Gå til innhold

Julekalender 2021?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Himmel og hav skrev (8 timer siden):

Nå som vi er to ekvipasjer så kunne vi kanskje delt oss? De grønne til Fjosefjord og de lilla til Fhi? Jeg tror uansett det ordner seg. 

Jeg tror kanskje at jeg bør unngå FHI med den hosten- så jeg melder meg som våpen mot fjosefjordingene. Selv de må jo ha hørt om korona? De er sikkert i risikosonen alle mann, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luke 12 

Endelig er dib-damene på rett kjøl etter det gruoppvekkende besøket på HoR. 

Før de haster videre, rasker de med seg en noe forvirret anonym bruker som kom baksende ut av skogen med en hund i hælene. Det blir en kjapp forumdebatt om 'for eller mot hund i traktortilhenger',  men hunden avgjør diskusjonen kontant. En HoR-mann som var ute for å vifte litt med stasen foran damene, blir resolutt satt på plass av hunden. 

Blodig og fæl på midten tusler han inn på HoR, mens hunden stolt viser fram trofeet. 

- Bikkja skal med, det er klart! sier Lakrisdamen. Mamma til 3 jenter putter trofeet i veska og tenker at det hadde vært fint med to trofeer til, sånn at hun kunne gi en til hver av jentene. Det blir alltid krangel hvis de må dele.

Hun tenker på den gangen hun var på Hvalfangstmuseet i Sandefjord og fikk se den digre lampen som noen hadde laget av hval-penis. Kanskje går det an å lage sånne lamper selv, bare i små? Til jul? Hun bestemmer seg for å sjekke Pinterest når hun kommer hjem, der er det alltid så mange gode gjør det selv-tips. 

Det begynner å bli trangt i tilhengeren. Så hører de noen som synger nede i bakken. - herregud, den sangen vet jeg hvem som synger! sier Himmel og Hav. Hun synger bare den der sangen. - Men kan hun bare den ene? spør Spurvugla forundret. 

- Ja. Så hvis du har problemer med 'Snurra på barten' med Olav Stedje, så kan det bli tøft! 

Der står plutselig Syngensang og - synger en sang. Hun har gjort klar en traktor til, så nå er det ikke noe problem å få plass til enda flere dib-ere på veien! De farer videre, mens lyden av 'snurra litt på barten' henger i lufta etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"snurrar litt på barten, claasen helde farten, no er vi på veg med damer i godt seg, ikke tenk på å hindre desse damer frå å tindre, ikkje eit hot eller nys kan stoppe vår mys." Allsongen ljomar i dumperhengaren, Olav Stedje hadde humra godt i skjegget om han hadde vore her no. Men sidan han er ein kjernekar driv han akkurat no å vaskar stove glasa med oppskrift frå mor si, zalo, salmiakk og ein drope eddik som han tørkar av med sider frå Sogn Avis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luke 13

Endelig er dib-damene på farta igjen. Og nå har de også god plass på traktor-tilhengerne til andre dib-ere, og kanskje til og med et par anonyme brukere! 

De som har et anstrengt forhold til Olav Stedje får sitte på med Superdolly. De andre koser seg med Snurre på barten-allsang. Siden det er Lucia-dagen, har Syngensang pyntet seg med Lucia-krone (Mamma til 3 jenter noterer seg at det ikke er nok med tre peniser hvis man skal lage Lucia-krone selv). 

Veiene blir dårligere og mer humpete, og det er langt imellom husene nå. Det er mørkt, og det er med et nødskrik de legger merke til Tante Hufsa, som også vil være med på turen. 

Stjerna har sittet så lenge og ventet på dem at hun har rukket å brodere en halv bunad og strikket kofter til hele familien (forumtråden 'er det greit å strikke mens man venter på traktorbesøk? fører til et heftig engasjement)' . Så ser hun endelig et underlig traktorfølge som er på vei langs fjorden. 

Hun løper mot dem og jubler.

- Der kjem de jo! Eg har vore så bekymra! Veit de - eg har ringt til både han Superdonald og Superdollar (Superdollys mann og sønn), men dei visste ikkje kva som gjekk føre seg! 

Men no kan vi endeleg få både Naud, Raud og  Daud avgårde til Oslo! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Luke 13

Endelig er dib-damene på farta igjen. Og nå har de også god plass på traktor-tilhengerne til andre dib-ere, og kanskje til og med et par anonyme brukere! 

De som har et anstrengt forhold til Olav Stedje får sitte på med Superdolly. De andre koser seg med Snurre på barten-allsang. Siden det er Lucia-dagen, har Syngensang pyntet seg med Lucia-krone (Mamma til 3 jenter noterer seg at det ikke er nok med tre peniser hvis man skal lage Lucia-krone selv). 

