Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #76 Skrevet 22. mai 2017 12 minutter siden, MrsRiddick skrev: Det er det overhode ingen som er uenig i. Det vi er uenig i, er HI sin "verdens navle"-innstilling og ønske om å såre, ydmyke, kommandere og fortelle andre at hun hater dem. Da ligger problemet hos HI, ikke hos de andre. Dette er jo i din fantasi. Det står at hun kan komme til å kjefte på dem. At hun vil "fortelle at hun hater dem" står det ikke noe sted, hvis du sikter til at hun altså tenker å oppsøke dem i situasjonen og si det. Men at hun generelt hater sånne barn og sånne situasjoner - ja. Det er imidlertid noe ganske annet! Tror du må jobbe litt med leseforståelsen. Og med hangen til å vrenge på utsagn. Må gå an å si "jeg hater uoppdragne barn" uten at du skal vri det til "jaså, skal ikke en uskyldig nyfødt få gråte litt nå heller?!?!?" Anonymkode: 4682b...926
Iiiiik Skrevet 22. mai 2017 #77 Skrevet 22. mai 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du setter igjen vogna? Med maten du har funnet deg opp? Og bryr deg overhode ikke om den skulle bli ødelagt? Folk er og blir egoistiske. Slike som deg var ganske upopulære når jeg som student jobbet i matbutikk. Anonymkode: 6c36d...3ca Jeg rydder på plass kjølevarer, men lar tørrvarer stå ja. Det har samlet sett skjedd én gang på tre barn, og da ga jeg beskjed til en ansatt. Mulig jeg ble upopulær, men jeg lærte barnet noe, og alle andre slapp å ha hylende barn i butikken flere ganger.
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #78 Skrevet 22. mai 2017 (endret) 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo i din fantasi. Det står at hun kan komme til å kjefte på dem. At hun vil "fortelle at hun hater dem" står det ikke noe sted, hvis du sikter til at hun altså tenker å oppsøke dem i situasjonen og si det. Men at hun generelt hater sånne barn og sånne situasjoner - ja. Det er imidlertid noe ganske annet! Tror du må jobbe litt med leseforståelsen. Og med hangen til å vrenge på utsagn. Må gå an å si "jeg hater uoppdragne barn" uten at du skal vri det til "jaså, skal ikke en uskyldig nyfødt få gråte litt nå heller?!?!?" Anonymkode: 4682b...926 Direkte sitat fra HI sitt innlegg: "vi andre hater både dem og dere og forteller dere det gjerne". Altså hun forteller gjerne at hun hater ukjente folk hun møter på gata. Hvor i all verden mangler jeg evnen til forståelse? Hun skriver også at de andre aldri kan vinne, og triumferer over at hun fikk folk til å gå av to stopp før (for hun vet hvor de bor!), og at et barn begynte å gråte. Hun virker stolt av å få barnet til å gråte og få folk til å rømme kafeen og bussen. Det er hele holdninga hennes det er noe galt med, ikke ideen om at foreldrene bør irettesette barna sine når de gjør noe galt på offentlig sted. Endret 22. mai 2017 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #79 Skrevet 22. mai 2017 5 minutter siden, Iiiiik skrev: Jeg rydder på plass kjølevarer, men lar tørrvarer stå ja. Det har samlet sett skjedd én gang på tre barn, og da ga jeg beskjed til en ansatt. Mulig jeg ble upopulær, men jeg lærte barnet noe, og alle andre slapp å ha hylende barn i butikken flere ganger. Du har jo mildt sagt tvilsomme måter å "lære" barnet ditt noe.. Hva tenker du at du lærte barnet ditt? Jeg har også selv 3 barn, men har aldri gjort eller kunnet tenkt på å gjøre noe sånt? Lære barnet at det er ok å gå inn i en butikk, plukke masse varer og bare etterlate de i vogna? Disrespekt ovenfor alle de andre i butikken, som jo tross alt bare er der for å rydde opp etter deg? Det er mange andre og mye bedre måter å lære barnet at det ikke skal hyle i butikken om det var det som var problemet? Først tenker jeg at grunnoppdraelsen vel gjør sitt til at ett barn ikke begynner å hyle i en butikk i første omgang? Det er vel bedre å begynne der? Anonymkode: 6c36d...3ca
