Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #151 Skrevet 23. mai 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uææ. Du skremmer meg 🙀 Håper ikke ungene mine treffer deg på bussen. Eller i butikken.... men jeg skal si deg en ting: hadde du snakka til meg eller barna mine i virkeligheten på den måten du skriver her inne... da hadde jeg ikke vært mye redd lengre, og du hadde fått så ørene flagra. Hvem tror du du er? Pass på deg selv. Meld deg på sinnemestringskurs... evt få deg et ligg. God kveld. Anonymkode: f2b3f...875 Har du unger som holder fred der fred er påkrevd? Da er jo alt i orden. Hvis må du finne deg i å bli snakket til - og det samme med barna dine. Og det spiller overhodet ingen rolle HVORFOR ungen forstyrrer. Anonymkode: 56431...6c4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #152 Skrevet 23. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du unger som holder fred der fred er påkrevd? Da er jo alt i orden. Hvis må du finne deg i å bli snakket til - og det samme med barna dine. Og det spiller overhodet ingen rolle HVORFOR ungen forstyrrer. Anonymkode: 56431...6c4 Det er der du tar forferdelig feil. Ingen må finne seg i å bli snakket til av en fremmed på måten hovedinnlegget skisserer. Den som er dum nok til å gjøre det må regne med at det kan slå voldsomt tilbake. Anonymkode: 2f1e0...e38
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #153 Skrevet 24. mai 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er der du tar forferdelig feil. Ingen må finne seg i å bli snakket til av en fremmed på måten hovedinnlegget skisserer. Den som er dum nok til å gjøre det må regne med at det kan slå voldsomt tilbake. Anonymkode: 2f1e0...e38 Ja. Snakk om egosentrisk holdning HI og noen andre har. Anonymkode: 6c36d...3ca
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #154 Skrevet 24. mai 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er der du tar forferdelig feil. Ingen må finne seg i å bli snakket til av en fremmed på måten hovedinnlegget skisserer. Den som er dum nok til å gjøre det må regne med at det kan slå voldsomt tilbake. Anonymkode: 2f1e0...e38 Hvordan ser du for deg å unngå det, egentlig, uten å ta de hensynene som trengs, nemlig å holde ungen og deg selv stille og i ro der det er formatet på situasjonen? Du er der, du og ungen din er til bry, dere bli tilsnakka. Har du gode svar, mener du? Det er feil, du har aldri gode svar på hvordan du fikk rett til å ødelegge for alle andre. Anonymkode: 56431...6c4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #155 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan ser du for deg å unngå det, egentlig, uten å ta de hensynene som trengs, nemlig å holde ungen og deg selv stille og i ro der det er formatet på situasjonen? Du er der, du og ungen din er til bry, dere bli tilsnakka. Har du gode svar, mener du? Det er feil, du har aldri gode svar på hvordan du fikk rett til å ødelegge for alle andre. Anonymkode: 56431...6c4 Hvorfor vinkler du det over til meg? Dersom noen er så dumme at de velger en fremgangsmåte som skissert i hovedinnlegget må de regne med at det kan slå voldsomt tilbake. Hvorfor du skriver om meg og mine barn og gode svar er bare litt rart. Anonymkode: 2f1e0...e38
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #156 Skrevet 24. mai 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan ser du for deg å unngå det, egentlig, uten å ta de hensynene som trengs, nemlig å holde ungen og deg selv stille og i ro der det er formatet på situasjonen? Du er der, du og ungen din er til bry, dere bli tilsnakka. Har du gode svar, mener du? Det er feil, du har aldri gode svar på hvordan du fikk rett til å ødelegge for alle andre. Anonymkode: 56431...6c4 Du er seriøst forstyrret og er utrolig egosentrisk. Utrolig morsomt at du ikke ser det, og faktisk tror du snakker på vegne av "alle andre". 😂 Anonymkode: b41a0...d5c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #157 Skrevet 24. mai 2017 Det heter å teste grenser. Det er en nødvendig del av å vokse opp, den løsrivingsprosessen barna starter i det de blir født! Det heter å prøve og feile, og lære å bli selvstendig. Anonymkode: 27b44...457
