Gå til innhold

Savner livet mitt så mye


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Anonym bruker said:

Du fremstår mye mindre empatisk enn de du beskylder for akkurat det samme, ser du ikke det selv? Og det er ikke jeg som har skrevet det over. 

Anonymkode: b0053...4fa

Enig 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fremstår mye mindre empatisk enn de du beskylder for akkurat det samme, ser du ikke det selv? Og det er ikke jeg som har skrevet det over. 

Anonymkode: b0053...4fa

Har jeg brukt ordet empatisk? Og har jeg sitert deg noe sted?

I så fall beklager jeg, da har jeg sitert feil. Jeg diskuterer med en annen anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Anonym bruker said:

Selvfølgelig var kommentaren din personlig, du retter deg direkte mot hun og samboeren hennes, og sier jo mer eller mindre at hans liv ikke er noe verdt, og den god bedringen din på slutten leser jeg mer ironisk enn noe annet annet.

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Nei det var ikke personlig. God bedring er oppriktig men jeg syns ikke det er riktig at vi alle skal betale for å redde noen få syke. Ønsker ingen døde men la oss være ærlig livet til samboeren eller kona til naboen eller hvem som helst er selvsagt viktig for dem som er glad i personen. Skal hele samfunnet straffes fordi det er viktigere å redde de enn flertallet?

Kjenner ikke han sa rart at du syns jeg sier at livet hans ikke er noe verdt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei det var ikke personlig. God bedring er oppriktig men jeg syns ikke det er riktig at vi alle skal betale for å redde noen få syke. Ønsker ingen døde men la oss være ærlig livet til samboeren eller kona til naboen eller hvem som helst er selvsagt viktig for dem som er glad i personen. Skal hele samfunnet straffes fordi det er viktigere å redde de enn flertallet?

Kjenner ikke han sa rart at du syns jeg sier at livet hans ikke er noe verdt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Igjen, poenget er at måten du svarte den personen på er utrolig stygg.

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er anslått at flere vil bli så deppa at de tar livet sitt. Hvis ikke det å miste hjem, inntekt, sikkerhet og bli deppa er ruiner for deg lurer jeg på hva som er det? 

Anonymkode: 3abfe...4be

Det er anslått hvor? Jeg spurte hvor du hadde tallene fra, du svarte ikke på det.

Hva som er ruin for meg - tja, nå har jeg det jo ganske likt som deg; ungene går hjemme og savner venner, og selv kan jeg ikke jobbe og har dermed mistet inntekten.

Men jeg kan love deg at når din elskede blir smittet og ligger på sykehus i respirator, da vil du lure på hvorfor du klagde. Og da kan andre skrive til deg: «ja vel, men hvorfor skal vi andre ofre oss for at mannen din skal leve?» 

Da håper jeg du tenker tilbake på dine egne ord om at «livet er i ruiner». Prøv ruiner versjon 2.0, du, og du vil lengre tilbake. Penger kan erstattes. Mennesker kan ikke erstattes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Igjen, poenget er at måten du svarte den personen på er utrolig stygg.

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Jeg er uenig. Sa god bedring og ellers handla det om sak.påvirker vel ikke meg om akkurat den mannen lever eller dør men det er bra om han gjør det. Fortsatt uenig i at alt skal ofres for de få. Også var helse skal ivaretas. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er uenig. Sa god bedring og ellers handla det om sak.påvirker vel ikke meg om akkurat den mannen lever eller dør men det er bra om han gjør det. Fortsatt uenig i at alt skal ofres for de få. Også var helse skal ivaretas. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Selvfølgelig er du uenig, det har vi alle skjønt. Igjen, så viser du at du er fullstendig blottet for medmenneskelighet og empati. Når det en dag rammer deg selv og din familie, så regner jeg med at pipa får en annen lyd.

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Pashla said:

Det er anslått hvor? Jeg spurte hvor du hadde tallene fra, du svarte ikke på det.

Hva som er ruin for meg - tja, nå har jeg det jo ganske likt som deg; ungene går hjemme og savner venner, og selv kan jeg ikke jobbe og har dermed mistet inntekten.

Men jeg kan love deg at når din elskede blir smittet og ligger på sykehus i respirator, da vil du lure på hvorfor du klagde. Og da kan andre skrive til deg: «ja vel, men hvorfor skal vi andre ofre oss for at mannen din skal leve?» 

Da håper jeg du tenker tilbake på dine egne ord om at «livet er i ruiner». Prøv ruiner versjon 2.0, du, og du vil lengre tilbake. Penger kan erstattes. Mennesker kan ikke erstattes. 

For tusen og ørene gang dette var ikke personlig. LeS det jeg skreiv igjen. Nekter ikke for at det er skrekkelig når noen dør og man er glad i dem men jeg syns ikke alle skal ofre sitt for å redde et liv. Spiller ingen trille for meg om det er mannen hennes eller mannen min. Hvis han blir syk av influensa eller et virus som overdrives vil jeg ikke kreve hele landet stengt og si at alle skal holde seg inne og bli deppa og miste inntekt bare fordi noen få blir ramma. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er uenig. Sa god bedring og ellers handla det om sak.påvirker vel ikke meg om akkurat den mannen lever eller dør men det er bra om han gjør det. Fortsatt uenig i at alt skal ofres for de få. Også var helse skal ivaretas. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Du var stygg og sparket etter en som delte noe ganske dramatisk fra sitt liv. Og når du følger opp med at ditt liv er i «ruiner» fordi dere ikke har jobb og ungene kjeder seg, så forteller du bare hvor lite du har skjønt og hvor dypt inne i navlen hodet ditt sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For tusen og ørene gang dette var ikke personlig. LeS det jeg skreiv igjen. Nekter ikke for at det er skrekkelig når noen dør og man er glad i dem men jeg syns ikke alle skal ofre sitt for å redde et liv. Spiller ingen trille for meg om det er mannen hennes eller mannen min. Hvis han blir syk av influensa eller et virus som overdrives vil jeg ikke kreve hele landet stengt og si at alle skal holde seg inne og bli deppa og miste inntekt bare fordi noen få blir ramma. 

Anonymkode: 3abfe...4be

DIN inntekt er mer verd enn ANDRES liv, vi har fått det med oss, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Selvfølgelig er du uenig, det har vi alle skjønt. Igjen, så viser du at du er fullstendig blottet for medmenneskelighet og empati. Når det en dag rammer deg selv og din familie, så regner jeg med at pipa får en annen lyd.

Anonymkode: 9fd3b...5bd

Person igjen ikke sak. Jeg har masse empati men jeg skal ikke dulle og trøste noen. Opprett en trøstetråd hvis det er det du er ute etter. Ønsker ingen døde selv om du gjør det. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Pashla said:

Du var stygg og sparket etter en som delte noe ganske dramatisk fra sitt liv. Og når du følger opp med at ditt liv er i «ruiner» fordi dere ikke har jobb og ungene kjeder seg, så forteller du bare hvor lite du har skjønt og hvor dypt inne i navlen hodet ditt sitter. 

Så du definerer hva som er dramatisk og ikke dramatisk? Du har ikke sannheten som ingen andre har. Stygg og sparka? Du får forklare og sitere hvor jeg var stygg og sparka for det gjorde jeg ikke. Sier det igjen jeg skrev god bedring. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

DIN inntekt er mer verd enn ANDRES liv, vi har fått det med oss, ja.

Det var da voldsomt. Med det resonnementet der, så burde vi jo alle leve på et absolutt minimum, gi fra oss TV, Internett og leve på et rom og kjøkken. Så kan vi gi pengene våre til de som sitter i flyktningleire eller dør av sult. Nå synes jeg du bør tenke litt over hvordan du formulerer deg. 

Anonymkode: b0053...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Permittert selvstendig næringsdrivende både mannen og meg. Alt er stengt og ingen for ungene å leke med. Går personlig konkurs og er blitt deppa av dette. Hvorfor skal livene våres bli ruiner for å redde en syk person eller flere... 

Anonymkode: 3abfe...4be

Her er også både mannen og jeg selvstendig næringsdrivende med hvert vårt enkeltpersonsforetak. Du vet at vi etterhvert vil få dagpenger? Du går jo ikke konkurs da, med mindre bedriften deres ikke er liv laga når samfunnet åpner opp igjen. I så fall får dere finne dere en annen jobb. 

Anonymkode: 6d7fc...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pashla skrev:

Det er anslått hvor? Jeg spurte hvor du hadde tallene fra, du svarte ikke på det.

Hva som er ruin for meg - tja, nå har jeg det jo ganske likt som deg; ungene går hjemme og savner venner, og selv kan jeg ikke jobbe og har dermed mistet inntekten.

Men jeg kan love deg at når din elskede blir smittet og ligger på sykehus i respirator, da vil du lure på hvorfor du klagde. Og da kan andre skrive til deg: «ja vel, men hvorfor skal vi andre ofre oss for at mannen din skal leve?» 

Da håper jeg du tenker tilbake på dine egne ord om at «livet er i ruiner». Prøv ruiner versjon 2.0, du, og du vil lengre tilbake. Penger kan erstattes. Mennesker kan ikke erstattes. 

Det er jo bare sosialdarwinismen i praksis, luker ut de som er uheldige eller svake. Eller.. hva tror du på igjen? 

Anonymkode: 8423d...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

For tusen og ørene gang dette var ikke personlig. LeS det jeg skreiv igjen. Nekter ikke for at det er skrekkelig når noen dør og man er glad i dem men jeg syns ikke alle skal ofre sitt for å redde et liv. Spiller ingen trille for meg om det er mannen hennes eller mannen min. Hvis han blir syk av influensa eller et virus som overdrives vil jeg ikke kreve hele landet stengt og si at alle skal holde seg inne og bli deppa og miste inntekt bare fordi noen få blir ramma. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Du får ta tak i det økonomiske helvetet du lever i nå, da; for eksempel ved å søke avdragsfrihet, si opp eller fryse medlemskap, abonnementer osv. Ellers må det være herlig å ha manglende erfaringer med alvorlig sykdom og tap - for hadde du sett litt utenfor din egen boble, ville du fort erfart at det å kjede seg og miste inntekt ikke er å få livet sitt lagt i ruiner. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare sosialdarwinismen i praksis, luker ut de som er uheldige eller svake. Eller.. hva tror du på igjen? 

Anonymkode: 8423d...1f1

Menneskeverd, hvis du lurer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var da voldsomt. Med det resonnementet der, så burde vi jo alle leve på et absolutt minimum, gi fra oss TV, Internett og leve på et rom og kjøkken. Så kan vi gi pengene våre til de som sitter i flyktningleire eller dør av sult. Nå synes jeg du bør tenke litt over hvordan du formulerer deg. 

Anonymkode: b0053...4fa

Ja, jeg har vel aldri sagt annet enn at forbruket i Norge er for høyt? Og at den livsstilen vi (mange her) unner seg, er skadelig både for planeten og for andre mennesker, er det noe som helst nytt eller overraskende i dét? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du definerer hva som er dramatisk og ikke dramatisk? Du har ikke sannheten som ingen andre har. Stygg og sparka? Du får forklare og sitere hvor jeg var stygg og sparka for det gjorde jeg ikke. Sier det igjen jeg skrev god bedring. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Et menneske står i fare for å dø, og du syns det er for lite dramatisk? Men barna dine kjeder seg og du blir deppa, da er livet i «ruiner»?
 

Jesus på sykkel... si at du tuller. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert trist for deg men det blir helt feil at hele samfunnet skal betale for å redde noen få liv når de fleste bare blir litt forkjøla. Hvis det ikke var korona ville det fort vært noe annet. Dette er hysteri. Mannen din blir ikke sjukere eller friskere av at familier går konkurs og folk tar selvmord fordi dem er isolert. Like egoistisk det vil jeg si. God bedring. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Du kødder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, beef sister said:

Du får ta tak i det økonomiske helvetet du lever i nå, da; for eksempel ved å søke avdragsfrihet, si opp eller fryse medlemskap, abonnementer osv. Ellers må det være herlig å ha manglende erfaringer med alvorlig sykdom og tap - for hadde du sett litt utenfor din egen boble, ville du fort erfart at det å kjede seg og miste inntekt ikke er å få livet sitt lagt i ruiner. 
 

Hadde ikke hatt et fryktelig liv nå hvis ikke alt overdrives. Hatt god inntekt så det er ikke jeg som må gjøre noe. Nå må staten ta seg sammen. Hva vet du om hva jeg har erfaring med? Du vet ikke hva som er ille for andre. Hadde du kjent hvordan det er Å vokse opp i fattigdom hadde du gjort alt for at barna dine ikke skal det. Nå har myndighetene skakkjørt oss alle for å redde noen få og spre hysteri og overdrive. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, sug lut said:

Du kødder.

Bidra med noe saklig i debatten ellers kan du rygge ut. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke hatt et fryktelig liv nå hvis ikke alt overdrives. Hatt god inntekt så det er ikke jeg som må gjøre noe. Nå må staten ta seg sammen. Hva vet du om hva jeg har erfaring med? Du vet ikke hva som er ille for andre. Hadde du kjent hvordan det er Å vokse opp i fattigdom hadde du gjort alt for at barna dine ikke skal det. Nå har myndighetene skakkjørt oss alle for å redde noen få og spre hysteri og overdrive. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Har du spart noe av den gode inntekten da? Hvis ikke kan du jo takke deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke hatt et fryktelig liv nå hvis ikke alt overdrives. Hatt god inntekt så det er ikke jeg som må gjøre noe. Nå må staten ta seg sammen. Hva vet du om hva jeg har erfaring med? Du vet ikke hva som er ille for andre. Hadde du kjent hvordan det er Å vokse opp i fattigdom hadde du gjort alt for at barna dine ikke skal det. Nå har myndighetene skakkjørt oss alle for å redde noen få og spre hysteri og overdrive. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Jeg kjenner så veldig godt at du er på lista mi over folk som fortjener det de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Pashla said:

Et menneske står i fare for å dø, og du syns det er for lite dramatisk? Men barna dine kjeder seg og du blir deppa, da er livet i «ruiner»?
 

Jesus på sykkel... si at du tuller. 🙄

Mennesker står i fare for å dø hver eneste dag hvert eneste år. Hvorfor er det plutselig sånn at en coronasjuk er verdt mer enn alle andre? Hadde en multifunksjonshemma bror som døde av lungebetennelse. Fryktelig men vi var forberedt for han var utsatt. Burde ikke bli spesielt overraska når noen blir veldig sjuke av corona for da er man i utsatt gruppe. Forhåndsregler må tas da av dem det gjelder. De kan isolere seg men vi andre friske burde få leve som normalt. 

Anonymkode: 3abfe...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...