Gå til innhold

Julekalender 2021?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Luke 18

Bygdefolket står tett rundt dib-damene og krafser etter måkespriten. De blotter tennene og knurrer, slik bygdefolk gjerne gjør når noen prøver å holde dem unna spriten.

Men plutselig høres det et digert brøl. En diger semitrailer kommer brasende mot dem! Er det en terrorist som har kjørt seg vill i den norske fjellheimen? En psykotisk sjåfør som har droppet hviletidene i førjulsstresset? Har han evt også glemt igjen bremsene sine et eller annet sted på veien?

Traileren kommer nærmere, og de ser at den faktisk rygger! Og det står Arcus på langsidene!

Den stopper brått og åpner opp bakdørene. Det blir snart en ivrig diskusjon på forumet om trailere, sidedører, bakdører og hva som ser best ut. De aller mest ivrige, er de som insisterer på at det er skikkelig dumt å spørre på forumet om utseendet på trailere, for det er det ingen her som vet noe om, og har du hørt om google, ditt nepeskrell??

Ut av førerhuset titter Lektor Doppler med tillegg! Elghornene er pyntet med glitter og julekuler, og det er så vidt det går an å få dem igjennom vinduet. – Kom igjen, jenter! roper hun.

Men nå har det gått opp for bygdefolket hva som står utenpå traileren, og de har begynt å forestille seg alt det fantastiske som kan være inni – vargtass, koskenkorva, genever, absolut – bare fantasien setter grenser! De stormer mot traileren og slåss om å komme seg først inn. Heldigvis blir de så opptatt av slagsmålet at de ikke merker at damer, traktorer, hengere og sykkelvogner sniker seg inn i semitraileren og smekker igjen dørene før bygdefolket får sukk for seg.

- Vel og bra med traktorer og sykler og sånt, men ingenting er som en skikkelig, velutstyrt trailer! hoier Lakrisdamen. – Hold grisepratet Deres for Dem selv! skjenner Miss Marple, men hun smiler lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om vi tar en heidundrende grillfest imorgen?

Er kanskje greit med litt fast føde innabords å.

Sykkelvogna er nemlig en diger tønnegrill.

Jeg tenker helstekt gris marinert i måkesprit.

Og kanskje en nøttestek eller to så ingen blir krenka ( hvis vi har med noen som blir lett krenka da).

Det blir jo tidlig mørkt, men vi har vel nok julelys til å lyse opp en fotballbane.

Det hadde vel vært ille kos'li 🥰🥰🥰

 

Endret av Sommer er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (1 time siden):

Hva om vi tar en heidundrende grillfest imorgen?

Er kanskje greit med litt fast føde innabords å.

Sykkelvogna er nemlig en diger tønnegrill.

Jeg tenker helstekt gris marinert i måkesprit.

Og kanskje en nøttestek eller to så ingen blir krenka ( hvis vi har med noen som blir lett krenka da).

Det blir jo tidlig mørkt, men vi har vel nok julelys til å lyse opp en fotballbane.

Det hadde vel vært ille kos'li 🥰🥰🥰

 

Jaaaa til grillfest! 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (3 timer siden):

Hva om vi tar en heidundrende grillfest imorgen?

Er kanskje greit med litt fast føde innabords å.

Sykkelvogna er nemlig en diger tønnegrill.

Jeg tenker helstekt gris marinert i måkesprit.

Og kanskje en nøttestek eller to så ingen blir krenka ( hvis vi har med noen som blir lett krenka da).

Det blir jo tidlig mørkt, men vi har vel nok julelys til å lyse opp en fotballbane.

Det hadde vel vært ille kos'li 🥰🥰🥰

 

Ikke for å være gledesdreper, men den måkespriten burde vel egentlig vært klassifisert som sprengstoff? Stjerna, har du med sikkerhetsdatabladet på den? Jeg er bare redd at gris marinert i sprit vil si kaboom ved første gnist og så sitter vi igjen med medisterdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg med grisen! Lektor Spoler kommer jo ikke heeelt uten portvin? I så tilfelle er det noe likør igjen også. Nedi høyet et sted... Noen som vet hvor??? 

Det skal bli godt med mat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisdamen skrev (6 minutter siden):

Det ordner seg med grisen! Lektor Spoler kommer jo ikke heeelt uten portvin? I så tilfelle er det noe likør igjen også. Nedi høyet et sted... Noen som vet hvor??? 

Det skal bli godt med mat! 

Har kjetting så jeg spoler ikke.. Jeg er også litt spent på hva jeg har av lass annet enn traktorer og sykkelvogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luke 19

Anonym bruker spør på forumet: Er det noen som ser her? Hun har mistet en Arcus semitrailer, en haug med tvilsomme damer, en helstekt gris, en grillfest, slåpelikør, kirsebærvin og store mengder julebelysning. 

Hun får raskt svar av en 'klarsynt' som ser dramatiske hendelser forut. Admin innser at  tråden må modereres bort øyeblikkelig - den inneholder sensitive opplysninger som potensielt kan føre til nasjonal krise! 

Samtidig - på grillfesten - er det høy stemning. Dib-erne har støtt på noen polakker med smuglersprit, og bytter velvillig bort litt helstekt gris. 

De polske sjåførene forteller at de faktisk egentlig er ute på et topphemmelig oppdrag, de har med seg varer som skal leveres på FHI i Oslo. 

- For et sammentreff! utbryter Superdolly - dit skal vi også! De blir enige med polakkene om at damene skal levere pakken til FHI - de skal jo dit uansett. - Det er genialt, da har vi et påskudd for å slippe inn også! sier ADHD-mamma. Dette setter i gang et ras av sure kommentarer på forumet, hvorfor skal hun være så fordømt positiv til alt??? 

Det er imidlertid ett viktig forbehold; de må love å holde varene kalde hele tiden. - Ikkje noko problem, eg har funnet ein ihelfrosen anonym bruker her bak ein snøhaug, sier Syngensang, glad for å endelig kunne bidra med noe annet enn Olav Stedje-sangen.  

De vinker farvel til polakkene og setter relativt stø kurs videre mot FHI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 20

På resten av turen inn til hovedstaden støter de ikke på store problemer. 

Men de har glemt å ta høyde for de hensynsløse Oslo-folka! Oslo-folk er jo viden kjent på forumet for å være både dumme og selvopptatte, og ikke greier de å holde avstand heller. 

- Litt sånn som stebarn? funderer Jordbærblomst. - Og nabobarn! innser Joooooooda.  De blir enige om at både stebarn og nabobarn helt sikkert kommer fra Oslo, alle sammen. 

Heldigvis finnes løsningen nok en gang i Stjernas nødbag. Hun hadde jo god tid mens hun ventet på at damene skulle komme seg ut av HoR-mennenes sjarmfulle grep. -Sjå her! Eigentleg skulle det ha vore jolekalenderen til mannen min, men han får klare seg utan. 

Opp av bagen tar hun 24 håndstrikkede tangatruser. Noen med sebramønster, men også andre dyremønstre, Mariusmønster og sitater av Jakob Sande.  - Dei er perfekte som munnbind! 

De prøver dem på - og de passer faktisk helt perfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. i all verden, damer.. her snur man ryggen bort for å se til julegjestene sine i en dag eller to, og så finner dere på denslags!

ALLE vet at man ikke skal ta med pakker for andre. Ikke over landegrenser, ikke fra fremmede polakker, om enn aldri så trivelige, og ikke inn i bygninger som huser en eller annen form for institusjon.

Et minstemål av sunn fornuft bes utvist fra samtlige!

Hva inneholder pakken?

Endret av gale damen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale damen skrev (1 time siden):

Men.. i all verden, damer.. her snur man ryggen bort for å se til julegjestene sine i en dag eller to, og så finner dere på denslags!

ALLE vet at man ikke skal ta med pakker for andre. Ikke over landegrenser, ikke fra fremmede polakker, om enn aldri så trivelige, og ikke inn i bygninger som huser en eller annen form for institusjon.

Et minstemål av sunn fornuft bes utvist fra samtlige!

Hva inneholder pakken?

Den skrangler litt. Høres litt ut som mange små minibarflasker. Kanskje det er kjøpesprit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 21

Endelig er dib-damene framme ved reisens mål. 

Stjerna/Mesterhjernen kan nå forklare steg 2 i den utspekulerte planen som hun har pønsket ut. De pakker sirlig inn esken med Naud. Polakk-esken har de også med seg. 

De finner også fram google translate, slik at de er klare til å late som om de er polske sjåfører på topphemmelig oppdrag. 

-Zakreç wasami! prøver Syngensang seg med. Joooooooda tar seg i å himle med øynene og tenker at Olav Stedje nok aldri ble noen stjerne i Polen. 

Tyrkisk pepper hilser pent på Securitas-vakten i FHI og sier på polsk-gebrokkent norsk at de har en veldig viktig pakke til Bjørn Guldvog. Vakten stusser litt over at pakken bevoktes av en drøss med damer, men miss Marples strenge blikk setter ham på plass. 

Han viker engstelig til side og slipper dem inn, alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå det er bra å være fra anonymforum damer! Siden vi er anonyme alle damer (nickdamene holder så klart identifiserende informasjon hemmelig), vil FHI helt sikkert kun fokusere på oppdraget vårt. Det er jo lite vits i å forfølge oss med spørsmål om hvilke nærkontakter vi har hatt i løpet av turen, vi vet jo ikke. Og så tett opptil jul er det ingen som orker å gi den jobben til smittesporerne... Det blir bare sure miner av sånt!

Eller. Det er ett unntak: et lite tips om mennene på HoR som bryter alle smittevernreglene. Det er jo greit at staten får dekket litt av utgiftene de har med det klientellet. Bare tenk på alle eksemplarene av 'manglende bidragsevne' på HoR... Noen der fortjener nok en saftig bot!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten ting som slo meg...kan vi risikere at FHI tar oss, hele hurven, og setter oss i umiddelbar karantene eller arrest for brudd på smittevernloven? Det ble vel ikke akkurat en meter i alle retninger bak i den traileren. Går det i så fall an å be om gruppearrest på et litt ålreit hotell f.eks med spa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg avsløre mitt hemmelige våpen.

Jeg kjenner* nemlig Hr Dr Med Assisterende Fungerende, og kan sikkert kontakte ham personlig. Vi kan si vi har noen spørsmål til et interessant foredrag han holdt om ebolabehandling for en fire-fem år siden. Det takker han nok mer enn gjerne ja til å svare på, for han er sikkert akkurat like drittlei av korona som alle andre.

(* kjenner = har snakket med en gang)

Anonymkode: 5f9ec...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (1 time siden):

En liten ting som slo meg...kan vi risikere at FHI tar oss, hele hurven, og setter oss i umiddelbar karantene eller arrest for brudd på smittevernloven? Det ble vel ikke akkurat en meter i alle retninger bak i den traileren. Går det i så fall an å be om gruppearrest på et litt ålreit hotell f.eks med spa?

Så lenge det hotellet har bar og ligger langt unna HoR så ser jeg på det som en avslappende ferie nå i førjulsstria. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (3 minutter siden):

Så lenge det hotellet har bar og ligger langt unna HoR så ser jeg på det som en avslappende ferie nå i førjulsstria. 

Minstekrav til karantenehotell:

Bar og minibar

Spa

Kingsize seng og tv

Roomservice

Julegaver

Ooops! Glemte gratis smågodt, julegodt, julekaker, popcornmaskin og makroner fra Pascal.

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (17 minutter siden):

Minstekrav til karantenehotell:

Bar og minibar

Spa

Kingsize seng og tv

Roomservice

Julegaver

Ooops! Glemte gratis smågodt, julegodt, julekaker, popcornmaskin og makroner fra Pascal.

Jeg gleder meg! Høres ut som en perfekt juleferie! 

Men jeg legger gjerne til en bra restaurant til listen over minstekrav om jeg får lov? Med sånn mat barnefamilier i tidsklemma ikke pleier å spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 22

Bjørn Guldvog koser seg med matpakken sin. Det er fru Guldvog som har pakket den - brødskive med fiskekake og en liten agurkskive på toppen til pynt. Fru Guldvog tar matpakkepakkingen på alvor, agurkskiven er skåret ut som et lite hjerte, og på matpapiret har hun skrevet et motiverende "Go get'em, tiger!". 

Bjørn Guldvog smiler for seg selv og ser ut av vinduet. Tenker at det blir en god dag. Hvert øyeblikk nå skal de motta Pfizer-vaksinen, og da er det han som skal sette den første sprøyten på Camilla Stoltenberg - som et lite stunt for å vise at vaksinen er trygg. Han ser på klokken. Leveransen burde være her hvert øyeblikk... 

- Bang! Døra smeller opp - Leveranzsija! Polska leveransjija - top sekretovo! 

Bjørn Guldvog tar imot esken. 

Han stusser litt over at budet består av en masse damer med underlige ansiktsmasker som snakker tulle-polsk, men tenker at det jo er en liten genistrek - ingen ville vel mistenke en sånn gjeng for å levere den dyrebare vaksinen. 

Nå haster det - esken må stå kaldt! Han skynder seg ned til kantina på FHI og ber Reidun bak disken om å slenge den i fryseren, mellom kroneisen og quich-en med feta og spinat. 

Camilla Stoltenberg får også besøk. Her går damene mer fredelig til verks: 

Det er Stjerna som fører ordet, siden hun er Mesterhjernen bak den snedige planen. Alle vet jo at de fleste blir mer medgjørlig etter å ha smakt på litt måkesprit, og da kan de kanskje endelig få dispensasjon fra de strenge korona-reglene, sånn at julekalenderen kan gjennomføres: 

- Vyrde Camilla! Vi ynskjer å komme med ei lita førjolsgåve!  Vi er imponerte over innsatsen din! Difor fortener du å setje deg ned ved bordet her og ta deg ein god dram. Det er eit brygg vi har laga sjølve - basert på ei eldgamal husmor-oppskrift. 

Camilla Stoltenberg blir overrumplet over å endelig få litt omsorg, det er ikke mange som tenker på at hun også trenger et klapp på skulderen av og til. Og hvis hun tenker seg om, så høres det virkelig godt ut med en skikkelig dram akkurat nå. 

Hun setter seg i den limegrønne kontorstolen med beina på skrivebordet, lener seg tilbake. 

Lakrisdamen henter esken med Naud. Hun titter på flaskene - Stjerna er da virkelig en dyktig spritprodusent, tenker hun, mens hun studerer småflaskene, de er til og med forseglet sånn at det ser skikkelig proft ut! 

Hun skjenker opp en god klunk i Camilla Stoltenberg sin tekopp. Skål, Camilla! jubler alle damene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, ai, ai, her sitrer vi av spenning! Hvordan kommer det til å gå med Camilla? Klarer Bjørn å sette sprøyte i spritdunsten? Videreselger Reidun pakkene for å redde bunnlinja for kantina? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (16 timer siden):

En liten ting som slo meg...kan vi risikere at FHI tar oss, hele hurven, og setter oss i umiddelbar karantene eller arrest for brudd på smittevernloven? Det ble vel ikke akkurat en meter i alle retninger bak i den traileren. Går det i så fall an å be om gruppearrest på et litt ålreit hotell f.eks med spa?

Vi holder da meteren vi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhar kontrollmplt gjennom hele turen, og ikke oppdaget et eneste brudd på metersregelen. Jeg har med mitt eget målebånd. Av hygieniske årsaker vasker jeg det ofte, og jeg kan nok ha kommet til å tro le det også ved et par anledninger, for det er blitt veldig kort. Men det står at det er en meter, så da er det vel en meter da, selv om det er omtrent på le gse med lillefingeren min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (3 timer siden):

rhar kontrollmplt gjennom hele turen, og ikke oppdaget et eneste brudd på metersregelen. Jeg har med mitt eget målebånd. Av hygieniske årsaker vasker jeg det ofte, og jeg kan nok ha kommet til å tro le det også ved et par anledninger, for det er blitt veldig kort. Men det står at det er en meter, så da er det vel en meter da, selv om det er omtrent på le gse med lillefingeren min. 

Står det en meter, så er det vel det. Det var en del på HoR også som sleit med lengden på en meter. Det kan kanskje unnskyldes årelang trening i å overbevise seg selv om at 15 cm er nærmere 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladmelding her:

Vi drar på spa sånn ca i 11-13 tia. 

Mannen skulle absolutt pusse opp et ubrukt rom i kjelleren nå før jul, og der har jeg kasta inn alle pepsi max tomflaskene som jeg har skvulpa i meg de siste åra. Så nå har han panta flasker i 1.5 uke og det ble såpass at vi tar'n helt ut på spa, hele dibgjengen. 

Vi pynter oss med julelys og bjeller, samler sammen det som måtte være igjen av alkohyler og har en fantastisk lille julaften 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 23 

Endelig er det store øyeblikket kommet. Den første vaksinen skal settes! Bjørn Guldvog har vært nede i kantinefryseren og hentet en flaske med vaksine. 

Han leser på flasken - sikkert en eller annen forkortelse, tenker han. N.A..U.D -  Nuclear American United Division, that's what it means, sier han lavt for seg selv med bred amerikansk aksent. Han gjør ofte det når han er alene, kommenterer alt mulig på amerikansk, mens han forestiller seg at han er Bruce Willis. Nåja, tenker han mens han kaster et blikk i speilet. Sveisen er i hvert fall veldig lik! 

Samtidig, på Camilla Stoltenbergs kontor, oppdager Stjerna den fatale ombyttingen. Camilla Stoltenberg sitter akkurat nå og bøtter innpå 350 doser med korona-vaksine! 

Før Stjerna rekker å tenke ut noe, kommer Bjørn Guldvog inn med en sprøyte med noe grått, grumsete innhold. Og like bak ham pressefolk fra alle de riksdekkende media.  

Stjerna skynder seg å spørre på forumet: Kva gjer ein dersom nokon drikk vaksiner? og: Er det farlig å få injisert heimebrent? 

Som vanlig sitter kunnskapen løst på forumet. En anonym bruker kan fortelle at hjemmebrent i sprøyteform er den beste måten å innta hjemmebrent på. En annen mener at drikkevaksiner er framtida, så hun behøver slett ikke å bekymre seg. Så kommer vaksineskeptikerne på banen og sier at hjemmebrent er da adskillig mer utprøvd enn en hvilken som helst vaksine, og Stjerna senker skuldrene og tenker at det enkleste nok er å holde munn, i hvert fall så lenge journalistene er der. 

- Dette er en stor dag for legevitenskapen og det norske folk! sier Bjørn Guldvog. (- større enn du veit! tenker Stjerna). Han stikker sprøyten med Naud i armen på Camilla Stoltenberg, som er både trøtt og litt fnisete. Det knipser i kameraer, det filmes og jubles, men plutselig skjer det noe dramatisk. Camilla Stoltenberg vakler og faller overende! Er hun besvimt? Er hun død? Er 350 doser med koronavaksine og en sprøyte med Naud mer en et menneske kan tåle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...