Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Har du barn som fungerer, som er stille der det forventes stillhet og står i ro der alle andre gjør det, kan du ta dem med overalt. Har du ufyselige små krek som snakker på kino, sutrer og griner på klassisk konsert, leker sisten mellom bordene på restaurant eller løper i midtgangen på t-banen mens de hyler og ler, kan du bare bli hjemme eller dra på lekeland med egen bil. Ingen andre enn du synes de er søte og bør få utfolde seg, tvert i mot, vi andre hater både dem og dere og forteller dere det gjerne. Inntil du har lært dem å fungere på et vis som ikke plager resten av verden er du uønska med barn. Og det kommer du til å få høre hver gang jeg møter deg, samt at det ikke koster meg to øre å snakke til ungene dine om du ikke gjør det selv. Og nei, jeg angrer ikke et sekund på at jeg fikk dere til å forlate kafeen, og heller ikke på at at ungen din begynte å grine da jeg kommanderte henne til å sitte på bussen i stedet for å stå i setet med støvler på. Og du er nok tøff i trynet her på nett men du var ikke mye tøff da du gikk av to stopp for tidlig - jeg vet hvor du bor - med skamrødmenn brennende rundt øra, så kom ikke nå og skriv at "hadde du snakket til mitt barn så hade jeg klikka i vinkel". Du kan aldri vinne, jeg har alle korta på hånda og er ikke engstelig. Anonymkode: 56431...6c4
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Det var da voldsomt! Har du det ikke helt greit stakkars deg? Fikk du for lite omsorg og klemmer som liten? Enig med deg at det er greit å si i fra til barn som oppfører seg ugreit. Men resten av det våset ditt tar jeg avstand fra! Synes mange andres unger er herlige jeg! Spesielt de med litt personlighet og liv! Fortsatt god bedring til deg! Anonymkode: 75840...6be
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Heldigvis fungerer alle barn - på kvar sin måte. Anonymkode: a28a9...a6f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Heldigvis fungerer alle barn - på kvar sin måte. Anonymkode: a28a9...a6f Og noen av dem helt utmerket, mens andre er bortkasta plass på jorda ene og alene fordi de har foreldre uten oppdragerevne. Anonymkode: 56431...6c4
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #6 Skrevet 22. mai 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var da voldsomt! Har du det ikke helt greit stakkars deg? Fikk du for lite omsorg og klemmer som liten? Enig med deg at det er greit å si i fra til barn som oppfører seg ugreit. Men resten av det våset ditt tar jeg avstand fra! Synes mange andres unger er herlige jeg! Spesielt de med litt personlighet og liv! Fortsatt god bedring til deg! Anonymkode: 75840...6be Dagens minst vellykkede forsøk på å ta kvinnen i stedet for ballen. Anonymkode: 56431...6c4
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #7 Skrevet 22. mai 2017 Tommel opp! Når foreldre svikter i å oppdra barna sine, er det viktig at omgivelsene tar ansvar. Å være ute i offentligheten med barn som ikke kan oppføre seg må bli like skambelagt som å plage andre med røyk. Anonymkode: 329a2...602
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #8 Skrevet 22. mai 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tommel opp! Når foreldre svikter i å oppdra barna sine, er det viktig at omgivelsene tar ansvar. Å være ute i offentligheten med barn som ikke kan oppføre seg må bli like skambelagt som å plage andre med røyk. Anonymkode: 329a2...602 Jeg synes ikke det. Selvsagt basert på egen erfaring med et barn med autisme. Nå er barnet ungdomsskolebarn, og enda kan det skje ubehagelige episoder. Naturligvis tok jeg ikke barnet med på restaurant etc de verste årene,men vi måtte ta en del buss og t-bane. Feks til selve autismesenteret. Tro meg,det er ikke noe gøy. Men tro du også meg når jeg sier at noen av oss med tilsynelatende uoppdragne barn jobber femti ganger hardere enn de med normalfungerende barn, likevel viser det seg ikke i atferden. Eller, antakelig gjør det det,ved at de fungerer mye bedre enn de ellers ville gjort. Men å komme heeelt opp på nivå med andre, det skjer ikke. Da hadde de ikke hatt diagnose. Ut over det - selvsagt skal man prøve å hindre barna sine i å lage for mye baluba. Anonymkode: 8df7c...d9c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dagens minst vellykkede forsøk på å ta kvinnen i stedet for ballen. Anonymkode: 56431...6c4 Zzzzzzzzzzzzzzz.....! Vekk oss når du er ferdig 😘 Anonymkode: 75840...6be
