Gå til innhold

The Julekalender 2022


sug lut

Anbefalte innlegg

11 desember

Damene har mistet retningssansen helt. Nei, det er ikke gps, kart og kompass de behøver denne gangen. De har rotet seg bort i magesjau, kluter og ubåter. Typisk kvinnfolk før jul. Starter på en ting, og på veien dit finner de tolv andre ting som skal gjøres. Plutselig har de glemt hva som var målet da de startet. 

HVOR FAEN ER JOLENEK OG CB?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Den HMS-ansatte har tatt tidlig juleferie, forstår jeg ;)

Eller... er den HMS-ansvarlige egentlig ikke på ferie, men undercover der du jobber hele året, men egentlig medlem av antikalendrianerne.

@Spurvugla velg småveier, i tilegg til LillaGorillas HMS-ansvarlige varsler UP. Om du har lappen for lift, gravemaskin o.l. kan du forresten bare se bort fra dette.

Anonymkode: e5d49...874

Ha'kke noen lapp, men hvor vanskelig kan det være å kjøre en lift egentlig? Hovedproblemet nå er at jeg ikke kan kjøre og hekle samtidig, og jeg mangler fortsatt et bein og en halv arm på hazmaten. Det får stå til, fortsatt tretten dager igjen til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under krigen hadde man jo stor suksess med "gutta på skauen". Så jeg lurer litt på - er det dette som har skjedd med våre venner? Har de kastet seg inn i en konflikt med Russland og Ukraina, og gått til skogs for å bistå? Men så er det dette med at vi så CB i en trailer uten Jolenek.. kan Jolenek være tatt til fange av Russerne og at det derfor var så vanskelig for CB å snakke om situasjonen?

Har vi noe etterretning på saken?

Jeg joiker videre, har ikke blitt matforgiftet fordi jeg har levd på rakfisk siden rakfiskfestivalen og magen er stort sett etset rein. Alt går. Pluss at jeg kun spiser ting med tydelige proteinkilder, av typen du ser det er fisk, eller har bein. Denne veggismaten passer så dårlig til bananlikør.  Og dersom jeg trenger grønnsaker så får jeg det når jeg drikker Hendrics gin med agurk i. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (5 timer siden):

11 desember

Damene har mistet retningssansen helt. Nei, det er ikke gps, kart og kompass de behøver denne gangen. De har rotet seg bort i magesjau, kluter og ubåter. Typisk kvinnfolk før jul. Starter på en ting, og på veien dit finner de tolv andre ting som skal gjøres. Plutselig har de glemt hva som var målet da de startet. 

HVOR FAEN ER JOLENEK OG CB?????

Her må jeg bare si meg helt enig.

Vi har:

Portvin,

bananlikør,

slåpelikør,

kluter,

ribbe,

nødbag,

lavo,

horelys,

mat med gluten,

mat uten gluten,

veggis,

Pepsi Max,

bacon,

lysfat,

duftpinner.

Nå må vi sette fokuset på Jolenek og CB.

Kan det være slik at vi må inn i de svenske skoger igjen?

Føler det er tryggere å lete der enn i Russland/Ukraina.

Hvor mange er det plass til i liften?

Tror ikke jeg orker flere mil på sykkelsetet nå.

Og forresten, snakker vi jolebord????????

Må vel nesten få til det så vi får brukt alle de lekre kjolene.

Hvem vil være med i festkomiteen?

(Og jeg har holdt kontakten med Runis (Rudberg) og han er sikkert ikke vanskelig å be når det kommer til underholdning, og kanskje någo attåt. 

Hvem vet hva som kan skje når likørbrillene kommer på. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (20 minutter siden):

Her må jeg bare si meg helt enig.

Vi har:

Portvin,

bananlikør,

slåpelikør,

kluter,

ribbe,

nødbag,

lavo,

horelys,

mat med gluten,

mat uten gluten,

veggis,

Pepsi Max,

bacon,

lysfat,

duftpinner.

Nå må vi sette fokuset på Jolenek og CB.

Kan det være slik at vi må inn i de svenske skoger igjen?

Føler det er tryggere å lete der enn i Russland/Ukraina.

Hvor mange er det plass til i liften?

Tror ikke jeg orker flere mil på sykkelsetet nå.

Og forresten, snakker vi jolebord????????

Må vel nesten få til det så vi får brukt alle de lekre kjolene.

Hvem vil være med i festkomiteen?

(Og jeg har holdt kontakten med Runis (Rudberg) og han er sikkert ikke vanskelig å be når det kommer til underholdning, og kanskje någo attåt. 

