Gå til innhold

Julekalender 2023?


sug lut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag tennes det første lyset i staker omkring de tusen hjem. Fjorårets desember endte brått, og jeg har i snart et år lurt på hvor fantastiske Jolenek med de kålfargede øynene befinner seg? Er det noen av dere damer som har holdt han fanget siden i fjor? Og hva med portvin? Er det klart til jul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portvinen er klar, må bare gjemme den unna så vi ikke havner på galeien for tidlig og går tom før jul. Håper det er noen andre som også har fylt opp lageret. 

Klart vi må få tak i Jolenek igjen, hvis ikke er det fare for at vi ender opp med rampenissen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke klar enda. Det tennes ikke et eneste julelys her før vi får holdt brannøvelse. Venter nå på å sette igang brannalarmen og stress-teste gutta. Bare en bonus at det er svinekaldt ute. Vi kan eventuelt varme oss på portvin etter det. Vi voksne altså. Ungene får klare seg selv😁.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke klar enda. Det tennes ikke et eneste julelys her før vi får holdt brannøvelse. Venter nå på å sette igang brannalarmen og stress-teste gutta. Bare en bonus at det er svinekaldt ute. Vi kan eventuelt varme oss på portvin etter det. Vi voksne altså. Ungene får klare seg selv😁.

For en strålende ide! Det er jo et must med brannøvelse før julen. Jeg har mange flasker hyllebærsaft i kjelleren. Tror de er fra rundt 2011, men de kan varmes opp til barna. Trenger ikke bruke penger på gløgg da 💰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede tredje desember. Verden og mediene holder pusten i håp om at de sjeldne og kun sporadisk observerte dib-damene skal dukke opp igjen. De forsvant så brått og sporløst i fjor, rett før jul. Var det Polsk mafia som tok dem? Var det FBI? PST har lett forgjeves og ingen ambassader har heller meldt om trailerlass med portvinsbeduggede, julestemningsglade damer, så alle har hatt et håp om at de skulle materialisere seg igjen 1. desember. Håpet begynner nå å svinne. VG-journalisten sitter og smådupper og Aftenposten har begynt å spille sjakk med Dagens Næringsliv. Så hva var det egentlig som skjedde den natten julekalenderen forsvant. Oppdaget de et hemmelig hulesystem under Langesund bad og forsvant ned der på jakten etter Jolenek? Eller ble de sugd opp i flygende tallerkener og ført til hemmelige planeter for å skape julestemning og glede og erstattet av anonyme aliens? Hvor er de, alle sammen? Hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kira skrev (5 minutter siden):

For en strålende ide! Det er jo et must med brannøvelse før julen. Jeg har mange flasker hyllebærsaft i kjelleren. Tror de er fra rundt 2011, men de kan varmes opp til barna. Trenger ikke bruke penger på gløgg da 💰

Pass på så den ikke er gjæret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannøvelse, ja! Det var lurt! Det blir mine håpefulle glade for,  de kom hjem kl 3 i natt og det er kaldt ute👏👏 opp og hopp! De blir sikkert henrykt over å se sin mor i minkpels og moonboots i haven ved vårt avtalte møtested. Jeg tenner adventstaken i lysthuset, tror jeg. Så kan vi alle synge første vers sammen mens mor drikker portvin og sønnene får hyllebærsaft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (4 minutter siden):

For en strålende ide! Det er jo et must med brannøvelse før julen. Jeg har mange flasker hyllebærsaft i kjelleren. Tror de er fra rundt 2011, men de kan varmes opp til barna. Trenger ikke bruke penger på gløgg da 💰

Ja, tenker det er en god ide. Julen er jo tross alt enn høytid for brann. Man kan aldri bli for forsiktig. Hyllebærsaft til ungene var en god ide. De får dog varme den opp selv😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (1 minutt siden):

Brannøvelse, ja! Det var lurt! Det blir mine håpefulle glade for,  de kom hjem kl 3 i natt og det er kaldt ute👏👏 opp og hopp! De blir sikkert henrykt over å se sin mor i minkpels og moonboots i haven ved vårt avtalte møtested. Jeg tenner adventstaken i lysthuset, tror jeg. Så kan vi alle synge første vers sammen mens mor drikker portvin og sønnene får hyllebærsaft. 

Får håpe alle ser dette som en gylden anledning for en brannøvelse ja. Vurderte sametrusa under anorakken, men siden den bare dekker halve ræva så tenker jeg det blir i drøyeste laget for ungdommene…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (4 minutter siden):

Pass på så den ikke er gjæret. 

Nå ja… de overlever nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (22 minutter siden):

Jeg er ikke klar enda. Det tennes ikke et eneste julelys her før vi får holdt brannøvelse. Venter nå på å sette igang brannalarmen og stress-teste gutta. Bare en bonus at det er svinekaldt ute. Vi kan eventuelt varme oss på portvin etter det. Vi voksne altså. Ungene får klare seg selv😁.

Hvorfor tar du ikke med hyllebærsaft? 

Anonymkode: 8d6c3...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter brannøvelsen skal jeg delta på seminar som handler om kommunikasjon og språk. Kanskje jeg lærer noe det jeg får god bruk for her på dib. Noen som også skal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tar du ikke med hyllebærsaft? 

Anonymkode: 8d6c3...c25

Jeg drakk opp de siste flaskene etter en lang løpetur. Var så sinnsykt tørst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Etter brannøvelsen skal jeg delta på seminar som handler om kommunikasjon og språk. Kanskje jeg lærer noe det jeg får god bruk for her på dib. Noen som også skal? 

