Gå til innhold

Julekalender 2023?


sug lut

Anbefalte innlegg

Liten notis.

Det vil ikke bli postet ryddemeldinger i denne tråden for å ikke ødelegge historien, den er åpen for alle, så lenge man følger tonen i tråden slik som på resten av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kira skrev (1 time siden):

Nå har jeg brukt hele kvelden på å måle denne berømte sprekken, men hvor lang er lang nok?

Helst ikke lenger enn opp på høyde med armhulene, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (10 minutter siden):

I am ALL in!

Kan vi isbade også - det er visst så bra for helsa! 

Stiller med tova ulltruse så du slipper istapper på hufsa. Jolenek gidder ikke å bruke tid på å tine opp. 

 

...har jeg hørt fra en venn...

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (9 minutter siden):

I am ALL in!

Kan vi isbade også - det er visst så bra for helsa! 

Der setter jeg grensen. Hatten kan bli våt og jeg tror faktisk at jeg kan dø av kuldesjokket. Men frykt ikke, eder som senker legemet i isvannet skal atter oppstå til varm bålpanne og hyllebærsaft. Jeg har jo kurv på sykkelen og den fungerer litt som skallet til Skallmann, den har plass til alt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (50 minutter siden):

I am ALL in!

Kan vi isbade også - det er visst så bra for helsa! 

Nope. Skjer ikke. Jeg blir på land sammen med Miss Marple og fyrer. Jeg kan holder kopper mens MM skjenker hyllebærsaft.

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble det mørkt og dystert her. Nesten som å forville seg inn i en barnejulekalender på Nrk, død, elendighet og skilsmisse. Blir det jul til slutt i år også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (11 minutter siden):

Nå ble det mørkt og dystert her. Nesten som å forville seg inn i en barnejulekalender på Nrk, død, elendighet og skilsmisse. Blir det jul til slutt i år også?

Det blir heldigvis alltid jul, men kanskje vi skulle bakt noen kromkaker med arsenikk? Jeg inviterer til bakedag hos meg for de som ikke vil isbade.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (33 minutter siden):

Nå ble det mørkt og dystert her. Nesten som å forville seg inn i en barnejulekalender på Nrk, død, elendighet og skilsmisse. Blir det jul til slutt i år også?

Ikke la mørket ta deg, Spurvugla! Se mot den lysfontenen av glade juledibdamer som er ute for å bekjempe alle mørkekvinner og -menn i denne førjulstiden. Med bål, julelys, åndelige plattformer, sterkøl og geiter stormer vi fremad (ikke så veldig fremad sånn bokstavelig, for vi må jo vente på at de blåfrosne isbaderne slutter å skrangle, og dessuten er det ganske deilig her ved bålpanna i alle minusgradene, men viljen er der!) mot lys, småkaker og julefred. Det blir jul. Gjerne litt fortere enn du tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (1 time siden):

Nå ble det mørkt og dystert her. Nesten som å forville seg inn i en barnejulekalender på Nrk, død, elendighet og skilsmisse. Blir det jul til slutt i år også?

Tenn lys - ett lys kan likegodt skinne mens vi venter på Jul i Schwingen (voksenutgaven). Tenn gjerne også bål og myggspiral og finn fram fluepapir, det kryper så mangt ut av underskauen. Så kan vi tine isbadere også, jeg stiller med whisky og kassettspiller, det er tid for Fairytale of New York og ett minutts stillhet for Shane McG. Han har forøvrig donert whiskyen.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo New York- jeg har hørt at de geitene opprinnelig stammer fra "over there". Kan det stemme? Spiser vi virkelig sånne jålegeiter fra storbyen i Uniten her i nisseland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Nøtta* skrev (32 minutter siden):

Apropo New York- jeg har hørt at de geitene opprinnelig stammer fra "over there". Kan det stemme? Spiser vi virkelig sånne jålegeiter fra storbyen i Uniten her i nisseland?

Biologien her kan jeg ikke. Men vi har et stort spenn av kompetanse i marinaden vår.

Kanskje dette er noe geitefarmen kan promotere seg på? Fairy Goats of New York? Kom og klem ei geit? Det blir jo litt homo schwung også, for Chateaubriand sin skyld. 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (10 timer siden):

I am ALL in!

Kan vi isbade også - det er visst så bra for helsa! 

Jeg isbader gjerne! så lenge vannet er salt nok og sebrateusa er på, men sjansen er stor for at jeg vil kom opp igjen som salt marinert due, og bevege hodet frem og tilbake frenetisk på jakt etter en geit å varme meg på. Ikke forveksle meg med duemannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juliea Ruler skrev (2 minutter siden):

Jeg isbader gjerne! så lenge vannet er salt nok og sebrateusa er på, men sjansen er stor for at jeg vil kom opp igjen som salt marinert due, og bevege hodet frem og tilbake frenetisk på jakt etter en geit å varme meg på. Ikke forveksle meg med duemannen

Blir med jeg også og meg må man ikke forveksle med Hufsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Blir med jeg også og meg må man ikke forveksle med Hufsa.

Du har penere kjoler og sprer lys og varme 🥰. Men har du badekjole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliea Ruler skrev (3 timer siden):

Jeg isbader gjerne! så lenge vannet er salt nok og sebrateusa er på, men sjansen er stor for at jeg vil kom opp igjen som salt marinert due, og bevege hodet frem og tilbake frenetisk på jakt etter en geit å varme meg på. Ikke forveksle meg med duemannen

Hahahahaaaaahaasaa

Jeg ler så bikkja gjemmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (13 timer siden):

Der setter jeg grensen. Hatten kan bli våt og jeg tror faktisk at jeg kan dø av kuldesjokket. Men frykt ikke, eder som senker legemet i isvannet skal atter oppstå til varm bålpanne og hyllebærsaft. Jeg har jo kurv på sykkelen og den fungerer litt som skallet til Skallmann, den har plass til alt. 
 

Kanskje du kan hekle noe varmt tøy til dem i en fei? Miss Marple liker jo håndarbeid, har jeg registrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (På 3.12.2023 den 16.55):

👍gledelig at du vil delta og har skjønt hva det går ut på,men...

Jeg må  beklage, men seminaret er fullt så det er ikke plass til flere. Og jeg kommer ikke til å delta i denne julekalenderen, så alle kan trekke pusten! Jeg kommer dog til å lese den og more meg over at det er noen ganger god humor og fantasi som kommer til uttrykk, og det er godt å se at selv den mest formelle slipper seg litt løs og bruker ord som "ræva" i # 10 😯 ikke ofte jeg blir lettere sjokkert her lenger.

Men jeg er borte igjen, og følger med fra eksternt hold. 

Så rart, du som har aller mest å lære om akkurat de tingene burde jo sitte på første benk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 3.12.2023 den 17.19):

Han hadde et strålende innlegg om kildebruk og kildekritikk. Spesielt la han vekt på det at det ikke alltid trengs bevis for det man ytrer. Interessant og riktig så rørende. 

Akkurat der er han i selskap med mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (10 minutter siden):

Hahahahaaaaahaasaa

Jeg ler så bikkja gjemmer seg!

Du? Kunne vi brukt den bikkja til noe mon tro?
De skal jo ha eksepsjonell luktesans. Jeg tenker litt høyt her nå, men kunne vi sett om bikkja klarte å lukte seg frem til Jolenek og Julehufsa. Tror det lukter litt geit av dem begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (5 timer siden):

Tenn lys - ett lys kan likegodt skinne mens vi venter på Jul i Schwingen (voksenutgaven). Tenn gjerne også bål og myggspiral og finn fram fluepapir, det kryper så mangt ut av underskauen. Så kan vi tine isbadere også, jeg stiller med whisky og kassettspiller, det er tid for Fairytale of New York og ett minutts stillhet for Shane McG. Han har forøvrig donert whiskyen.

Kan ikke tenke meg at Shane donerte noen whisky. Men han etterlot seg kanskje litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danida skrev (16 minutter siden):

Kan ikke tenke meg at Shane donerte noen whisky. Men han etterlot seg kanskje litt?

Etterlatt, schmetterlatt. Snakk pent om de døde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (5 minutter siden):

Etterlatt, schmetterlatt. Snakk pent om de døde! 

Thoughts and prayers herfra. Jeg foreslår en minnekonsert. Har booket tribute-bandet Øl, Vin og Bayer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danida skrev (2 minutter siden):

Thoughts and prayers herfra. Jeg foreslår en minnekonsert. Har booket tribute-bandet Øl, Vin og Bayer. 

Pluss Daud og Svartedaud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...