Gå til innhold

Julekalender 2023?


sug lut

Anbefalte innlegg

*Nøtta* skrev (2 minutter siden):

Aktivister meg her og aktivister meg der... nå var gode rådyre så vi tok tjangsen på at evetuelle busklurerer hadde vett til å fløtte seg!

(lusker nedi hagen og sjekker buska...) Hva gjør jeg om jeg finner en utbrent aktivist nedi dere egentlig??

Legg han i naboens hage. Fortrinnsvis den naboen du ikke liker så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Himmel og hav skrev (Akkurat nå):

Legg han i naboens hage. Fortrinnsvis den naboen du ikke liker så godt.

Det der lukter svidd lang vei, Himmel og hav, men jeg liker det. Jeg liker det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (44 minutter siden):

Jeg er ikke klar enda. Det tennes ikke et eneste julelys her før vi får holdt brannøvelse. Venter nå på å sette igang brannalarmen og stress-teste gutta. Bare en bonus at det er svinekaldt ute. Vi kan eventuelt varme oss på portvin etter det. Vi voksne altså. Ungene får klare seg selv😁.

Eg har framleis nokre pallar av ølet Daud stånde, må sikkert drikkast snart. Og mange flasker av brennevinet Svartedaud, som berre blir bedre med tida.

Og ein stabel reklameplakatar med slagordet "Dauden skal ei årsak ha". Dei kan fungere som faner. Eller opptenning til brannøvinga alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Nøtta* skrev (4 minutter siden):

Aktivister meg her og aktivister meg der... nå var gode rådyre så vi tok tjangsen på at evetuelle busklurerer hadde vett til å fløtte seg!

(lusker nedi hagen og sjekker buska...) Hva gjør jeg om jeg finner en utbrent aktivist nedi dere egentlig??

Er de utbrent så er det hvile som gjelder, samt marinering og glasur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (Akkurat nå):

Eg har framleis nokre pallar av ølet Daud stånde, må sikkert drikkast snart. Og mange flasker av brennevinet Svartedaud, som berre blir bedre med tida.

Og ein stabel reklameplakatar med slagordet "Dauden skal ei årsak ha". Dei kan fungere som faner. Eller opptenning til brannøvinga alt ettersom.

Elsker gjenbruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (4 minutter siden):

Eg har framleis nokre pallar av ølet Daud stånde, må sikkert drikkast snart. Og mange flasker av brennevinet Svartedaud, som berre blir bedre med tida.

Og ein stabel reklameplakatar med slagordet "Dauden skal ei årsak ha". Dei kan fungere som faner. Eller opptenning til brannøvinga alt ettersom.

De er ikke på grensa til eksplosive snart de ølflaskene? Kunne vi brukt dem til å sprenge noe gøyalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

De er ikke på grensa til eksplosive snart de ølflaskene? Kunne vi brukt dem til å sprenge noe gøyalt?

Foreslår hovedkvarteret til Sian. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

De er ikke på grensa til eksplosive snart de ølflaskene? Kunne vi brukt dem til å sprenge noe gøyalt?

Har både dynamitt og C4 i jordkjellaren. Saman med nok Dødmann på boks til å fore både meg, gubben, Hestbjørg og Balthazar i nokre år. Samt bikkja. Gassmasker også, til barn, vaksen og hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (1 time siden):

Det er allerede tredje desember. Verden og mediene holder pusten i håp om at de sjeldne og kun sporadisk observerte dib-damene skal dukke opp igjen. De forsvant så brått og sporløst i fjor, rett før jul. Var det Polsk mafia som tok dem? Var det FBI? PST har lett forgjeves og ingen ambassader har heller meldt om trailerlass med portvinsbeduggede, julestemningsglade damer, så alle har hatt et håp om at de skulle materialisere seg igjen 1. desember. Håpet begynner nå å svinne. VG-journalisten sitter og smådupper og Aftenposten har begynt å spille sjakk med Dagens Næringsliv. Så hva var det egentlig som skjedde den natten julekalenderen forsvant. Oppdaget de et hemmelig hulesystem under Langesund bad og forsvant ned der på jakten etter Jolenek? Eller ble de sugd opp i flygende tallerkener og ført til hemmelige planeter for å skape julestemning og glede og erstattet av anonyme aliens? Hvor er de, alle sammen? Hva skjedde?

Det var ørna som kom å tok de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med litt respekt for tradisjoner kjører brannøvelse 1. desember som er røykvarslerens dag. Her kjørt vi test 04:00 for å få det mest troverdig. 
Litt sjokkert over at den kjøres etter det. Men det er vel de samme folka som har sluttet å sikre mann og barn i bilen også. 
I dag har jeg gjort klar til å bake pepperkaker og hyllebærsaften putrer på komfyren alt. Varm hyllebærsaft er mye sunnere enn gløgg. 
Ha en strålende advent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (35 minutter siden):

Hvis jeg husker riktig hadde @*Miss Marple* og @LillaGorilla♥♥ en kran med julebelysning som de svinset rundt halve landet med. Kan det være at de har sett noe/noen?

Jeg måtte skumme gjennom fjorårets kalender for å friske opp hukommelsen, det er noe men blandingen av portvin og en Jolenek ved barmen som gjør at fjoråret er litt i tåka. Det siste jeg mener å huske er at da jeg måtte ta meg en ørliten tissepause bak et julenek så grep@LillaGorilla♥♥ sjansen og stakk av med både lift og mann. Enten det, eller så merket hun ikke at jeg var borte, jeg er jo så stille og unnselig av meg og kan knapt merkes. 
 

Så mitt tips er å se mot Jærens vidstrakte strender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma`n til Will& Ailo skrev (11 minutter siden):

I garasjen..

Ååå, sånn å forstå. Ikke rart at fjorårets julekalender gikk litt i stå etter en sånn skjellsettende opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Etter brannøvelsen skal jeg delta på seminar som handler om kommunikasjon og språk. Kanskje jeg lærer noe det jeg får god bruk for her på dib. Noen som også skal? 

Jeg er med. Gleder meg til å lære om tvetydigheter som Knoll og Tott, passiv-aggressiv høflighet og tonedøve svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

HVILKEN garasje???

Anonymkode: 23305...604

Den feile. Hvis man kan få si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (Akkurat nå):

Den feile. Hvis man kan få si det sånn.

Men da er det jo ikke ørnas skyld?? Det var MANNEN som tok i bruk feil garasje! Han, og fastlegen, og Jarle Andhøy. Ørna er en uskyldig fugl!

Anonymkode: 23305...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Er de utbrent så er det hvile som gjelder, samt marinering og glasur.

Husk at du må ha riktig størrelse på hullet.

Anonymkode: 77080...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Husk at du må ha riktig størrelse på hullet.

Anonymkode: 77080...9ba

Som a sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Men da er det jo ikke ørnas skyld?? Det var MANNEN som tok i bruk feil garasje! Han, og fastlegen, og Jarle Andhøy. Ørna er en uskyldig fugl!

Anonymkode: 23305...604

Njaaa. Jeg tror ikke ørna er så uskyldig som den prøver å fremstille seg som. Det er noe suspekt ved det glimtet i øyet den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (29 minutter siden):

Njaaa. Jeg tror ikke ørna er så uskyldig som den prøver å fremstille seg som. Det er noe suspekt ved det glimtet i øyet den har.

Nå tror jeg du forveksler den gamle ørna med glimt i øyet med den drapsmaskinen som henter menn og plasserer de i feil garasje. Det er to ulike ørner ute å flyr her.

Vi har også KråkeLars,men han er mest å se rundt grillen på sommerstid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Nøtta* skrev (2 timer siden):

Nå tror jeg du forveksler den gamle ørna med glimt i øyet med den drapsmaskinen som henter menn og plasserer de i feil garasje. Det er to ulike ørner ute å flyr her.

Vi har også KråkeLars,men han er mest å se rundt grillen på sommerstid.

 

Jeg er ikke så sikker på det, kan være ørnen forvekslet mannen med en gjøk? Det er jo i grunn ikke så rart all den tid gjøk og menn stadig forveksles her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danida skrev (4 timer siden):

Jeg er med. Gleder meg til å lære om tvetydigheter som Knoll og Tott, passiv-aggressiv høflighet og tonedøve svar.

👍gledelig at du vil delta og har skjønt hva det går ut på,men...

Jeg må  beklage, men seminaret er fullt så det er ikke plass til flere. Og jeg kommer ikke til å delta i denne julekalenderen, så alle kan trekke pusten! Jeg kommer dog til å lese den og more meg over at det er noen ganger god humor og fantasi som kommer til uttrykk, og det er godt å se at selv den mest formelle slipper seg litt løs og bruker ord som "ræva" i # 10 😯 ikke ofte jeg blir lettere sjokkert her lenger.

Men jeg er borte igjen, og følger med fra eksternt hold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...