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #11 Skrevet 22. mai 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og noen av dem helt utmerket, mens andre er bortkasta plass på jorda ene og alene fordi de har foreldre uten oppdragerevne. Anonymkode: 56431...6c4 Og HER er det veldig lett å møte seg selv i døra. Hva svarer du når læreren eller en forelder ringer og sier at ditt englebarn ikke har oppført seg? For det er virkelig ikke slik at noen av barna kan gå gjennom hele barndommen uten å gjøre EN eneste gal ting. Hva sier du da? At ditt barn er bortkasta plass på jorda fordi det har en mor uten oppdragerevne?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #12 Skrevet 22. mai 2017 Unger er unger. De KAN VÆRE uforutsigbare. Av ren nysgjerrighet, har aldri din toåring klikka fordi h*n er trøtt, sulten, lei, dårlig osv? Jeg er enig i at større barn uten oppdragelse er slitsomt, og jeg tenker mitt. Likevel, jeg vurderer situasjonen ut fra foreldrenes innsats. Sitter jeg på toget og en liten tass klikker i vogna så kunne det ikke falt meg inn å kjefte på en mor eller far som fortvilet forsøker å roe situasjonen for å ikke forstyrre andre. Å la en seksåring turne mellom bordene på en restaurant sier jeg i fra om. Uansett, jeg konkluderer med at jeg oppfyller dine krav. Ungene mine skal sitte pent på setet på offentlig transport, jeg tar de ikke med på cafe eller på restaurant hvis de ikke er i stand til å klare det. Og vet du hva, på flytur en gang fikk jeg ros av en annen passasjer etter endt reise, hun sa, jeg ble skeptisk når jeg så dere kom på, men det har vært en fryd å reise sammen med dere. Var det DEG? 😂😂😂 Anonymkode: e4721...20f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #13 Skrevet 22. mai 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke det. Selvsagt basert på egen erfaring med et barn med autisme. Nå er barnet ungdomsskolebarn, og enda kan det skje ubehagelige episoder. Naturligvis tok jeg ikke barnet med på restaurant etc de verste årene,men vi måtte ta en del buss og t-bane. Feks til selve autismesenteret. Tro meg,det er ikke noe gøy. Men tro du også meg når jeg sier at noen av oss med tilsynelatende uoppdragne barn jobber femti ganger hardere enn de med normalfungerende barn, likevel viser det seg ikke i atferden. Eller, antakelig gjør det det,ved at de fungerer mye bedre enn de ellers ville gjort. Men å komme heeelt opp på nivå med andre, det skjer ikke. Da hadde de ikke hatt diagnose. Ut over det - selvsagt skal man prøve å hindre barna sine i å lage for mye baluba. Anonymkode: 8df7c...d9c Og der kom det første sjeldne syndromet. Nei, det var ikke deg dette gjaldt. Trøst deg med at de sjeldne syndromene vil bli tålt og akseptert på en HELT annen måte den dagen andre foreldre slutter å skylde på ikke-eksisterende sykdommer og utenforstående ting hver gang deres barn er uoppdragent. Anonymkode: 4682b...926
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #14 Skrevet 22. mai 2017 17 minutter siden, MrsRiddick skrev: Og HER er det veldig lett å møte seg selv i døra. Hva svarer du når læreren eller en forelder ringer og sier at ditt englebarn ikke har oppført seg? For det er virkelig ikke slik at noen av barna kan gå gjennom hele barndommen uten å gjøre EN eneste gal ting. Hva sier du da? At ditt barn er bortkasta plass på jorda fordi det har en mor uten oppdragerevne? Hun antyder vel med denne tråden at hun nettopp HAR oppdragerevner...? Anonymkode: 4682b...926
