Gå til innhold

dere ved termin.. ang mensverk i ryggen!


Gjest

Anbefalte innlegg

Kynnerne/riene/eller_hva_det_nå_enn_er kommer med 7 min mellomrom her nå. Har tatt tiden i litt over en time. Det gjør ikke så veldig vondt, men kjennes allikevel litt annerledes ut enn noe jeg har kjent før. Tar skikkelig tak liksom - særlig i ryggen. De er sterkest når jeg ligger på siden og litt svakere når jeg sitter oppreist....derfor tror jeg ikke det er rier.

 

Har vannet ditt gått, tira?? Det er jo kjempebra!! Ikkje få panikk, ikkje få panikk, hihi....dette går så bra så. Ta på et bind og vent en halvtime-time. Hvis vannet har gått skal det fylle seg opp fort...men det vet du sikkert. Keep me updated da jenter...må jo ha noe å finne på her jeg sitter og noterer "rier."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da har jeg vært en tur på føden, har rier,men tar en stund mellom hver så kunne dra hjem til dem tok seg opp. og ja, vannet har gått....renner i hytt og pine...

 

jeg kjenner det og mest i ryggen, men er verst når jeg står oppreist. har ikke tatt tid enda.tenkte jeg sku prøve å legge meg litt.

 

sizza: får håpe det skjer noe hos deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende...du er heldig du sizza som har rier...idag har jeg klart å sove i tre timer sammenhengende søvn...føler meg bare så opplagt at jeg måtte bare inn her og se hvordan det gikk med dere...

 

Jeg var også inne på føden idag for jeg trodde jeg hadde rier...men når jeg kom dit stoppet de opp...er det ikke typisk...reiste hjem og har ligget og auet meg i hele kveldingen...før jeg gikk og la meg...har vært hos noe som heter psykoterapaut idag og han lærer meg selvhypnose som jeg skal bruke i fødsel...har allerede fått bruk for det når jordmødrene på føden har sjekket livmorhalsen...ikke behagelig så jeg har ligget og telt prikkene i taket hver gang...hjelper voldsomt....men ikveld nyttet det overhodet ikke..nå skal jeg til fysioteraputen min om to timer og løse opp de steeeeeeinharde mage og ryggmusklene mine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg gjort et forsøk på å sove men måtte gi opp. småen var våken og lå å bablet i øret mitt hele tiden, først nå har han sovnet. stakkar, må snart våkne han igjen så han kan få kommet seg i bhg :)

 

nå går det ca 10 min mellom hver rie, og dem varer i ca 1 min.. litt snålt å tenke på at jeg mest sannsynligvis har henne i løpet av dagen. håper bare at fødsel går greit og at hun er frisk og rask.

 

en annen ting jenter, dere skjønner fort når dere har rier...mjeg var ikke i tvil iallefall. var det litt med en gang,men så skjønte jeg det. men nå gikk jo fostervannet mitt og da, og da er det vel litt lettere å skjønne. jeg har iallefall mest vondt i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye av gangen gikk fostervannet? dråper eller foss? Hvis det bare kommer som dråper er det jo kjempevanskelig å vite om det er utflod eller fostervann...har tatt på meg bind idag...disse maseriene utløser litt av hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja ingen av delene..jeg kjente plutselig at det rant litt, og så at trusa min hadde en rimelig stor våt flekk foran. så tenkte jeg ikke mere over det før etter det hadde gått ca 20 min, da kom det enda en rimelig stor flekk.var ikke sånn kjempemye,og jeg lurte selv bare på om det var utflod el slim el noe. men så etter en stund kjente jeg det kom masse, og da ble hele trusa våt og buksa. jeg har det fremdeles, og når jeg ser på det i bindet ser det egentlig ut som supertynn utflod. for det ser gulaktig ut. men lukter ikke noe egentlig. kan minne litt om sæd kanskje? jeg fikk beskjed om at siden hodet var festet var det ofte normalt at det bare kom litt og litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynte samtidig med disse maseriene som ble sterkere fra igår av..gulaktig er det også ja...og tynt...og det rant når jeg satt på do...akkurat som vann ja..men det er så vanskeli å vite har hatt så mange falske alarmer at...hodet til min baby er også festet..skjedde for to dager siden nå..men jeg har tatt på meg bind så får vi se..

 

 

hvordan går det med riene dine? har de blitt sterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tira...jeg skal på sjekk på føden idag...babyen er helt turbo så det kan også være hun som forårsaker disse tingene hos meg iallefall...det renner og renner...kanskje jeg ser deg der inne...reiser inn i titiden regner jeg med...rett i rushtiden...lykke til med riene dine..håper de tar seg opp og blir sterkere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høres ut som fostervannet ditt kan ha gått ja :) mi var og turbo,men nå er riene tettere og kraftigere, så nå er hun roligere merker jeg. vet ikke når jeg tar turen, men venter til det er 4 min mellom hver rie..ligger på rundt 8 nå tror jeg. har sovet litt så har ikke fått tatt tiden. tok klyster i stad da så jeg kan prøve å få tømt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JØSS!!! skal si det skjer ting her!! så spennende jenter, men huff så missunnelig jeg blir nå! jeg vil ikke sitte her alene igjen.. håper du er ferdig snart Tira, hørtes ut som dette kom til å gå rimelig kjapt. og Sizza, hcaq skjer? er du også reist?

 

jaja.. jeg skal nå til sandnes og gå tur, veninnen min mener jeg kan gå igang fødselen idag.. hehe.. har en del vondt, men tviler likevel på at det fungerer.. får seee..

 

blir spennende å logge seg inn her etterpå å se o noen har gitt lyd fra seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her enda jeg :) fremdeles ca 10 min mellom riene, men NÅ gjør dem sinnsykt vondt. føler jeg skal besvime... føler at dette kommer til å ta laaaang tid ja.....

 

mon tro om det skjer noe med sizza??..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøøøh...skjer aldri noe med sizza og mumi :P

Vi er egentlig ikke gravide - vi bare lurer dere med oppdikta historier med rier og kynnere....

 

Neeeida...men det stoppet litt opp her asså. Bombe liksom...Men dæven døtte, de riene i natt var ikke særlig behagelige, så jeg håper de gjorde litt nytte for seg. Ellers ble jeg veldig positivt overraska da jeg ringte føden i sted. Jm var usedvanlig forståelsesfull og koselig og sa at hvis det starte på' n igjen så skulle jeg bare komme for en sjekk. Og hvis det ikke hadde begynt å åpne seg kunne jeg få noe så jeg fikk slappa av....åhhh, så grei.

 

Men hvaskjer med dere da jenter?? Vannavgang og greier - det må jeg si. Dere er faktisk i fødsel...juhuuu!!! Vil ha så mye oppdatering som mulig. Hvor vondt det gjør osv...hehe...au, kjenner jeg gruer meg litt også. Masse lykke til hvis dere plutselig drar da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere...Nå har jeg vært inne.. og det var som jeg trodde...hun lille laget så mye rabalder at hun får alt til å gå i stå...hadde veldig ømme muskler og hun hadde ustabil hjerterytme..niiiifst...skal visst ha mine siste uker på fødepoliklinikken på grunn av det. Men vannavgang hadde jeg ikke...sånn sett var jo det egentlig bra for den lille da men...ikke for meg...:(

 

og jeg fikk innvilget modningsakupunktur fra uke 38 i stavanger jiiippi...ynglingsjordmoren min er på jobb idag, hun er så flink, Anvor heter hun i tilfelle du reiser inn snart Tira. Det var også en dyktig jordmorstudent der idag Edle het hun..hun var kjempeflink...

 

sizza hvilket sykehus var det du tilhørte egentlig nå igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal føde på Ullevål jeg...

Så det var ikke fødsel på gang allikevel altså? Kanskje like bra, siden det er en mnd igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei heldigvis ikke..men jeg kommer nok til å ha flere falske alarmer framover siden de kynnerne/maseriene ikke vil gi seg...de er ganske vonde nå, men jeg tror egentlig at det er bare vanlige kynnere men de kjennes vondere ut siden musklene er så utslitte, harde og ømme..magen er steinhard og varm...