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2017 #158 Skrevet 24. mai 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan ser du for deg å unngå det, egentlig, uten å ta de hensynene som trengs, nemlig å holde ungen og deg selv stille og i ro der det er formatet på situasjonen? Du er der, du og ungen din er til bry, dere bli tilsnakka. Har du gode svar, mener du? Det er feil, du har aldri gode svar på hvordan du fikk rett til å ødelegge for alle andre. Anonymkode: 56431...6c4 Nei, hvis du ser cirka 100 % av alle svar i tråden, finner du ut av det var svært få som ville gå frem som deg. Sånne selvsikre brølaper som er sikre at de "vinner" alle diskusjoner og mener at ingen andre har gode svar, ser bare lavpannet ut. Hvis mitt barn tullet noe i kirkemidtgangen eller i kafeen og jeg skulle til å snakke til barnet, men ble brølt til og kalt navn/fornedret av en helt ukjent dame, ville jeg spurt henne om det er vondt å leve uten hjerne. For jeg ville virkelig ha lurt på det... Slik du ser i denne tråden som er på hele 7 sider, er det nesten ingen som er enig med deg at man skal brøle, fornærme og få ukjente folk til å gråte og rømme fra deg. Tilsnakk kan være på sin plass hvis ungen tuller gjentatte ganger og foreldre ikke reagerer. Men det som er beskrevet i HI er IKKE tilsnakk. Det er uhøflig oppførsel som ikke hører hjemme noe sted. Heldigvis er de aller fleste her enige om at det ikke er OK å oppføre seg slik som hovedinnlegger - brøle, få folk til å grine og fortelle totalt ukjente voksne og barn at de hater dem. Har faktisk ALDRI vært bort i noe sånt i hele mitt liv, og ja, mine unger kan også bråke eller slå seg vrange i butikken. Siste gang en av ungene her klikka i butikken fordi hun var trøtt etter barnehagen og jeg nektet å kjøpe godteri på en tirsdag, fikk jeg faktisk skryt av en eldre dame som syntes det var helt topp å ikke kjøpe godteri for å få ungen til å holde kjeft. Jeg betalte for de 3 matvarene jeg hadde i kurven og gikk ut - det tok meg rundt 1,5 minutt hele greia. Hadde jeg måttet gå tilbake med varene og en klikka unge, ville det ha tatt minst dobbelt så lang tid - dobbelt så lang tid med hyl og forstyrrelser for andre.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #159 Skrevet 24. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du er seriøst forstyrret og er utrolig egosentrisk. Utrolig morsomt at du ikke ser det, og faktisk tror du snakker på vegne av "alle andre". 😂 Anonymkode: b41a0...d5c Tja. Hvor mange av de som var i Konserthuset sist på dyre billetter tror du syntes å dele kvelden med toåringen på rad fire med mark i rompa og meddelelsesbehov var greit? Tror nok det går helt fint å si at jeg snakker for alle andre, ja. Ikke minst inkludert orkesteret. Vladimir Azkenazy avbrøt midt i starten av en pianokonsert for å snakke til en publikummer som forstyrret, tror du det var tilfeldig? Var forresten på en konsert i Tyskland der tenoren stanset midt i stykket og ba to publikummere fjerne seg fra lokalet om de ikke kunne la være å prate, fnise og generelt forstyrre. Resten av salen klappet da de gikk. Anonymkode: 56431...6c4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #160 Skrevet 24. mai 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja. Hvor mange av de som var i Konserthuset sist på dyre billetter tror du syntes å dele kvelden med toåringen på rad fire med mark i rompa og meddelelsesbehov var greit? Tror nok det går helt fint å si at jeg snakker for alle andre, ja. Ikke minst inkludert orkesteret. Vladimir Azkenazy avbrøt midt i starten av en pianokonsert for å snakke til en publikummer som forstyrret, tror du det var tilfeldig? Var forresten på en konsert i Tyskland der tenoren stanset midt i stykket og ba to publikummere fjerne seg fra lokalet om de ikke kunne la være å prate, fnise og generelt forstyrre. Resten av salen klappet da de gikk. Anonymkode: 56431...6c4 Så du har vært på en konsert hvor en 2-åringen ødela opplevelsen din? Eller var det bare et eksempel? Anonymkode: 1b436...6d9
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2017 #161 Skrevet 24. mai 2017 (endret) 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja. Hvor mange av de som var i Konserthuset sist på dyre billetter tror du syntes å dele kvelden med toåringen på rad fire med mark i rompa og meddelelsesbehov var greit? Tror nok det går helt fint å si at jeg snakker for alle andre, ja. Ikke minst inkludert orkesteret. Vladimir Azkenazy avbrøt midt i starten av en pianokonsert for å snakke til en publikummer som forstyrret, tror du det var tilfeldig? Var forresten på en konsert i Tyskland der tenoren stanset midt i stykket og ba to publikummere fjerne seg fra lokalet om de ikke kunne la være å prate, fnise og generelt forstyrre. Resten av salen klappet da de gikk. Anonymkode: 56431...6c4 Jeg har vært på mange klassiske konserter i Norge og utlandet, og har til gode å oppleve at folk tar med seg toåringer dit. Så det problemet er nok mer teoretisk. Voksne folk (uten barn) som forstyrrer på konserter er nok mer vanlig problem. Og han heter Ashkenazy, ikke Azkenazy. https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Ashkenazy Ingen av oss tror det er tilfeldig, men vi tror ikke at KUN barn forstyrrer og ødelegger. Endret 24. mai 2017 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #162 Skrevet 24. mai 2017 Unger er unger. Noen steder må toleransen være større enn andre. Slitne unger og voksne på bussen er en del av hverdagen. Voksne mennesker får tåle litt på buss og i butikk. Unger på restaurant, kino og konsert er noe annet. Anonymkode: 8a9f1...614
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2017 #163 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Unger er unger. Noen steder må toleransen være større enn andre. Slitne unger og voksne på bussen er en del av hverdagen. Voksne mennesker får tåle litt på buss og i butikk. Unger på restaurant, kino og konsert er noe annet. Anonymkode: 8a9f1...614 Det som er rart, at HI ikke skriver at hun brøler til andre grupper på bussen - ungdommer som tygger tyggis høylydt, snakker om sexlivet sitt i mobilen og banner, fulle folk som oppfører seg som svin, folk som ikke viker sete for gamle, syke og høygravide. Hun har valgt seg EN bestemt gruppe å hate og kommandere. Barn er visst en plage, så hvorfor fikk hun barn selv? Eller mener hun som MtN at 95 % av alle barn unntatt hennes er dårlig oppdratt og en plage?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #164 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, MrsRiddick skrev: Det som er rart, at HI ikke skriver at hun brøler til andre grupper på bussen - ungdommer som tygger tyggis høylydt, snakker om sexlivet sitt i mobilen og banner, fulle folk som oppfører seg som svin, folk som ikke viker sete for gamle, syke og høygravide. Hun har valgt seg EN bestemt gruppe å hate og kommandere. Barn er visst en plage, så hvorfor fikk hun barn selv? Eller mener hun som MtN at 95 % av alle barn unntatt hennes er dårlig oppdratt og en plage? Jeg ser du gjentar til det kjedsommelige ordet "brøler". Hvorfor det, egentlig? Er det din eneste modus for irettesettelse? For jeg har aldri skrevet noe sted at jeg brøler, det er kun et produkt av din egen fantasi. Forøvrig er dette et forum for folk med barn, hvorfor forundrer det deg at det er foreldre med barn som er målgruppa? Anonymkode: 56431...6c4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #165 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, MrsRiddick skrev: Jeg har vært på mange klassiske konserter i Norge og utlandet, og har til gode å oppleve at folk tar med seg toåringer dit. Så det problemet er nok mer teoretisk. Voksne folk (uten barn) som forstyrrer på konserter er nok mer vanlig problem. Og han heter Ashkenazy, ikke Azkenazy. https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Ashkenazy Ingen av oss tror det er tilfeldig, men vi tror ikke at KUN barn forstyrrer og ødelegger. Jeg har vært i Italia og sett opera på en stor antikk arena. Der satt en familie med 4 barn bak meg som lot ungene prate og spille DS, med lyd, fordi de syntes stykket var kjedelig... Det nyttet ikke å hysje eller be dem slå av lyden. Så til slutt fikk vi personalet til å flytte dem. Moren toet sine hender. Anonymkode: 4682b...926
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #166 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, MrsRiddick skrev: Nei, hvis du ser cirka 100 % av alle svar i tråden, finner du ut av det var svært få som ville gå frem som deg. Sånne selvsikre brølaper som er sikre at de "vinner" alle diskusjoner og mener at ingen andre har gode svar, ser bare lavpannet ut. Det er feil det du sier. Det er ikke 100% som mener det du mener. Men du selv har skrevet 95% av svarene i tråden, så hvis man regner volum og ikke argumentasjon, så nærmer vi oss... Anonymkode: 4682b...926
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2017 #167 Skrevet 24. mai 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er feil det du sier. Det er ikke 100% som mener det du mener. Men du selv har skrevet 95% av svarene i tråden, så hvis man regner volum og ikke argumentasjon, så nærmer vi oss... Anonymkode: 4682b...926 Nå er det noen andre enn meg som sliter med leseforståelse her i forsøk på å ta kvinnen i stedet for ballen. Jeg skrev ikke at 95 % av tråden er enig med det JEG skriver. Jeg skrev at cirka 100 % i tråden mener at HI sin fremgangsmåte ikke er riktig. Det er to helt forskjellige ting. Til deg over - jeg antar at personer enten brøler eller fornærmer folk hvis barn begynner å grine av det og voksne folk blir så redde at de går av flere stopp før de må og velger å gå hjem eller ta neste buss. Man gjør ikke dette av å bli gjort oppmerksom på at ungen bråker. I normal tone med normale ord.
