Gå til innhold

Er det bare jeg som syntes denne var...spesiell?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Joda. Det er forklart flere ganger, med så liten teskje at man enten må gå ut fra at du enten troller eller ikke når helt opp til den øverste greina. Det er ett av to, det. 

Nei, det er ikke forklart en eneste gang. Heller ikke du klarer å forklare det. Klarer du ikke å forklare hva som er så morsomt med seksualisering av små spedbarn så er det ikke morsomt.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke forklart en eneste gang. Heller ikke du klarer å forklare det. Klarer du ikke å forklare hva som er så morsomt med seksualisering av små spedbarn så er det ikke morsomt.

Anonymkode: ad77d...787

Jøss, hodet ditt er virkelig skrudd helt feil på, når du klarer å komme frem til dette.

Anonymkode: 7cb43...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er morsomt med fem menn med ståpikk som står lent over et lite spedbarn?

Anonymkode: ad77d...787

Skjønner du det ikke, så skjønner du det ikke. 

  

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, hodet ditt er virkelig skrudd helt feil på, når du klarer å komme frem til dette.

Anonymkode: 7cb43...421

Hvis du finner seksualisering av små spedbarn morsomt så kan du jo forklare hva det er du mener er så morsomt med det?

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke forklart en eneste gang. Heller ikke du klarer å forklare det. Klarer du ikke å forklare hva som er så morsomt med seksualisering av små spedbarn så er det ikke morsomt.

Anonymkode: ad77d...787

Som mye annen humor: situasjonell inkongruens og det uventede. Nøyaktig det samme som gjør DEG hysterisk morsom. Men jeg tipper at du ikke holder kjeften av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

  

Hvis du finner seksualisering av små spedbarn morsomt så kan du jo forklare hva det er du mener er så morsomt med det?

Anonymkode: ad77d...787

Det er jo ingen som synes det, det er bare du som har trukket de slutningenei det syke hodet ditt. Du er virkelig unaturlig opphengt i dette

Anonymkode: 7cb43...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Som mye annen humor: situasjonell inkongruens og det uventede. Nøyaktig det samme som gjør DEG hysterisk morsom. Men jeg tipper at du ikke holder kjeften av den grunn.

Ja, fem menn med ståpikk som står foroverlent over et lite spedbarn er uventet. Men er det morsomt? Nei. Akkurat som voldtekt av små barn ikke er morsomt. Det vil si, for de fleste andre av oss. Men du synes det er kjempeartig med voldtekt av barn også? Det er jo uventet.

Nei, hvis jeg er morsom så er det jo bare positivt. Da bidrar jeg med noe positivt i denne tråden. Hva bidrar du med?

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ingen som synes det, det er bare du som har trukket de slutningenei det syke hodet ditt. Du er virkelig unaturlig opphengt i dette

Anonymkode: 7cb43...421

Jo, Miss Marple og nå Sug Lut synes det er morsomt med seksualisering av et spedbarn. Men det er riktig at ingen andre enn de to synes det er morsomt.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, Miss Marple og nå Sug Lut synes det er morsomt med seksualisering av et spedbarn. Men det er riktig at ingen andre enn de to synes det er morsomt.

Anonymkode: ad77d...787

Men herregud da. Det er jo kun du som hevder at staken sekualisierer barn. Resten av oss ser en adventsstake som ser ut som erigerte prikker med lys i 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Men herregud da. Det er jo kun du som hevder at staken sekualisierer barn. Resten av oss ser en adventsstake som ser ut som erigerte prikker med lys i 

Nei, Miss Marple svarte slik:

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er morsomt med fem menn med ståpikk som står lent over et lite spedbarn?

Anonymkode: ad77d...787

Skjønner du det ikke, så skjønner du det ikke.

Det betyr at det er slik Miss Marple ser det, fem menn med ståpikk som står lent over et lite spedbarn. Det mener hun er morsomt.

Sug Lut svarte slik:

3 timer siden, sug lut skrev:
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er derfor ingen ler når jeg forklarer at det er det de faktisk ler av. Det er det som er absurd, at det er fem menn med ståpikker som står foroverlent over et lite spedbarn.

Anonymkode: ad77d...787

Joda. Vi ler like godt, vi. Ikke tro du har noen effekt annet enn som en ufrivillig komisk figur som nekter å gå av scenen. 

I tilfelle du vil kontrollere er det bare til å trykke på pilen oppe i høyre hjørne på innleggene så kommer du til originalinnlegget.

Hva er dette som er omringet i rødt, mener du?

1834850246_spedbarnirdt.thumb.jpg.4caaf6c8c6ae7fab08b1a5a6ba99e6c1.jpg

 

Hvis du mener det er et spedbarn så har vi en av to muligheter. Den ene er at folk ler av at Maria, Josef og de tre vise menn holder hvert sitt lys mens de står ved Jesus som spedbarn, eller også ler folk av fem menn med ståpikker som står over et lite spedbarn.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Miss Marple svarte slik:

Det betyr at det er slik Miss Marple ser det, fem menn med ståpikk som står lent over et lite spedbarn. Det mener hun er morsomt.

Sug Lut svarte slik:

I tilfelle du vil kontrollere er det bare til å trykke på pilen oppe i høyre hjørne på innleggene så kommer du til originalinnlegget.

Hva er dette som er omringet i rødt, mener du?

1834850246_spedbarnirdt.thumb.jpg.4caaf6c8c6ae7fab08b1a5a6ba99e6c1.jpg

 

Hvis du mener det er et spedbarn så har vi en av to muligheter. Den ene er at folk ler av at Maria, Josef og de tre vise menn holder hvert sitt lys mens de står ved Jesus som spedbarn, eller også ler folk av fem menn med ståpikker som står over et lite spedbarn.

Anonymkode: ad77d...787

Det kunne like gjerne vært julenisser med lys mellom beina vi lo av. Mindre krenkende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det kunne like gjerne vært julenisser med lys mellom beina vi lo av. Mindre krenkende? 

Tror ikke det, mann er mann og pikk er pikk🤪

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det kunne like gjerne vært julenisser med lys mellom beina vi lo av. Mindre krenkende? 

Det er helt sikkert mulig at det er det du ler av, men både Miss Marple og Sug Lut har altså sagt noe annet.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er helt sikkert mulig at det er det du ler av, men både Miss Marple og Sug Lut har altså sagt noe annet.

Anonymkode: ad77d...787

Nei. Du har tolket det som at de har sagt noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei. Du har tolket det som at de har sagt noe annet

Nei.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Anonymkode: ad77d...787

Du sitter ikke med fasiten på hva folk har ment her altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du sitter ikke med fasiten på hva folk har ment her altså 

Nei, men når folk skriver en ting kan jeg ikke gå ut fra at de mener noe annet. Mener du at dette:

4 timer siden, *Miss Marple* skrev:
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er morsomt med fem menn med ståpikk som står lent over et lite spedbarn?

Anonymkode: ad77d...787

Skjønner du det ikke, så skjønner du det ikke.

betyr noe annet enn det det står der så får du argumentere for det.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men når folk skriver en ting kan jeg ikke gå ut fra at de mener noe annet. Mener du at dette:

betyr noe annet enn det det står der så får du argumentere for det.

Anonymkode: ad77d...787

Du skjønner det ikke. 

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Miss Marple svarte slik:

Det betyr at det er slik Miss Marple ser det, fem menn med ståpikk som står lent over et lite spedbarn. Det mener hun er morsomt.

Sug Lut svarte slik:

I tilfelle du vil kontrollere er det bare til å trykke på pilen oppe i høyre hjørne på innleggene så kommer du til originalinnlegget.

Hva er dette som er omringet i rødt, mener du?

1834850246_spedbarnirdt.thumb.jpg.4caaf6c8c6ae7fab08b1a5a6ba99e6c1.jpg

 

Hvis du mener det er et spedbarn så har vi en av to muligheter. Den ene er at folk ler av at Maria, Josef og de tre vise menn holder hvert sitt lys mens de står ved Jesus som spedbarn, eller også ler folk av fem menn med ståpikker som står over et lite spedbarn.

Anonymkode: ad77d...787

Håper du får den hjelpen du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg egentlig ikke noe vil stoppe 787, og usikker på om det er ønsket heller...

Men... jeg møtte en eldre person i min familie i dag, julen ble nevnt og hun snakket om at hun burde hatt en ny adventstake. Jeg kunne ikke dy meg, viste bildet fra den siden Hi linket til (ikke tråden her). Hun holdt på å le seg ihjel! "Hvem i all verden har godkjent den der i alle ledd av produksjon og markedsføring???" var responsen hennes før hun lo videre. Jeg spurte henne om hun ikke synes den er støtende, men da svarte hun at "Nei, det er den for komisk til å være." Hun ble selv utsatt for overgrep som baby og lite barn. Men humoren har hun intakt.

Forstår ikke at jeg gidder, men likevel... Anonym 787, hvis denne adventsstaken hadde blitt reklamert for og solgt som "adventsstake med pedofile overgripere av jesusbarnet", da hadde det vært noe annet. INGEN i tråden mener det er noe som helst morsomt med barn som blir ødelagt av voksne. Det finnes ikke noe morsomt med det. Men det er heller ikke temaet i tråden, eller med den staken.

Humoren, som så mange - bortsett fra du, 787 - ser, det er at det er en total og fullstendig systemsvikt i absolutt alle ledd av produksjonen av denne adventsstaken. Helt fra designeren, alle som har gitt tilbakemeldinger under designet, de som har kjøpt designet, de som har planlagt produksjonen, de som har valgt materialer, de som har valgt farger, de som har vurdert det elektriske, de som har produsert den, de som har kvalitetssikret den, de som har markedsført den, de som har kjøpt den for å selge den videre (trolig både grossister og underleverandører og butikker og nettbutikker). Helt seriøst, til og med en blind person som ble bedt om å vurdere en prøveprodusert variant av denne, ville oppdaget det som alle disse andre tydeligvis har vært helt blinde for - at lysene mildt sagt har en uheldig plassering.

Selv om det er helt komisk uforståelig at så utrolig mange har sviktet i alle ledd, så er det faktisk også ganske betryggende. For dette ville ikke kunnet skje hvis noen av alle de som har vært delaktig i utviklingen, produksjonen og salget av denne hadde hatt en eneste tanke om det du, 787, er så opphengt i. Så om ikke annet så viser det at denne adventsstaken har kommet gjennom alle ledd, noe bra - at det å forbinde ståpikk og spedbarn heldigvis er noe som er helt fjernt for de aller, aller fleste!

Det sagt håper jeg de som selger den trekker den fra markedet.

Og ellers fortsetter jeg å le av komikken i dette 😂

Anonymkode: b6745...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er "det"?

Anonymkode: ad77d...787

Det du ikke skjønner. 

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen burde tipse både design-, produksjons- og markedsføringsutdanninger om denne tråden og dette produktet. Helt fantastiske muligheter for bevissthet og læring på en morsom måte :D

Anonymkode: b6745...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du ikke skjønner. 

Anonymkode: 5ed60...b40

Er det noen som skjønner det de ikke skjønner?

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Humoren, som så mange - bortsett fra du, 787 - ser, det er at det er en total og fullstendig systemsvikt i absolutt alle ledd av produksjonen av denne adventsstaken.

Anonymkode: b6745...365

Men da overser du spedbarnet. Når en setter alt i kontekst, fem menn med ståpikk og et lite spedbarn, så er det ingen (utenom Miss Marple og Sug Lut) som ler lenger.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...