Gå til innhold

IKM uke 9


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Jeg tar b12 injeksjoner hver tredje md. Gjort d i flere år. Blir totalt utmattet uten og d gjør d visst  vanskeligere å bli gravid også. Om du ikke får opp nivået m tabletter bør du spørre om injeksjon. 

Slik jeg forstod det er det ikke så alt for lite B12, men har slitt en del med hodepine.. og legen skrev i svaret at jeg godt kunne ta B12 tilskudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Slik jeg forstod det er det ikke så alt for lite B12, men har slitt en del med hodepine.. og legen skrev i svaret at jeg godt kunne ta B12 tilskudd..

Ok. Godt å ha ekstra mye vitaminer innabords når man er prøver 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Her murrer og verker det i livmorområdet, men det må være fantomsmerter 🤣 er bare 2 dpo

Hadde jeg også 2dpo og 3 dpo.. mindre idag, men ømmere bryster, når man trykker på de 🙈 ellers synes jeg paprikaen og agurken lukta masse når jeg laga taco 😂😂😂 forsterket luktesans mente samboern 😂 Og har "krampe" i livmoren.. (føles slik) Ellers har jeg fått et par enorme kviser på rygg, i ansikt og på brystkassa..sånne som er syyykt vonde. Pleier ikke å ha slike 🙈🙈

Endret av Snart_mammatil2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Ok. Godt å ha ekstra mye vitaminer innabords når man er prøver 😊

Det er vel en boks på apoteket som heter "gravid" med div viaminer 🙈 ikke sett noe særlig på den enda.. mener jeg tok noe i forrige svangerskap.. men hvem husker sånt 9år tilbake 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært gravid tidligere har stor(E) kvise(R) som jeg aldri har vært et tegn.. 😊 

hadde el på onsdag betyr det at jeg er 3 dpo da?🙈

jeg har ingen tegn .. ikke en gang mensmurring ... 😟 nesten så jeg bestilte en pakke med el-tester i stad... har dessverre følelse av at det ikke gikk denne mnd heller selv om jeg skulle så inderlig ønske det ... 😌😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Løvinna30 skrev:

Når jeg har vært gravid tidligere har stor(E) kvise(R) som jeg aldri har vært et tegn.. 😊 

hadde el på onsdag betyr det at jeg er 3 dpo da?🙈

jeg har ingen tegn .. ikke en gang mensmurring ... 😟 nesten så jeg bestilte en pakke med el-tester i stad... har dessverre følelse av at det ikke gikk denne mnd heller selv om jeg skulle så inderlig ønske det ... 😌😌 

Ja da er du 3dpo idag 😊 En dag etter meg du da 🖒😄 jeg har 3 EL tester igjen, så det holder kanskje en PP til 😁 Håper selvfølgelig jeg ikke får bruk for de 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mensmurringer og har hatt det siden el. Var litt bedre tidligere i dag, men nå er det tilbake igjen. Er bare 3 dpo jeg også, så altfor tidlig med symptomer her også 🙈 Mistenker at lutealfasen min er altfor kort denne gangen også, så venter egentlig bare på å begynne å blø på mandag 😣 

Her går det i multivitaminer, tranpiller og folat. Når jeg klarer å huske det da 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Zarina skrev:

Jeg har mensmurringer og har hatt det siden el. Var litt bedre tidligere i dag, men nå er det tilbake igjen. Er bare 3 dpo jeg også, så altfor tidlig med symptomer her også 🙈 Mistenker at lutealfasen min er altfor kort denne gangen også, så venter egentlig bare på å begynne å blø på mandag 😣 

Her går det i multivitaminer, tranpiller og folat. Når jeg klarer å huske det da 😂🙈

Jeg er så sykt dårlig på å huske å ta vitaminer i tablettform. Skulle ønske d gikk ann å ta en sprøyte en gang i året eller noe... for full dekning 😄

Da er d flere her som har murringer da.. syns d er tidlig, men har vært veldig mye av d her. Hatt korte lutealfaser de siste ppene jeg også. D er så kjedelig å begynne å spotte på dag 9. Gyn mente d ikke hadde så mye å si men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Det er vel en boks på apoteket som heter "gravid" med div viaminer 🙈 ikke sett noe særlig på den enda.. mener jeg tok noe i forrige svangerskap.. men hvem husker sånt 9år tilbake 😂

Kjøpte en sånn... men er elendig på å huske d! Tar en dag i uka eller no🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Jeg er så sykt dårlig på å huske å ta vitaminer i tablettform. Skulle ønske d gikk ann å ta en sprøyte en gang i året eller noe... for full dekning 😄

Da er d flere her som har murringer da.. syns d er tidlig, men har vært veldig mye av d her. Hatt korte lutealfaser de siste ppene jeg også. D er så kjedelig å begynne å spotte på dag 9. Gyn mente d ikke hadde så mye å si men..