Veiene blir dårligere og mer humpete, og det er langt imellom husene nå. Det er mørkt, og det er med et nødskrik de legger merke til Tante Hufsa, som også vil være med på turen. 

Stjerna har sittet så lenge og ventet på dem at hun har rukket å brodere en halv bunad og strikket kofter til hele familien (forumtråden 'er det greit å strikke mens man venter på traktorbesøk? fører til et heftig engasjement)' . Så ser hun endelig et underlig traktorfølge som er på vei langs fjorden. 

Hun løper mot dem og jubler.

- Der kjem de jo! Eg har vore så bekymra! Veit de - eg har ringt til både han Superdonald og Superdollar (Superdollys mann og sønn), men dei visste ikkje kva som gjekk føre seg! 

Men no kan vi endeleg få både Naud, Raud og  Daud avgårde til Oslo! 

 

Jeg forsøker dra i gang en allsang men humpetitten var ikke populært. Det trekkes tvil om mine muntre tilrop egenskaper og jeg skjønner at ministerposten henger i en tynn tråd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (På 12.12.2020 den 16.07):

Om penislampe blir vrient, så kunne kanskje tannbørsteholder være noe?

https://no.pinterest.com/pin/56998751520324272/

 

Dette var jammen i meg flaks.

Jeg har nemlig 67 stk av disse penistannbørsteholderne.

Bestilte fra et konkursbo for å gi til alle i damekoret, men så fikk de vaskekluter i stedet.

Jeg fester et juletre med blinkende lys på el-sykkelen så dere kjenner meg igjen og drar avgårde så fort jeg har fått bakt alle sju slaga.

Har også en dunk med slåpelikør igjen fra ifjor som jeg kan ta med.

Jada, har henger på sykkelen så ikke no prob. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen en julelyslenke å avse. Jeg har litt trøbbel med å ha kontroll på den hunden jeg plutselig fikk ansvaret for. Tenker at julehundelyslenke må være tingen, men butikkene er utsolgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisdamen skrev (1 time siden):

Har noen en julelyslenke å avse. Jeg har litt trøbbel med å ha kontroll på den hunden jeg plutselig fikk ansvaret for. Tenker at julehundelyslenke må være tingen, men butikkene er utsolgt...

Naboen min har flere blinkende lenker rundt omkring, tenker de avser en liten lenke til hunden uten problem. (de legger sikkert ikke merke til at jeg rapper en av dem)

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luke 14

Det er en møysommelig jobb å få stablet alle kassene med sprit og vin på tilhengerne, men det er en lett match for damene som har svart belte i å løfte treåringer i trassalderen med den ene hånda mens de skriver foruminnlegg med den andre. Og hadde det ikke vært for at Sommer er best kommer halsende på sykkel og skrenser tøft inn på gårdsplassen med sykkelvogna si, ville det neppe blitt plass til både damer og drikke. 

En kasse med Naud blir til overs, men før de vet ordet av det, er den tømt, så det problemet blir løst raskt og effektivt.

Så bærer det i vei. Stjerna hiver seg med i sykkelvogna. For sikkerhets skyld tar hun med seg en nødbag. 

Allerede når de nærmer seg Fjosefjord ser Stjerna at noe ikke er helt som det skal være. 

- Denne vegen kan eg ikkje hugse.... 

Kan det være at det endelig er bevilget penger til å bygge nye vestlandsveier? Er Stjerna så sjølberga at hun helt har glemt veien til coopen i Fjosefjord? Eller er det fjosefjordingene som har lagt noen skumle planer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 15

Å nei! De har havnet rett i en felle! 

Fjosefjordingene har utnyttet tida maksimalt mens dib-damene har vært på Huet og Ræva. Den farlige flørten med de udugelige mennene kan nå se ut til å bli en dyr lærepenge. 

De tre driftige fjosefjordingene har rukket å grave ut en ny vei og satt opp en sperring foran den gamle, slik at de intetanende dib-damene kjører rett inn i fjosefjordingenes klamme grep!

Fjosefjordingene er barske og innrøkte, og de tygger skråtobakk og snuser løssnus samtidig. De er så stappfulle av nikotin at de ville ha sprengt tollkvota. Ikke at 'import av fjosefjordinger' noensinne har vært noen problemstilling i tollvesenet, for de reiser selvsagt aldri ut av bygda. De har coop-en, og der skjer det mer enn nok, er den gjengse holdningen i Fjosefjord. 

Men nå skal det skje mer enn det noen gang har skjedd i Fjosefjord, for nå har de tenkt å rane til seg lasten med gjærede måkeprodukter! De er væpnet til tennene med jaktrifler og kniver, og nå står de og knurrer mot dib-damene... 

Men damene er ikke tapt bak en sykkelvogn.

- Typisk fjosefjordingar! sukker Stjerna. Hun er vant til å gå med gevær på butikken, men denne gangen har hun ikke med seg våpen. Ikke vanlige våpen i hvert fall. 

Hun roter litt rundt på gulvet i syjkelvogna og finner en bærepose med julebelysning. Og - har du sett - der ligger det jammen 67 tannbørsteholdere med penisfasong! 

For et hell! Sammen med Lakrisdamen seriekobler hun tannbørsteholderne på lyslenken, og vips har de et truende våpen som fjosefjordingene skal snakke om på Coop-en i lange tider. 

Hun slenger lyslenka som en lasso over hodet, og før fjosefjordingene har skjønt hva som foregår, sitter de sammensurret i Stjernas penistannbørsteholderlysgarn (vil du legge til ordet i ordboken? spør telefonen min). 

De sitter der som et blinkende penisjuletre. Damene kommer rent i julestemning av å se på dem!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til sidesporinfo så har jeg en arcus semitrailer fra sist desember stående på gården. Helt tom.. All portvinen er borte. Men har noe ledig kapasitet. Bor i Innlandet og kan kjapt være på E16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du la penistannbørsteholderlysgarn til i ordlista Spidermamma! Jeg mener bestemt at ordet bør sendes til språkrådet med det samme, dette er jo nødt til å blili kåret til årets mest absurde nyord! 

Er det forresten noen som har noen kontakter på kondomeriet? E skulle jo tro det, med tanke på hvor mange som har sendt mannen på hue og rævva... Anyway, grunnen til at jeg lurte er at jeg ser for meg at de ville være interessert i et blinke de penisjulerte som pynt i en av butikkene sine.  Har de et kondomeri i nabobygda til Fjosefjord kanskje? For Fjosfjor må vel være en sånn bygd som er i konstant rivalisering med nbobygda? I så fall er det sikkert et pluss at det blinkende penisbuletreet er laget av Fjosefjordinger! Vi må bare sørge for at treet ikke forteller innbyggerne i nabobygda hva slags last vi har med oss, for da ender vi vel opp med å bli lurt i en ny felle, så vi må knedle Fjosefjordingene først. Siden de skal til kondomeriet er det passende å bruke undertøy, så jeg håper noen har tatt med sebra- og sametruse?  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel både sebra og sametruer i nødbaggen sin?? Sist eg sjekka sto det på fhi sine anbefalingar at alle måtte ha det i naudbaggen sin. I tillegg til bananer sjølvsagt. Penistannbørsteholder sto ikkje på lista, merkeleg nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syngensang skrev (15 minutter siden):

Alle har vel både sebra og sametruer i nødbaggen sin?? Sist eg sjekka sto det på fhi sine anbefalingar at alle måtte ha det i naudbaggen sin. I tillegg til bananer sjølvsagt. Penistannbørsteholder sto ikkje på lista, merkeleg nok. 

Ikke glem kaffe og vaskekluter! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (5 timer siden):

Luke 15

Å nei! De har havnet rett i en felle! 

Fjosefjordingene har utnyttet tida maksimalt mens dib-damene har vært på Huet og Ræva. Den farlige flørten med de udugelige mennene kan nå se ut til å bli en dyr lærepenge. 

De tre driftige fjosefjordingene har rukket å grave ut en ny vei og satt opp en sperring foran den gamle, slik at de intetanende dib-damene kjører rett inn i fjosefjordingenes klamme grep!

Fjosefjordingene er barske og innrøkte, og de tygger skråtobakk og snuser løssnus samtidig. De er så stappfulle av nikotin at de ville ha sprengt tollkvota. Ikke at 'import av fjosefjordinger' noensinne har vært noen problemstilling i tollvesenet, for de reiser selvsagt aldri ut av bygda. De har coop-en, og der skjer det mer enn nok, er den gjengse holdningen i Fjosefjord. 

Men nå skal det skje mer enn det noen gang har skjedd i Fjosefjord, for nå har de tenkt å rane til seg lasten med gjærede måkeprodukter! De er væpnet til tennene med jaktrifler og kniver, og nå står de og knurrer mot dib-damene... 

Men damene er ikke tapt bak en sykkelvogn.

- Typisk fjosefjordingar! sukker Stjerna. Hun er vant til å gå med gevær på butikken, men denne gangen har hun ikke med seg våpen. Ikke vanlige våpen i hvert fall. 

