Gå til innhold

Savner livet mitt så mye


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mennesker står i fare for å dø hver eneste dag hvert eneste år. Hvorfor er det plutselig sånn at en coronasjuk er verdt mer enn alle andre? Hadde en multifunksjonshemma bror som døde av lungebetennelse. Fryktelig men vi var forberedt for han var utsatt. Burde ikke bli spesielt overraska når noen blir veldig sjuke av corona for da er man i utsatt gruppe. Forhåndsregler må tas da av dem det gjelder. De kan isolere seg men vi andre friske burde få leve som normalt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Hvorfor har du mer rett til økonomisk trygghet enn noen andre?

Og ikke minst - hvorfor har du mer rett til økonomisk trygghet enn noen andre har til å leve? Gi et begrunnet svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutes ago, Pashla said:

Har du spart noe av den gode inntekten da? Hvis ikke kan du jo takke deg selv.

Har du?? Spiller ingen rolle det er ikke poenget. Helt feil å stenge et samfunn på den måten vi alle rammes hardt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bidra med noe saklig i debatten ellers kan du rygge ut. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Tipper du ikke har så mye å si over akkurat det.

At du ikke har ressurser til å stå oppreist når motvinden maks er laber bris er ikke noen grunn til å dimensjonere tiltakene etter deg, er det vel? Hvis individet ikke teller er det jo fint at ikke du teller heller. Da gjør vi det som tjener de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mennesker står i fare for å dø hver eneste dag hvert eneste år. Hvorfor er det plutselig sånn at en coronasjuk er verdt mer enn alle andre? Hadde en multifunksjonshemma bror som døde av lungebetennelse. Fryktelig men vi var forberedt for han var utsatt. Burde ikke bli spesielt overraska når noen blir veldig sjuke av corona for da er man i utsatt gruppe. Forhåndsregler må tas da av dem det gjelder. De kan isolere seg men vi andre friske burde få leve som normalt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Hvor har du det fra at mannen til beef sister var i en utsatt gruppe?

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, sug lut said:

Jeg kjenner så veldig godt at du er på lista mi over folk som fortjener det de får.

Fordi jeg ikke er enig med deg? Javel ja for et argument. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du?? Spiller ingen rolle det er ikke poenget. Helt feil å stenge et samfunn på den måten vi alle rammes hardt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Ja, jeg har det. Jeg vet at ingen ting varer evig, og at sløsing og forbruk ikke gjør en lykkelig. Derfor blir jeg ikke ulykkelig av å miste inntekt. Koser meg hjemme med barna i stedet for å sitte og ønske andre folk død og fordervelse. Du burde prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Hvor mye energi og penger skal samfunnet bruke på å redde mennesker som naturen forsøker å utrydde? Det er en grunn til at noen blir sykere enn andre tror jeg. For å sikre menneskenes videre eksistens. Vi har nå bare moderne legevitenskap og den gjør at vi skal redde alle samme hva prisen er. Hvorfor skal flertallet ofre sine liv for noen få syke? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Enig!

Anonymkode: 61231...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg ikke er enig med deg? Javel ja for et argument. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Nei, fordi du er et dårlig menneske, antakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du?? Spiller ingen rolle det er ikke poenget. Helt feil å stenge et samfunn på den måten vi alle rammes hardt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Oi oi oi, det singler så skrekkelig høyt i glasset nå

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Hvor har du det fra at mannen til beef sister var i en utsatt gruppe?

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Alle dem som blir alvorlig syke er i utsatt gruppe. Nesten bare eldre i Italia. Media har sagt det tydelig. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alle dem som blir alvorlig syke er i utsatt gruppe. Nesten bare eldre i Italia. Media har sagt det tydelig. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Eeeehhh ... du bør lese deg litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oi oi oi, det singler så skrekkelig høyt i glasset nå

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Tror det hun mener er «alle tenker bare på seg selv! Det er kun JEG som tenker på MEG!»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Pashla said:

Hvorfor har du mer rett til økonomisk trygghet enn noen andre?

Og ikke minst - hvorfor har du mer rett til økonomisk trygghet enn noen andre har til å leve? Gi et begrunnet svar.

Ingen har rett til å leve på bekostning av alle andre. De får flytte langt unna folk om de vil ha spesialbehandling. Hvorfor skal alle slutte livet sitt for noen få? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mennesker står i fare for å dø hver eneste dag hvert eneste år. Hvorfor er det plutselig sånn at en coronasjuk er verdt mer enn alle andre? Hadde en multifunksjonshemma bror som døde av lungebetennelse. Fryktelig men vi var forberedt for han var utsatt. Burde ikke bli spesielt overraska når noen blir veldig sjuke av corona for da er man i utsatt gruppe. Forhåndsregler må tas da av dem det gjelder. De kan isolere seg men vi andre friske burde få leve som normalt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Det heter FORHOLDSREGLER. Til opplysning. Og hvorfor har ikke du tatt økonomiske forholdsregler, tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alle dem som blir alvorlig syke er i utsatt gruppe. Nesten bare eldre i Italia. Media har sagt det tydelig. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Hvorfor tror du at det gir deg fritak fra å oppføre deg som et skikkelig menneske?

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har rett til å leve på bekostning av alle andre. De får flytte langt unna folk om de vil ha spesialbehandling. Hvorfor skal alle slutte livet sitt for noen få? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Må du slutte livet, altså? Kan du ikke bare leve videre, på litt mindre penger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, sug lut said:

Tipper du ikke har så mye å si over akkurat det.

At du ikke har ressurser til å stå oppreist når motvinden maks er laber bris er ikke noen grunn til å dimensjonere tiltakene etter deg, er det vel? Hvis individet ikke teller er det jo fint at ikke du teller heller. Da gjør vi det som tjener de fleste.

Individet teller men ikke på bekostning av flertallet. Er du villig til å gi fra deg hjemmet ditt for å redde en som kanskje lever i tre år til for eksempel? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Pashla said:

Eeeehhh ... du bør lese deg litt opp.

Alle i Italia er gamle nesten. Samme i Norge. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Individet teller men ikke på bekostning av flertallet. Er du villig til å gi fra deg hjemmet ditt for å redde en som kanskje lever i tre år til for eksempel? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Hehe, jeg HAR tatt forholdsregler. Så det skjer ikke. Men ja, om det ble utfallet så hadde jeg i alle fall gått ut med hodet høyt.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Pashla said:

Ja, jeg har det. Jeg vet at ingen ting varer evig, og at sløsing og forbruk ikke gjør en lykkelig. Derfor blir jeg ikke ulykkelig av å miste inntekt. Koser meg hjemme med barna i stedet for å sitte og ønske andre folk død og fordervelse. Du burde prøve.

Hvor har jeg ønska noen død og fordervelse? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, sug lut said:

Hehe, jeg HAR tatt forholdsregler. Så det skjer ikke.

Tror du hadde ropt høyt hvis du måtte gitt fra deg sikkerheten for å redde en astmasyk 60åring

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Individet teller men ikke på bekostning av flertallet. Er du villig til å gi fra deg hjemmet ditt for å redde en som kanskje lever i tre år til for eksempel? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Jeg ville helst ha sluppet å gi noe som helst dersom jeg visste at det endte hos deg. Men nå må jeg betale skatt da, og den ender bl a hos deg, i form av dagpenger, fordi du er så lavpannet at du ikke har lagt til side noe. Bittert å tenke på, men solidaritet er ikke differensiert til å gjelde kun dem vi har sympati med. 
 

Noe som er heldig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg ønska noen død og fordervelse? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Ja.

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle i Italia er gamle nesten. Samme i Norge. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du hadde ropt høyt hvis du måtte gitt fra deg sikkerheten for å redde en astmasyk 60åring

Anonymkode: 3abfe...4be

Jeg ER en astmasyk sekstiåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor tror du at det gir deg fritak fra å oppføre deg som et skikkelig menneske?

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Hva mener du er uskikkelig? Sagt tusen ganger nå at dette ikke er personlig men sak. Bryr meg ikke om en random forumbruker så jeg angriper ikke person. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...