Gå til innhold

Julekalender 2021?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Luke 1

- Nei! Det kommer ikke på tale! Helsedirektør Bjørn Guldvog slår i bordet. Vi kan ikke tillate at denne julekalenderen arrangeres. Det kommer til å utarte seg til en gedigen supersprederorgie, det er hevet over enhver tvil!

- Denne julekalenderen er viden kjent for inneholde en stor gruppe kvinner med lav selvkontroll og høyt alkoholinntak, i tillegg til en rekke anonyme elementer med tendenser i ulike retninger.

- Vi anser det som et høyrisikoarrangement. Verre enn countryfestivalen i Skjåk! Camilla Stoltenberg sender et skarpt blikk i retning The Amazing Spidermamma og tar en stor slurk av teen sin. 

(en eller annen fjollete urtete, tenker the Amazing Spidermamma - hun har bare forakt til overs for denslags)

Hele dagen har de sittet i møte, Bjørn, Camilla og The Amazing Spidermamma. 

Julekalenderen er kraftig forsinket, og de stakkars dib-erne sitter som tente lys og venter. Det skjærer henne i hjertet å tenke på stakkarene som ikke har noen julekalender å gå til, mange har kanskje sittet og ventet helt siden jul i fjor. 

- Men vi LOVER å ikke drikke noe annet enn kanskje litt hylleblomstsaft! lover hun. Og vi trenger ikke å reise så mye heller denne gangen, og vi kan sette Jolenek (polsk kjekkas fra tidligere julekalender)i karantene, og...

Bjørn Guldvog hever hånden avvergende.

- Svaret er et ubetinget NEI! Og husk; det vanker en bot på minst 10 000, kroner på HVER hvis dere våger å bryte reglene! 

The Amazing Spidermamma reiser seg og marsjerer mot døra. - Dere vil høre fra meg igjen! sier hun og håper at hun høres litt ut som noen i en amerikansk advokat-serie. - You'll hear from our lawyers! slenger hun på, og håper at det skremmer vannet av dem. Hun smeller igjen døra bak seg, raskt nok til å ikke få med seg de oppgitte blikkene som veksles mellom direktørene. 

Det ser mørkt ut. Hvordan skal julekalenderen reddes denne gangen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett kva spørsmålet er, så er svaret pengar! Julekalenderen kan reddast med pengar!

Stjerna la seg som kjent opp ei lita formue for nokre år sidan med måkevinen Daud. Mindre kjent på DIB er det at sortimentet vart utvida med måkebrennevinen Svartedaud. Men salget gjekk tregt i 2020, både produktnamna og det bejubla slagordet "dauden skal ein årsak ha" har passa dårleg inn i koronatida. Så det måtte nytenking til, og eit stort restlager av Svartedaud vart rulla ut i butikkane som handsprit. Eg reknar med fleire av dykk har lukta lunta når de har brukt spritdispenserane i Norgesgruppen og Europris, bokstaveleg tala. Ikkje akkurat roseduft av jævelskapen. Vel, ettespurnaden auka i takt med desperasjonen i folket, og snart var der null restlager att. Det var då kompaniskapet med Jolenek starta. Stjerna kom jo i skade for å avsløre nærare forhold til Jolenek enn tidlegare kjent i haust, då ho kom i vanvare nemnte at ho er nabo med Oddlaug, kjæresten til den famøse polakken. 

Uansett, Jolenek er rett og slett ein reser på heimbrenning og det vart ein større operasjon. Men lukka tek ofte ein brå slutt, Oddlaug skaffa seg konto på DIB, ein kan berre spekulere i kvifor, og fann ein gamal julekalender der Stjerna avslørte å ha Joleneks sebratruse i sin besittelse. Det var ikkje lett å kome med ei plausibel forklaring. Oddlaug vart fly forbanna og stakk av med rubb og stubb av fortenesten siste året.

Finn vi Oddlaug, så er alle problem over. Jolenek har fått henne i tale, men slit med å overbevise henne om at han er uskuldig. Dette både fordi han er så dårleg i norsk og fordi han sjeldan er uskuldig.

Endret av ☆☆☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høie var med via telefon på møtet, og han sier at det kan jo hende at de vil holde alle reglene bare vi ber dem pent om det...

Nakstad blir da veldig tydelig på at hvis de skal holde en julekalender, da MÅ det gjøres innenfor smittevernreglene - og de kan jo endres mange ganger de neste 24 dagene.

I korridoren mumles noe om hemmelige agenter fra utenlansk svineetterretning og hvordan man suger lut til lutefisk...

Anonymkode: f2cbb...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (31 minutter siden):

Uansett kva spørsmålet er, så er svaret pengar! Julekalenderen kan reddast med pengar!

Stjerna la seg som kjent opp ei lita formue for nokre år sidan med måkevinen Daud. Mindre kjent på DIB er det at sortimentet vart utvida med måkebrennevinen Svartedaud. Men salget gjekk tregt i 2020, både produktnamna og det bejubla slagordet "dauden skal ein årsak ha" har passa dårleg inn i koronatida. Så det måtte nytenking til, og eit stort restlager av Svartedaud vart rulla ut i butikkane som handsprit. Eg reknar med fleire av dykk har lukta lunta når de har brukt spritdispenserane i Norgesgruppen og Europris, bokstaveleg tala. Ikkje akkurat roseduft av jævelskapen. Vel, ettespurnaden auka i takt med desperasjonen i folket, og snart var der null restlager att. Det var då kompaniskapet med Jolenek starta. Stjerna kom jo i skade for å avsløre nærare forhold til Jolenek enn tidlegare kjent i haust, då ho kom i vanvare nemnte at ho er nabo med Oddlaug, kjæresten til den famøse polakken. 

Uansett, Jolenek er rett og slett ein reser på heimbrenning og det vart ein større operasjon. Men lukka tek ofte ein brå slutt, Oddlaug skaffa seg konto på DIB, ein kan berre spekulere i kvifor, og fann ein gamal julekalender der Stjerna avslørte å ha Joleneks sebratruse i sin besittelse. Det var ikkje lett å kome med ei plausibel forklaring. Oddlaug vart fly forbanna og stakk av med rubb og stubb av fortenesten siste året.

Finn vi Oddlaug, så er alle problem over. Jolenek har fått henne i tale, men slit med å overbevise henne om at han er uskuldig. Dette både fordi han er så dårleg i norsk og fordi han sjeldan er uskuldig.

NÅ skjønner jeg hvorfor det lukta så rart av (hånd)spriten på Marita-stiftelsen! Svartedaud! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

2021? Den skjønte jeg ikke....🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 3d434...134

Kanskje fordi det foreløpig ser stygt ut for årets kalender (men egentlig fordi jeg har skrevet feil etter å ha sittet med lister for neste år på jobben og derfor var litt årstallsforvirret)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2021??? Det kan se ut som Spidermamma på mystisk vis har klart å leve et år lenger enn alle oss andre. Hvordan har hun fått det til? Det er jo nesten litt urettferdig, men det som verre er er at den første luken i neste års julekalender tyder på at korronasituasjonen kommer til å være like aktuell om et år! 

Nå skal det sies at selv for Dibere i julekalender, så er det vanskelig å fatte at det skal være mulig at Spidermamma har kommet et år lenger enn resten av verden, vi er jo oppdratt i enhetsskolen, det skal utrolig mye til for å få lov å hoppe over et trinn! Og om mann hopper over et trinn så endrer vel ikke årstallet seg likevel? Eller gjør det det? Kanskje vi blir nødt til å spørre noen av de som har evnerike barn, for de hr erfaring med sånt. Nå er det faktisk litt synd at Janteloven tidvis er sterk på Dib, for uten den hadde vi kanskje kjent noen av disse mødrene til de evnerike barna. Sånn som det er nå heter de jo Annie alle sammen, og det er litt vanskelig å vite hvilken Annie som er hvam...

Mens jeg skriver ser jeg at Spidermamma prøver å ro seg i land med en årstallsforvirring. Den forklaringen var så kjedelig, at den tror jeg vi bare kan legge fra oss med en gang! Men kanskje er det strategi? Hvis Spidermamma har spurt pent om å få holde julekalender i 2021, også får avslag, så er det jo ingen som har sagt at hun ikke får lov i 2020. Den forklaringen liker jeg, da kan vi holde julekalener i ro og fred, også satser vi på at Camilla & Co har glemt oss til neste år, for vi må jo ha kalender da også!

Endret av jooooooda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 2.

Norske helsemyndigheter har altså slått knockout på både julekalenderen og The Amazing Spidermamma i første runde. 

Skal det altså ikke bli noen julekalender før desember 2021?? 

NEI! tenker The Amazing Spidermamma og hytter med neven mot FHIs grå kontorbygg. Hun skal ikke gi seg så lett. 

Nå er det bare en ting å gjøre: Hun må søke råd hos forumet, der kunnskap og dumskap går sammen og skaper en synergieffekt som ingen mødre bør være foruten. 

Det koker på corona-forumet, og en rekke nye emner opprettes:  

Har norske myndigheter lov til å nekte et uvisst antall anonyme, uberegnelige og småbrisne mødre å arrangere julekalender på bakgrunn av tidligere års eskapader? 

Hva er viktigst - risikogrupper eller julekalender? 

Hvordan kan man samle inn spleis til corona-bøter? 

Hun bruker også halve arbeidsdagen på å sitte i kø hos Corona-telefonen for å spørre om hvordan man skal forholde seg til brudd på smittevernreglene. Må man betale bot for hvert eneste lovbrudd? Eller lønner det seg, hvis man først har tenkt å bryte reglene, å pøse på med flest mulig lovbrudd, slik at man får en slags kvantumsrabatt? 

I den andre enden av rørene bables det noe om "skammelig", "nasjonal dugnad" og "horribelt", før de slenger på røret. 

Tilbake sitter The Amazing Spidermamma - rystet. Ikke nok med at hun gikk glipp av fire kaffepauser fordi hun måtte sitte i den forbaskede køen, når hun endelig nådde fram på telefon, så svarte de ikke på spørsmålet! 

Men på forumet er det selvsagt - som alltid - hjelp å få. 

Tante Grusom Master of Law må dessverre melde at helsemyndighetene nok har loven på sin side, og at man også kan risikere fengselsstraff hvis julekalenderen tar helt av.

- Anytime, baby! sier Blop til det - hun har erfaring med lovens lange, muskuløse arm fra da hun kom i klammeri med Tollvesenet etter å ha innført store mendger poteter (det er IKKE lov!) til Norge i 2017.  

- kjøss meg på tirsdag og dra meg i rundstykket, det er klart vi må ha julekalender! Drit i om det ryker med et par gamliser! sier Sug Lut. 

- Vent litt, sier Stjerna. Eg har ein pottetett plan! EG skal syte for Jolekalenderen! Berre vent! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan opprette spleis for å betale bøtene som kommer. Selvsagt undercover. Den kan hete «hjelp Jolenek å få bli i Norge»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg til disposisjon til dugnad. Kalender må det bli. Jeg smugler både saft og poteter om det trengs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi lage julekalender i kohorter? Hvem definerer egentlig hvor stor en kohort kan være? Og de anonyme deltagerne teller vel ikke med i medlemstallet? Jeg dåreslår at vi definerer oss som en stor kohort, d kan det vel ikke bli feil? 

Eventuelt kan vi jo ha julekalender over teams. Jeg vet at v tradisjonelt har brukt mye av julekalenderen til å fly fram og tilbake og prøve å finne hverandre, men sånn kan det jo være på teams også. Ikke flying fram og tilbake da, men jeg har inntrykk av at det alltid er minst en som har glemt å logge på, en som ikke klarer å slå på mikrofonen, tre som sitter på samme kontor, der to ikke synes på kameraet pga avstandsregler, en som ringer en annen for å spørre hva teams egentlig er, og et par som ikke klarer å installere teams. Så leting etter hverandre kan vi i det minste få til.

Litt vanskelig å transportere portvin eller måkevin gjennom teams da, men kanskje noen andre har en god løsning på det problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (4 minutter siden):

Kan vi lage julekalender i kohorter? Hvem definerer egentlig hvor stor en kohort kan være? Og de anonyme deltagerne teller vel ikke med i medlemstallet? Jeg dåreslår at vi definerer oss som en stor kohort, d kan det vel ikke bli feil? 

Eventuelt kan vi jo ha julekalender over teams. Jeg vet at v tradisjonelt har brukt mye av julekalenderen til å fly fram og tilbake og prøve å finne hverandre, men sånn kan det jo være på teams også. Ikke flying fram og tilbake da, men jeg har inntrykk av at det alltid er minst en som har glemt å logge på, en som ikke klarer å slå på mikrofonen, tre som sitter på samme kontor, der to ikke synes på kameraet pga avstandsregler, en som ringer en annen for å spørre hva teams egentlig er, og et par som ikke klarer å installere teams. Så leting etter hverandre kan vi i det minste få til.

Litt vanskelig å transportere portvin eller måkevin gjennom teams da, men kanskje noen andre har en god løsning på det problemet? 

Anonyme får selvsagt ikke være med i det hele tatt, for alle må registrere seg med navn og telefonnummer nå for tiden. Jeg er visst ikke så lovlydig siden jeg forvillet meg inn her likevel... *Tusle slukøret ut*

Anonymkode: 79232...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (55 minutter siden):

Stiller meg til disposisjon til dugnad. Kalender må det bli. Jeg smugler både saft og poteter om det trengs

Saft??? Jeg regner med "saft" er kodeord for portvin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frk Nilsen skrev (6 minutter siden):

Saft??? Jeg regner med "saft" er kodeord for portvin. 

Siterer bestemor: det finnes saft for barn og for voksne. Du rører ikke den safta som står innerst i skapet!!!! Jeg stiller sånn sett med saft for voksne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (28 minutter siden):

Siterer bestemor: det finnes saft for barn og for voksne. Du rører ikke den safta som står innerst i skapet!!!! Jeg stiller sånn sett med saft for voksne 😊

Legger til at saften innerst i skapet i smug ble byttet ut med noe mindre stimulerende saft fra lerum. Kunne dette være en løsning for å storsmugle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (1 time siden):

Kan vi lage julekalender i kohorter? Hvem definerer egentlig hvor stor en kohort kan være? Og de anonyme deltagerne teller vel ikke med i medlemstallet? Jeg dåreslår at vi definerer oss som en stor kohort, d kan det vel ikke bli feil? 

Eventuelt kan vi jo ha julekalender over teams. Jeg vet at v tradisjonelt har brukt mye av julekalenderen til å fly fram og tilbake og prøve å finne hverandre, men sånn kan det jo være på teams også. Ikke flying fram og tilbake da, men jeg har inntrykk av at det alltid er minst en som har glemt å logge på, en som ikke klarer å slå på mikrofonen, tre som sitter på samme kontor, der to ikke synes på kameraet pga avstandsregler, en som ringer en annen for å spørre hva teams egentlig er, og et par som ikke klarer å installere teams. Så leting etter hverandre kan vi i det minste få til.

Litt vanskelig å transportere portvin eller måkevin gjennom teams da, men kanskje noen andre har en god løsning på det problemet? 

En kohort, om vi går til leksikon og ser, og det er alltid god grunn til å gå til leksikon, består vel av en ca 600 stykker. Det burde vel greie seg selv for en julekalender av episke dimensjoner, ihvertfall om vi teller alle anniene som 1. Skulle det bli spørsmål rundt det er det bare å blafre med øyevippene og være like anonymkodeforvirra som noviser flest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da bli både voksensaft og kohorter. Dessuten så er da vel sprit desinfiserende? Hvis vi alle gurgler litt grundig i vodka og spriter hendene grundig, så må da sette gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (15 timer siden):

Uansett kva spørsmålet er, så er svaret pengar! Julekalenderen kan reddast med pengar!

Stjerna la seg som kjent opp ei lita formue for nokre år sidan med måkevinen Daud. Mindre kjent på DIB er det at sortimentet vart utvida med måkebrennevinen Svartedaud. Men salget gjekk tregt i 2020, både produktnamna og det bejubla slagordet "dauden skal ein årsak ha" har passa dårleg inn i koronatida. Så det måtte nytenking til, og eit stort restlager av Svartedaud vart rulla ut i butikkane som handsprit. Eg reknar med fleire av dykk har lukta lunta når de har brukt spritdispenserane i Norgesgruppen og Europris, bokstaveleg tala. Ikkje akkurat roseduft av jævelskapen. Vel, ettespurnaden auka i takt med desperasjonen i folket, og snart var der null restlager att. Det var då kompaniskapet med Jolenek starta. Stjerna kom jo i skade for å avsløre nærare forhold til Jolenek enn tidlegare kjent i haust, då ho kom i vanvare nemnte at ho er nabo med Oddlaug, kjæresten til den famøse polakken. 

Uansett, Jolenek er rett og slett ein reser på heimbrenning og det vart ein større operasjon. Men lukka tek ofte ein brå slutt, Oddlaug skaffa seg konto på DIB, ein kan berre spekulere i kvifor, og fann ein gamal julekalender der Stjerna avslørte å ha Joleneks sebratruse i sin besittelse. Det var ikkje lett å kome med ei plausibel forklaring. Oddlaug vart fly forbanna og stakk av med rubb og stubb av fortenesten siste året.

Finn vi Oddlaug, så er alle problem over. Jolenek har fått henne i tale, men slit med å overbevise henne om at han er uskuldig. Dette både fordi han er så dårleg i norsk og fordi han sjeldan er uskuldig.

Det presser seg unektelig fram et spørsmål om hvorvidt Jolenek tidvis opererer under pseudonym? Idar V. ? Jeg kjøpte nemlig noe håndsprit av han i våres, og det luktet unektelig både død og grønne erter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

Det presser seg unektelig fram et spørsmål om hvorvidt Jolenek tidvis opererer under pseudonym? Idar V. ? Jeg kjøpte nemlig noe håndsprit av han i våres, og det luktet unektelig både død og grønne erter. 

Jeg vedgår at spørsmålet må stilles, men svaret må da bli et rungende "NEI!"
Idar V har da ikke kålfargede øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale damen skrev (1 minutt siden):

Jeg vedgår at spørsmålet må stilles, men svaret må da bli et rungende "NEI!"
Idar V har da ikke kålfargede øyne?

Linser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Linser?

Selvsagt har han linser, tenk hvis han avslørt som Jolenek, da får han en kohort med rasende dibbere etter seg- det er langt verre enn kreditorene han vanligvis har etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (Akkurat nå):

Linser?

De hadde jo gått an, men jeg klarer ikke helt å se for meg fine Jolenek i maskepi med sånne som Idar V. og langtr mindre at de skulle være den samme.

Jeg er sikker på at jeg huskel Jolenek som en mykhjertet fyr? Var ikke har gruseforelska i C.B.?

Det er kanskje så mange år siden at jeg rører, og folk forandrer seg jo, som kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo blitt lov med 10 personer x 2 i besøk i jula. Jeg konkluderer dermed at julekalender er innafor og hvis vi blir tatt gjemmer vi oss bare bak anonymknappen. Dessuten tror jeg verken Nakstad eller Erna kan stoppe julekalenderhungrige DiBere. I hvert fall ikke om de har dukket ned i portvinsflasken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale damen skrev (10 minutter siden):

Jeg er sikker på at jeg huskel Jolenek som en mykhjertet fyr? Var ikke har gruseforelska i C.B.?

Det er kanskje så mange år siden at jeg rører, og folk forandrer seg jo, som kjent.

Ååååå.... den romansen ❤️ det er jo nesten som en romantisk julekomedie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale damen skrev (28 minutter siden):

De hadde jo gått an, men jeg klarer ikke helt å se for meg fine Jolenek i maskepi med sånne som Idar V. og langtr mindre at de skulle være den samme.

Jeg er sikker på at jeg huskel Jolenek som en mykhjertet fyr? Var ikke har gruseforelska i C.B.?

Det er kanskje så mange år siden at jeg rører, og folk forandrer seg jo, som kjent.

Jolenek var vel egentlig homo i første julekalender, men han er åpen for impulser, og har vel egentlig latt seg overtale til å 'spille på der andre laget' ved flere anledninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...