Gå til innhold

The Julekalender 2022


sug lut

Anbefalte innlegg

*Miss Marple* skrev (8 timer siden):

Typisk! Tenker ikke på de med nøtteallergi! 

Eller pinnekjøttallergi! I alle fall fettet?

Anonymkode: 21ece...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kira skrev (9 minutter siden):

17 desember

Toving av ull, hvem matrett, ledsagerbevis, rosin og baller. Damene er i gang med juleforberedelsene. Ble Jolenek groomet av @*Miss Marple*? Har @LillaGorilla♥♥blitt dement? Er @sug lutvirkelig en mann og når ble @NotNaomialkoholiker? 

Og hvilket ord skal kåres til årets ord 2022 blant forumdamene (og herr Lut)?

😭 Er verge-utsatte blitt diskriminert?

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (7 minutter siden):

Alltid!

Det var sørgelig… men fra en verge-utsatts råd husk å dusje uten badetøy hvis det passeres med et svømmebasseng, jeg husker du var nøye på det

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Drikker du nok vann rett etter kakene, sper du ut kaloriene til nesten ingenting. Homeopatisk metode.

Anonymkode: 21ece...c97

Eureka! Herfra og fram til julaften blir det småkaker og vann-dietten. Det er vel noe risting involvert i dette? Spiller det noen rolle om det ristes opp og ned, som i hopping, eller kan det gjøres fra side til side, som i shimmy? Alternativt kan jeg sykle opp og ned en brosteinsbakke. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kira skrev (4 timer siden):

17 desember

Toving av ull, hvem matrett, ledsagerbevis, rosin og baller. Damene er i gang med juleforberedelsene. Ble Jolenek groomet av @*Miss Marple*? Har @LillaGorilla♥♥blitt dement? Er @sug lutvirkelig en mann og når ble @NotNaomialkoholiker? 

Og hvilket ord skal kåres til årets ord 2022 blant forumdamene (og herr Lut)?

Visst pokker er jeg mann. I enhver garderobe. Hvorfor skulle ellers den gærne kjerringa her inne påpeke det hele tiden, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
sug lut skrev (13 minutter siden):

Visst pokker er jeg mann. I enhver garderobe. Hvorfor skulle ellers den gærne kjerringa her inne påpeke det hele tiden, tro?

Psst fra skogkanten bak den forgylte grana ( jeg spraylakkerte den i gull i natt fordi den må vekke fokus så ingen ser meg og beinrangelet som ikke klarer å holde seg i ro, og virrer rundt med pledd over knoklene ) 

Jeg så deg da du dalte ned bak skjulet og tok et bad. Naken. Da så jeg tydelig at du ikke er mann, men det så jeg bare i et glimt altså. Jeg kikket ikke! Men jeg kan avkrefte og håper du stiller til intervju og vil åpne opp om hvordan det er å bli beskyldt for å være mann i nyttårsnummeret. Det er sannsynlig at du vil bli hyllet for åpenheten. 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (12 minutter siden):

Psst fra skogkanten bak den forgylte grana ( jeg spraylakkerte den i gull i natt fordi den må vekke fokus så ingen ser meg og beinrangelet som ikke klarer å holde seg i ro, og virrer rundt med pledd over knoklene ) 

Jeg så deg da du dalte ned bak skjulet og tok et bad. Naken. Da så jeg tydelig at du ikke er mann, men det så jeg bare i et glimt altså. Jeg kikket ikke! Men jeg kan avkrefte og håper du stiller til intervju og vil åpne opp om hvordan det er å bli beskyldt for å være mann i nyttårsnummeret. Det er sannsynlig at du vil bli hyllet for åpenheten. 

Du vet jeg har ikke ro i kroppen siden det nærmer seg den kommende fetende julemiddagen må jeg trene minst 5 dager for dagen. Det beste jeg vet er vannsuppe med et persilleblad som pynt. Kan dem lage det med stormkjøkkenet? 

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du vet jeg har ikke ro i kroppen siden det nærmer seg den kommende fetende julemiddagen må jeg trene minst 5 dager for dagen. Det beste jeg vet er vannsuppe med et persilleblad som pynt. Kan dem lage det med stormkjøkkenet? 

Anonymkode: 519e7...953

Timer*😜

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du vet jeg har ikke ro i kroppen siden det nærmer seg den kommende fetende julemiddagen må jeg trene minst 5 dager for dagen. Det beste jeg vet er vannsuppe med et persilleblad som pynt. Kan dem lage det med stormkjøkkenet? 

Anonymkode: 519e7...953

Jeg har stor forståelse for det som uerfaren verge. Du får ikke persilleblad, men en liten granbartust i vannet. Lukter ikke det Gin? Spør som alkoholiker alkoholiker 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (33 minutter siden):

Psst fra skogkanten bak den forgylte grana ( jeg spraylakkerte den i gull i natt fordi den må vekke fokus så ingen ser meg og beinrangelet som ikke klarer å holde seg i ro, og virrer rundt med pledd over knoklene ) 

Jeg så deg da du dalte ned bak skjulet og tok et bad. Naken. Da så jeg tydelig at du ikke er mann, men det så jeg bare i et glimt altså. Jeg kikket ikke! Men jeg kan avkrefte og håper du stiller til intervju og vil åpne opp om hvordan det er å bli beskyldt for å være mann i nyttårsnummeret. Det er sannsynlig at du vil bli hyllet for åpenheten. 

Jeg liker at du ser meg som engel dalende ned i bobleskjul, og det var jo litt vanskelig å skulle rompetove uten å være naken. Du hadde på garderobeblikket (man SER men man KIKKER ikke) og jeg beklager om du ble krenket, altså. Jeg rett og slett en putto, en liten fet barokkengel? Det tar jeg til meg og grunner på i mitt hjerte. Kan du spraylakkere meg også før intervjuet? Da har vi en avtale. Putti er finest i gull. Og jeg har jo ball(er). Og ingen bukse. Pitt Pott Puttonøtt.

https://sothebys-com.brightspotcdn.com/dims4/default/5b39e4a/2147483647/strip/true/crop/2274x3166+0+0/resize/684x952!/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fsothebys-brightspot.s3.amazonaws.com%2Fdotcom%2Fbc%2F4c%2F19c0f9c8453282877995a47f5af4%2Fputti-347pf1931-7c8mz-3-white-l.jpg

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Jeg har stor forståelse for det som uerfaren verge. Du får ikke persilleblad, men en liten granbartust i vannet. Lukter ikke det Gin? Spør som alkoholiker alkoholiker 🙂

Du er dobbelt alkis? Vil det si at du egt er edru alltid, ref kalorikansellering via to kaker av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sug lut skrev (6 minutter siden):

Du er dobbelt alkis? Vil det si at du egt er edru alltid, ref kalorikansellering via to kaker av gangen?

Er ikke eldrebølgen åpen for beinrangel eller den nyere generasjon? Nærmer seg Tangerudbakken nå. 

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (14 minutter siden):

Jeg har stor forståelse for det som uerfaren verge. Du får ikke persilleblad, men en liten granbartust i vannet. Lukter ikke det Gin? Spør som alkoholiker alkoholiker 🙂

Så lenge du doper meg godt ned skal jeg klare å være i ro i noen timer. Husk at jeg er svært allergisk mot det mye. Det er dumt med anafylaktisk sjokk i høyden.

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så lenge du doper meg godt ned skal jeg klare å være i ro i noen timer. Husk at jeg er svært allergisk mot det mye. Det er dumt med anafylaktisk sjokk i høyden.

Anonymkode: 519e7...953

Vi har landa. Sånn bokstavelig talt altså. Vi må ned på jorda iblant 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Vi har landa. Sånn bokstavelig talt altså. Vi må ned på jorda iblant 🙂

Nei nei nei

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei nei nei

Anonymkode: 519e7...953

Slapp av. Vi forblir ikke der. Vi må følge med på de ulike her, og de er både høyt og lavt. Jeg må dokumentere. Ikke sett kjepper i hjulene mine allerede da. Da må jeg feste noen sånne heliumballonger til deg, eller kanskje bare én siden du  har så lav bmi.. 

Jeg vil ikke slippe deg løs i løse lufta egentlig. Tar rollen som verge alvorlig. Så prøv å pust med magen. 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
sug lut skrev (7 timer siden):

Du er dobbelt alkis? Vil det si at du egt er edru alltid, ref kalorikansellering via to kaker av gangen?

Niks. Det var promillen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (7 timer siden):

Slapp av. Vi forblir ikke der. Vi må følge med på de ulike her, og de er både høyt og lavt. Jeg må dokumentere. Ikke sett kjepper i hjulene mine allerede da. Da må jeg feste noen sånne heliumballonger til deg, eller kanskje bare én siden du  har så lav bmi.. 

Jeg vil ikke slippe deg løs i løse lufta egentlig. Tar rollen som verge alvorlig. Så prøv å pust med magen. 

Det holder nok med èn heliumballong om du først må sende meg opp, men om du må gjøre det husk og fest meg skikkelig siden jeg er skrøpelig… og syk. Flott derfor med en verge som tar oppgaven alvorlig❤️

Anonymkode: 519e7...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om damene er spredt for alle vinder og har mistet retningssansen eller ligger døddrukne et sted? Arrestert? Kidnappet?

For min del ble det for mye trolling på forumet, så jeg tuslet hjem og tok resten av hyllebærblomstvinen i godstolen...

Anonymkode: e5d49...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i at det har blitt litt for mye av både det ene og det tredje.

Her ble jeg " overraska" av kalelinna. Har ligget i sykkelvogna under et islag. 

Skjønner egentlig ingenting. 

Har jolebordet vært?

Har vi kontroll på Jolenek? 

Har vi gått tomme for bananlikør, slåpelikør, baileys på himkok, ribbe, fruktcoctail og Gud vet hva?

Beklager at jeg blander Gud inn her, men jeg ber nå til høyere makter at jeg ikke har gått glipp av mer enn et par dager.

Er'e no liv her?

Kan vi få til et fakkeltog på lille jolaaften?

Tenk, alle damene med horelys, zebrabikini og store fakler.

Tenker vi 21 nyhetene?

Er det noen som kjenner noen som kjenner noen som kanskje kjenner noen?

Skal vi legge alle kluter og ronkehonkler til å få en verdig avslutning på detta eventyret? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (1 time siden):

Kan være enig i at det har blitt litt for mye av både det ene og det tredje.

Her ble jeg " overraska" av kalelinna. Har ligget i sykkelvogna under et islag. 

Skjønner egentlig ingenting. 

Har jolebordet vært?

Har vi kontroll på Jolenek? 

Har vi gått tomme for bananlikør, slåpelikør, baileys på himkok, ribbe, fruktcoctail og Gud vet hva?

Beklager at jeg blander Gud inn her, men jeg ber nå til høyere makter at jeg ikke har gått glipp av mer enn et par dager.

Er'e no liv her?

Kan vi få til et fakkeltog på lille jolaaften?

Tenk, alle damene med horelys, zebrabikini og store fakler.

Tenker vi 21 nyhetene?

Er det noen som kjenner noen som kjenner noen som kanskje kjenner noen?

Skal vi legge alle kluter og ronkehonkler til å få en verdig avslutning på detta eventyret? 

 

Tror det bare er bra at noen blander inn Gud her, for enkelte har i det siste valgt å rope på han litt lengre nede stadig vekk.

Jeg har en mistanke om at Jolenek har overtalt Lilla Gorilla og de andre som reddet ham til å bli med ham til politiet. Da jeg tuslet meg hjemover til pleddet og peisen og hyllebærblomstvinen, så fanget jeg opp rykter om at han og CB nå lever på kode 6, fordi en gjeng antikalendrianere har fått kollektiv hang-up på CB, har brukt det siste året til å spre misnøye og skapt splid overalt slik at CB til slutt trodde at Jolenek var blitt hardbarka narkobaron, torturerte sine offer, stygge greier. Mens sannheten er at Jolenek bare hadde hemmeligheter for CB fordi han hadde planer om å fri, og derfor også hadde kjøpt hus for penger tjent på å selge kål grønt som øyne. Antikalendrianerne har holdt Jolenek fange i en jordkjeller full av kålmark i hele høst, mens AK-erne har pepret CB med de grusomste historier. Men selv om CB forsøkte å hate Jolenek for alle svik AK-erne hadde fått ham til å tro han hadde gjort, så så vi jo at CB fremdeles hadde bilde av Jolenek i frontruta på lastebilen sin.

Jeg har ikke alle detaljer, men det gikk masse ville rykter over Vikafjellet og helt opp til Lesja, så noe er det nok i det. Det ble også hvisket om at Jolenek ønsker å bli sett på som en one-hit-wonder og bli helt glemt, selv om han aldri kommer til å glemme forumdamene som både brakte ham og CB sammen i utgangspunktet, og som nå reddet ham fra kålormkjelleren (han fant heldigvis et par gamle svømmebriller, og det reddet de vakre kålgrønne øynene hans). Og i tillegg ble det sagt at en av forumdamene er politi med høy sikkerhetsklarering, og derfor fant CB for Jolenek og fikk plassert dem på kode 6 - tilfeldigvis i huset Jolenek i all hemmelighet og med mange mellomledd via div. kryptovalutatransaksjoner har greid å kamuflere så godt at det ble godkjent som deres forhåpentligvis varige hjem. Jolenek synes han har fått nok av kålsommerfugllarver i fangekjelleren, så han har tenkt å aldri ha mer med kål å gjøre. Men hva han skal drive med, det er det nok bare den ene forumbrukeren som vet, men aldri vil røpe.

CB hadde visst begynt å bli mistenksom på flere av AK-ernes oppførsel, og med litt graving hadde han akkurat avdekket at de både har sabottører blant forumdamene (sikkert derfor de ble spredt for alle vinder av trollene), og at det egentlig er de som driver med internasjonal kriminalitet. Jeg fanget opp ett og annet ord om Interpol også, så antar det er store greier. Så han er mer enn klar til å slå seg til ro. Han ønsker seg et småbruk hvor han kan ha en beredskapshage og noen høner (nei, nei, bare de med fjær, ikke de andre, Jolenek!). Men om han har fått oppfylt det ønsket i Joleneks hemmelige kode 6-hus, det får vi nok aldri vite. Det eneste jeg er temmelig sikker på, det er at Jolenek og CB nå ikke kan skilles. De vil nok holde en så lav profil, bytte navn og være så anonyme at de trolig ikke dukker opp for forumdamene igjen. Mest trolig vil det bare gå gjetord om dem i årene som kommer, og ikke sjelden vil det nok gå rykter om at noen har sett noen vidunderlig vakre kålfargede øyne... men Jolenek er det nok ikke, for han er blitt redd kålormene og har begynt med fargede linser.

Nå er egentlig spørsmålet hva som har skjedd med alle damene? Har antikalendrianerne tatt knekken på dem? Eller har de tatt knekken på Rune Rudberg? Hva skjedde egentlig på Farris bad? Overlevde kranbilen med 39 meter kran og Lilla Gorilla på toppen den glatta som har vært? Sitter sug lut og gnukker på ulla med baktulla fremdeles? Er Himmel og Hav dårlig fremdeles? Hvor ER damene??? Er noen av dem tatt til fange av sabottørene på forumet, slik at damene trenger en siste redningsaksjon for å komme seg hjem til jul?? Kan vi finne Superdolly og hennes lilla traktor? Da kan vi kanskje greie å bruke den til å bryte oss inn i fangekjelleren damene er i? I beste fall hadde de så mye slåpebrennevin igjen at de har smurt seg inn med det, siden kålormene ikke liker det. Men effekten avtar etter et par-tre dager, så jeg tror det haster å finne dem og redde dem!

Sommer er best, det er bra du har tatt på sesongens outfit, for da sklir du nok rett inn overalt og kan infiltrere AK-erne som fremdeles er på frifot og som ryktes å holde flere av forumdamene fanget. Jolenek greide nemlig ikke å gi noen god veibeskrivelse til kjelleren etter at han rømte fra AK-erne, så jeg tror damenes skjebne hviler på deg nå, Sommer er best! Siden jeg ga opp og tuslet meg nordover så er nok du nærmere dem enn meg. Lykke til, Sommer er best - måtte du lykkes med å redde damene og senke muldvarpene...

Anonymkode: e5d49...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi!

Det har åpenbart gått hett for seg i julen. Det kan virke som alle forumdamer har hatt mer enn nok med høne pøne, mann Brann og 7 slag.

Jeg vil gjerne ønske alle kalender-piker goood jul! 

Håper dere har en like avslappet første-dag som meg: frokost, tur, frokost, sofa og lego med ungen, kaffe og konfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden avgikk brått og brutalt ved døden da enkelte brukere ankom. Sjelden har man vel sett tydeligere at folk trekker seg unna når enkelte nick blander seg inn. 
 

God jul til alle 🎄

Anonymkode: 8205a...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...