Hvem vet hva som kan skje når likørbrillene kommer på. 

 

 

Rune og hans ikke så lille smurfeblå venn? Kjenner det kan tenkes han er i konflikt med min religiøse overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (22 minutter siden):

Her må jeg bare si meg helt enig.

Vi har:

Portvin,

bananlikør,

slåpelikør,

kluter,

ribbe,

nødbag,

lavo,

horelys,

mat med gluten,

mat uten gluten,

veggis,

Pepsi Max,

bacon,

lysfat,

duftpinner.

Nå må vi sette fokuset på Jolenek og CB.

Kan det være slik at vi må inn i de svenske skoger igjen?

Føler det er tryggere å lete der enn i Russland/Ukraina.

Hvor mange er det plass til i liften?

Tror ikke jeg orker flere mil på sykkelsetet nå.

Og forresten, snakker vi jolebord????????

Må vel nesten få til det så vi får brukt alle de lekre kjolene.

Hvem vil være med i festkomiteen?

(Og jeg har holdt kontakten med Runis (Rudberg) og han er sikkert ikke vanskelig å be når det kommer til underholdning, og kanskje någo attåt. 

Hvem vet hva som kan skje når likørbrillene kommer på. 

 

 

 

sug lut skrev (1 minutt siden):

Rune og hans ikke så lille smurfeblå venn? Kjenner det kan tenkes han er i konflikt med min religiøse overbevisning.

Jeg har hatt meg med Rune tidligere, og kan godt ta en for laget denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kira skrev (3 timer siden):

 

Jeg har hatt meg med Rune tidligere, og kan godt ta en for laget denne gangen. 

Sporty innstilling, Kira! Skikkelig lagtankegang. Sånt kan vi like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (3 timer siden):

Her må jeg bare si meg helt enig.

Vi har:

Portvin,

bananlikør,

slåpelikør,

kluter,

ribbe,

nødbag,

lavo,

horelys,

mat med gluten,

mat uten gluten,

veggis,

Pepsi Max,

bacon,

lysfat,

duftpinner.

Nå må vi sette fokuset på Jolenek og CB.

Kan det være slik at vi må inn i de svenske skoger igjen?

Føler det er tryggere å lete der enn i Russland/Ukraina.

Hvor mange er det plass til i liften?

Tror ikke jeg orker flere mil på sykkelsetet nå.

Og forresten, snakker vi jolebord????????

Må vel nesten få til det så vi får brukt alle de lekre kjolene.

Hvem vil være med i festkomiteen?

(Og jeg har holdt kontakten med Runis (Rudberg) og han er sikkert ikke vanskelig å be når det kommer til underholdning, og kanskje någo attåt. 

Hvem vet hva som kan skje når likørbrillene kommer på. 

 

 

Jeg er på ballen. Har bestemt meg for å hive meg på vannvogna ei ukes tid. Jeg trenger ikke gå på flere portvinssmeller i førjulstida enn jeg allerede har gjort. Magen er heller ikke helt i lage enda etter Stjernas alternativeproteinkilderlasagne. Jeg kjenner en kar som er rå på data. Jeg ringte han i sta og spurte om han kunne snuse litt rundt på både det lyse og mørke nettet og se om det var noen spor etter Jolenek og CB. Han sa at det ikke var stort, men at Jolenek faktisk ble nevnt et par ganger i forbindelse med grenseovergangen på Ørje. Kan han ligge der som grenselos? CB var det verre med. Dark web er visst pepret med innlegg om CB-pils og nedleggelsen av bryggeriet. Det har neppe noe med vår CB å gjøre, men om noen er i traktene rundt Kristiansand enda så kan dere kanskje stikke innom bryggeriet og snoke litt i krokene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (2 timer siden):

Jeg er på ballen. Har bestemt meg for å hive meg på vannvogna ei ukes tid. Jeg trenger ikke gå på flere portvinssmeller i førjulstida enn jeg allerede har gjort. Magen er heller ikke helt i lage enda etter Stjernas alternativeproteinkilderlasagne. Jeg kjenner en kar som er rå på data. Jeg ringte han i sta og spurte om han kunne snuse litt rundt på både det lyse og mørke nettet og se om det var noen spor etter Jolenek og CB. Han sa at det ikke var stort, men at Jolenek faktisk ble nevnt et par ganger i forbindelse med grenseovergangen på Ørje. Kan han ligge der som grenselos? CB var det verre med. Dark web er visst pepret med innlegg om CB-pils og nedleggelsen av bryggeriet. Det har neppe noe med vår CB å gjøre, men om noen er i traktene rundt Kristiansand enda så kan dere kanskje stikke innom bryggeriet og snoke litt i krokene? 

Kanskje @LillaGorilla♥♥kan sjekke med avdelingen sin? Hvis du har tilgang til lift på 39 meter bør det være ganske grei skuring å se to lysende kålfargede øyne.

Betyr dette at vi endelig er på vei sydover? Eller skal vi dele oss i to, hvor en del reiser til Kristiansand og den andre mot Ørje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. desember. Store deler av oss har fått julelønning og det som er igjen etter MasterCard-regninga er betalt tilsier at det blir trangt, men overkommelig framover med sprit- og diesel- og bompengeregninger.

Fra liften på høyde med Risør ser man nå i det fjerne lett grønnliglysende øyne og svinger liften med @*Miss Marple*over motgående kjørefelt for å sjekke hva som befinner seg der nede i grøfta. Og se, der ligger en hutrende og trist Jolenek og synger polske julesanger for å holde motet oppe. De får ham opp i liften og svinger den tilbake for så å plassere ham mellom seg for å varme ham opp. Nå er de spente på hva han har å fortelle. Han er nok den eneste som har troverdige nyheter om CB.  Og har de noe mat og drikke å avse til en stakkars frossen polakk?

@Spurvuglafår melding via postugle om behov for varmetepper og setter full fart på nåla. Men dette går for sakte - her holder det ikkke med akryl heller, så hun sender ut alle hun finner i lavvoen for å klippe sau og karde ull. Er det noen som har saks? Finnes det sau i Langesund? Lar den seg klippe? Og er det noen som kan sånt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider har jeg fått dreis på gass og brems og sånn på denne liften. Det går ikke fort, men jeg har vært innom både sivilforsvarets lager og et par bryggerier for å plukke opp det vi trenger. Det er det som er så bra med lift, man ser offisiell ut, så det er bare å hilse blidt på alle og plukke opp det man vil ha.

Har spart siste resten av rognebærlikør til Jolenek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tove!

Skal klare å tuske til meg grønnsåpe! Kan vi ikke overnatte en natt på Farris-spa? Der er det boblebad og om vi alle setter oss på en haug ull og sklir litt att og fram har vi tovet store stykker ull  på null, komma nix!

Ingen vil se oss - det blir fantastisk mye skum med grønnsåpe i boblebad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslofrk skrev (32 minutter siden):

Jeg kan tove!

Skal klare å tuske til meg grønnsåpe! Kan vi ikke overnatte en natt på Farris-spa? Der er det boblebad og om vi alle setter oss på en haug ull og sklir litt att og fram har vi tovet store stykker ull  på null, komma nix!

Ingen vil se oss - det blir fantastisk mye skum med grønnsåpe i boblebad! 

Det er en fortreffelig ide og det taler ikke godt om Husfliden rundt omkring at de aldri har hatt kurs om rompetoving i boblebad :D !! Der er det nemlig mange store gode romper. Jeg skal lufte det lokalt om jeg noen gang kommer hjem igjen.

Spurvugla skrev (11 timer siden):

Omsider har jeg fått dreis på gass og brems og sånn på denne liften. Det går ikke fort, men jeg har vært innom både sivilforsvarets lager og et par bryggerier for å plukke opp det vi trenger. Det er det som er så bra med lift, man ser offisiell ut, så det er bare å hilse blidt på alle og plukke opp det man vil ha.

Har spart siste resten av rognebærlikør til Jolenek.

Kan du lifte litt sånn satelitt-telefoner, droner og ansiktsgjenkjenning? Sikker på de har det på Power. Eller i en indre-Agdersk liten geriljabygd. Evt rappe og omprogrammere en sånn fartsmåler som tar bilde? Vi må ha hjelp for å finne CB. Evt rappe noen sporhunder? Eller en realfagslektor av god gammel årgang, med eselfargete spasersko og permanentkrøll? De pleide å være overalt og vite alt, alltid. Dessuten fikk de hvem som helst til å tilstå hva som helst. Og så håper jeg Jolenek blir taletrengt av likøren.

Det demrer noe i bakhodet: fikk ikke CB og Jolenek barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumpetoving er undervurdert!

 

Ja, en realfagslektor hadde kommet godt med😁 men må han ha spaserstokken og krøll? Kan vi ikke ta en kjekk en? Eller er det opptakskrav til outfit på lektorskolen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan klippe sau. Noe har man da fått med seg etter en oppvekst der som ingen skulle tru at Miss M kunne bu. 
 

Etter et par dager i liftkurven med @LillaGorilla♥♥som stødig sjåfør og trygt i min modne favn har Jolenek fått varmen (og vel så det, hubba hubba), men vi har ikke fått noe vettugt ut av han enda. Kan det hjelpe med hyllebærsaft? Eller hjemmelaget Baileys av himkok og oboy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med 13.? Lå alle damene i gløgg- og gjærbakstkoma? Jeg vet at jeg gjorde det. Godt å høre at Jolenek er redda. Hjemmelagd Baileys høres ut som en god idé, Miss M. Kjør på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (10 timer siden):

Kan du lifte litt sånn satelitt-telefoner, droner og ansiktsgjenkjenning? Sikker på de har det på Power. Eller i en indre-Agdersk liten geriljabygd. Evt rappe og omprogrammere en sånn fartsmåler som tar bilde? Vi må ha hjelp for å finne CB. Evt rappe noen sporhunder? Eller en realfagslektor av god gammel årgang, med eselfargete spasersko og permanentkrøll? De pleide å være overalt og vite alt, alltid. Dessuten fikk de hvem som helst til å tilstå hva som helst. Og så håper jeg Jolenek blir taletrengt av likøren.

Iverksatt.

Mye av det der fant jeg i kasser merket "diverse" hos sivilforsvaret, resten, inkludert lektoren, fant jeg hos Power. Hun sto der og gremmet seg over at betjeningen ikke hadde orden sammenhengen mellom strøm, spenning, effekt og energi. I grunn tror jeg de var lettet over at jeg tok henne med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (Akkurat nå):

Iverksatt.

Mye av det der fant jeg i kasser merket "diverse" hos sivilforsvaret, resten, inkludert lektoren, fant jeg hos Power. Hun sto der og gremmet seg over at betjeningen ikke hadde orden sammenhengen mellom strøm, spenning, effekt og energi. I grunn tror jeg de var lettet over at jeg tok henne med meg.

Det er godt jobba! Og ikke bli lei deg om hun gir deg anmerkning for å hekle. Det er ren refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (9 timer siden):

Hva skjedde med 13.? Lå alle damene i gløgg- og gjærbakstkoma? Jeg vet at jeg gjorde det. 

Tror det var et tilfelle av Her kommer dine armer små. Dvs manglende kontakt mellom hode og armer/fingre. Godt mulig at det var alkoholindusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 desember

Jolenek er reddet, han befinner seg hos barmfagre @*Miss Marple*som gir han varme både her og der. @LillaGorilla♥♥som kjører liften holder blikket stivt fremover for å slippe og se scenene som utspiller seg bak. Har Jolenek dumpet CB eller er dette et spill for galleriet?

@oslofrkhar funnet flere ledige rom på Farris bad, og ber innstendig damene komme dit. @sug luter den eneste som allerede er på plass. Med den svære ræva si har hun allerede fått tovet 15 sitteunderlag, 12 ammeinnlegg og 11 ullbind. Nå er det på tide at @Spurvugladrar med seg @Lektor Doppler med tilleggbortover mot Larvik. Romper trengs!!!! Og Pepsi Max og andre godsaker fra Sverige, hvis @Sommer er bestnoen gang finner frem. @Himmel og havkanskje du kan komme deg ut av komaen og hjelpe til med å finne veien?

Og hvor har det blitt av @frk Nilsen @Alva♂️♂️♂️♀️ og @Østerdølen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (2 timer siden):

15 desember

Jolenek er reddet, han befinner seg hos barmfagre @*Miss Marple*som gir han varme både her og der. @LillaGorilla♥♥som kjører liften holder blikket stivt fremover for å slippe og se scenene som utspiller seg bak. Har Jolenek dumpet CB eller er dette et spill for galleriet?

@oslofrkhar funnet flere ledige rom på Farris bad, og ber innstendig damene komme dit. @sug luter den eneste som allerede er på plass. Med den svære ræva si har hun allerede fått tovet 15 sitteunderlag, 12 ammeinnlegg og 11 ullbind. Nå er det på tide at @Spurvugladrar med seg @Lektor Doppler med tilleggbortover mot Larvik. Romper trengs!!!! Og Pepsi Max og andre godsaker fra Sverige, hvis @Sommer er bestnoen gang finner frem. @Himmel og havkanskje du kan komme deg ut av komaen og hjelpe til med å finne veien?

Og hvor har det blitt av @frk Nilsen @Alva♂️♂️♂️♀️ og @Østerdølen

Jeg er på plass og vokter portvinslageret, holder meg stille så gærningene ikke finner meg og portvinene. Holder meg selvsagt på en jevn promille. 

Har en plan om å robbe vinlageret til Farris bad, om noen vil bli med så er det plass. Trenger en som kan stå klar med fluktbilen, en som kan fikse avledningsmanøver og bærehjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (2 timer siden):

15 desember

Jolenek er reddet, han befinner seg hos barmfagre @*Miss Marple*som gir han varme både her og der. @LillaGorilla♥♥som kjører liften holder blikket stivt fremover for å slippe og se scenene som utspiller seg bak. Har Jolenek dumpet CB eller er dette et spill for galleriet?

@oslofrkhar funnet flere ledige rom på Farris bad, og ber innstendig damene komme dit. @sug luter den eneste som allerede er på plass. Med den svære ræva si har hun allerede fått tovet 15 sitteunderlag, 12 ammeinnlegg og 11 ullbind. Nå er det på tide at @Spurvugladrar med seg @Lektor Doppler med tilleggbortover mot Larvik. Romper trengs!!!! Og Pepsi Max og andre godsaker fra Sverige, hvis @Sommer er bestnoen gang finner frem. @Himmel og havkanskje du kan komme deg ut av komaen og hjelpe til med å finne veien?

Og hvor har det blitt av @frk Nilsen @Alva♂️♂️♂️♀️ og @Østerdølen

Jeg er ute av koma og har Farris bad på GPS og sykler for harde livet langs E-18. Jeg har surra horelys rundt sykkelhjelmen og lagt meg godt i midten så jeg skal være lett og se. Bare å følge på, damer. Det går ikke fort, jeg har en maksfart på 25 km/t på flatmark, litt mer i medvind, men jeg er sikker på at dette er riktig retning. Kjenner jeg gleder meg til boblebad med varmegrader for med -10 grader er det ikke bare sykkelen som knirker. Kan kneledd fryse? Spør for en venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (3 timer siden):

15 desember

Jolenek er reddet, han befinner seg hos barmfagre @*Miss Marple*som gir han varme både her og der. @LillaGorilla♥♥som kjører liften holder blikket stivt fremover for å slippe og se scenene som utspiller seg bak. Har Jolenek dumpet CB eller er dette et spill for galleriet?

@oslofrkhar funnet flere ledige rom på Farris bad, og ber innstendig damene komme dit. @sug luter den eneste som allerede er på plass. Med den svære ræva si har hun allerede fått tovet 15 sitteunderlag, 12 ammeinnlegg og 11 ullbind. Nå er det på tide at @Spurvugladrar med seg @Lektor Doppler med tilleggbortover mot Larvik. Romper trengs!!!! Og Pepsi Max og andre godsaker fra Sverige, hvis @Sommer er bestnoen gang finner frem. @Himmel og havkanskje du kan komme deg ut av komaen og hjelpe til med å finne veien?

Og hvor har det blitt av @frk Nilsen @Alva♂️♂️♂️♀️ og @Østerdølen

Jeg kommer, jeg kommer! Jeg måtte bare en svipptur nedom Italia på veien for å hente med vin, og så ble jeg sittende fast i tollen fordi den jæv** ørnen insisterte på å gå på grønt. Har jeg gått glipp av noe viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (1 time siden):

Jeg er på plass og vokter portvinslageret, holder meg stille så gærningene ikke finner meg og portvinene. Holder meg selvsagt på en jevn promille. 

Har en plan om å robbe vinlageret til Farris bad, om noen vil bli med så er det plass. Trenger en som kan stå klar med fluktbilen, en som kan fikse avledningsmanøver og bærehjelp. 

Leí av å kjøre lastebil, har du noe mer lettkjørt kan vi ta en roadtrip. Trenger stasjonsvogn, fortsatt en del pønsj igjen fra Løiten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er det bare å slenge ræva på sykkelen igjen da. Og beklager å måtte si det men det har minka endel på slåpelikøren. 

Jeg ramla innom en hyggelig veikro og der fikk jeg låne kjøkkenet, så nå er alle sju slaga i boks.

Der hadde de også himkok og jeg fikk en kanne når jeg forklarte situasjonen med alle damene og hvordan vi slet med å komme fram til destinasjonen, jakten på Jolenek og CB, rompetoving av div, strikking av zebrabikini, dårlig salg av kluter og mye annet jeg ikke husker i farta.

Kjøpte H-melk og o'boy så nå blir det hjemmelaga Baileys ❤️

Pepsi Max og ribbe er også med. 

Ser på Google at det tar 7.5 time å gå og 2 t og 50 min å sykle, så da legger jeg meg på rundt 5.5 time tenker jeg.

Rekker alle å komme fram til Farris bad til på lørdag?

Blir det jolebord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...