Gå til innhold

Julekalender 2021?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Oj! Jeg håper ikke vi rett og slett har myrdet Camilla Stoltenberg. Det ville ha vært dårlig karma i uoverskuelig fremtid for hele hurven! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kom jeg på at jeg ikke har betalt parkeringsavgift for traktoren, så jeg stikker ut og fikser det mens resten av dere får fikse opp i historien med Camilla Stoltenberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unna vei! Jeg har gått førstehjelpskurs og det er sikkert ingen som kan HLR bedre enn meg her på FHI. Om jeg redder Camilla Stoltenberg, så får jeg kanskje mine 15 minutter med berømmelse også? Jeg er dessuten en rev på å synge Staying alive. Ah, ah, ah, ah staying alaaaaaaaaaaiv! Jeg har også øvd inn en liten, småsexy rumpevrikk i takt med hjertekompresjonene, sånn i tilfelle jeg noen gang skulle måtte  gjøre dette i nærheten av noen med kamera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mer spennende enn jeg holder ut en sen lillejulaftenkveld!

Er Camilla død? Er hun immun? Er hun selvlysende? Klarer Himmel og hav kunststykket å både vrikke på stumpen og utføre HLR? Hva skjer om hun glemmer teksten på Staying alive? Ah, ah, ah, ah - og så...ingenting!? Rekker Superdolly å betale parkering før vakta kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 24 

Camilla Stoltenberg ligger urørlig på gulvet, og pressefolk, dib-damer og Bjørn Guldvog flokker seg rundt henne. Så hører de en merkelig klukkende lyd, og kroppen hennes rykker og rister. 

- det høres ut som - som om hun fniser? hvisker frk Nilsen til Oslofrk. Og det er akkurat det hun gjør. Hun setter seg opp og gapskratter. - Der lurte jeg dere godt, alle sammen! ler hun. - Jeg er så drittlei av å være så ordentlig og seriøs hele tida, kan vi ikke bare ha det litt gøy? Dessuten vil jeg ha et juletre inn på kontoret mitt, og kan vi ikke invitere Sølvguttene? Bjørn, hvorfor kan du ikke please ha på deg nisselue på pressekonferansene, vi trenger litt julestemning nå! 

Det har skjedd en merkelig forvandling med Camilla Stoltenberg. Naud- brygget har faktisk gitt henne akutt juleglede! Hun røsker sprøyta ut av hånda på Bjørn Guldvog og spør om det er flere som vil prøve den herlige vaksinen. En journalist fra Nettavisen rekker opp hånda (- ta en ny sprøyte i hvert fall, da, Camilla, hvisker Bjørn Guldvog til henne, han rekker henne en pakke med sterile sprøyter). 

Snart er også Nettavisen-journalisten i skikkelig godt julehumør, han fyker på dør for å kjøpe gaver til barna sine for første gang (vanligvis er det kona som ordner alt til jul - han er den som tar seg av manneoppgavene før jul, nemlig å skifte dekk på bilen og snømåking). 

Nå vil alle journalistene prøve, og de stiller seg i kø for å få litt instant juleglede rett i armen. 

Til slutt er alle journalistene er 'vaksinert', og tilbake står Camilla Stoltenberg, Bjørn Guldvog og dib-damene. 

- Ikke vær sinte på oss, da, vi ville bare ha tilbake julekalenderen vår! ber Himmel og Hav.

- Sinte?? Vi har ikke hatt det så gøy på årevis! Og det er mye god helse i litt moro! sier Bjørn Guldvog. Vi vil dessuten gjerne at dere produserer en ny ladning med NAUD til neste desember! 

- Og dere skal få FHIs spesielle pris for helsefremmende arbeid, og i tillegg en sjekk på ti tusen kroner hver! 

- Hurra!! jubler damene. De tar imot prisen og pengene og løper ut av FHI. 

Før de alle går hver til sitt, skåler de en siste gang i litt portvin som lå innerst i Arcus-traileren. - God jul! roper de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg hatt en hatt på så hadde jeg hatt av meg den hatten! Spidermamma, du er råååå! Tusen takk for desembers beste underholdning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ven(n)e(r)!

Denne julekalenderen er virkelig kveldenes høydepunkt - nå også på julaften! 
Jeg har fnist og ledd godt og lenge og ønsker hele kalenderkompaniet en riktig, riktig fredfull romjul etter formidabel innsats!

 

Skål 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kjører jeg traileren hjem, man vet tydeligvis aldri når en sånn kommer til nytte. 

Takk for nydelig historie spidermamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Lektor Doppler med tillegg skrev (På 26.12.2020 den 22.10):

Da kjører jeg traileren hjem, man vet tydeligvis aldri når en sånn kommer til nytte. 

Takk for nydelig historie spidermamma. 

På tide å hente traileren ut av fjøset, gammel trailer blir som ny og gjenbruk er bedre nå når klimaproblemene har nådd nye høyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...