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #15 Skrevet 22. mai 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun antyder vel med denne tråden at hun nettopp HAR oppdragerevner...? Anonymkode: 4682b...926 Nei, hun antyder at kun de som har feilfrie barn som aldri gjør noe galt, aldri trasser, tester grenser eller oppfører seg dårlig, har oppdragerevner. Det vil si at nesten 100 % av norske barn har foreldre uten oppdragerevner, siden de en eller annen gang i løpet av barndommen vil gjøre noe galt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #16 Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, MrsRiddick skrev: Nei, hun antyder at kun de som har feilfrie barn som aldri gjør noe galt, aldri trasser, tester grenser eller oppfører seg dårlig, har oppdragerevner. Det vil si at nesten 100 % av norske barn har foreldre uten oppdragerevner, siden de en eller annen gang i løpet av barndommen vil gjøre noe galt. Nei, da har du ikke lest hovedinnlegget. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du barn som fungerer, som er stille der det forventes stillhet og står i ro der alle andre gjør det, kan du ta dem med overalt. Har du ufyselige små krek som snakker på kino, sutrer og griner på klassisk konsert, leker sisten mellom bordene på restaurant eller løper i midtgangen på t-banen mens de hyler og ler, kan du bare bli hjemme eller dra på lekeland med egen bil. Inntil du har lært dem å fungere på et vis som ikke plager resten av verden er du uønska med barn. Anonymkode: 56431...6c4 Det er ingen verdens ting i dette som er urimelige krav. Ikke noe "perfekt" eller perfeksjonisme i det - kun at ungene gjør som forventet i situasjonen og takler den adekvat. F eks SITTER på setet i bussen, ikke står på det. Hvor vanskelig er det? Alternativet er å ikke reise med buss, det bør da være rimelig? Anonymkode: 4682b...926
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #17 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du barn som fungerer, som er stille der det forventes stillhet og står i ro der alle andre gjør det, kan du ta dem med overalt. Har du ufyselige små krek som snakker på kino, sutrer og griner på klassisk konsert, leker sisten mellom bordene på restaurant eller løper i midtgangen på t-banen mens de hyler og ler, kan du bare bli hjemme eller dra på lekeland med egen bil. Ingen andre enn du synes de er søte og bør få utfolde seg, tvert i mot, vi andre hater både dem og dere og forteller dere det gjerne. Inntil du har lært dem å fungere på et vis som ikke plager resten av verden er du uønska med barn. Og det kommer du til å få høre hver gang jeg møter deg, samt at det ikke koster meg to øre å snakke til ungene dine om du ikke gjør det selv. Og nei, jeg angrer ikke et sekund på at jeg fikk dere til å forlate kafeen, og heller ikke på at at ungen din begynte å grine da jeg kommanderte henne til å sitte på bussen i stedet for å stå i setet med støvler på. Og du er nok tøff i trynet her på nett men du var ikke mye tøff da du gikk av to stopp for tidlig - jeg vet hvor du bor - med skamrødmenn brennende rundt øra, så kom ikke nå og skriv at "hadde du snakket til mitt barn så hade jeg klikka i vinkel". Du kan aldri vinne, jeg har alle korta på hånda og er ikke engstelig. Anonymkode: 56431...6c4 "Jeg vet hvor du bor" og "du kan aldri vinne" vitner om psykopatiske tendenser. Ingen av oss ønsker å vinne, HI. Vinne i hva da? Folkeskikk? At man ikke snakker ufint til andre mennesker slik at de må rømme offentlig transportmiddel fordi de ikke orker mer? Du har ingen myndighet til å kjefte på folk og kommandere dem rundt. Du er absolutt INGEN for disse menneskene. Det er greit at man kan si fra, men man kan gjøre det på ordentlig måte. Kafeer og offentlig transport er for alle, du bestemmer ikke at folk som har betalt for å være med på offentlig transportmiddel skal gå av. Jeg vedder på at det finnes mange som irriterer seg over deg og ungene dine også. Hadde du kjeftet høylytt på meg, uansett grunn, ville jeg bare ha fortsatt å sitte på kafeen/bussen, og forklart høyt til barna at denne dama mangler folkeskikk. At i et samfunn bør man snakke ordentlig til hverandre. Så hvem som hadde blitt flau ville vi ha sett på. Og nei, jeg har ikke trollunger, men har selvfølgelig (som 99,999 % av andre foreldre) opplevd at barn noen ganger oppfører seg dårlig. I slike tilfeller sier jeg selv fra til dem med en gang, eventuelt forlate situasjonen. Hadde du kommet meg i forkjøpet og begynte å svinkjefte på meg og barna, ville du ha fått beskjed om å dempe deg og ta pillene dine.
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #18 Skrevet 22. mai 2017 (endret) 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, da har du ikke lest hovedinnlegget. Det er ingen verdens ting i dette som er urimelige krav. Ikke noe "perfekt" eller perfeksjonisme i det - kun at ungene gjør som forventet i situasjonen og takler den adekvat. F eks SITTER på setet i bussen, ikke står på det. Hvor vanskelig er det? Alternativet er å ikke reise med buss, det bør da være rimelig? Anonymkode: 4682b...926 Og dine barn oppfører seg ALLTID som forventet og ALDRI gjør noe galt? Din ettåring verken roter, skriker, griper etter ting, kaster seg på gulvet eller søler? Gratulerer, da kan du søke om rekord i Guinnes rekordbok, for det er i tilfelle første gang jeg hører om slik tilfelle. I land som Norge da. I Kina og andre land der det er vanlig å slå og skremme barn slik at de blir lydige maskiner er det nok mer vanlig. Endret 22. mai 2017 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #19 Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, MrsRiddick skrev: "Jeg vet hvor du bor" og "du kan aldri vinne" vitner om psykopatiske tendenser. Ingen av oss ønsker å vinne, HI. Vinne i hva da? Folkeskikk? At man ikke snakker ufint til andre mennesker slik at de må rømme offentlig transportmiddel fordi de ikke orker mer? Du har ingen myndighet til å kjefte på folk og kommandere dem rundt. Du er absolutt INGEN for disse menneskene. Det er greit at man kan si fra, men man kan gjøre det på ordentlig måte. Kafeer og offentlig transport er for alle, du bestemmer ikke at folk som har betalt for å være med på offentlig transportmiddel skal gå av. Jeg vedder på at det finnes mange som irriterer seg over deg og ungene dine også. Hadde du kjeftet høylytt på meg, uansett grunn, ville jeg bare ha fortsatt å sitte på kafeen/bussen, og forklart høyt til barna at denne dama mangler folkeskikk. At i et samfunn bør man snakke ordentlig til hverandre. Så hvem som hadde blitt flau ville vi ha sett på. Og nei, jeg har ikke trollunger, men har selvfølgelig (som 99,999 % av andre foreldre) opplevd at barn noen ganger oppfører seg dårlig. I slike tilfeller sier jeg selv fra til dem med en gang, eventuelt forlate situasjonen. Hadde du kommet meg i forkjøpet og begynte å svinkjefte på meg og barna, ville du ha fått beskjed om å dempe deg og ta pillene dine. I det offentlige rom har alle - ALLE - myndighet til å korrigere dem som ikke følger den rådende kutymen. Hvis barn griner på klassisk konsert, har de ikke noe der å gjøre. Anonymkode: 4682b...926
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #20 Skrevet 22. mai 2017 2 minutter siden, MrsRiddick skrev: Og dine barn oppfører seg ALLTID som forventet og ALDRI gjør noe galt? Din ettåring verken roter, skriker, griper etter ting, kaster seg på gulvet eller søler? Gratulerer, da kan du søke om rekord i Guinnes rekordbok, for det er i tilfelle første gang jeg hører om slik tilfelle. I land som Norge da. I Kina og andre land der det er vanlig å slå og skremme barn slik at de blir lydige maskiner er det nok mer vanlig. Når ettåringen klikker har jeg såpass folkeskikk at jeg LØFTER ham opp og BÆRER ham ut, fordi andre ikke skal PLAGES av mitt barn. Hva er så tungt å forstå med det? Og de situasjonene der en ettåring har potensial til å ødelegge for mye i, dem oppsøker jeg ikke. Konserter, restauranter, kino og lignende bør ikke besøkes av ettåringer unntagen sovende i vogn. Anonymkode: 4682b...926
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #21 Skrevet 22. mai 2017 (endret) 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: I det offentlige rom har alle - ALLE - myndighet til å korrigere dem som ikke følger den rådende kutymen. Hvis barn griner på klassisk konsert, har de ikke noe der å gjøre. Anonymkode: 4682b...926 Enig med det. Men du står ikke opp og brøler til disse barna på klassisk konsert, for da bråker du like mye. Jeg er for øvrig enig med at man må kunne si fra. SI FRA, ikke kjefte, fornedre og være så jævlig at folk begynner å grine og rømmer stedet/må gå hjem i stedet for å ta buss for å slutte å høre på det. Det ser ut som din ønsker er ikke å si fra for å få stopp på adferden, men såre, fornedre og være mest mulig jævlig slik at folk begynner å grine. Får du fysisk fornøyelse av å se andre grine eller bli lei seg? Er du energivampyr? Har møtt flere slike som deg som kjefter på alt og alle, har meninger om alt og gjør alt for at folk skal begynne å grine. Etter å ha gjort det, er de fornøyde og tilfredsstilte. Anbefaler at du finner deg en mann eller i hvert fall sexpartner så din seksuelle frustrasjon ikke går ut over andre uskyldige folk. Eventuelt skaffe deg hobby som virker beroligende - strikking, brodering, yoga eller mindfullness. Endret 22. mai 2017 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #22 Skrevet 22. mai 2017 Go home Hitler, you're drunk.. Anonymkode: e1cc3...200
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #23 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når ettåringen klikker har jeg såpass folkeskikk at jeg LØFTER ham opp og BÆRER ham ut, fordi andre ikke skal PLAGES av mitt barn. Hva er så tungt å forstå med det? Og de situasjonene der en ettåring har potensial til å ødelegge for mye i, dem oppsøker jeg ikke. Konserter, restauranter, kino og lignende bør ikke besøkes av ettåringer unntagen sovende i vogn. Anonymkode: 4682b...926 Du snakket om offentlig transport og kafe. Hva med babyer som ammes da? Skal mødre holde seg hjemme hele første barnets leveår fordi babyen kan komme i fare for å skrike i butikkøen, i kafeen, på bussen? Du kan da virkelig ikke løfte barnet og bære det ut av bussen i fart, eller be sjåføren om å stoppe mellom to stopp så du kan gå av?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #24 Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, MrsRiddick skrev: Du snakket om offentlig transport og kafe. Hva med babyer som ammes da? Skal mødre holde seg hjemme hele første barnets leveår fordi babyen kan komme i fare for å skrike i butikkøen, i kafeen, på bussen? Du kan da virkelig ikke løfte barnet og bære det ut av bussen i fart, eller be sjåføren om å stoppe mellom to stopp så du kan gå av? Men du kan leke idiot, ser jeg? Babyer som ammes kan ammes, de pleier sjelden å klare å hyle mens puppen er i munnen. Skriker de i 20 minutter på kafeen bør mor kanskje ta hintet og skjønne at ungen ikke trives der...? De står heller ikke på bussetene med støvler. Og ingen forventer at en nyfødt skal ha en "oppdragelse". Men hvis du finleser HIs innlegg, så er det vel åpenbart at hun sikter til barn som har hatt tid på seg til å motta litt oppdragelse? Eller kommer du nå til å trekke fram et uoppdragent foster som eksempel? Anonymkode: 4682b...926
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #25 Skrevet 22. mai 2017 Hvor treffer du disse disse rabiate barna. De aller glemte jeg møter oppfører seg helt ok. Noen er det jo som er litt villere og mer høylytte enn jeg setter pris på til tider, men de pleier også å vokse opp til flotte unge mennesker de også. Anonymkode: 2d834...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå