Gå til innhold

Savner livet mitt så mye


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Pashla said:

Ja.

Nei.

Siter meg på at jeg ønsker noen død og fordervelse. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva mener du er uskikkelig? Sagt tusen ganger nå at dette ikke er personlig men sak. Bryr meg ikke om en random forumbruker så jeg angriper ikke person. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Med én gang noen bruker samme logikk på deg, og spør hvorfor du er viktigere enn andre, nekter du å svare eller kaller dem usaklige. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, sug lut said:

Jeg ER en astmasyk sekstiåring.

Hallo bestemor... Da forklarer det Hvorfor du mener at hele verden skal stoppe opp for deg. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pashla said:

Med én gang noen bruker samme logikk på deg, og spør hvorfor du er viktigere enn andre, nekter du å svare eller kaller dem usaklige. 
 

Jeg er ikke syk. Synd for dem som er det men vi alle skal ikke ofre livene våre for noen få 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du er uskikkelig? Sagt tusen ganger nå at dette ikke er personlig men sak. Bryr meg ikke om en random forumbruker så jeg angriper ikke person. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Du har et merkelig syn på det å ikke være personlig

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hallo bestemor... Da forklarer det Hvorfor du mener at hele verden skal stoppe opp for deg. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Du mener den skal stoppe for din skyld i stedet, for ungene kjeder seg.,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mennesker står i fare for å dø hver eneste dag hvert eneste år. Hvorfor er det plutselig sånn at en coronasjuk er verdt mer enn alle andre? Hadde en multifunksjonshemma bror som døde av lungebetennelse. Fryktelig men vi var forberedt for han var utsatt. Burde ikke bli spesielt overraska når noen blir veldig sjuke av corona for da er man i utsatt gruppe. Forhåndsregler må tas da av dem det gjelder. De kan isolere seg men vi andre friske burde få leve som normalt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Jeg er helt enig med deg, men det må man for Guds skyld ikke si høyt. Tenk å hevde at man må risikere at noen vil dø for at resten av samfunnet ikke skal ruineres. Det er ikke snakk om å se litt ting i perspektiv. Og innse det faktum at noen kommer til å dø uansett hva vi gjør. Selv FHI er ikke enige i alle tiltakene som gjøres, men her inne er noen krystallklare på hva som er rett.
 

Det er 14 svært gamle mennesker som er døde. At det dør 40 000 mennesker i Norge hvert år, det er helt uvesentlig.

Jeg lurer oppriktig på hva slags hverdag de har, de som ikke forstår at det føles forferdelig å miste livsgrunnlaget sitt? Og nå er det faktisk sånn at det er ca 300 000 mennesker som har mistet jobben sin, men det bare er i underkant av 300 som er så syke at de trenger sykehushjelp. (Og av de enda færre som er kritisk syke).

Anonymkode: b0053...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pashla said:

Du mener den skal stoppe for din skyld i stedet, for ungene kjeder seg.,,

Vanlig samfunn er ikke at noen gjør noe for meg. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke syk. Synd for dem som er det men vi alle skal ikke ofre livene våre for noen få 

Anonymkode: 3abfe...4be

Livet ditt er ikke slutt. Håper du blir litt voksnere før året er omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke syk. Synd for dem som er det men vi alle skal ikke ofre livene våre for noen få 

Anonymkode: 3abfe...4be

Så hvis noen av dine nære dør av dette, så er det dumt for de?

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vanlig samfunn er ikke at noen gjør noe for meg. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Å nei, alle ungene går på privatskole? Du kjører på private veier, får ikke barnetrygd, har ikke offentlig helsetjeneste der du bor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og nå er det faktisk sånn at det er ca 300 000 mennesker som har mistet jobben sin, men det bare er i underkant av 300 som er så syke at de trenger sykehushjelp. (Og av de enda færre som er kritisk syke).

Anonymkode: b0053...4fa

Du klarer ikke å se at det lave tallet på sykehusinnlagte og de sterke tiltakene er årsak/virkning? Det er en GRUNN til at kun 14 er døde! 

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Du har et merkelig syn på det å ikke være personlig

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Hvorfor mener du jeg er personlig? Jeg sier dette er sak ikke person. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke syk. Synd for dem som er det men vi alle skal ikke ofre livene våre for noen få 

Anonymkode: 3abfe...4be

Synd for deg som er fattiggrotte, men  vi kan ikke oppheve tiltak for noen få.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du jeg er personlig? Jeg sier dette er sak ikke person. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Det har jo sagt ganske mange ganger allerede, men du tar det ikke til deg

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker om at et samfunn skal prioritere. Hvorfor skal vi ofre liv og helse og økonomi for de menneskene som kanskje ville ha dødd av noe annet innen kort tid? De skal selvsagt få hjelp og man skal prøve å redde men ikke på bekostning av alt og alle i samfunnet. Dette påvirker mange flere psykisk og økonomisk enn det gjør for de som mister noen. Det er til sammenligning færre som gjør det enn de av oss som rammes for man skal heller redde noen få samme hva det koster.

Skal vi stenge hele samfunnet for å redde noen få syke? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Her ønsker du andre døde, siden du spør, men du sier jo det samme i alle innleggene. Så det vil ta for lang tid å sitere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Så hvis noen av dine nære dør av dette, så er det dumt for de?

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Ingen I risiko 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

 

3 minutter siden, Pashla skrev:

Du klarer ikke å se at det lave tallet på sykehusinnlagte og de sterke tiltakene er årsak/virkning? Det er en GRUNN til at kun 14 er døde! 

Det er det vel faktisk ingen som vet sikkert? Folk stimler fremdeles sammen på busser i Oslo, i marka, det er bare dager siden de stimlet sammen på polet i Sverige og på butikken. Kanskje det rett og slett er så enkelt som at det ikke er så farlig som man tror? At tallene i Italia og Spania skyldes antibiotikaresistente bakterier? 

Anonymkode: b0053...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen I risiko 

Anonymkode: 3abfe...4be

Du tror helt seriøst at det bare er de i risikogrupene som kan dø? Da skjønner jeg hvor landet ligger,

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Det er det vel faktisk ingen som vet sikkert? Folk stimler fremdeles sammen på busser i Oslo, i marka, det er bare dager siden de stimlet sammen på polet i Sverige og på butikken. Kanskje det rett og slett er så enkelt som at det ikke er så farlig som man tror? At tallene i Italia og Spania skyldes antibiotikaresistente bakterier? 

Anonymkode: b0053...4fa

14 dager er MYE i denne epidemiens målestokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pashla skrev:

Menneskeverd, hvis du lurer. 

Det gjør du definitivt ikke :)

Anonymkode: 8423d...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

14 dager er MYE i denne epidemiens målestokk.

Eh ja, og da burde vel mange flere vært innlagt om det er så farlig som krisemakserne skal ha det til? 

Anonymkode: b0053...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Hvor mye energi og penger skal samfunnet bruke på å redde mennesker som naturen forsøker å utrydde? Det er en grunn til at noen blir sykere enn andre tror jeg. For å sikre menneskenes videre eksistens. Vi har nå bare moderne legevitenskap og den gjør at vi skal redde alle samme hva prisen er. Hvorfor skal flertallet ofre sine liv for noen få syke? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Vet du, dersom du har rett, avvikler vi hele helsevesenet. All sykdom, trafikkulykker der folk holder på å blø ihjel ,kompliserte fødsler som ender med keisersnitt for å redde barn og mor, alt er jo naturens forsøk på å ordne opp og rydde vekk alle som ikke er noe å spare på. Da sparer staten mange penger. Kanskje vi får skattelette? Hurra, da kan vi bygge enda større hytter som vi kan klamre oss fast i. Og pytt pytt , om vi brekker nakken i slalåmbakken og blir liggende som ei vridd fille der, eller vi hugger oss med øksa når vi hugger ved så blodspruten står så la oss ligge der og blø. Det er naturen som ordner opp.

Ja, vi har heldigvis et moderne helsevesen, og det er i tider som disse vi skal bruke det til det det skal brukes til: redde liv! Og det er alle oss andre som skal gjøre det lettest mulig for dem som jobber der å utføre jobben sin ved å overholde de reglene og forbudene vi har fått. Og så holder vi munn, og er medmennesker, og solidariske med våre medborgere i Norge og resten av verden om å bekjempe dette viruset.

Og vet du, alle disse eldre menneskene som har levd et lenger liv enn du tydeligvis har, har sannsynligvis betalt mer skatt og ytt mer til Norge i løpet av livet , enn du har hittil i ditt. Så det er sånn sett  et spørsmål om hvem som faktisk har rett på behandling. De nå eller du hvis du kommer i en alvorlig ulykke i morgen.

Jeg er rystet, såret og  skuffet over iskulden til enkelte. Jeg forstår ikke at dere tørr.

Anonymkode: 5a68b...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...