Gå til innhold

Julekalender 2023?


sug lut

Anbefalte innlegg

*Miss Marple* skrev (5 timer siden):

Jeg måtte skumme gjennom fjorårets kalender for å friske opp hukommelsen, det er noe men blandingen av portvin og en Jolenek ved barmen som gjør at fjoråret er litt i tåka. Det siste jeg mener å huske er at da jeg måtte ta meg en ørliten tissepause bak et julenek så grep@LillaGorilla♥♥ sjansen og stakk av med både lift og mann. Enten det, eller så merket hun ikke at jeg var borte, jeg er jo så stille og unnselig av meg og kan knapt merkes. 
 

Så mitt tips er å se mot Jærens vidstrakte strender. 

Så du ble enten gjenglemt eller rett og slett dumpa? Har du ligget å ventet på å bli reddet et helt år eller kanskje det er du som endte opp med Chateaubriand? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Danida skrev (5 timer siden):

Jeg er med. Gleder meg til å lære om tvetydigheter som Knoll og Tott, passiv-aggressiv høflighet og tonedøve svar.

Jeg hørte at Tore Strømøy skulle ha et innlegg der som omhandler hvordan få alle fakta på bordet. Det tror jeg blir nyttig for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne melde fra om hvordan brannøvelsen gikk… vel; gutta våknet ikke av alarmen og før jeg rakk å få dratt dem ut av senga så stod naboen forskrekket på dørkarmen. Han ropte og skreik og fikk SÅ VIDT frem at brannvesenet var på vei. ENDA godt jeg ikke hadde gått for sebratruse og anorakken…. 
 

Fikk forøvrig hyggelig besøk av kjekke brannmenn og de koste seg lenge og vel med portvin og pepperkaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (2 minutter siden):

Jeg hørte at Tore Strømøy skulle ha et innlegg der som omhandler hvordan få alle fakta på bordet. Det tror jeg blir nyttig for oss. 

Han hadde et strålende innlegg om kildebruk og kildekritikk. Spesielt la han vekt på det at det ikke alltid trengs bevis for det man ytrer. Interessant og riktig så rørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (35 minutter siden):

Så du ble enten gjenglemt eller rett og slett dumpa? Har du ligget å ventet på å bli reddet et helt år eller kanskje det er du som endte opp med Chateaubriand? 

Ikke for å blæste all spenningen allerede 3. desember, men jeg har ligget med alle sammen. Det er den eneste valutaen jeg disponerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (36 minutter siden):

Ikke for å blæste all spenningen allerede 3. desember, men jeg har ligget med alle sammen. Det er den eneste valutaen jeg disponerer.

😂😂😂

Fantastisk! Det er en god valuta å ha med på laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspatt skrev (43 minutter siden):

Ikke for å blæste all spenningen allerede 3. desember, men jeg har ligget med alle sammen. Det er den eneste valutaen jeg disponerer.

Men den har du til gjengjeld plenty av.  Og det takker vi juleenglene for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (2 timer siden):

Så du ble enten gjenglemt eller rett og slett dumpa? Har du ligget å ventet på å bli reddet et helt år eller kanskje det er du som endte opp med Chateaubriand? 

Jeg forbeholder meg retten til å ikke inkriminere meg selv ;) jeg har ikke lidd noen nød, såpass kan jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. desember.

På denne første mandag i julens måned kom engelen til dem og påminnet om enkelte standarder. Det var ennå ikke for sent å bli et bedre menneske. Ellers risikeres geit for å være humørløs, snobbete, snerpete, hatefull, døll og/eller storforøamgende, lett garnert med PPP (pisk på patt), alt lebert av Antinissen.

Chateaubriand driver stort - men skulle ønske det var sveltihel - som geitebonde på Finnskogen. Han har  kommet i skvis mellom inntektsbehov og julens glade budskap. Det er nemlig han som leverer geitene. Han har derfor satt opp en lapp på Samvirkelaget om at han er på utkikk etter åndelig veileder. Tidlig i frostrøyken denne morgenen hører han knirkende fottrinn i oppkjørselen. Det høres som et helt fantefølge. Hvem kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (28 minutter siden):

4. desember.

På denne første mandag i julens måned kom engelen til dem og påminnet om enkelte standarder. Det var ennå ikke for sent å bli et bedre menneske. Ellers risikeres geit for å være humørløs, snobbete, snerpete, hatefull, døll og/eller storforøamgende, lett garnert med PPP (pisk på patt), alt lebert av Antinissen.

Chateaubriand driver stort - men skulle ønske det var sveltihel - som geitebonde på Finnskogen. Han har  kommet i skvis mellom inntektsbehov og julens glade budskap. Det er nemlig han som leverer geitene. Han har derfor satt opp en lapp på Samvirkelaget om at han er på utkikk etter åndelig veileder. Tidlig i frostrøyken denne morgenen hører han knirkende fottrinn i oppkjørselen. Det høres som et helt fantefølge. Hvem kan det være?

Kan det være DiB-damene som er interessert i et nytt og friskt alternativ til den tradisjonelle julematen og vil forsøke seg på pinnekjøtt av geit? Det er viktig å vise at man er fleksibel og ikke er satt i gamle vaner. Vegetarlasagne er tross alt såå 2022, nå skal det være kortreist og smaksrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (Akkurat nå):

Kan det være DiB-damene som er interessert i et nytt og friskt alternativ til den tradisjonelle julematen og vil forsøke seg på pinnekjøtt av geit? Det er viktig å vise at man er fleksibel og ikke er satt i gamle vaner. Vegetarlasagne er tross alt såå 2022, nå skal det være kortreist og smaksrikt.

Hvis det faktisk er en gjeng marinerte damer på Svartedaud, glitter og liftdiesel er vel det åndelige og etiske noe mer i bakgrunnen. Kan vi samle oss på tunet før vi går inn og formulere en åndelig plattform? Som betaling for pinnekjøtt? Vi har jo ikke likvide midler annet enn i flaske, vi kan ikke engang bruke @Ekspatt som valuta hos Chateaubriand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (17 minutter siden):

Hvis det faktisk er en gjeng marinerte damer på Svartedaud, glitter og liftdiesel er vel det åndelige og etiske noe mer i bakgrunnen. Kan vi samle oss på tunet før vi går inn og formulere en åndelig plattform? Som betaling for pinnekjøtt? Vi har jo ikke likvide midler annet enn i flaske, vi kan ikke engang bruke @Ekspatt som valuta hos Chateaubriand.

Når du sier åndelig plattform...er vi på "og det skjedde i de dager..." eller bør vi gå for noe mer alternativt som yoga, treklemming og anussoling (her hadde vi en gang en lokal autoritet på området, mener jeg)? Jeg kjenner at jeg sliter litt med den anussolinga, særlig nå i alle minusgradene, men om det er det som skal til for å slippe å stå på tunet og fryse så bjudar jeg gjerne på. Istapper i hufseskjegget kan bli en ny og annerledes opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (10 minutter siden):

Når du sier åndelig plattform...er vi på "og det skjedde i de dager..." eller bør vi gå for noe mer alternativt som yoga, treklemming og anussoling (her hadde vi en gang en lokal autoritet på området, mener jeg)? Jeg kjenner at jeg sliter litt med den anussolinga, særlig nå i alle minusgradene, men om det er det som skal til for å slippe å stå på tunet og fryse så bjudar jeg gjerne på. Istapper i hufseskjegget kan bli en ny og annerledes opplevelse. 

Jeg tror det må formuleres en veloverveid og dyp ÅNDELIG PLATTFORM for alle involverte. Alle forslag må vurderes, også anussoling. På tross av bildene man får i hodet av "istapper i hufseskjegget". Treklemming kan nok være fint. Dyretolking er jeg personlig mer skeptisk til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sug lut skrev (5 minutter siden):

Jeg tror det må formuleres en veloverveid og dyp ÅNDELIG PLATTFORM for alle involverte. Alle forslag må vurderes, også anussoling. På tross av bildene man får i hodet av "istapper i hufseskjegget". Treklemming kan nok være fint. Dyretolking er jeg personlig mer skeptisk til. 

 

Jeg foreslår et lynkurs i blomsterspråket. Forskjellige koder og den slags… mulig Jensen er behjelpelig ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Jeg foreslår et lynkurs i blomsterspråket. Forskjellige koder og den slags… mulig Jensen er behjelpelig ? 

Siv? Frank Bakke-? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (7 minutter siden):

Eirik🤪

Ah, selvsagt. Veit ikke om  vi er åpne for konebankerbartsegmentet? (Med et selvsagt unntak for James Hetfield.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 minutt siden):

Ah, selvsagt. Veit ikke om  vi er åpne for konebankerbartsegmentet? (Med et selvsagt unntak for James Hetfield.)

Er vel helst lukket. Nei, det er Lars.

Anonymkode: ab863...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Jeg tror det må formuleres en veloverveid og dyp ÅNDELIG PLATTFORM for alle involverte. Alle forslag må vurderes, også anussoling. På tross av bildene man får i hodet av "istapper i hufseskjegget". Treklemming kan nok være fint. Dyretolking er jeg personlig mer skeptisk til. 

 

Skulle vi hørt om Durek og Lilli Bendriss kunne kommet og holdt en sesjon for oss? Jeg har forsøkt meg på andre alternative ting i åresvis, blant annet denne solingen av diverse kroppsdeler. Det har ikke endt i annet enn naboklager og solbrenthet. Jeg synes vi denne gangen bør slå på stortromma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (2 timer siden):

Når du sier åndelig plattform...er vi på "og det skjedde i de dager..." eller bør vi gå for noe mer alternativt som yoga, treklemming og anussoling (her hadde vi en gang en lokal autoritet på området, mener jeg)? Jeg kjenner at jeg sliter litt med den anussolinga, særlig nå i alle minusgradene, men om det er det som skal til for å slippe å stå på tunet og fryse så bjudar jeg gjerne på. Istapper i hufseskjegget kan bli en ny og annerledes opplevelse. 

Jeg er for annussoling. Jeg skal bare måle om jeg har lang nok rumpesprekk først. 
 

istapper i hufseskjegget er jo veldig så jul det da! Julehufsa er den nye julenissen den leverer gaver i fleng hele året, så slipper vi kjødeløsjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliea Ruler skrev (27 minutter siden):

Jeg er for annussoling. Jeg skal bare måle om jeg har lang nok rumpesprekk først. 
 

istapper i hufseskjegget er jo veldig så jul det da! Julehufsa er den nye julenissen den leverer gaver i fleng hele året, så slipper vi kjødeløsjul. 

😂 Julehufsa er tremenning til Intimnissemor!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (6 timer siden):

Kan det være DiB-damene som er interessert i et nytt og friskt alternativ til den tradisjonelle julematen og vil forsøke seg på pinnekjøtt av geit? Det er viktig å vise at man er fleksibel og ikke er satt i gamle vaner. Vegetarlasagne er tross alt såå 2022, nå skal det være kortreist og smaksrikt.

Pinnekjøtt av geit er å få i butikk. Godt er det ikkje, men markedet er der tydelegvis.

Så det er rett og slett vår gamle venn som er leverandør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (6 timer siden):

Hvis det faktisk er en gjeng marinerte damer på Svartedaud, glitter og liftdiesel er vel det åndelige og etiske noe mer i bakgrunnen. Kan vi samle oss på tunet før vi går inn og formulere en åndelig plattform? Som betaling for pinnekjøtt? Vi har jo ikke likvide midler annet enn i flaske, vi kan ikke engang bruke @Ekspatt som valuta hos Chateaubriand.

Kanskje @Ekspatt har ein bror vi kan pimpe ut? 

Meg er det lite hjelp i, eg finst ikkje åndeleg. Kan ikkje late som eingong. Men eg kan sørge for at resten er på ein god snurr fram til påske om det kan løsne på kreativiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliea Ruler skrev (8 timer siden):

Jeg er for annussoling. Jeg skal bare måle om jeg har lang nok rumpesprekk først. 
 

istapper i hufseskjegget er jo veldig så jul det da! Julehufsa er den nye julenissen den leverer gaver i fleng hele året, så slipper vi kjødeløsjul. 

Nå har jeg brukt hele kvelden på å måle denne berømte sprekken, men hvor lang er lang nok? 

Jeg skal også takke deg fra de tre vise menn; Jolenek, Chateaubriand og Porto. De satt meget stor pris på årets gaver fra Julehufsa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...