Her har jeg begynt å blø 5 dpo siden uttak av spiralen. Er jo klin umulig å bli gravid med så kort lutealfase 🤔 

Vitamininnsprøytning en gang i året hadde gjort seg 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Zarina skrev:

Her har jeg begynt å blø 5 dpo siden uttak av spiralen. Er jo klin umulig å bli gravid med så kort lutealfase 🤔 

Vitamininnsprøytning en gang i året hadde gjort seg 😁 

5 dpo ja! 😣 da må d være vanskelig. Snakka med gyn om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Zarina skrev:

Her har jeg begynt å blø 5 dpo siden uttak av spiralen. Er jo klin umulig å bli gravid med så kort lutealfase 🤔 

Vitamininnsprøytning en gang i året hadde gjort seg 😁 

Mulig primolut for å utsette mens kan hjelpe deg å få lengre sykluser? På samme måte som jeg har fått det for å få kortere sykluser? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Knerten <3 skrev:

5 dpo ja! 😣 da må d være vanskelig. Snakka med gyn om det?

Nei, har ikke det. Regner med at det har å gjøre med at jeg fortsatt ammer mini et par ganger i døgnet. Og er jo uansett ikke så mye jeg kan ta av medisiner for å evt forlenge før jeg er ferdig med ammingen. Vi jobber med å avslutte, men har en puppegal tass som ikke er enig i det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Emi81 skrev:

Mulig primolut for å utsette mens kan hjelpe deg å få lengre sykluser? På samme måte som jeg har fått det for å få kortere sykluser? 🤔

Hva er det da? Tror ikke jeg har hørt om det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zarina skrev:

Nei, har ikke det. Regner med at det har å gjøre med at jeg fortsatt ammer mini et par ganger i døgnet. Og er jo uansett ikke så mye jeg kan ta av medisiner for å evt forlenge før jeg er ferdig med ammingen. Vi jobber med å avslutte, men har en puppegal tass som ikke er enig i det 😂

Starter tidlig med puppedilla 😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Zarina skrev:

Hva er det da? Tror ikke jeg har hørt om det 🤔

Jeg fikk progesteron for å forlenge lutealfasen. Men aner ikke om de kan tas sammen m amming.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knerten <3 skrev:

Jeg fikk progesteron for å forlenge lutealfasen. Men aner ikke om de kan tas sammen m amming.. 

Ikke godt å si, jeg får sjekke det ut hvis ikke ting stabiliserer seg snart. Progesteron er jo forsåvidt et hormon kroppen lager selv så kan jo godt være. Eneste er vel kanskje at det påvirker melkeproduksjonen, men det gjør ikke noe siden mini straks er 2 år om mor begynner å bli en smule lei av å amme 😅

Takk for tips begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på om denne syklusen er som den forrige 🙈 Da hadde jeg en bitteliten blødning 6dpo. Samme syklus hadde jeg en suuuuuper svak gtest.. Er 6dpo imorgen, spent på om det samme skjer 😂

Noe må man henge seg opp i altså 🙈🙈 

Tiden går så sakte 😡 Klør i fingrene etter å teste, men det er jo bare bortkasta 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse lotionutflod etter el. Nå er jeg vel 4 dpo og idag hadde jeg slimete el utflod igjen. Forstår ikke noe.. og hvis d var egget som ikke ble sluppet stemmer ikke d heller. For nå er tappen lukket. Merkelig... 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Er spent på om denne syklusen er som den forrige 🙈 Da hadde jeg en bitteliten blødning 6dpo. Samme syklus hadde jeg en suuuuuper svak gtest.. Er 6dpo imorgen, spent på om det samme skjer 😂

Noe må man henge seg opp i altså 🙈🙈 

Tiden går så sakte 😡 Klør i fingrene etter å teste, men det er jo bare bortkasta 😂😂

Haha ja det er en lang ventetid 🙈 jeg tester ikke før etter ikm 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Knerten <3 skrev:

Haha ja det er en lang ventetid 🙈 jeg tester ikke før etter ikm 😄

Jeg greier ikke vente til IKM 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Jeg greier ikke vente til IKM 😂😂😂

Jeg var som deg, men måtte bare slutte etter et halvt år m galskap 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...