 

Håper at modningsakupunkturen kan gjøre alt bedre..leste nettopp at de kan sette nåler for avslapning også...deilig...:)

 

Husk på å oppdatere her hvis det skjer noe...er innom flere ganger daglig og ser hvordan det går med dere...kjempespennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lailaelin: da kan du kanskje regne med å få før tiden da iallefall. sånn 3 uker før skader jo ikke :)

 

jeg har nå 6 min mellom riene, men dem varer bare i 30 sek. ah, som om det ikke er nok. hahaha... venter bare på at dem skal ned i 3-4 min, så jeg kan få kommet meg på føden og få henne ut.. men er litt redd for at dette kan komme til å strekke seg til langt på natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lucky u....gikk inn på våre album og tittet på bildene dine jeg, tira. Så nydelig sønn du har! Og pen jente du også...synes det er litt gøy å se for meg de jeg snakker mye med her inne skjønner du, hihi. Sjekka mumi sitt også, men der var det bare en stor mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kjenner du dine rier henne? Sitter her med milde kynnere nå...for en gangs skyld...men hver gang jeg må ut og tisse er det som om kroppen tar skikkelig krampetak før de går ned til normalen igjen...fysioterapauten min masserte korsryggen min idag og ryggraden...men jeg føler også at trekker godt i lyskene og nederste del av magen...avogtil som mageknip, mens idag en sviende følelse....

 

sitter på bakerste del av rumpa også, føles som om jeg sitter på babyhodet...hun for øvrig koser seg masse med å vri på hodet og det er akkurat som jeg blir revet i o når hun gjør det....

 

hvor kjenner du best riene dine Tira?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. har ikke kommet så langt enda jeg :) men prater med mumi på msn, så har sett henne og sønnen hennes delevis :)

 

begynner å kjede meg til tross for at jeg har vondt... vil liksom ha litt fortgang nå :) ikke det at jeg akkurat gleder meg til å presse henne ut der nede, men vil gjerne bli ferdig med det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere! så bra at det stopper litt opp hso deg lailaelin! håper du får litt ro noen dager feremover i hvertfall!!

 

jeg har begynt få rier igjen her nå, og nå er det kraftigere grejer.. ikke noe særlig regelmessig, men det er opp emot et minutt hver slik so det var her om kvelden også.. skal inn til jm kontroll senere idag og håper da at det er på gang ordentlig.. har gått lange tur idag og begynte kjenne det da, så nå krysser jeg alt jeg har!!

 

tira, er du reist?? ser deg ikke på msn lenger!!

 

og du da sizza, hva skjer? har det stoppet igjen elelr tar det seg opp? ser du er litt urolig for å få store baby på overtid. jeg fødte jo 14 dager over sist og gutten var da bare 3200. han hadde brukt opp det han bygget opp til termin, så han var skrukket og veldig tynne. er mange babyer som går ned litt på overtid fordi morkakefunksjonen ikke er optimal lenger. så ikke tenkt for mye på det du! og som en hadde svart deg, det er hodet som teller, om han veier noen hundre mer eller mindre kjenner du ikke- I promise!!! om du har msn så legg den gjerne ut til meg! jeg har hele navnet i min så vil helst ikke legge den ut her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er her enda. har ca 5 min mellom riene nå, men dem er ikke superpresise akkurat..kan variere fra 3 til 7 min mellom hver gang foreløbig.

 

det føles ut som om noen tar magen og korsryggen min og klemmer til alt dem kan. jeg kjenner det best langt nede i korsryggen. men og langt nede i magen. spess når hun beveger seg.

 

dere kan helt umulig ta feil når det begynner.. jeg skjønte det ganske fort..

 

sizza: hehe, sønnen min kom 3 uker før tiden og han veide 3200 og var 53 cm lang... så han var ganske stor til å komme så tidlig...ble satt igang med han pga bilyd på hjertet...

 

jeg tror den lille tulla mi er ganske stor. hun er iallefall det utifra mål på ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jenta di som skulle hete Leah, tira? Fikk for meg at det var Eliasmams sin, men det er jo Lotta eller Emma....

Gutten min skal hete Thomas....noen av dere andre som har bestemt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! da var jeg her igjen:-) har rier nå, og det begynner bli vondt!! jeg må puste og stoppe litt opp med det jeg gjør. slimproppen detter ut litt etter litt her, så nå har jeg håp om å gå i skikkelig fødsel snart!!!

 

ja, vi har bestemt navn. han skal hete aksel. håper vi får møte han veeeeldig snart:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...