Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #176 Skrevet 25. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke det er for effektens skyld for det er jo ikke saken som blir fokus her men horrible hi. Man kan jo ikke være enig med noen som har slike meninger, selv om grunntanken kanskje kan skape enighet. Nå blander du personer, din personlige vendetta med Mrs riddick hører vel ikke til her, og hvertfall ikke i svar til meg? At du applauderer hi sier mer om deg enn foreldrene til disse ungene som du ikke vet forhistorien til. De er neppe onde, men det er hi. Anonymkode: 6c36d...3ca Jeg tror også hun overdriver for effektene skyld. Å si "jeg hater frossenfisk" og å si "jeg hater uoppdragne barn" er faktisk IKKE spesielt hårdt eller nådeløst på norsk, det er sjargong, på samme måte som du kan si "jeg elsker jordbær" uten at du bokstavelig talt vil gifte deg med et... Men etter en runde eller to i DIB-kverna, så blir "jeg hater uoppdragne barn" fort om til "jasså, du vil skremme og brøle ditt aller høyeste til en uskyldig liten baby som gråter litt på bussen!?!!? Tenk på alle alenemødrene som ikke har råd til bil!" Anonymkode: 4682b...926
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #177 Skrevet 25. mai 2017 Ufordragelige barn er det håp for. Ufordragelige voksne derimot... Har selv tilgode, i løpet av mine snart 40 år på jorden, å oppleve upassende spinnville unger som ikke blir irettesatt. Synes de fleste foreldre er kjempeflinke, men noen barn krever naturlig nok mer innsats i oppdragelsen enn andre. Anonymkode: b92ea...f89
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #178 Skrevet 25. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ingen egen lov for 3-åringer utenfor butikker, det trodde vel ikke du heller. Men sunn fornuft sier at man ikke kan forlate en 3-åring alene utenfor en butikk mens man går og handler selv. Det er trafikk i nærheten, man overlater ikke en 3-åring til seg selv i potensielt farlige situasjoner. At du ikke forstår det sier kanskje noe om din omsorgsevne? Om man forlater en 3-åring til seg selv uten tilsyn i en slik situasjon så er det omsorgssvikt, og da bryter man loven. Barn har rett til å ikke utsettes for omsorgssvikt. Anonymkode: 31ae4...4d8 Å herregud. Fortolkningsevnen er svak på dette forumet. Hvis noen sier "et hylende barn tar jeg med utenfor hvis det ikke kan oppføre seg i butikken", da betyr det faktisk ikke automatisk "jeg aster treåringer alene ut på motorveien foran ulver, hurtigtog og pedofile gærninger bare for å shoppe i fred!" Anonymkode: 4682b...926
Iiiiik Skrevet 25. mai 2017 #179 Skrevet 25. mai 2017 Er det ikke mulig å diskutere sak uten å gå til personangrep?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #180 Skrevet 25. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å herregud. Fortolkningsevnen er svak på dette forumet. Hvis noen sier "et hylende barn tar jeg med utenfor hvis det ikke kan oppføre seg i butikken", da betyr det faktisk ikke automatisk "jeg aster treåringer alene ut på motorveien foran ulver, hurtigtog og pedofile gærninger bare for å shoppe i fred!" Anonymkode: 4682b...926 Jeg svarte bare på et direkte spørsmål en annen stilte, hvor en annen hadde brukt som eksempel at man ikke kan sette en 3-åring alene utenfor en butikk, og neste spurte hvilken lov som sier at det ikke er lov. Det var i det tilfellet ikke snakk om å gå ut sammen med barnet, da hadde vel ikke spørsmålet kommet, vil jeg anta. Vil tro det som eksempel er blitt brukt fordi flere i tråden mener de med barn som trasser på butikken bare skal gå ut uten å bruke tid på å kjøpe det man skal, mens andre prøver å forklare at det ikke er mulig å gjøre for f.eks. alenemødre som ikke kan gå tilbake senere eller har andre som kan handle for dem. Hele tråden begynner jo å ligne på en farse. Men jeg forstår ikke problemet. Trasser et barn på butikken så synes jeg det er helt greit at foreldrene fortsetter å handle seg ferdig så lenge de har forsøkt å roe barnet, avlede det, eller bare la barnet akseptere at man må handle ferdig uten at det får viljen sin. Er det umulig å roe barnet så får de bare gjøre seg ferdige. De aller fleste barn oppfører seg noenlunde, også i butikker. Når de ikke gjør det er det ofte en årsak til det, f.eks. at barnet er veldig slitent og kanskje sulten før middag - da er det normalt at det ønsker seg f.eks. godteri, det er egentlig bare barnets forsøk på å stille et fysiologisk behov der og da. De få gangene jeg opplever at andres barn går helt i vranglås, det tåler jeg. Og det tror jeg de fleste gjør. Samme med barn på offentlig kommunikasjon. Mulig jeg er snodig som enten greier å stenge av og ikke bry meg om slikt bråk, eller at jeg, om jeg har overskudd, heller velger å prøve å hjelpe foreldrene der det er mulig eller ønskelig. Utrolig hva positiv avledning fra fremmede gjør for å roe barn. Det koster meg mindre å gi en annens barn positiv oppmerksomhet fem minutter eller en halvtime-time på en togreise eller flyreise, enn å måtte høre på samme barn hylskrike like lenge. De gangene det er barn som oppfører seg ordentlig ufordragelig, der det helt tydelig er pøbeladferd, der er det tydelig at det er foreldrene som ikke setter grenser, f.eks. at ungene hele tiden sparker i setet foran uten at foreldrene sier fra, selv etter at man på høflig vis har bedt forelderen følge med på hva barna gjør. Men det er svært sjelden jeg ser slike ufordragelige foreldre (for barna er ofte bare en følge av foreldrenes oppførsel). Felles for disse er som regel at de overser barna sine, i hvert fall de få jeg ser av disse. Men i det store og hele mener jeg vi alle må akseptere at barn er barn, at det er normalt at de innimellom utfordrer grenser, at de ikke er ferdig utviklet når det kommer til impulskontroll eller se følger. Vi er alle en del av samfunnet vi lever i, vi kan ikke forvente at alle barn oppfører seg perfekt utenfor hjemmet. Vi kan forvente at foreldre gjør sitt beste for å lære ungene sine normal folkeskikk for sosial omgang, men vi kan ikke forvente at små barn er ferdig utlært på dette, at de alltid oppfører seg perfekt og aldri er til bry. Anonymkode: 31ae4...4d8
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #181 Skrevet 26. mai 2017 På 25.5.2017 den 14.40, Anonym bruker skrev: Jeg tror også hun overdriver for effektene skyld. Å si "jeg hater frossenfisk" og å si "jeg hater uoppdragne barn" er faktisk IKKE spesielt hårdt eller nådeløst på norsk, det er sjargong, på samme måte som du kan si "jeg elsker jordbær" uten at du bokstavelig talt vil gifte deg med et... Men etter en runde eller to i DIB-kverna, så blir "jeg hater uoppdragne barn" fort om til "jasså, du vil skremme og brøle ditt aller høyeste til en uskyldig liten baby som gråter litt på bussen!?!!? Tenk på alle alenemødrene som ikke har råd til bil!" Anonymkode: 4682b...926 Eh.. da er ikke du spesielt dreven i norsk? Å si det hi sier er hardt ja. Og at man gleder seg over å få barn til å gråte er ille uansett. Anonymkode: 6c36d...3ca
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2017 #182 Skrevet 27. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eh.. da er ikke du spesielt dreven i norsk? Å si det hi sier er hardt ja. Og at man gleder seg over å få barn til å gråte er ille uansett. Anonymkode: 6c36d...3ca Det sto ikke et ord om å glede seg over det, da. Det sto "nei, jeg angrer ikke et sekund på at jeg fikk dere til å forlate kafeen, og heller ikke på at at ungen din begynte å grine da jeg kommanderte henne til å sitte på bussen i stedet for å stå i setet med støvler på." Enten du liker det eller ikke så er det en viss forskjell på "jeg nyter å høre barn gråte" og "jeg angrer ikke på at barnet kom til å gråte etter en irettesettelse". Men som sagt, det er jo horribelt fantasifull fortolkningskompetanse i disse trådene. Mest fordi noen folk liker å ha en fiende? Og HI passer i fiendebildet deres? Anonymkode: 4682b...926
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2017 #183 Skrevet 27. mai 2017 På 25.5.2017 den 14.26, Anonym bruker skrev: Det ingen egen lov for 3-åringer utenfor butikker, det trodde vel ikke du heller. Men sunn fornuft sier at man ikke kan forlate en 3-åring alene utenfor en butikk mens man går og handler selv. Det er trafikk i nærheten, man overlater ikke en 3-åring til seg selv i potensielt farlige situasjoner. At du ikke forstår det sier kanskje noe om din omsorgsevne? Om man forlater en 3-åring til seg selv uten tilsyn i en slik situasjon så er det omsorgssvikt, og da bryter man loven. Barn har rett til å ikke utsettes for omsorgssvikt. Anonymkode: 31ae4...4d8 Er ikke alle som bor midt i byen veit du. Det var du som skrev at det ikke var LOV. At det ikke er lurt, det kan jeg være enig i. Anonymkode: 84ddc...114
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #184 Skrevet 8. juni 2017 http://www.dagbladet.no/kultur/i-dag-burde-flere-i-kirke--pa-kino-og-konsert-rope-ut/67660548 Anonymkode: 56431...6c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå