Gå til innhold

Julekalender 2021?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Jordbærblomst skrev (14 minutter siden):

Åh, minister for enhjørninger! Drømmejobb 🙌🏼

Jeg vil herved melde mitt kandidatur til minister for ompa lompaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår Spidermamma som kulturminister, det er tross alt hun som har stått for det kulturelle tilbudet i førjulstiden de aller fleste årene det har eksistert.

Jeg tenkte først å melde meg som alkoholminister. Da blir man vel sjef for alkoholdirekterotet? Men jeg er redd det da blir litt lite alkohol til alle andre, for da kan det hende jeg ender opp med å behandle alkoholen slik man behandler dopapir i koronnatiden, og hamstrer alt, så det blir vakum i hyllene både i butikkene og på polet. Så det kan hende det er best for dere andre om jeg holder meg unna akkurat den posten.

Jeg har forøvrig ikke helt skjønt hvorfor det av alle ting var dopapir som ble hamstret i sinnsyke mengder. Så vidt meg bekjent har ingen, noensinne, i hele menneskehetens historie, dødd av mangel på dopapir... Dessuten er det jo ingen som reiser til Syden nå midt i koronaen, eller, vertfall nesten ingen, noen egoister finnes vel, men de fleste blir jo hjemme. så da trenger man vel ikke dopapir, for da kan man bare bruke de åttehundreogfemogførti klutene man pleier å ha med seg til syden. 

Kanskje jeg kan være minister for bortkomne biler, gærne garasjer og hylleblomstsaft? Det er tross alt ganske viktige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (2 minutter siden):

Eg melder meg som justisminister, då eg registrerar at posten ikkje krev verken kunnskap om feltet eller folkeskikk.

Uansett hvordan du gjør det så vil det nok gå bedre enn de 7-8 som har vært innom stillingen de siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (14 timer siden):

Kanskje fordi det foreløpig ser stygt ut for årets kalender (men egentlig fordi jeg har skrevet feil etter å ha sittet med lister for neste år på jobben og derfor var litt årstallsforvirret)? 

🤣🤣 lett for

Anonymkode: 3d434...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg til tjeneste som sjokolademinister. Jeg føler at jeg har de kvalifikasjonene som skal til på området og lover å flittig utøve min gjerning for å sørge for at all sjokolade holder tilfredsstillende kontroll. Det er god plass i mitt departement, så det er bare for interesserte å melde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg som ketchupminister iført enhjørnings onepiecen jeg vant for noen år siden, i en link som ble linket i julekalenderen den gang🦄

Jeg lover personlig at alle norske borgere skal få en flaske ketchup til julaften! Jeg har en ekstrem kjærlighet for ketchup, det går til alt. Det blir ingen jul uten ketchup til kålrabistappen! Og rødt er jo julens farge så vinn vinn for alle! 
Ketchup til folket!👊🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 3

Det var ikke mange i den bittevesle bygda Grutlefjord som brukte å legge turen om Langtvekkvik. Det måtte i tilfelle være han Lars Brennsnut som gikk i tre timer for å levere tippekupongen på coop-en i Fjosefjord hver fredag. 

Han Lars Brennsnut var ikke interessert i julepynt. Men hvis noen med litt mer utpreget sans for interiørdetaljer skulle ha funnet på å gå forbi det koselige vesle huset innerst i vika, ville de ha blitt grepet av julestemning idet de hundrevis av små kulørte lampene strålte og blinket innenfor vinduene. 

- Ho Stjerna er no ei framifrå kjerring! Sjå på dei vene joleljosa! ville de kanskje ha ropt i beundring. - Sjå, kor vakkert! 

Men de uskyldig forbipasserende vet ingenting om hva som egentlig er på gang der inne....

I stua til Stjerna foregår det en storstilt produksjon. De hundrevis av røde, grønne, gule og blå blinkende lysene sitter fast på en sinnrik maskin som bobler, syder, klikker og durer. innimellom kommer det et "Poff!", og opp stiger en brungrå røyk som legger seg som et teppe oppunder stuetaket. 

Hadde de uskyldig forbipasserende i tillegg truffet på mannen til Stjerna, ville nok julestemningen brått ha blitt erstattet av en gnagende uro, enda så koselig han pleier å være. Ned fra fjellet kommer han traskende, med geværet over den ene skuldra og sju døde måker hengende over den andre. 

- Sju digre måser! roper han inn til Stjerna, som sitter bøyd over noen kompliserte diagrammer. 

-Flott! Det burde halde! roper Stjerna tilbake, mens hun stirrer konsentrert på et reagensrør med ubestemmelig innhold. 

Tilbake i hovedstaden sitter The Amazing Spidermamma i telefonkø igjen. 

- Hallo? Er jeg kommet til Corona-telefonen? 

- Ja, dette er informasjonstelefonlinjen for corona, ja. 

- Supert! Du, jeg har noe jeg lurer veldig på - regnes FHI som én husstand? Som en familie, liksom? Hvor mange kan de ha på besøk? Regnes et babyforum som én kohort? 

Hun hører at de mumler forarget noe om "eier ikke skam" "var det hun gærne fra her om dagen?" før linjen igjen blir brutt. 

Det er jo håpløst å få noe som helst informasjon fra informasjonstjenesten!? 

Forumet vet imidlertid råd. De blir enige om at det er bedre å be om tilgivelse enn tillatelse når det gjelder et nytt besøk hos FHI. 

Så gjelder det å plukke ut noen som kan være med til FHI for å kjempe for Julekalenderen. Det er en risikosport, og grensen mellom hvem det er lurt å ha med og hvem det kan være fatalt å ha med er syltynn. 

Adhd-mamma blir vurdert - ser ut til å kunne te seg ute blant folk, men har en lei tendens til å erte på seg anonyme. 

Jordbærblomst - sjarmerende, men usikkert hvordan den merkelige maktsyke forkjærligheten for enhjørninger kan slå ut

Himmel og Hav - en rasjonell stemme i et hav av irrasjonalitet - men er det det vi trenger nå?? 

Tyrkisk pepper - en irrasjonell stemme i - tja - godt selskap. 

Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda - trivelig, men litt langt navn. 

Mens The Amazing Spidermamma går målrettet til verks for å vurdere møtekandidater, kan folk på Coop-en i Fjosefjord høre noe som høres ut som en stor eksplosjon.

De tre innbyggerne i Fjosefjord ser bestyrtet på hverandre. - Eg trur det kom frå Langtvekkvik! Kva kan det ha vore? Ei bombe? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg frivillig til å bli med til FHI! Det forutsetter imidlertid at jeg også får tittelen assisterende sjokolademinister, så jeg har litt å banke i bordet med.

Jeg kan få en gråstein til å elske å tygge grus, så anser FHI som en lett match ;)

Har forøvrig for første gang i mitt liv kjøpt portvin, og den kjekke ansatte på vinmonopolet anbefalte nøtter og tørket frukt og sjokolade til. Hittil har jeg funnet ut at aprikos ikke fungerer, dadler er fantastisk, og sjokoladen får utpreget vaniljesmak. Så dette er forskning på høyt plan. Noe jeg anser som en fordel når jeg skal argumentere for og mot forskningen hos FHI. Kan (mot sjokoladebetaling) vurdere å ta med litt portvin til FHI også, mulig de mykner raskere da.

Det smalt nylig her også, men det var visst naboen som ikke hadde kokt ertestuingen til lutefisken lenge nok. Det var mannen som eksploderte.

Anonymkode: f2cbb...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli diplomat i den nye regjeringen etter statskuppet. Min kvalifikasjon er høflighet. Jeg er så høflig at jeg kan be folk dra til h*****e på en slik måte at de gleder seg til avreisen og begynner å pakke med en gang. Av samme grunn mener jeg at jeg er selvskreven til å bli med til FHI for å kjempe for årets julekalender.