Nei, seminarlederen er kjedelig og navlebeskuende. Jeg skal på adventsfylla og bedrive hor i stedet for ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg drakk opp de siste flaskene etter en lang løpetur. Var så sinnsykt tørst.

*panneklask*

Jeg skal fortelle deg et og annet om hyllebærsaft!

1. det må lages rikelig. Her bommer du kraftig når du klarer å kvitte deg med hele beholdningen etter en løpetur. Dette må du ta opp med deg selv på kammerset

2. hyllebærsaft skal serveres varm etter 1. oktober. Ikke kokende, ikke svett, men varm. Bruk gjerne steketermometer

3. bruk mindre flasker og vær streng med deg selv. Kun en per dag, null på onsdager. Dette handler om disiplin.

4. ALLE MÅ HA NOE IGJEN TIL JUL

ok?

Anonymkode: 8d6c3...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannøvelse gjennomførte her. Den forbanna dompapen hadde hakket hull på elektriskeRudolf , så nesa hans var ikke bare rød lenger- den glødet der han stod fastspent til verandarekkverket vårt. Det fantastiske hvite og kalde som falt fra himmelen 1.desember var ikke nok til å slukke Rudolfs hete, så et realt spark fra far i huset var på sin plass for å redde jula! Rudolf fikk jaggu fart og suste gjennom hagen og landet i en busk. Ungene jublet og mor i huset kviskret til far: " I kveld trenger du ikke ronkehonkle,kjære".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Nøtta* skrev (1 minutt siden):

Brannøvelse gjennomførte her. Den forbanna dompapen hadde hakket hull på elektriskeRudolf , så nesa hans var ikke bare rød lenger- den glødet der han stod fastspent til verandarekkverket vårt. Det fantastiske hvite og kalde som falt fra himmelen 1.desember var ikke nok til å slukke Rudolfs hete, så et realt spark fra far i huset var på sin plass for å redde jula! Rudolf fikk jaggu fart og suste gjennom hagen og landet i en busk. Ungene jublet og mor i huset kviskret til far: " I kveld trenger du ikke ronkehonkle,kjære".

Det holdt kanskje med klut?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Nøtta* skrev (1 minutt siden):

Brannøvelse gjennomførte her. Den forbanna dompapen hadde hakket hull på elektriskeRudolf , så nesa hans var ikke bare rød lenger- den glødet der han stod fastspent til verandarekkverket vårt. Det fantastiske hvite og kalde som falt fra himmelen 1.desember var ikke nok til å slukke Rudolfs hete, så et realt spark fra far i huset var på sin plass for å redde jula! Rudolf fikk jaggu fart og suste gjennom hagen og landet i en busk. Ungene jublet og mor i huset kviskret til far: " I kveld trenger du ikke ronkehonkle,kjære".

Oi oi! Har du sjekket buskene for dyrevernsaktivister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min er sur på meg. Jeg stilte meg i gangen og klasket to grytelokk sammen og skreik :BRANNØVELSE!!!! Smaløyde mennesker stakk nesa ut fra soverommene og syntes ikke det var noe gøy. Prøver å gjøre det godt igjen med varm kakao med rom siden jeg verken har hyllebærsaft eller portvin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (6 minutter siden):

Familien min er sur på meg. Jeg stilte meg i gangen og klasket to grytelokk sammen og skreik :BRANNØVELSE!!!! Smaløyde mennesker stakk nesa ut fra soverommene og syntes ikke det var noe gøy. Prøver å gjøre det godt igjen med varm kakao med rom siden jeg verken har hyllebærsaft eller portvin. 

Oj! Du må jo sørge for å få utløst alarm helvetet. Brannvesenet anbefaler test av anlegget og det er jo perfekt å gjøre nå😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (11 minutter siden):

Oi oi! Har du sjekket buskene for dyrevernsaktivister?

Aktivister meg her og aktivister meg der... nå var gode rådyre så vi tok tjangsen på at evetuelle busklurerer hadde vett til å fløtte seg!

(lusker nedi hagen og sjekker buska...) Hva gjør jeg om jeg finner en utbrent aktivist nedi dere egentlig??

Endret av *Nøtta*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (29 minutter siden):

Det er allerede tredje desember. Verden og mediene holder pusten i håp om at de sjeldne og kun sporadisk observerte dib-damene skal dukke opp igjen. De forsvant så brått og sporløst i fjor, rett før jul. Var det Polsk mafia som tok dem? Var det FBI? PST har lett forgjeves og ingen ambassader har heller meldt om trailerlass med portvinsbeduggede, julestemningsglade damer, så alle har hatt et håp om at de skulle materialisere seg igjen 1. desember. Håpet begynner nå å svinne. VG-journalisten sitter og smådupper og Aftenposten har begynt å spille sjakk med Dagens Næringsliv. Så hva var det egentlig som skjedde den natten julekalenderen forsvant. Oppdaget de et hemmelig hulesystem under Langesund bad og forsvant ned der på jakten etter Jolenek? Eller ble de sugd opp i flygende tallerkener og ført til hemmelige planeter for å skape julestemning og glede og erstattet av anonyme aliens? Hvor er de, alle sammen? Hva skjedde?

Hvis jeg husker riktig hadde @*Miss Marple* og @LillaGorilla♥♥ en kran med julebelysning som de svinset rundt halve landet med. Kan det være at de har sett noe/noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...