Gå til innhold

Ingen andre synes dine barn er søte

Anbefalte innlegg

Skrevet
50 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Det er faktisk mange alenemødre der ute som har 100 % ansvar for barnet sitt.

Jeg har ansvar for 3. Desto viktigere å ikke bli slumsete. Da er helvete løs! 

Anonymkode: 4682b...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå synes jeg godt du kan prøve å forholde deg til hva den enkelte faktisk mener og sier. Det aller første jeg sa i denne tråden er at jeg faktisk ikke har noe som helst imot at folk snakker til ungen min dersom det skulle bli behov for det. Og jeg spesifiserte at det SPESIELT var greit dersom min unge faktisk har slitne sko i setet. 

Og nei, jeg går ikke ut av butikken med mitt barn fordi det gråter litt. Det kan du faktisk bare glemme. Nå har heller ikke mitt barn grått mer enn maks 20-30 sekunder på det aller verste heller. Hvis du ikke overlever såpass er det rett og slett ditt problem, ikke mitt. 

Anonymkode: b41a0...d5c

"Gråter litt i 20-30 sekunder" er vel noe annet enn "terroriserer hele butikken med remjing". Var dét så vanskelig å forstå...? 

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men nå var ikke diskusjonen her en diskusjon om 3-åringer, men en diskusjon om barn generelt. Det er du som vil pense diskusjonen inn på en spesifikk alder. En treåring som utagerer noe i butikken viser noenlunde aldersadekvat oppførsel, da dreier det seg om å bli ferdig og komme seg ut. Og hvis dette blir gjentakende handle uten treåringen så ofte det lar seg gjøre.

Og jada, noen er alenemødre med bedritne barnehagetider som bytter buss tre ganger  på veien og pendler til Harstad fra Drammen og på ingen måte kan unngå å dra barna med på butikken hver eneste dag fordi det ikke lar seg gjøre å planlegge. Har gjerne flere kroniske lidelser, diagnosebarn og andre spesielle hensyn å ta også. Muligens også trillinger. Men det er neppe mat for en generell diskusjon.

Märtha kan max ha vært 5-6 år, forresten. 

Anonymkode: 26f0d...8d9

Nå lo jeg faktisk høyt! De pendler med buss fra Harstad til Drammen og setter ungene av i barnehage på Røros, da? 

Skrevet
7 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Leseforståelsen er like elendig som alltid, ser jeg. Hvis du tar deg god tid og leser det jeg skrev ser du at jeg skrev at man ENTEN fjerner ungen eller gjør en innsats for å roe den.

Det innebærer ikke at man går av bussen og trasker i 4 mil😂men at man går ut av kirken eller konsertlokalet, for eksempel. Du trenger ikke legge til litt ekstra bare for effekten, vet du. 

Og nei, jeg har heller ikke skrevet at jeg hater noen. Hvor ser du det? Og hvorfor trekker du inn IS og barnemishandlere? 

Jeg venter faktisk fremdeles på svar på denne, MrsReddick. For du blir vel ikke svar skyldig? 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Gråter litt i 20-30 sekunder" er vel noe annet enn "terroriserer hele butikken med remjing". Var dét så vanskelig å forstå...? 

Nå er det faktisk DU som angriper meg og min måte og takle min treåring på, ved å dra slutninger på sviktende grunnlag. Så da valgte jeg å informere deg. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det faktisk DU som angriper meg og min måte og takle min treåring på, ved å dra slutninger på sviktende grunnlag. Så da valgte jeg å informere deg. 

Men hvis barnet ditt aldri gjør dette, hvorfor føler du deg truffet? Det er jo bare et generelt eksempel. 

Skrevet

Bare jeg som synes de aller fleste barn er søte og helt ok og at de fleste foreldre gjør så godt de kan? 

Anonymkode: d44e3...8c5

Skrevet

Minsten her er en drøm av en unge: sovet rundt siden fødsel, glad i mat og spiser det meste, stort sett blid og søt og såpass utadvendt at det er mye positiv feedback fra fremmede. Med andre ord er jeg vant til å få positiv feedback fra omgivelsene når vi ferdes rundt, om det så er på butikk eller på buss. Som treåring hender det at trass og vranglåsen inntreffer, men da tar jeg det med et smil og prøver å gjennomføre etappen (om det nå er gjennom butikken eller frem til vår holdeplass med bussen) så godt det lar seg gjøre, så raskt det lar seg gjøre og med et unnskyldende smil til alle vi møter på vår vei. 

Det føler jeg funker. Ingen har sett stygt på oss. I hvert fall har jeg ikke tolket det som at folk har sett stygt på oss. Jeg har oppført meg som trygg i rollen, og har ikke hatt det vondt etterpå.

Eldstebarnet sov lite, jeg ble alenemor da barnet var 1,5 år. Konstant sliten mor, konstant dårlig samvittighet og følte meg hele tiden uglesett. Slo ungen seg vrang under handleturen måtte vi bare gjennomføre, for det var faktisk eneste måte å få handlet på den dagen. Man prøver alt man kan for å forebygge eller gjennomføre, Feedback fra omgivelsene var negativ, så vi fikk etter hvert en forventning om å være uønsket. 

I den perioden så de fleste en skrikende unge og mor tilsynelatende ikke bryr seg fordi hun ser ned i bakken for å unngå blikk fra de andre.

Anonymkode: 7c5df...938

Skrevet
8 timer siden, Stinkerbelle skrev:

Men anonym skal du være?

Skulle ønske jeg kunne klikke liker mer enn bare en gang!

Skrevet
1 time siden, Superdolly skrev:

Skulle ønske jeg kunne klikke liker mer enn bare en gang!

Sikkert anonym fordi hun føler seg som en vinner :D:D

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis barnet ditt aldri gjør dette, hvorfor føler du deg truffet? Det er jo bare et generelt eksempel. 

OK. If you say so...

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av oss føler seg truffet. Man trenger ikke alltid å føle seg truffet for å diskutere noe og ha sterke meninger om ting.

Skrevet
48 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Ingen av oss føler seg truffet. Man trenger ikke alltid å føle seg truffet for å diskutere noe og ha sterke meninger om ting.

Men å svare på direkte spørsmål, det gjør du ikke? 

Skrevet
10 timer siden, Pashla skrev:

Nå lo jeg faktisk høyt! De pendler med buss fra Harstad til Drammen og setter ungene av i barnehage på Røros, da? 

Ikke enkelt med geografi....

Skrevet
10 timer siden, Pashla skrev:

Ja. Med trillinger!

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Med trillinger!

:hoho:

Skrevet

Har ikke lest alt her, men jeg tenker at det er bedre at barna har litt liv i seg og tør snakke og si ifra om ting, enn at det er slik det var på 50-60 og 70- tallet når det kommer til barneoppdragelse. Da skulle barna verken sees eller høres. Frykt var et effektivt våpen for mange foreldre. Mange barn fikk verken kjærlighet eller oppmerksomhet. De ble sett på som små voksne, at de tålte alt, like bra som voksne. 

Min far vokste opp uten å huske at han noensinne hadde sittet på fanget til sine foreldre, og han og søsknene måtte jobbe hardt som barn. 

Barn skal sees og høres, det er sunt og normalt! Barn er ikke roboter, men levende vesener som har hver sin personlighet. Men det betyr ikke at de ikke trenger oppdragelse, for det gjør de helt klart. Grenser, rammer, trygghet, kjærlighet, forventninger++++ men å forvente at barn er trent opp til full lydighet er urealistisk. 

Men ser jeg uoppdragne barn i offentligheten, sier jeg også ifra, hvis foreldrene ikke gjør det. Det er forskjell på uoppdragne barn og normal aktivitet fra barn.

Anonymkode: 1b436...6d9

Skrevet

Jeg synes de fleste barn jeg møter er søte.

Søtt er ikke adjektiv et jeg tenkte på da jeg leste Hi sitt innlegg.

Anonymkode: 8a9fe...d31

Skrevet
På 22.5.2017 den 15.03, Anonym bruker skrev:

Vet du hva. Hvis alt du sier, gjør, leser, opplever og fortolker er så bokstavelig og så lite generelt, da skjønner jeg at du klarte å bite deg ut med hele bygda du bodde i. 

(Og for ordens skyld: "bite seg ut med" betyr "bli uvenner med". Ikke at vampyrer biter kjøttstykker av folk. Det er en såkalt talemåte. Kjekt å kunne.) 

Jeg ler meg ihjel!😂😂

Skrevet
20 timer siden, Pashla skrev:

Jeg har ledd høyt flere ganger i denne tråden!😂

Skrevet
22 minutter siden, Stinkerbelle skrev:

Jeg har ledd høyt flere ganger i denne tråden!😂

Jeg også! Det er virkelig DiB på sitt beste (eller på sitt verste, er ikke helt sikker) som viser seg i denne tråden. 

Skrevet
22 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg venter faktisk fremdeles på svar på denne, MrsReddick. For du blir vel ikke svar skyldig? 

Du forventer svar på et totalt usaklig svar?  Lykke til med det! 

Anonymkode: 6c36d...3ca

Skrevet
2 timer siden, Iiiiik skrev:

Jeg også! Det er virkelig DiB på sitt beste (eller på sitt verste, er ikke helt sikker) som viser seg i denne tråden. 

Ja, det er hvertfall noe du kan ta æren for å bidra til...

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er hvertfall noe du kan ta æren for å bidra til...

Takk! Tror jeg...

Skrevet

Uææ. Du skremmer meg 🙀 Håper ikke ungene mine treffer deg på bussen. Eller i butikken.... men jeg skal si deg en ting: hadde du snakka til meg eller barna mine i virkeligheten på den måten du skriver her inne... da hadde jeg ikke vært mye redd lengre, og du hadde fått så ørene flagra. Hvem tror du du er? Pass på deg selv. Meld deg på sinnemestringskurs... evt få deg et ligg. God kveld. 

Anonymkode: f2b3f...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...