Hvis jeg ikke får diplomatposten så vil jeg gjerne bli med i Himmel og Havs sjokoladedepartement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit snes pallar Svartedaud er no ferdig og klar til distribusjon, kan gi eit flott bidrag til krigskassa. Men eit logistikkproblem har oppstått, det er Jolenek som står for transport, og han er ikkje å finne nokon stad.

Han var sist registrert på eit karantenehotell på Gardermoen på tysdag og der skulle han sitje ut veka, men no let det til at han har stukke av. Men kvar? Tilbake til Polen? Lite truleg utan skalkeskjulet sitt slik tilstandene er der nede for tida, men rarare ting har hendt. Eller har han funne ut kor Oddlaug tok vegen med pengane? 

Er det nokon som kan ta på seg å køyre eit vogntog av austeuropeisk kvalitet, med slitte dekk og tvilsomme bremser?  Det kan ikkje vere så veldig vanskeleg, Jolenek fekk det til, og hans sertifikat var nok ikkje av det ekte slaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ledig post i vin-departementet så tar jeg den posten! Med forbehold at jeg er sjefssmaker på Dibbernes portvin, rødvin, hvitvin og bobler. Måkevin settes ned til heimbrents-departementet da dette ikke kan være med ekte vare. (de har fått bomberommet i kjelleren pga eksplosjonsfare) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Luke 3

Det var ikke mange i den bittevesle bygda Grutlefjord som brukte å legge turen om Langtvekkvik. Det måtte i tilfelle være han Lars Brennsnut som gikk i tre timer for å levere tippekupongen på coop-en i Fjosefjord hver fredag. 

Han Lars Brennsnut var ikke interessert i julepynt. Men hvis noen med litt mer utpreget sans for interiørdetaljer skulle ha funnet på å gå forbi det koselige vesle huset innerst i vika, ville de ha blitt grepet av julestemning idet de hundrevis av små kulørte lampene strålte og blinket innenfor vinduene. 

- Ho Stjerna er no ei framifrå kjerring! Sjå på dei vene joleljosa! ville de kanskje ha ropt i beundring. - Sjå, kor vakkert! 

Men de uskyldig forbipasserende vet ingenting om hva som egentlig er på gang der inne....

I stua til Stjerna foregår det en storstilt produksjon. De hundrevis av røde, grønne, gule og blå blinkende lysene sitter fast på en sinnrik maskin som bobler, syder, klikker og durer. innimellom kommer det et "Poff!", og opp stiger en brungrå røyk som legger seg som et teppe oppunder stuetaket. 

Hadde de uskyldig forbipasserende i tillegg truffet på mannen til Stjerna, ville nok julestemningen brått ha blitt erstattet av en gnagende uro, enda så koselig han pleier å være. Ned fra fjellet kommer han traskende, med geværet over den ene skuldra og sju døde måker hengende over den andre. 

- Sju digre måser! roper han inn til Stjerna, som sitter bøyd over noen kompliserte diagrammer. 

-Flott! Det burde halde! roper Stjerna tilbake, mens hun stirrer konsentrert på et reagensrør med ubestemmelig innhold. 

Tilbake i hovedstaden sitter The Amazing Spidermamma i telefonkø igjen. 

- Hallo? Er jeg kommet til Corona-telefonen? 

- Ja, dette er informasjonstelefonlinjen for corona, ja. 

- Supert! Du, jeg har noe jeg lurer veldig på - regnes FHI som én husstand? Som en familie, liksom? Hvor mange kan de ha på besøk? Regnes et babyforum som én kohort? 

Hun hører at de mumler forarget noe om "eier ikke skam" "var det hun gærne fra her om dagen?" før linjen igjen blir brutt. 

Det er jo håpløst å få noe som helst informasjon fra informasjonstjenesten!? 

Forumet vet imidlertid råd. De blir enige om at det er bedre å be om tilgivelse enn tillatelse når det gjelder et nytt besøk hos FHI. 

Så gjelder det å plukke ut noen som kan være med til FHI for å kjempe for Julekalenderen. Det er en risikosport, og grensen mellom hvem det er lurt å ha med og hvem det kan være fatalt å ha med er syltynn. 

Adhd-mamma blir vurdert - ser ut til å kunne te seg ute blant folk, men har en lei tendens til å erte på seg anonyme. 

Jordbærblomst - sjarmerende, men usikkert hvordan den merkelige maktsyke forkjærligheten for enhjørninger kan slå ut

Himmel og Hav - en rasjonell stemme i et hav av irrasjonalitet - men er det det vi trenger nå?? 

Tyrkisk pepper - en irrasjonell stemme i - tja - godt selskap. 

Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda - trivelig, men litt langt navn. 

Mens The Amazing Spidermamma går målrettet til verks for å vurdere møtekandidater, kan folk på Coop-en i Fjosefjord høre noe som høres ut som en stor eksplosjon.

De tre innbyggerne i Fjosefjord ser bestyrtet på hverandre. - Eg trur det kom frå Langtvekkvik! Kva kan det ha vore? Ei bombe? 

 

Jeg er med! Med risiko for å erte på meg fhi og hele helsedirektoratet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

☆☆☆ skrev (2 timer siden):

Eit snes pallar Svartedaud er no ferdig og klar til distribusjon, kan gi eit flott bidrag til krigskassa. Men eit logistikkproblem har oppstått, det er Jolenek som står for transport, og han er ikkje å finne nokon stad.

Han var sist registrert på eit karantenehotell på Gardermoen på tysdag og der skulle han sitje ut veka, men no let det til at han har stukke av. Men kvar? Tilbake til Polen? Lite truleg utan skalkeskjulet sitt slik tilstandene er der nede for tida, men rarare ting har hendt. Eller har han funne ut kor Oddlaug tok vegen med pengane? 

Er det nokon som kan ta på seg å køyre eit vogntog av austeuropeisk kvalitet, med slitte dekk og tvilsomme bremser?  Det kan ikkje vere så veldig vanskeleg, Jolenek fekk det til, og hans sertifikat var nok ikkje av det ekte slaget..

Jeg har hørt noen rykter om at han bodde vegg-i-vegg med en ungarer ved navn Fugelband. Han er visst også forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (3 timer siden):

Luke 3

Det var ikke mange i den bittevesle bygda Grutlefjord som brukte å legge turen om Langtvekkvik. Det måtte i tilfelle være han Lars Brennsnut som gikk i tre timer for å levere tippekupongen på coop-en i Fjosefjord hver fredag. 

Han Lars Brennsnut var ikke interessert i julepynt. Men hvis noen med litt mer utpreget sans for interiørdetaljer skulle ha funnet på å gå forbi det koselige vesle huset innerst i vika, ville de ha blitt grepet av julestemning idet de hundrevis av små kulørte lampene strålte og blinket innenfor vinduene. 

- Ho Stjerna er no ei framifrå kjerring! Sjå på dei vene joleljosa! ville de kanskje ha ropt i beundring. - Sjå, kor vakkert! 

Men de uskyldig forbipasserende vet ingenting om hva som egentlig er på gang der inne....

I stua til Stjerna foregår det en storstilt produksjon. De hundrevis av røde, grønne, gule og blå blinkende lysene sitter fast på en sinnrik maskin som bobler, syder, klikker og durer. innimellom kommer det et "Poff!", og opp stiger en brungrå røyk som legger seg som et teppe oppunder stuetaket. 

Hadde de uskyldig forbipasserende i tillegg truffet på mannen til Stjerna, ville nok julestemningen brått ha blitt erstattet av en gnagende uro, enda så koselig han pleier å være. Ned fra fjellet kommer han traskende, med geværet over den ene skuldra og sju døde måker hengende over den andre. 

- Sju digre måser! roper han inn til Stjerna, som sitter bøyd over noen kompliserte diagrammer. 

-Flott! Det burde halde! roper Stjerna tilbake, mens hun stirrer konsentrert på et reagensrør med ubestemmelig innhold. 

Tilbake i hovedstaden sitter The Amazing Spidermamma i telefonkø igjen. 

- Hallo? Er jeg kommet til Corona-telefonen? 

- Ja, dette er informasjonstelefonlinjen for corona, ja. 

- Supert! Du, jeg har noe jeg lurer veldig på - regnes FHI som én husstand? Som en familie, liksom? Hvor mange kan de ha på besøk? Regnes et babyforum som én kohort? 

Hun hører at de mumler forarget noe om "eier ikke skam" "var det hun gærne fra her om dagen?" før linjen igjen blir brutt. 

Det er jo håpløst å få noe som helst informasjon fra informasjonstjenesten!? 

Forumet vet imidlertid råd. De blir enige om at det er bedre å be om tilgivelse enn tillatelse når det gjelder et nytt besøk hos FHI. 

Så gjelder det å plukke ut noen som kan være med til FHI for å kjempe for Julekalenderen. Det er en risikosport, og grensen mellom hvem det er lurt å ha med og hvem det kan være fatalt å ha med er syltynn. 

Adhd-mamma blir vurdert - ser ut til å kunne te seg ute blant folk, men har en lei tendens til å erte på seg anonyme. 

Jordbærblomst - sjarmerende, men usikkert hvordan den merkelige maktsyke forkjærligheten for enhjørninger kan slå ut

Himmel og Hav - en rasjonell stemme i et hav av irrasjonalitet - men er det det vi trenger nå?? 

Tyrkisk pepper - en irrasjonell stemme i - tja - godt selskap. 

Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda - trivelig, men litt langt navn. 

Mens The Amazing Spidermamma går målrettet til verks for å vurdere møtekandidater, kan folk på Coop-en i Fjosefjord høre noe som høres ut som en stor eksplosjon.

De tre innbyggerne i Fjosefjord ser bestyrtet på hverandre. - Eg trur det kom frå Langtvekkvik! Kva kan det ha vore? Ei bombe? 

Jeg blir med, tross langt navn. Langt navn kan kanskje være en fordel. Hvis vi er heldige, så blir de så opptatt av å telle o'er at de glemmer å si nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (4 timer siden):

Eit snes pallar Svartedaud er no ferdig og klar til distribusjon, kan gi eit flott bidrag til krigskassa. Men eit logistikkproblem har oppstått, det er Jolenek som står for transport, og han er ikkje å finne nokon stad.

Han var sist registrert på eit karantenehotell på Gardermoen på tysdag og der skulle han sitje ut veka, men no let det til at han har stukke av. Men kvar? Tilbake til Polen? Lite truleg utan skalkeskjulet sitt slik tilstandene er der nede for tida, men rarare ting har hendt. Eller har han funne ut kor Oddlaug tok vegen med pengane? 

Er det nokon som kan ta på seg å køyre eit vogntog av austeuropeisk kvalitet, med slitte dekk og tvilsomme bremser?  Det kan ikkje vere så veldig vanskeleg, Jolenek fekk det til, og hans sertifikat var nok ikkje av det ekte slaget..

Jeg kan kjøre.

Har heller ikke sertifikat, men er en ekspert på å forklare mannen hvordan han skal gasse, gire, svinge, bremse og sånn når jeg sitter i passasjersetet. 

Endret av Sommer er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (4 timer siden):

Eit snes pallar Svartedaud er no ferdig og klar til distribusjon, kan gi eit flott bidrag til krigskassa. Men eit logistikkproblem har oppstått, det er Jolenek som står for transport, og han er ikkje å finne nokon stad.

Han var sist registrert på eit karantenehotell på Gardermoen på tysdag og der skulle han sitje ut veka, men no let det til at han har stukke av. Men kvar? Tilbake til Polen? Lite truleg utan skalkeskjulet sitt slik tilstandene er der nede for tida, men rarare ting har hendt. Eller har han funne ut kor Oddlaug tok vegen med pengane? 

Er det nokon som kan ta på seg å køyre eit vogntog av austeuropeisk kvalitet, med slitte dekk og tvilsomme bremser?  Det kan ikkje vere så veldig vanskeleg, Jolenek fekk det til, og hans sertifikat var nok ikkje av det ekte slaget..

Jeg kjører ikke østeuropeisk trailer på blanke dekk, men fjorårets julekalender viste jo at jeg hadde noen godt skjulte talenter når det gjaldt traktorkjøring. Om Superdolly fortsatt har den lilla Masseyen med hjulekrybben på slep, så får vi vel litt Svartedaud bak i den. Kan den frakte beduggede damer og portvin så går det vel med lit sprit også. Er den eksplosiv den miksen din? Var det den som smalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (40 minutter siden):

Jeg kjører ikke østeuropeisk trailer på blanke dekk, men fjorårets julekalender viste jo at jeg hadde noen godt skjulte talenter når det gjaldt traktorkjøring. Om Superdolly fortsatt har den lilla Masseyen med hjulekrybben på slep, så får vi vel litt Svartedaud bak i den. Kan den frakte beduggede damer og portvin så går det vel med lit sprit også. Er den eksplosiv den miksen din? Var det den som smalt?

Apparatet som slo seg vrangt, ikkje CE-merke på det heller akkurat. Heile stabburet reiste. Men pallane stod trygt lagra i mykrakjellaren, som ikkje ein gong Armageddon kan øydelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (10 timer siden):

Apparatet som slo seg vrangt, ikkje CE-merke på det heller akkurat. Heile stabburet reiste. Men pallane stod trygt lagra i mykrakjellaren, som ikkje ein gong Armageddon kan øydelegge.

Da regner jeg med at så fort @Superdolly melder seg, så setter vi fart mot deg. Jeg har allerede pakka sekken med hansker, munnbind, antibac (beklager, men den lukter bedre enn ditt produkt), kaffe og bananer. Tommestokken til Bent er også med. Han vet ikke at jeg har lånt den, men for å være ærlig så var den neppe hans i utgangspunktet. Jeg mener, ser han ut som han snekrer i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (16 timer siden):

Eit snes pallar Svartedaud er no ferdig og klar til distribusjon, kan gi eit flott bidrag til krigskassa. Men eit logistikkproblem har oppstått, det er Jolenek som står for transport, og han er ikkje å finne nokon stad.

Han var sist registrert på eit karantenehotell på Gardermoen på tysdag og der skulle han sitje ut veka, men no let det til at han har stukke av. Men kvar? Tilbake til Polen? Lite truleg utan skalkeskjulet sitt slik tilstandene er der nede for tida, men rarare ting har hendt. Eller har han funne ut kor Oddlaug tok vegen med pengane? 

Er det nokon som kan ta på seg å køyre eit vogntog av austeuropeisk kvalitet, med slitte dekk og tvilsomme bremser?  Det kan ikkje vere så veldig vanskeleg, Jolenek fekk det til, og hans sertifikat var nok ikkje av det ekte slaget..

Jeg er profesjonell passasjer. Jeg kan fra passasjersetet tilby underholdning i form av unyttig informasjon om enhjørninger eller generelt hva som helst (jeg kan ta med «Unyttig kunnskap» boken min), eller synge julesanger (dog muligvis med et hint av blasfemi). Men når sant skal sies, så er jeg elendig som kartleser. Og jeg har lett for å peke til venstre, mens jeg ber sjåføren svinge til høyre. Så, hvis det er plass til en profesjonell passasjer med unyttig kunnskap og retningssans som en blind geit, så pakker jeg sangboka med det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærblomst skrev (2 timer siden):

Jeg er profesjonell passasjer. Jeg kan fra passasjersetet tilby underholdning i form av unyttig informasjon om enhjørninger eller generelt hva som helst (jeg kan ta med «Unyttig kunnskap» boken min), eller synge julesanger (dog muligvis med et hint av blasfemi). Men når sant skal sies, så er jeg elendig som kartleser. Og jeg har lett for å peke til venstre, mens jeg ber sjåføren svinge til høyre. Så, hvis det er plass til en profesjonell passasjer med unyttig kunnskap og retningssans som en blind geit, så pakker jeg sangboka med det samme. 

FAEN! Jeg kjører! Hvor vanskelig kan det være da? Har uttalt stor reisetrang og betyr det at jeg kommer over riksgrensen så sjanser jeg på dårlige dekk i en luguber doning. Alt for å reise!!! Minner om at jeg slett ikke har lappen på lastebil men så farlig kan det vel ikke være?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 4

- Ola! Eg kan ikkje finne ungane! 

Stjerna løper rundt og leter, både i det som er igjen av det vesle huset og ute i busker og kratt. Hele taket på huset er sprengt vekk og ligger uti fjorden som ei litt pussig badebrygge. 

- Korleis gjekk det med satsen? undrer mannen til Stjerna, mens han hever et bekymret øyenbryn. 

Stjerna tar seg tid til et lite smil innimellom letingen. - Strålande! Det gjekk strålande! Hun kaster et blikk i speilet i forbifarta og ser at håret står til alle kanter og er sotfarget i tuppene. - Eg ser ut som ein vaskeekte kjendis! tenker hun. - det er jo berre trendy med sånn rocka, motsatt ettervekst, funderer hun fornøyd, glad for at eksplosjonen sørget for både badebrygge til sommeren og moderne frisyre. 

Men så var det ungene. De er lette av vekt og har det med å fyke langt av sted når lufttrykket blir for stort. Akkurat, ja! Der henger han vesle-Harald tvers over kraftledningen borti veien. Og storesøster Ingeborg sitter og knasker fornøyd på en kransekakebit under det vestlandske kakebordet som står i finstua, fortsatt like fristende som før det smalt. 

- No må de slutte med alt det tullet, ungar, no er det joleverksted! Og snart er hele familien i full gang. 

Ungene tegner etiketter og klistrer på flaskene. Ektemannen Ola tapper over den grålige væsken på små og store flasker. 

D-Æ-U-D staver han vesle-Harald. Storesøster Ingeborg retter vennlig på stavingen, før hun forklarer at Daud-etikettene er til de litt mindre brennevinsflaskene, og Raud-etikettene skal klistres på de litt større flaskene med måkevin. - Men mamma, vinen er jo grå, ikkje raud, protesterer Ingeborg. - Joda, men vin er ofte raud, så det går fint, beroliger Stjerna. 

Bunnslammet tømmes på noen brusflasker hvor etiketten med Oscar Syltes pærebrus er erstattet med en stor klistrelapp hvor det står NAUD. Disse flaskene er reservert for de som er mest opptatt av høy prosent og lav pris. Vanligvis er det nok å lage et innlegg på forumet hvor hun skriver "Send meg en PM hvis du er i NAUD", så renner bestillingene inn. Men dette må vente i år, nå har hun en plan som må gjennomføres først. 

Siste kasse med flasker er forseglet med pakketape og stablet på tunet. 

Del 1 av planen er, bokstavelig talt, i boks! 

Så gjelder det å få tak i sjåfører som verken har tjuvsmakt på portvin eller gjæret hylleblomstsaft. Det er ikke lett, og hun må tråle forumet lenge og vel før hun finner noen som i hvert fall påstår at de er kjørbare.  Det er risikabelt å sende drikkfeldige forumdeltakere langs vestlandsveier med traktoren full av fristende, alkoholholdig måkesprit og -vin, men skal lasten til Oslo, så har hun ikke noe annet valg enn å stole på at det går bra. Hun allierer seg med Spurvugla og Sommer er best. De må sitte på traktor-tilhengeren, sammen med Væpnet dame og Gale damen og vokte lasten. 

Superdolly og Himmel og Hav får i oppdrag å kjøre. ADHD-mamma må nøye seg med å sitte i baksetet og være kartleser, for hun er så reisesyk at hun blir med på hva som helst. 

Kan de klare å komme seg til hovedstaden uten å drikke opp lasten? 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (17 minutter siden):

Luke 4

- Ola! Eg kan ikkje finne ungane! 

Stjerna løper rundt og leter, både i det som er igjen av det vesle huset og ute i busker og kratt. Hele taket på huset er sprengt vekk og ligger uti fjorden som ei litt pussig badebrygge. 

- Korleis gjekk det med satsen? undrer mannen til Stjerna, mens han hever et bekymret øyenbryn. 

Stjerna tar seg tid til et lite smil innimellom letingen. - Strålande! Det gjekk strålande! Hun kaster et blikk i speilet i forbifarta og ser at håret står til alle kanter og er sotfarget i tuppene. - Eg ser ut som ein vaskeekte kjendis! tenker hun. - det er jo berre trendy med sånn rocka, motsatt ettervekst, funderer hun fornøyd, glad for at eksplosjonen sørget for både badebrygge til sommeren og moderne frisyre. 

Men så var det ungene. De er lette av vekt og har det med å fyke langt av sted når lufttrykket blir for stort. Akkurat, ja! Der henger han vesle-Harald tvers over kraftledningen borti veien. Og storesøster Ingeborg sitter og knasker fornøyd på en kransekakebit under det vestlandske kakebordet som står i finstua, fortsatt like fristende som før det smalt. 

- No må de slutte med alt det tullet, ungar, no er det joleverksted! Og snart er hele familien i full gang. 

Ungene tegner etiketter og klistrer på flaskene. Ektemannen Ola tapper over den grålige væsken på små og store flasker. 

D-Æ-U-D staver han vesle-Harald. Storesøster Ingeborg retter vennlig på stavingen, før hun forklarer at Daud-etikettene er til de litt mindre brennevinsflaskene, og Raud-etikettene skal klistres på de litt større flaskene med måkevin. - Men mamma, vinen er jo grå, ikkje raud, protesterer Ingeborg. - Joda, men vin er ofte raud, så det går fint, beroliger Stjerna. 

Bunnslammet tømmes på noen brusflasker hvor etiketten med Oscar Syltes pærebrus er erstattet med en stor klistrelapp hvor det står NAUD. Disse flaskene er reservert for de som er mest opptatt av høy prosent og lav pris. Vanligvis er det nok å lage et innlegg på forumet hvor hun skriver "Send meg en PM hvis du er i NAUD", så renner bestillingene inn. Men dette må vente i år, nå har hun en plan som må gjennomføres først. 

Siste kasse med flasker er forseglet med pakketape og stablet på tunet. 

Del 1 av planen er, bokstavelig talt, i boks! 

Så gjelder det å få tak i sjåfører som verken har tjuvsmakt på portvin eller gjæret hylleblomstsaft. Det er ikke lett, og hun må tråle forumet lenge og vel før hun finner noen som i hvert fall påstår at de er kjørbare.  Det er risikabelt å sende drikkfeldige forumdeltakere langs vestlandsveier med traktoren full av fristende, alkoholholdig måkesprit og -vin, men skal lasten til Oslo, så har hun ikke noe annet valg enn å stole på at det går bra. Hun allierer seg med Spurvugla og Sommer er best. De må sitte på traktor-tilhengeren, sammen med Væpnet dame og Gale damen og vokte lasten. 

Superdolly og Himmel og Hav får i oppdrag å kjøre. ADHD-mamma må nøye seg med å sitte i baksetet og være kartleser, for hun er så reisesyk at hun blir med på hva som helst. 

Kan de klare å komme seg til hovedstaden uten å drikke opp lasten? 

Å Gud!!  Jeg sier som kronprinsen : jeg har stedsans som en greddost. Hvor lang tid kan det på noen måte ta å lære seg kart og kompass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (19 minutter siden):

Å Gud!!  Jeg sier som kronprinsen : jeg har stedsans som en greddost. Hvor lang tid kan det på noen måte ta å lære seg kart og kompass? 

Ja, da henger planen i en tynn tråd!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (Akkurat nå):

Ja, da henger planen i en tynn tråd!! 

Hvor vanskelig kan det på noen måte være da? Hvis jeg holder meg noenlunde nykter og vi tar det på lykke og fromme liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...