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2017 #168 Skrevet 24. mai 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært i Italia og sett opera på en stor antikk arena. Der satt en familie med 4 barn bak meg som lot ungene prate og spille DS, med lyd, fordi de syntes stykket var kjedelig... Det nyttet ikke å hysje eller be dem slå av lyden. Så til slutt fikk vi personalet til å flytte dem. Moren toet sine hender. Anonymkode: 4682b...926 Og da regner jeg med at personalet verken fortalte dem at de hater disse folkene eller fikk ungene til å grine. Personalet følte seg sikkert heller ikke som vinnere av et eller annet. De gjorde bare jobben sin på profesjonell måte. HI er opptatt av å vinne, at folk som hun herser med aldri kan vinne det og aldri kan ha godt svar til hennes drittoppførsel. Det er noe rart over det at HI mener andre må opptre i tråd med folkeskikk, samtidig som hun selv er fritatt fra å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #169 Skrevet 25. mai 2017 16 timer siden, MrsRiddick skrev: Og da regner jeg med at personalet verken fortalte dem at de hater disse folkene eller fikk ungene til å grine. Personalet følte seg sikkert heller ikke som vinnere av et eller annet. De gjorde bare jobben sin på profesjonell måte. HI er opptatt av å vinne, at folk som hun herser med aldri kan vinne det og aldri kan ha godt svar til hennes drittoppførsel. Det er noe rart over det at HI mener andre må opptre i tråd med folkeskikk, samtidig som hun selv er fritatt fra å gjøre det. Syns det virker som om du selv har fått fritak også. For jeg har ikke sett maken til juging! Du tillegger jo folk en masse de ikke har sagt, påstår at hun driver navnekalling og brøling når hun ikke har brukt de uttrykkene selv i det hele tatt, og vrir og vrenger på utsagnene til de ikke i det hele tatt ligner på hovedinnlegget. Hva er greia med å forsvare uoppdragne barn med nebb og klør? Sliter du selv med å oppdra dine, siden det er så om å gjøre å kjempe for at pøbelunger ikke må få tilsnakk? (Og til din informasjon - det kan FINT skje at unger griner og sipper når de blir irettesatt, selv om det skjer i meget pyntelige og høflige former. De mest udregelige og forkjælte ungene sipper og bærer seg med en gang noen rynker et øyenbryn, fordi de rett og slett ikke er vant til å bli motsagt.) Anonymkode: 4682b...926
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #170 Skrevet 25. mai 2017 21 timer siden, MrsRiddick skrev: Det som er rart, at HI ikke skriver at hun brøler til andre grupper på bussen - ungdommer som tygger tyggis høylydt, snakker om sexlivet sitt i mobilen og banner, fulle folk som oppfører seg som svin, folk som ikke viker sete for gamle, syke og høygravide. Hun har valgt seg EN bestemt gruppe å hate og kommandere. Barn er visst en plage, så hvorfor fikk hun barn selv? Eller mener hun som MtN at 95 % av alle barn unntatt hennes er dårlig oppdratt og en plage? Det er jo nesten så man kan mistenke at du selv sliter med å ha kontroll på barna dine slik som du argumenterer for at de ikke skal bli tilsnakket. Om ikke du klarer å oppdra dem til å oppføre seg som folk så får du finne deg i at andre tar tak. Og hvor står det at hi brøler? Hvorfor lager du din egen versjon av alt du kommenterer på? Anonymkode: a28a9...a6f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #171 Skrevet 25. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo nesten så man kan mistenke at du selv sliter med å ha kontroll på barna dine slik som du argumenterer for at de ikke skal bli tilsnakket. Om ikke du klarer å oppdra dem til å oppføre seg som folk så får du finne deg i at andre tar tak. Og hvor står det at hi brøler? Hvorfor lager du din egen versjon av alt du kommenterer på? Anonymkode: a28a9...a6f Vil anbefale deg å lese hi sitt innlegg igjen. Å sifra til noen som ikke oppfører seg er greit, og foreldre må så godt det går prøve å holde rett nivå av lyd og aktivitet til rett tid og sted. Men hi hater disse menneskene og sier det gjerne til dem. Hun synes også det er helt OK å få dem til å gråte og krenke dem. Hun mener også hun sitter på fasit og er vinneren uansett. Dette mennesket har psykopatiske trekk og kan umulig ha fått noen medmenneskelig oppdragelse. Å støtte en slik person er jo bare flaut. Er det verdier du står for? Anonymkode: 6c36d...3ca
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #172 Skrevet 25. mai 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil anbefale deg å lese hi sitt innlegg igjen. Å sifra til noen som ikke oppfører seg er greit, og foreldre må så godt det går prøve å holde rett nivå av lyd og aktivitet til rett tid og sted. Men hi hater disse menneskene og sier det gjerne til dem. Hun synes også det er helt OK å få dem til å gråte og krenke dem. Hun mener også hun sitter på fasit og er vinneren uansett. Dette mennesket har psykopatiske trekk og kan umulig ha fått noen medmenneskelig oppdragelse. Å støtte en slik person er jo bare flaut. Er det verdier du står for? Anonymkode: 6c36d...3ca Hi trekker det selvsagt altfor langt, men det er jo for effektens skyld 😂 du tror ikke at tråden hadde blitt 7 sider lang om hun hadde vært mildere i hi? Poenget er at det er mange foreldre som blåser i å irettesette barna sine og at det irriterer. Jeg skulle ønske at jeg var tøffere og våget å gi beskjed oftere, så jeg applauderer hi i det stille og syns at de som får føle hennes vrede fortjener det til fulle. Jeg hater ingen, men noen misliker jeg sterkt. Sløve foreldre er innen den kategorien. Kanskje du også tilhører den kategorien siden du reagerer så sterkt på dette, Mrs Riddick? Anonymkode: a28a9...a6f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #173 Skrevet 25. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi trekker det selvsagt altfor langt, men det er jo for effektens skyld 😂 du tror ikke at tråden hadde blitt 7 sider lang om hun hadde vært mildere i hi? Poenget er at det er mange foreldre som blåser i å irettesette barna sine og at det irriterer. Jeg skulle ønske at jeg var tøffere og våget å gi beskjed oftere, så jeg applauderer hi i det stille og syns at de som får føle hennes vrede fortjener det til fulle. Jeg hater ingen, men noen misliker jeg sterkt. Sløve foreldre er innen den kategorien. Kanskje du også tilhører den kategorien siden du reagerer så sterkt på dette, Mrs Riddick? Anonymkode: a28a9...a6f Jeg tror ikke det er for effektens skyld for det er jo ikke saken som blir fokus her men horrible hi. Man kan jo ikke være enig med noen som har slike meninger, selv om grunntanken kanskje kan skape enighet. Nå blander du personer, din personlige vendetta med Mrs riddick hører vel ikke til her, og hvertfall ikke i svar til meg? At du applauderer hi sier mer om deg enn foreldrene til disse ungene som du ikke vet forhistorien til. De er neppe onde, men det er hi. Anonymkode: 6c36d...3ca
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #174 Skrevet 25. mai 2017 På 22.5.2017 den 22.15, MrsRiddick skrev: Men nå til dags er det ikke lov å sette barna utenfor butikken uten tilsyn når barna er 3 år gamle. Du kan da virkelig ikke sammenligne dagens samfunnsforventninger med tilstander på 1970-tallet. På den tiden var det både vanlig å slå barna sine, mange biler hadde ikke sikkerhetsbelter, mobbeombud eksisterte ikke og psykiske sykdommer ble dysset ned. Vil du tilbake dit? Hvilken lov er det???? Anonymkode: 84ddc...114
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #175 Skrevet 25. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilken lov er det???? Anonymkode: 84ddc...114 Det ingen egen lov for 3-åringer utenfor butikker, det trodde vel ikke du heller. Men sunn fornuft sier at man ikke kan forlate en 3-åring alene utenfor en butikk mens man går og handler selv. Det er trafikk i nærheten, man overlater ikke en 3-åring til seg selv i potensielt farlige situasjoner. At du ikke forstår det sier kanskje noe om din omsorgsevne? Om man forlater en 3-åring til seg selv uten tilsyn i en slik situasjon så er det omsorgssvikt, og da bryter man loven. Barn har rett til å ikke utsettes for omsorgssvikt. Anonymkode: 31ae4...4d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå