Gå til innhold

Julekalender 2021?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Anonym må med! Hvordan ellers skal man få opp temperaturen når gradestokken kryper nedover. Med Anonym på laget er det bare å kaste inn en brannfakkel om søppelbøtte på badet og/eller menskopp, så blir det varmt nok til å steke fluer på veggene (hva nå det skal være godt for). Men Anonym tells som èn, så da blir det likevel god plass i kohorten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny ide! Vi prøver å lage vaksine. Vi har jo saft både til voksne og til barn, måkevin, svartedaud og litt av hvert annen snaks. Jeg kan se om jeg finner noen hylleblomster, også må vi finne igjen traileren fra i fjor. Den er nok tom for portvin nå, men vi kan jo fylle den på nytt. Så begynner vi å eksperimentere for å lage vaksine. Jeg er sikker på at når målet, vertfall et av målene, er å lage vaksine, så blir julekalenderen rett og slett så viktig at de ikke kan nekte oss å holde på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (2 minutter siden):

Jolenek var vel egentlig homo i første julekalender, men han er åpen for impulser, og har vel egentlig latt seg overtale til å 'spille på der andre laget' ved flere anledninger. 

Det er nesten fascinerende hva en kohort av mer eller mindre frustrerte dibbere kan utrette. Å snu Jolenek sin legning sånn uten videre er intet mindre enn fabelaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (7 minutter siden):

Ny ide! Vi prøver å lage vaksine. Vi har jo saft både til voksne og til barn, måkevin, svartedaud og litt av hvert annen snaks. Jeg kan se om jeg finner noen hylleblomster, også må vi finne igjen traileren fra i fjor. Den er nok tom for portvin nå, men vi kan jo fylle den på nytt. Så begynner vi å eksperimentere for å lage vaksine. Jeg er sikker på at når målet, vertfall et av målene, er å lage vaksine, så blir julekalenderen rett og slett så viktig at de ikke kan nekte oss å holde på! 

Det kan hende at Putin kan gi oss noen gode tips. Jeg kjenner noen russere, de kan være tolk så kan jeg ringe ham og spørre. Jeg vil vel anta at han råder oss til å bytte ut portvinen med vodka, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (15 minutter siden):

Ny ide! Vi prøver å lage vaksine. Vi har jo saft både til voksne og til barn, måkevin, svartedaud og litt av hvert annen snaks. Jeg kan se om jeg finner noen hylleblomster, også må vi finne igjen traileren fra i fjor. Den er nok tom for portvin nå, men vi kan jo fylle den på nytt. Så begynner vi å eksperimentere for å lage vaksine. Jeg er sikker på at når målet, vertfall et av målene, er å lage vaksine, så blir julekalenderen rett og slett så viktig at de ikke kan nekte oss å holde på! 

Jeg stiller skinka til disposisjon for testing av vaksinen underveis. Bivirkninger som hallusinasjoner og åndenød skal jeg klare. Tar den for laget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (16 minutter siden):

Ny ide! Vi prøver å lage vaksine. Vi har jo saft både til voksne og til barn, måkevin, svartedaud og litt av hvert annen snaks. Jeg kan se om jeg finner noen hylleblomster, også må vi finne igjen traileren fra i fjor. Den er nok tom for portvin nå, men vi kan jo fylle den på nytt. Så begynner vi å eksperimentere for å lage vaksine. Jeg er sikker på at når målet, vertfall et av målene, er å lage vaksine, så blir julekalenderen rett og slett så viktig at de ikke kan nekte oss å holde på! 

Nei. Her må jeg nok sette foten ned. Jeg vet ikke helt hvor kohorten skal oppholde seg, men jeg vet at det blir mye alkohol. INGEN DOKLUTER!!! Vaksineeksperiment i skogen med fulle dibbere er ikke en oppskrift for en friskere verden. Det kan naturligvis være en oppskrift på en mindre befolket verden, og om det er målet så kan vi jo være på rett vei, men jeg tror ikke at vi skal bedrive så alt for mange eksperimenter av medisinsk art.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gale damen skrev (46 minutter siden):

Nei. Her må jeg nok sette foten ned. Jeg vet ikke helt hvor kohorten skal oppholde seg, men jeg vet at det blir mye alkohol. INGEN DOKLUTER!!! Vaksineeksperiment i skogen med fulle dibbere er ikke en oppskrift for en friskere verden. Det kan naturligvis være en oppskrift på en mindre befolket verden, og om det er målet så kan vi jo være på rett vei, men jeg tror ikke at vi skal bedrive så alt for mange eksperimenter av medisinsk art.. 

Du har kanskje rett. Men det var ingen som sa at vi trengte å få til å lage vaksine. Jeg tenkte at så le ge det var det vi jobbet med, s fikk vi nok være i fred. Så kan vi heller la phipphfffer, vanskelig å uttale det der sånn langt nedi en flaske med svartedaud, men uansett vi kan la p ppp ehh, dem, slå oss på målstreken når det gjelder vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (1 time siden):

Det er nesten fascinerende hva en kohort av mer eller mindre frustrerte dibbere kan utrette. Å snu Jolenek sin legning sånn uten videre er intet mindre enn fabelaktig. 

Tvilar vel eigentleg sterkt på at Jolenek er omvendt, vil heller tru at Oddlaug er eit skalkeskjul. Det er ikkje akkurat lett å vere homofil polakk om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (2 timer siden):

Tvilar vel eigentleg sterkt på at Jolenek er omvendt, vil heller tru at Oddlaug er eit skalkeskjul. Det er ikkje akkurat lett å vere homofil polakk om dagen..

Jeg synes egentlig at vi bør komme Jolenek til unnsetning på et eller annet vis. Situasjonen i Polen er jo skrekkelig. Statskupp, anyone? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale damen skrev (3 minutter siden):

Jeg synes egentlig at vi bør komme Jolenek til unnsetning på et eller annet vis. Situasjonen i Polen er jo skrekkelig. Statskupp, anyone? 

 

Gjerne statskupp, men det må vente til eg er ferdig med julegåver og bakst. Ei husmor veit å setje familien først!

Så.. Nokon som kan vere med på statskupp på fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (15 minutter siden):

Gjerne statskupp, men det må vente til eg er ferdig med julegåver og bakst. Ei husmor veit å setje familien først!

Så.. Nokon som kan vere med på statskupp på fredag?

Statskupp på fredag går bra,, så lenge vi er ferdig til stjernestøv, ellers blir ungene så skuffa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (23 minutter siden):

Gjerne statskupp, men det må vente til eg er ferdig med julegåver og bakst. Ei husmor veit å setje familien først!

Så.. Nokon som kan vere med på statskupp på fredag?

Ja, men må bli etter leggetid for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jooooooda skrev (8 minutter siden):

Statskupp på fredag går bra,, så lenge vi er ferdig til stjernestøv, ellers blir ungene så skuffa! 

 

Spurvugla skrev (4 minutter siden):

Ja, men må bli etter leggetid for barn.

Oi, ser ut til vi allerede har problemer med organiseringen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (Akkurat nå):

 

Oi, ser ut til vi allerede har problemer med organiseringen her.

Kva med mandag? Må prioritere familie i helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om det blir mandag, ja. Fredagskvelden er hellig, så jeg vil nødig ødelegge en kveld med film og pizza med statskupp. Hvordan gjør vi det? På Teams?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurvugla skrev (21 minutter siden):

 

Oi, ser ut til vi allerede har problemer med organiseringen her.

Etter leggetid er også greit, det tenkte jeg ikke på. Poenget her er å være hjemme under stjernestøv. Mandag går også fint, under samme forutsetning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (1 time siden):

Gjerne statskupp, men det må vente til eg er ferdig med julegåver og bakst. Ei husmor veit å setje familien først!

Så.. Nokon som kan vere med på statskupp på fredag?

Jeg er alltid klar til et statskupp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er mandag litt kronglete logistikkmessig med tanke på statskupp. Kan jeg henge med på teams/zoom-møte mens jeg kjører barna på fritidsaktiviteter skal jeg likevel få presset det inn. 
 

Hvis vi tar det litt sent mandag kan jeg bli med OG drikke samtidig. Innbiller meg at statskupp med promille er morsommere. 
 

Hvem vil bli president og hvordan fordeler vi andre ministerposter? Jeg har det en smule travelt nå før jul, så jeg kunne tenke meg en svært liten ministerpost. F.eks ministerpost for dinosaurer og enhjørningers ve og vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsemums skrev (56 minutter siden):

For min del er mandag litt kronglete logistikkmessig med tanke på statskupp. Kan jeg henge med på teams/zoom-møte mens jeg kjører barna på fritidsaktiviteter skal jeg likevel få presset det inn. 
 

Hvis vi tar det litt sent mandag kan jeg bli med OG drikke samtidig. Innbiller meg at statskupp med promille er morsommere. 
 

Hvem vil bli president og hvordan fordeler vi andre ministerposter? Jeg har det en smule travelt nå før jul, så jeg kunne tenke meg en svært liten ministerpost. F.eks ministerpost for dinosaurer og enhjørningers ve og vel. 

Jeg tror ikke de har så mange vettuge ministere der (heller) så en minister for dinosaurer og enhjørningers ve og vel passer nok godt inn. Jeg har ganske god tid og kan påta meg å være minister for håndarbeid og vin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hvert statskupp med respekt for seg selv har med eget flagg, så jeg melder meg som flaggminister. 

Mandag går forøvrig fint, men jeg skal tidlig opp på tirsdag, tror dere vi er ferdig til 22.30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsemums skrev (1 time siden):

For min del er mandag litt kronglete logistikkmessig med tanke på statskupp. Kan jeg henge med på teams/zoom-møte mens jeg kjører barna på fritidsaktiviteter skal jeg likevel få presset det inn. 
 

Hvis vi tar det litt sent mandag kan jeg bli med OG drikke samtidig. Innbiller meg at statskupp med promille er morsommere. 
 

Hvem vil bli president og hvordan fordeler vi andre ministerposter? Jeg har det en smule travelt nå før jul, så jeg kunne tenke meg en svært liten ministerpost. F.eks ministerpost for dinosaurer og enhjørningers ve og vel. 

Åh, minister for enhjørninger! Drømmejobb 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (8 minutter siden):

Et hvert statskupp med respekt for seg selv har med eget flagg, så jeg melder meg som flaggminister. 

Mandag går forøvrig fint, men jeg skal tidlig opp på tirsdag, tror dere vi er ferdig til 22.30?

Designer du nytt flagg da? Sametrusen bør være med. Statskupp tar vel drøye halvtimen tenker jeg. Burde kunne være ferdig i rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...