Gå til innhold

Savner livet mitt så mye


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du?? Spiller ingen rolle det er ikke poenget. Helt feil å stenge et samfunn på den måten vi alle rammes hardt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Vi har! Vi har hatt et lavt forbruk sammenlignet med venner og kjente med samme inntekt. Billige ferier, sparsomt og bevisst forbruk og nå er vi nesten gjeldsfrie. Så nå kan jeg slappe av hjemme (når jeg ikke er på jobb i helsevesenet) mens jeg gjør en innsats for den gamle naboen min, min kamerats syke gutt og resten av befolkningen deg inkludert. Ingen takk behøves.

Anonymkode: 9bc62...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.3.2020 den 19.34, Anonym bruker skrev:

Savner tiden da folk kunne forskjell på og/å. 

Anonymkode: cd5a4...9bd

Jeg kjenner at jeg LIKER deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Permittert selvstendig næringsdrivende både mannen og meg. Alt er stengt og ingen for ungene å leke med. Går personlig konkurs og er blitt deppa av dette. Hvorfor skal livene våres bli ruiner for å redde en syk person eller flere... 

Anonymkode: 3abfe...4be

Dere har begge krav på hjelp fra nav, så ruinert og personlig konkurs skal dere nok slippe. (Jeg er selvstendig næringsdrivende selv, og alenemor).

Når det kommer til «for å redde noen få»; nå har de vært ute og sagt at det er minst 1.6 millioner mennesker i Norge som er i faren for å utvikle alvorlig eller livstruende følger av denne sykdommen. Er det mer ok for deg da? Eller er det fortsatt «noen få» og da i dine øyne FOR få?

Anonymkode: 1dcb7...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pashla said:

Her ønsker du andre døde, siden du spør, men du sier jo det samme i alle innleggene. Så det vil ta for lang tid å sitere alle.

Du får lese det jeg skrev igjen nesten for jeg ønsker ingen død. Jeg sier at det ikke er riktig at hele samfunnet skal betale for å redde livet til nesten ingen mennesker. fjorten stykker skal koste nesten 6 millioner mennesker jobber, bedrifter, psykisk helse, skolegang, Norges økonomi osv. Det er helt sjukt at dette tilates. Hvorfor skal vi alle ofre masse for disse FJORTEN menneskene? Si hva du vil men du vet like godt som meg at alvorlig syke ikke er unge og friske.

2 hours ago, Pashla said:

Det er ingen garanti.

selvfølgelig er det en garanti det er ikke mange unge som blir syke. de som blir syke har ofte noe kronisk galt. Noen vet det ikke ennå eller så er det noe der fra før. Men nesten ingen unge blir syke av den grunn heller.

2 hours ago, Anonym bruker said:

Du tror helt seriøst at det bare er de i risikogrupene som kan dø? Da skjønner jeg hvor landet ligger,

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Det er det som er tilfelle ja. Ingen tall fra andre land viser at unge og friske mennesker dør så da har de underliggende sykdommer. Overvektig, diabetes eller andre sykdommer de kjenner til eller ikke kjenner til.

1 hour ago, Anonym bruker said:

Vi har! Vi har hatt et lavt forbruk sammenlignet med venner og kjente med samme inntekt. Billige ferier, sparsomt og bevisst forbruk og nå er vi nesten gjeldsfrie. Så nå kan jeg slappe av hjemme (når jeg ikke er på jobb i helsevesenet) mens jeg gjør en innsats for den gamle naboen min, min kamerats syke gutt og resten av befolkningen deg inkludert. Ingen takk behøves.

Anonymkode: 9bc62...0f6

Spurte ikke deg om hva du har av sparepenger. Høres ut som et kjedelig liv men du gjør hva du vil. Vi har lagt mest penger I mannens firma så det var lurt I vårt tilfelle. Jeg er frisør og får ikke jobbe på lang tid. Det er fryktelig at verden kan miste hodet helt! Hodeløse høns.

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere har begge krav på hjelp fra nav, så ruinert og personlig konkurs skal dere nok slippe. (Jeg er selvstendig næringsdrivende selv, og alenemor).

Når det kommer til «for å redde noen få»; nå har de vært ute og sagt at det er minst 1.6 millioner mennesker i Norge som er i faren for å utvikle alvorlig eller livstruende følger av denne sykdommen. Er det mer ok for deg da? Eller er det fortsatt «noen få» og da i dine øyne FOR få?

Anonymkode: 1dcb7...d08

Hurra meg rundt det er nesten ingen penger på dagpenger. Kan le av alt sammen. Vi som har oppretta egen frisørsalong og har et annet firma I familien vi skal betale og få hjulene til å gå for at ikke det skal gå konkurs også. Hvordan skal det gå med dagpenger tenker du?

De sier mye rart… ser ikke at 1,6 millioner mennesker har blitt syke I italia hvor det er mye flere folk... det er det man kaller konspirasjonsteorier og hyleri.

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får lese det jeg skrev igjen nesten for jeg ønsker ingen død. Jeg sier at det ikke er riktig at hele samfunnet skal betale for å redde livet til nesten ingen mennesker. fjorten stykker skal koste nesten 6 millioner mennesker jobber, bedrifter, psykisk helse, skolegang, Norges økonomi osv. Det er helt sjukt at dette tilates. Hvorfor skal vi alle ofre masse for disse FJORTEN menneskene? Si hva du vil men du vet like godt som meg at alvorlig syke ikke er unge og friske.

selvfølgelig er det en garanti det er ikke mange unge som blir syke. de som blir syke har ofte noe kronisk galt. Noen vet det ikke ennå eller så er det noe der fra før. Men nesten ingen unge blir syke av den grunn heller.

Det er det som er tilfelle ja. Ingen tall fra andre land viser at unge og friske mennesker dør så da har de underliggende sykdommer. Overvektig, diabetes eller andre sykdommer de kjenner til eller ikke kjenner til.

Spurte ikke deg om hva du har av sparepenger. Høres ut som et kjedelig liv men du gjør hva du vil. Vi har lagt mest penger I mannens firma så det var lurt I vårt tilfelle. Jeg er frisør og får ikke jobbe på lang tid. Det er fryktelig at verden kan miste hodet helt! Hodeløse høns.

Anonymkode: 3abfe...4be

Vel der tar du sannelig feil. Vi har ikke kjedelige liv, men livene våre er ikke fylt med shopping og dyre ferier. Hvis du hadde spurt ungene mine om vi har bra ferier ville du fått et rungende ja. Og det uten at vi har vært utenfor landets grenser de siste 5 årene. 

At du ikke har lagt opp sparepenger er ikke grunn god nok til å slippe opp på restriksjonene. Hjerteløse kakerlakk (siden du nå har begynt med navneleken).

Anonymkode: 9bc62...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hurra meg rundt det er nesten ingen penger på dagpenger. Kan le av alt sammen. Vi som har oppretta egen frisørsalong og har et annet firma I familien vi skal betale og få hjulene til å gå for at ikke det skal gå konkurs også. Hvordan skal det gå med dagpenger tenker du?

De sier mye rart… ser ikke at 1,6 millioner mennesker har blitt syke I italia hvor det er mye flere folk... det er det man kaller konspirasjonsteorier og hyleri.

Anonymkode: 3abfe...4be

Så 40 000 kr brutto til deg hver mnd fra staten er ingenting? Bare lommerusk og ikke nok å leve av? Tviler på at du tjener så mye som frisør egentlig... 

Anonymkode: 6d7fc...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hurra meg rundt det er nesten ingen penger på dagpenger. Kan le av alt sammen. Vi som har oppretta egen frisørsalong og har et annet firma I familien vi skal betale og få hjulene til å gå for at ikke det skal gå konkurs også. Hvordan skal det gå med dagpenger tenker du?

De sier mye rart… ser ikke at 1,6 millioner mennesker har blitt syke I italia hvor det er mye flere folk... det er det man kaller konspirasjonsteorier og hyleri.

Anonymkode: 3abfe...4be

Vi, som alle andre nå, får mer i dagpenger enn i tiden før corona, minst 80% av inntekt. Jeg er tatovør, det er klart jeg mista inntekten min jeg også da dette skjedde. På dagen, akkurat som deg. Det burde gå helt fint med dagpenger. Det er jo ikke som man har så mye å bruke penger på akkurat nå enn det mest nødvendige uansett. Men det er klart, vil man bare se problemer blir jo alt fryktelig vanskelig!

Nå er vi jo ikke ferdige med 2.del av virusets 5 faser engang, så hvor dette ender vet jo ingen. Italia hadde hatt langt flere smittede til nå om de ikke hadde innført de tiltakene de gjorde for noen uker siden, og de er allerede nå oppe i 80.000 mennesker. (Eller syns du det også er for få?)

Jeg syns det er trist å høre at du ser så utrolig svart på det. Noe sier meg at det ikke er så lett å gi deg råd, trøste deg eller løfte deg opp litt heller, så jeg nøyer meg med å sende deg noen gode tanker. Håper dette, både tiden og firma, kommer til å gå mye greiere enn du nå ser for deg.

All lykke til :)

Anonymkode: 1dcb7...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg få si dette en gang for alle for nå har jeg gjentatt meg veldig mange ganger og det går ikke inn i skrollen til folk. Jeg ønsker ingen død eller fordervelse men jeg vil diskutere en problemstilling jeg syns det er overmodent å diskutere. Selvsagt er det fryktelig for dem som er glade i noen når dem dør eller blir syke det forstår alle sammen. Må si dette likevel og det er at det er ikke riktig at hele samfunnet skal betale i dyre dommer for å redde noen få mennesker. Hvordan går det med den norske økonomien nå? Det går til helvete. Norske krona er svak som aldri før og firmaer går konkurs og folk blir permittert og oppsagt. Barna kan ikke møte venner og vi kan ikke gå på kino eller lekeland eller shopping. Vi kan ikke reise som vi ønsker eller spise på restauranter og barna får ikke gå i barnehage og skole. Vi er tvungen til å være hjemme til vi blir gærne og går på veggen. På toppen av dette kommer økonomiske utfordringer. Jeg blir deppa, mannen er deppa og barna gråter fordi dem savner barnehage og skole men der kan de ikke gå selv om friske fordi det har regjeringen bestemt. Hysteri!

Hvor mange dør hver år av influensa? det er veldig mange. Nå har 14 mennesker dødd i Norge alle skrøplige gufs fra fortida så og si. Gamle mennesker rett og slett med sykdommer og i risiko. Hvorfor skal helle landet stenges for å redde disse få menneskene? De blir ikke redda av det heller for hvis de blir så syke så vil de dø. Da vil de dø kanskje av influensa om to år hvis ikke de dør nå. Brutalt å høre for noen det skjønner jeg men det er sannheten. Hvorfor skal deres ønske om å leve i noen år ekstra diktere og styre hvordan hele samfunnet skal handle? hvorfor skal vi alle tilpasse oss dem det gjelder?

Folk det gjelder og som ikke tåler å bli syk av dette viruset som overdrives no kollosalt burde bli isolert. På den måten kan vi andre holde hjulene i gang og du vil se at viruset ikke kommer til å være noe problem eller begrensing. Sør korea og japan har nesten ingen smittetilfeller lenger. Der passer dem på å plassere dem i risiko langt unna andre folk. 

Har heller ikke vær frekk eller slem mot noen i tråden. Hvis du velger å dele historier fra ditt eget liv på et diskusjonsforum må du tåle at du blir motsagt. Hvis du ikke tåler det og er så sjør og tror at tråden bare handler om deg og de personlige opplevelsene dine tror jeg ikke det er lurt å være på diskusjonsforum. Folk må klare å skille person og sak. Hvis man har lyst på på kondolanser og ikke at folk skal diskutere videre på det du selv diskuterer på er det smart å ikke skrive i en diskusjon. Lureste er å opprette en egen tråd og skrive at man vil ha trøst for eksempel fordi corona er livsfarlig selv om det bare rammer gamle folk. Glem heller ikke at det er gamle folk her inne. Hvis noen er 60 år så kan det like gjerne gjelde andre også. Trist hvis noen dør jeg sier ikke det men ingen skal tro alt de leser på nettet. Noen sprer skrekkhistorier for å vinne en diskusjon også. Ikke mye etisk men det stopper ikke alle. Så sier dem at mannen er syk for eksempel og det er sant det sikkert men så glemmer dem å si at mannen er 65 og har diabetes og åreforkalkninger. Dette er å sette på spissen og det må jeg understreke for det er vanskelig for flere her å forstå.

Vi skal tilby hjelp til alle dem som trenger det men vi skal ikke bygge om sykehus og bygge nye sykehus bare fordi noen få blir veldig syke. I distriktene legges sykehus etter sykehus ned lokalsykehusene er det slutt på mens nå kan mynighetene plutselig bygge nye sykehus og andre ting. Corona er visst det frykteligste man kan møte.

God bedring til alle som mister noen i disse tider men jeg sier som jeg sa. Det er som forventa at noen få av dem i risiko vil bli dårlige og kanskje også dø MEN trøst dere med at det bare har vært folk født i et annet århundre på starten eller midten av det her i Norge. Italia viser det samme, Japan, Sveits, Danmark osv. Det er gamle mennesker som dør og kanskje noen få unge i risiko men det er typisk sett de samme som kanskje ville dødd av influensa også.

Håper det er oppklarende. Jeg snakker sak og ikke person. Det må folk tåle og til dere som er usaklige og kommer med skjellsord og kaller meg stygge ting...dere kan ikke være med i en saklig diskusjon og da ville jeg ha rygga ut av denne tråden. Jeg har ikke brukt noen personangrep så det blir dumt å påstå det. Gi meg bevis på det i så et fall.

 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2020 den 13.10, Anonym bruker skrev:

Savner og være Sosial

Savner og Jobbe

Savner resten av familien og venner

Savner og ha sex

Savner og gjøre det jeg vil

Savner og være på kino

Ute og spise

være på storsenter

Mye klaging jeg vet,men må være lov og savne det vanlige livet og hverdag. hva savner dere mest?

Anonymkode: a8f0a...e38

Alt dette savner jeg også. Har savnet alt dette i 15 år. Var i en alvorlig bilulykke, så savner alt du nevner. I tillegg å savne hvordan det er å være frisk. Husker ikke den følelsen. 

Anonymkode: 45bb6...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La meg få si dette en gang for alle for nå har jeg gjentatt meg veldig mange ganger og det går ikke inn i skrollen til folk. Jeg ønsker ingen død eller fordervelse men jeg vil diskutere en problemstilling jeg syns det er overmodent å diskutere. Selvsagt er det fryktelig for dem som er glade i noen når dem dør eller blir syke det forstår alle sammen. Må si dette likevel og det er at det er ikke riktig at hele samfunnet skal betale i dyre dommer for å redde noen få mennesker. Hvordan går det med den norske økonomien nå? Det går til helvete. Norske krona er svak som aldri før og firmaer går konkurs og folk blir permittert og oppsagt. Barna kan ikke møte venner og vi kan ikke gå på kino eller lekeland eller shopping. Vi kan ikke reise som vi ønsker eller spise på restauranter og barna får ikke gå i barnehage og skole. Vi er tvungen til å være hjemme til vi blir gærne og går på veggen. På toppen av dette kommer økonomiske utfordringer. Jeg blir deppa, mannen er deppa og barna gråter fordi dem savner barnehage og skole men der kan de ikke gå selv om friske fordi det har regjeringen bestemt. Hysteri!

Hvor mange dør hver år av influensa? det er veldig mange. Nå har 14 mennesker dødd i Norge alle skrøplige gufs fra fortida så og si. Gamle mennesker rett og slett med sykdommer og i risiko. Hvorfor skal helle landet stenges for å redde disse få menneskene? De blir ikke redda av det heller for hvis de blir så syke så vil de dø. Da vil de dø kanskje av influensa om to år hvis ikke de dør nå. Brutalt å høre for noen det skjønner jeg men det er sannheten. Hvorfor skal deres ønske om å leve i noen år ekstra diktere og styre hvordan hele samfunnet skal handle? hvorfor skal vi alle tilpasse oss dem det gjelder?

Folk det gjelder og som ikke tåler å bli syk av dette viruset som overdrives no kollosalt burde bli isolert. På den måten kan vi andre holde hjulene i gang og du vil se at viruset ikke kommer til å være noe problem eller begrensing. Sør korea og japan har nesten ingen smittetilfeller lenger. Der passer dem på å plassere dem i risiko langt unna andre folk. 

Har heller ikke vær frekk eller slem mot noen i tråden. Hvis du velger å dele historier fra ditt eget liv på et diskusjonsforum må du tåle at du blir motsagt. Hvis du ikke tåler det og er så sjør og tror at tråden bare handler om deg og de personlige opplevelsene dine tror jeg ikke det er lurt å være på diskusjonsforum. Folk må klare å skille person og sak. Hvis man har lyst på på kondolanser og ikke at folk skal diskutere videre på det du selv diskuterer på er det smart å ikke skrive i en diskusjon. Lureste er å opprette en egen tråd og skrive at man vil ha trøst for eksempel fordi corona er livsfarlig selv om det bare rammer gamle folk. Glem heller ikke at det er gamle folk her inne. Hvis noen er 60 år så kan det like gjerne gjelde andre også. Trist hvis noen dør jeg sier ikke det men ingen skal tro alt de leser på nettet. Noen sprer skrekkhistorier for å vinne en diskusjon også. Ikke mye etisk men det stopper ikke alle. Så sier dem at mannen er syk for eksempel og det er sant det sikkert men så glemmer dem å si at mannen er 65 og har diabetes og åreforkalkninger. Dette er å sette på spissen og det må jeg understreke for det er vanskelig for flere her å forstå.

Vi skal tilby hjelp til alle dem som trenger det men vi skal ikke bygge om sykehus og bygge nye sykehus bare fordi noen få blir veldig syke. I distriktene legges sykehus etter sykehus ned lokalsykehusene er det slutt på mens nå kan mynighetene plutselig bygge nye sykehus og andre ting. Corona er visst det frykteligste man kan møte.

God bedring til alle som mister noen i disse tider men jeg sier som jeg sa. Det er som forventa at noen få av dem i risiko vil bli dårlige og kanskje også dø MEN trøst dere med at det bare har vært folk født i et annet århundre på starten eller midten av det her i Norge. Italia viser det samme, Japan, Sveits, Danmark osv. Det er gamle mennesker som dør og kanskje noen få unge i risiko men det er typisk sett de samme som kanskje ville dødd av influensa også.

Håper det er oppklarende. Jeg snakker sak og ikke person. Det må folk tåle og til dere som er usaklige og kommer med skjellsord og kaller meg stygge ting...dere kan ikke være med i en saklig diskusjon og da ville jeg ha rygga ut av denne tråden. Jeg har ikke brukt noen personangrep så det blir dumt å påstå det. Gi meg bevis på det i så et fall.

 

Anonymkode: 3abfe...4be

😫

Anonymkode: 45bb6...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La meg få si dette en gang for alle for nå har jeg gjentatt meg veldig mange ganger og det går ikke inn i skrollen til folk. Jeg ønsker ingen død eller fordervelse men jeg vil diskutere en problemstilling jeg syns det er overmodent å diskutere. Selvsagt er det fryktelig for dem som er glade i noen når dem dør eller blir syke det forstår alle sammen. Må si dette likevel og det er at det er ikke riktig at hele samfunnet skal betale i dyre dommer for å redde noen få mennesker. Hvordan går det med den norske økonomien nå? Det går til helvete. Norske krona er svak som aldri før og firmaer går konkurs og folk blir permittert og oppsagt. Barna kan ikke møte venner og vi kan ikke gå på kino eller lekeland eller shopping. Vi kan ikke reise som vi ønsker eller spise på restauranter og barna får ikke gå i barnehage og skole. Vi er tvungen til å være hjemme til vi blir gærne og går på veggen. På toppen av dette kommer økonomiske utfordringer. Jeg blir deppa, mannen er deppa og barna gråter fordi dem savner barnehage og skole men der kan de ikke gå selv om friske fordi det har regjeringen bestemt. Hysteri!

Hvor mange dør hver år av influensa? det er veldig mange. Nå har 14 mennesker dødd i Norge alle skrøplige gufs fra fortida så og si. Gamle mennesker rett og slett med sykdommer og i risiko. Hvorfor skal helle landet stenges for å redde disse få menneskene? De blir ikke redda av det heller for hvis de blir så syke så vil de dø. Da vil de dø kanskje av influensa om to år hvis ikke de dør nå. Brutalt å høre for noen det skjønner jeg men det er sannheten. Hvorfor skal deres ønske om å leve i noen år ekstra diktere og styre hvordan hele samfunnet skal handle? hvorfor skal vi alle tilpasse oss dem det gjelder?

Folk det gjelder og som ikke tåler å bli syk av dette viruset som overdrives no kollosalt burde bli isolert. På den måten kan vi andre holde hjulene i gang og du vil se at viruset ikke kommer til å være noe problem eller begrensing. Sør korea og japan har nesten ingen smittetilfeller lenger. Der passer dem på å plassere dem i risiko langt unna andre folk. 

Har heller ikke vær frekk eller slem mot noen i tråden. Hvis du velger å dele historier fra ditt eget liv på et diskusjonsforum må du tåle at du blir motsagt. Hvis du ikke tåler det og er så sjør og tror at tråden bare handler om deg og de personlige opplevelsene dine tror jeg ikke det er lurt å være på diskusjonsforum. Folk må klare å skille person og sak. Hvis man har lyst på på kondolanser og ikke at folk skal diskutere videre på det du selv diskuterer på er det smart å ikke skrive i en diskusjon. Lureste er å opprette en egen tråd og skrive at man vil ha trøst for eksempel fordi corona er livsfarlig selv om det bare rammer gamle folk. Glem heller ikke at det er gamle folk her inne. Hvis noen er 60 år så kan det like gjerne gjelde andre også. Trist hvis noen dør jeg sier ikke det men ingen skal tro alt de leser på nettet. Noen sprer skrekkhistorier for å vinne en diskusjon også. Ikke mye etisk men det stopper ikke alle. Så sier dem at mannen er syk for eksempel og det er sant det sikkert men så glemmer dem å si at mannen er 65 og har diabetes og åreforkalkninger. Dette er å sette på spissen og det må jeg understreke for det er vanskelig for flere her å forstå.

Vi skal tilby hjelp til alle dem som trenger det men vi skal ikke bygge om sykehus og bygge nye sykehus bare fordi noen få blir veldig syke. I distriktene legges sykehus etter sykehus ned lokalsykehusene er det slutt på mens nå kan mynighetene plutselig bygge nye sykehus og andre ting. Corona er visst det frykteligste man kan møte.

God bedring til alle som mister noen i disse tider men jeg sier som jeg sa. Det er som forventa at noen få av dem i risiko vil bli dårlige og kanskje også dø MEN trøst dere med at det bare har vært folk født i et annet århundre på starten eller midten av det her i Norge. Italia viser det samme, Japan, Sveits, Danmark osv. Det er gamle mennesker som dør og kanskje noen få unge i risiko men det er typisk sett de samme som kanskje ville dødd av influensa også.

Håper det er oppklarende. Jeg snakker sak og ikke person. Det må folk tåle og til dere som er usaklige og kommer med skjellsord og kaller meg stygge ting...dere kan ikke være med i en saklig diskusjon og da ville jeg ha rygga ut av denne tråden. Jeg har ikke brukt noen personangrep så det blir dumt å påstå det. Gi meg bevis på det i så et fall.

 

Anonymkode: 3abfe...4be

Du skjønner virkelig ingenting du

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hurra meg rundt det er nesten ingen penger på dagpenger. Kan le av alt sammen. Vi som har oppretta egen frisørsalong og har et annet firma I familien vi skal betale og få hjulene til å gå for at ikke det skal gå konkurs også. Hvordan skal det gå med dagpenger tenker du?

De sier mye rart… ser ikke at 1,6 millioner mennesker har blitt syke I italia hvor det er mye flere folk... det er det man kaller konspirasjonsteorier og hyleri.

Anonymkode: 3abfe...4be

Sykdommen har vært aktiv der i en måned...  Hvordan tenker du det vil se ut i august, hvis ikke noe gjøres? Er du så lite logisk til vanlig også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør du definitivt ikke :)

Anonymkode: 8423d...1f1

Synd du ikke har tilstrekkelig leseforståelse til å se det, men jeg kan ikke hjelpe til der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh ja, og da burde vel mange flere vært innlagt om det er så farlig som krisemakserne skal ha det til? 

Anonymkode: b0053...4fa

Eh, ja, det ville det også, dersom man ikke hadde innført tiltak. 🙄 HVA eksakt er vanskelig å forstå her? Lar du være å pusse tenna fordi du ikke har hull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige følger jo ‘modellen din. Så nå gjenstår det å se om et halvt års tid hvem som blir de største taperne i Norden her...

Ingen vet sikkert noen ting enda.

 

Anonymkode: dd85a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Pashla said:

Eh, ja, det ville det også, dersom man ikke hadde innført tiltak. 🙄 HVA eksakt er vanskelig å forstå her? Lar du være å pusse tenna fordi du ikke har hull?

Si meg hva er du villig til å ofre for å redde syke og gamle som i beste fall har noen år igjen å leve...rundt 5-6.

Villig til å ofre huset ditt? Psykiske helsa di? Frihet? Hvor lenge er du villig? Er det riktig syns du at vi alle skal betale for å holde en liten haug med det som før eller siden er framtidas gufs? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig med deg, men det må man for Guds skyld ikke si høyt. Tenk å hevde at man må risikere at noen vil dø for at resten av samfunnet ikke skal ruineres. Det er ikke snakk om å se litt ting i perspektiv. Og innse det faktum at noen kommer til å dø uansett hva vi gjør. Selv FHI er ikke enige i alle tiltakene som gjøres, men her inne er noen krystallklare på hva som er rett.
 

Det er 14 svært gamle mennesker som er døde. At det dør 40 000 mennesker i Norge hvert år, det er helt uvesentlig.

Jeg lurer oppriktig på hva slags hverdag de har, de som ikke forstår at det føles forferdelig å miste livsgrunnlaget sitt? Og nå er det faktisk sånn at det er ca 300 000 mennesker som har mistet jobben sin, men det bare er i underkant av 300 som er så syke at de trenger sykehushjelp. (Og av de enda færre som er kritisk syke).

Anonymkode: b0053...4fa

Hva betyr svært gammel for deg? Jeg kjenner en som døde av viruset og hn var langt ifra svært gammel. Ikke en ungdom, men heller ikke gammel-gammel.

 

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Det er det vel faktisk ingen som vet sikkert? Folk stimler fremdeles sammen på busser i Oslo, i marka, det er bare dager siden de stimlet sammen på polet i Sverige og på butikken. Kanskje det rett og slett er så enkelt som at det ikke er så farlig som man tror? At tallene i Italia og Spania skyldes antibiotikaresistente bakterier? 

Anonymkode: b0053...4fa

Stemmer det at dødeligheten er så høy i Italia og Spania pga resistens? Har du link?

Anonymkode: 94a0c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Pashla said:

Sykdommen har vært aktiv der i en måned...  Hvordan tenker du det vil se ut i august, hvis ikke noe gjøres? Er du så lite logisk til vanlig også?

Flere eksperter sier at det å stenge av samfunnet er bare tull. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Hva betyr svært gammel for deg? Jeg kjenner en som døde av viruset og hn var langt ifra svært gammel. Ikke en ungdom, men heller ikke gammel-gammel.

 

Stemmer det at dødeligheten er så høy i Italia og Spania pga resistens? Har du link?

Anonymkode: 94a0c...9c4

Norge gjennomsnittsalder for dødE.83 år.  Rammer knapt noen unge med mindre dem er kronikere 

Her fra Italia og https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/19/195659253/nesten-bare-gamle-og-syke-dor-av-coronaviruset-i-italia

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere eksperter sier at det å stenge av samfunnet er bare tull. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Er du sikker på at du ikke er en gretten gubbe på 50+? Slik du fremstår her, så er du lik dem vi ser i kommentarfelt rundt om, og andre plasser, dem vi andre gremmes over fordi de er så utrolig dumme.

Anonymkode: 94a0c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Norge gjennomsnittsalder for dødE.83 år.  Rammer knapt noen unge med mindre dem er kronikere 

Her fra Italia og https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/19/195659253/nesten-bare-gamle-og-syke-dor-av-coronaviruset-i-italia

Anonymkode: 3abfe...4be

Fant ikke det som handler om antibiotikaresistens? 

Nå viser det jo seg også at unge, friske kan bli alvorlig syk også, så ingen er trygge.

Anonymkode: 94a0c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flere eksperter sier at det å stenge av samfunnet er bare tull. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Jeg trøster meg med at du ikke er ekspert. 

USA har på rekordtid overtatt posisjonen som hardest rammede land i verden, fordi de ikke tok tak i det tidsnok. Er ikke matematikk noe du tror på heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si meg hva er du villig til å ofre for å redde syke og gamle som i beste fall har noen år igjen å leve...rundt 5-6.

Villig til å ofre huset ditt? Psykiske helsa di? Frihet? Hvor lenge er du villig? Er det riktig syns du at vi alle skal betale for å holde en liten haug med det som før eller siden er framtidas gufs? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Nå viser vel de aller fleste at de ER villige til å ofre noe. Du, derimot, mener andre skal ofres så du ikke skal merke dette. Og det er i seg selv i beste fall naivt, det vil ikke beskytte noen og heller ikke deg.

Samtidig er det noe så ufattelig nazistisk i å omtale far til en venninne som "en liten haug med det som før eller siden er framtidas gufs", det er et menneskesyn de færreste har ropt høyt om siden 1945. Dette gufset av en far er 68, maratonløper og har ligget to uker i respirator. Gufset har kone, to barn og seks barnebarn, men ligger på sykehuset alene pga smittefaren. Gufset ville statistisk sett levd i borti tredve år til, det gjør man i den slekta. Du vil ikke utføre noen eksperimenter på ham med det samme? Sy lampeskjerm av hodet hans om han ikke klarer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får lese det jeg skrev igjen nesten for jeg ønsker ingen død. Jeg sier at det ikke er riktig at hele samfunnet skal betale for å redde livet til nesten ingen mennesker. fjorten stykker skal koste nesten 6 millioner mennesker jobber, bedrifter, psykisk helse, skolegang, Norges økonomi osv. Det er helt sjukt at dette tilates. Hvorfor skal vi alle ofre masse for disse FJORTEN menneskene? Si hva du vil men du vet like godt som meg at alvorlig syke ikke er unge og friske.

selvfølgelig er det en garanti det er ikke mange unge som blir syke. de som blir syke har ofte noe kronisk galt. Noen vet det ikke ennå eller så er det noe der fra før. Men nesten ingen unge blir syke av den grunn heller.

Det er det som er tilfelle ja. Ingen tall fra andre land viser at unge og friske mennesker dør så da har de underliggende sykdommer. Overvektig, diabetes eller andre sykdommer de kjenner til eller ikke kjenner til.

Spurte ikke deg om hva du har av sparepenger. Høres ut som et kjedelig liv men du gjør hva du vil. Vi har lagt mest penger I mannens firma så det var lurt I vårt tilfelle. Jeg er frisør og får ikke jobbe på lang tid. Det er fryktelig at verden kan miste hodet helt! Hodeløse høns.

Anonymkode: 3abfe...4be

De bruker ishaller og togvogner for å ta seg av syke og døde bare noen timer fra oss. Og du skjønner ikke hvorfor drastiske tiltak er nødvendig? 

Det var en eller annen som sa at jeg diskuterer aldri med dumme mennesker for de endrer aldri mening uansett bevis og argumenter.  Jeg tror han må ha tenkt på deg. 

Anonymkode: 61a21...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...