Hun roter litt rundt på gulvet i syjkelvogna og finner en bærepose med julebelysning. Og - har du sett - der ligger det jammen 67 tannbørsteholdere med penisfasong! 

For et hell! Sammen med Lakrisdamen seriekobler hun tannbørsteholderne på lyslenken, og vips har de et truende våpen som fjosefjordingene skal snakke om på Coop-en i lange tider. 

Hun slenger lyslenka som en lasso over hodet, og før fjosefjordingene har skjønt hva som foregår, sitter de sammensurret i Stjernas penistannbørsteholderlysgarn (vil du legge til ordet i ordboken? spør telefonen min). 

De sitter der som et blinkende penisjuletre. Damene kommer rent i julestemning av å se på dem!  

Åhhhhhh, jeg visste at vi kom til å få bruk for penistannbørsteholderne❤️❤️❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syngensang skrev (34 minutter siden):

Alle har vel både sebra og sametruer i nødbaggen sin?? Sist eg sjekka sto det på fhi sine anbefalingar at alle måtte ha det i naudbaggen sin. I tillegg til bananer sjølvsagt. Penistannbørsteholder sto ikkje på lista, merkeleg nok. 

Det kan godt hende at folk flest har slikt i nødbaggen. Jeg vet ikke hva jeg har i nødbaggen min, for den ligger i bagasjerommet på den bilen som jeg ikke finner fordi den ble parkert i feil garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (9 timer siden):

Ikke glem kaffe og vaskekluter! 

 

Nei, men det har vi no vel i handveskene? Veit jo aldri kortid ein får bruk for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 16

De er et underlig skue, dib-damene, der de kjører videre etter oppgjøret med fjosefjordingene. 

Foran kjører traktoren til Superdolly med hengeren fylt til randen med damer og måkesprit, rett bak kommer Syngensang, med like full henger. Julelyslenkene blinker i alle farger, og 'Snurra på barten' synges så det ljomer langt inn i fjellheimen. 

Bakerst kommer Sommer er best og Stjerna med sykkel og sykkelvogn. 

Tilbake i Fjosefjord har innbyggerne endelig kommet seg ut av det skrekkelige  penistannbørsteholderlyslenkegarnet. Nå må de bort på coop-en i en fart! Så mye har de ikke hatt å sladre om siden de hadde besøk av Bobbysocks på åttitallet! De hiver seg på telefonen og ringer rundt til nabobygdene for å fortelle, og de smører tjukt på! 

Snart blir det folksomt langs veien. Det er nesten som en skrudd episode av NRKs sommerprogram.

Bare at det ikke er sommer. Bare at det er traktorer med sprit og vin og damer av et helt spesielt kaliber. 

Grøftelangs står tjukt med folk og roper og vinker. Noen er veldig tørste, og det gjør vondt i mammahjertene å si nei til alle de som kunne tenke seg en liten smak av lasten. 

- Litt kan vi vel avse! sier frk Nilsen. Mamma til tre jenter insisterer på at de må dele likt. En anonym bruker synes at det er urettferdig at bare de andre får (sånn gjør de aldri i Tyrkia!). - Det skader vel ikkje med ein liten kvalitetstest? mener Syngensang. 

Stjerna, som kommer sist og er hjernen i dib-følget aner uråd når Sommer er best endelig får tråkket seg opp alle bakkene og de hører hurrarop og allsang: Nå vil eg dra på karneval! Får eg dra på karneval? snurre litt på barten...!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Er det flere enn meg som begynner å slite litt med den bartesangen?  Hadde det vært mulig å lære Syngensang noe litt mer julete? Bjelleklang, for eksempel. Jeg er sikker på at Olav Stedje ikke blir lei seg, og det er jo mulig å skifte nick her inne, og Syngertosanger har jo litt schwung over seg. Det kunne jo fort ha vært noe med bakgrunn i en eller annen gresk myte. Syngertos -anger og Sisyfosarbeid, liksom. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (2 timer siden):
  • Er det flere enn meg som begynner å slite litt med den bartesangen?  Hadde det vært mulig å lære Syngensang noe litt mer julete? Bjelleklang, for eksempel. Jeg er sikker på at Olav Stedje ikke blir lei seg, og det er jo mulig å skifte nick her inne, og Syngertosanger har jo litt schwung over seg. Det kunne jo fort ha vært noe med bakgrunn i en eller annen gresk myte. Syngertos -anger og Sisyfosarbeid, liksom. 

Jeg stemmer for at vi lærer Syngertosanger Vårres jul av Hans Rotmo. Den har dialekt nok til at en nynorskbruker kan godta den, og den er gammeldags og nokså rar. Så den går vi for. Alternativt grisslaktervisa som jeg ikke husker hva heter, også den av Rotmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...