" 16 kg (mer enn nok), så satser på at det ikke er noen kjempebaby.

 

Når riene starter for alvor kommer jeg til å få skikkelig adrenalinkick og bli kjempeglad tror jeg...så begynner det å gjøre skikkelig vondt og da vil jeg ikke allikevel...men så blir det enda vondere og da tenker jeg nok bare: få den ungen uuuut!! NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jenter.

 

ser ut til at mumi og kan ha født??? ser henne ikke på msn heller så...

 

stakkar sizza, kan godt tenke meg du er lei ja.... men er det noen trøst er det veldig normalt at førstegangsfødende går over tiden...dessverre :) men trøst deg med at det iallefall ikke er mere enn 1 uke igjen...selv om det er lenge nok i en sånn situasjon... jeg har nå veldig mye etter-rier,og det er ikke særlig godt. er ikke akkurat så mye bedre nedentil...hehe :) og så har jeg jo blitt sår i puppene allerede...auauaua...typisk min uflaks. men ser ut til at melken er på vei, noe jeg er glad for, for hadde mye ammeproblem med førstemann..

 

nei, får krabbe meg rundt. skal på sykehuset og ta føllingprøve osv...

 

ha en fin dag jenter :) tar sikkert en tur innom etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tira...sitter her ganske grønn av misunnelse... og sizza...jeg har gått opp 16 kilo,og er bare i uke 36+3 men babyen er minus 9% i vekst...

 

Jeg fikk også beskjed om at jeg kom til å føde for tiden, men jeg sitter nå enda her og venter, tror det er enda verre og høre at man føder før tiden, har ventet i mange uker allerede på at det skal skje no, men det skjer ingenting...unntatt maseriene da.

 

Så Tira hvor stor baby, lengde, vekt???

 

Imorgen skal jeg atter en gang inn til sykehuset for å sjekke babyen, vet ikke om du husker at jeg var inne på sykehuset på fredag Tira og sjekket om fostervannet var gått? Det var det ikke, men hjertelyden på babyen sto det ikke så bra til med. Så imorgen skal vi inn og sjekke hjertet hennes igjen og se om hun har lagt på seg litt siden hun var minus 9% i vekt...

 

Og du Mumi hvis du ser dette så må du fortelle hvordan det går? Om babyen har komt???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Jeg har hatt sterke kynnere i hele dag som vanlig, men de utvikler seg ikke til noe mer....irriterende greier asså. Gått sånn i snart 2 uker nå....søskenbarnet til sambo jobber som lege der jeg skal føde, så han vil undersøke meg i morgen. Han snakket om å hjelpe meg litt i gang....om det betyr stripping eller hva vet jeg ikke. Han snakket også om å sjekke fostervann, det vil vel si ultralyd? Litt kjipt å ligge der og blotte meg for kjendsfolk, men i ren desperasjon er jeg villig til å strekke meg ganske langt for å få den ungen ut! Skal si fra hvis det blir noe fart i sakene jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...