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #80 Skrevet 22. mai 2017 8 minutter siden, Iiiiik skrev: Jeg rydder på plass kjølevarer, men lar tørrvarer stå ja. Det har samlet sett skjedd én gang på tre barn, og da ga jeg beskjed til en ansatt. Mulig jeg ble upopulær, men jeg lærte barnet noe, og alle andre slapp å ha hylende barn i butikken flere ganger. Men hvis mange nok foreldre lar vogn med tørrvarer stå midt i veien, vil det bli fullstendig kaos i butikken. Vær nå såpass oppdratt at du putter varene tilbake der du tok dem fra. Jeg tror folk blir mer irritert av å ha dårlig plass på grunn av fulle vogner stående rundt, enn av å måtte tåle barneskrik de 2 minuttene det tar deg å betale for varene i kassa. Litt merkelig hvordan folk som selv mangler folkeskikk, blant annet HI, forteller at andres barn mangler folkeskikk. Stein og glasshus...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #81 Skrevet 22. mai 2017 9 minutter siden, Iiiiik skrev: Jeg rydder på plass kjølevarer, men lar tørrvarer stå ja. Det har samlet sett skjedd én gang på tre barn, og da ga jeg beskjed til en ansatt. Mulig jeg ble upopulær, men jeg lærte barnet noe, og alle andre slapp å ha hylende barn i butikken flere ganger. Du skriver jo rydder men lar, det betyr at du har gjort det mer enn en gang, da er det noe du gjør av og til eller titt og ofte. Anonymkode: 6c36d...3ca
Iiiiik Skrevet 22. mai 2017 #82 Skrevet 22. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skriver jo rydder men lar, det betyr at du har gjort det mer enn en gang, da er det noe du gjør av og til eller titt og ofte. Anonymkode: 6c36d...3ca Ok da sier vi det. Du har rett. Jeg vet ikke hvor mange ganger det har skjedd. Har skjedd titt og ofte.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #83 Skrevet 22. mai 2017 Enig i at det er irriterende med hylende unger på restaurant og konsert. Og foreldre som bare ser på uten å bry seg. Men feks på banen og bussen, eller matbutikken, så må man nesten finne seg i at barn kan utagere. Altså, jeg kan ikke kjøpe meg bil i tilfelle toåringen kommer til å hyle på bussen en gang innimellom når hun er sliten og lei. Anonymkode: 8adba...01c
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #84 Skrevet 22. mai 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig i at det er irriterende med hylende unger på restaurant og konsert. Og foreldre som bare ser på uten å bry seg. Men feks på banen og bussen, eller matbutikken, så må man nesten finne seg i at barn kan utagere. Altså, jeg kan ikke kjøpe meg bil i tilfelle toåringen kommer til å hyle på bussen en gang innimellom når hun er sliten og lei. Anonymkode: 8adba...01c Og HI kan ikke forvente at alle som har barn skal ta bilen (ikke er det miljøvennlig heller) i tilfelle barnet begynner å skrike eller utagere. Hun kan heller ikke forby barn i matbutikker og kafeer, hos frisør eller lege.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #85 Skrevet 22. mai 2017 29 minutter siden, Iiiiik skrev: Jeg rydder på plass kjølevarer, men lar tørrvarer stå ja. Det har samlet sett skjedd én gang på tre barn, og da ga jeg beskjed til en ansatt. Mulig jeg ble upopulær, men jeg lærte barnet noe, og alle andre slapp å ha hylende barn i butikken flere ganger. Men, altså... hvis du allerede har plukket en masse varer, og ungen så slår seg vrang... Er det ikke da mer tidsbesparende å bare gå til kassen og betale for det du har plukket i vogna, enn å begynne å sette en masse varer på plass hyllene igjen med en hylende unge etter seg? Vil tro første alternativ er mer effektivt, hvis nå det å ikke plage andre kunder er målet her. Anonymkode: b41a0...d5c
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #86 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men, altså... hvis du allerede har plukket en masse varer, og ungen så slår seg vrang... Er det ikke da mer tidsbesparende å bare gå til kassen og betale for det du har plukket i vogna, enn å begynne å sette en masse varer på plass hyllene igjen med en hylende unge etter seg? Vil tro første alternativ er mer effektivt, hvis nå det å ikke plage andre kunder er målet her. Anonymkode: b41a0...d5c Hun setter jo ikke på plass tørrvarer, men lar vogna stå så andre skal snuble i den...
Iiiiik Skrevet 22. mai 2017 #87 Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, MrsRiddick skrev: Hun setter jo ikke på plass tørrvarer, men lar vogna stå så andre skal snuble i den... Ja, jeg setter den midt i inngangen. Titt og ofte. Spiller ingen rolle at det er min faste butikk, og at jeg sa ifra til den ansatte. Jeg er en slusk og en slask, og tenker bare på meg selv.
Iiiiik Skrevet 22. mai 2017 #88 Skrevet 22. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men, altså... hvis du allerede har plukket en masse varer, og ungen så slår seg vrang... Er det ikke da mer tidsbesparende å bare gå til kassen og betale for det du har plukket i vogna, enn å begynne å sette en masse varer på plass hyllene igjen med en hylende unge etter seg? Vil tro første alternativ er mer effektivt, hvis nå det å ikke plage andre kunder er målet her. Anonymkode: b41a0...d5c Det er mer tidsbesparende den ene gangen ja. Men alle mine tre har visst at hvis de lager spetakkel i butikken, så kan vi ikke være der. Med et av barna var det nødvendig å understreke at jeg mente det. Heldigvis var det ikke snakk om en masse varer.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #89 Skrevet 22. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du barn som fungerer, som er stille der det forventes stillhet og står i ro der alle andre gjør det, kan du ta dem med overalt. Har du ufyselige små krek som snakker på kino, sutrer og griner på klassisk konsert, leker sisten mellom bordene på restaurant eller løper i midtgangen på t-banen mens de hyler og ler, kan du bare bli hjemme eller dra på lekeland med egen bil. Ingen andre enn du synes de er søte og bør få utfolde seg, tvert i mot, vi andre hater både dem og dere og forteller dere det gjerne. Inntil du har lært dem å fungere på et vis som ikke plager resten av verden er du uønska med barn. Og det kommer du til å få høre hver gang jeg møter deg, samt at det ikke koster meg to øre å snakke til ungene dine om du ikke gjør det selv. Og nei, jeg angrer ikke et sekund på at jeg fikk dere til å forlate kafeen, og heller ikke på at at ungen din begynte å grine da jeg kommanderte henne til å sitte på bussen i stedet for å stå i setet med støvler på. Og du er nok tøff i trynet her på nett men du var ikke mye tøff da du gikk av to stopp for tidlig - jeg vet hvor du bor - med skamrødmenn brennende rundt øra, så kom ikke nå og skriv at "hadde du snakket til mitt barn så hade jeg klikka i vinkel". Du kan aldri vinne, jeg har alle korta på hånda og er ikke engstelig. Anonymkode: 56431...6c4 Hvilke drivere er i spill her? Hva motiverer deg til å skrive det her? Du klarer ikke å oppdra alle andres barn. Bare gi opp. Det er en kamp du aldri vinner. Jeg helt med på at barn ikke skal stå på busseter, men "ufyselige små krek som snakker på kino"? Gikk du glipp av litt dialog i "Det regner kjøttboller"? Dette er terskelen for å kalle barn krek? Det er nok ikke bare noen barn som burde oppført seg bedre. Jeg tror du har et sinneproblem. Jeg kan ikke huske sist gang jeg var sur eller hadde en krangel i sinne med noen i voksen alder. Snart skal jeg på med solbrillene, kjøpe meg trådløse hodetelefoner og handle noe godt til middag. Livet er fantastisk. Fra mitt ståsted har du ingen kort på hånden. Anonymkode: 8a9fe...d31
*Miss Marple* Skrevet 22. mai 2017 #90 Skrevet 22. mai 2017 Poenget her må vel være at det er de ungene som leker villmann uten at foreldrene gidder å løfte et øyelokk som er slitsomme. De som insisterer på å ta med spedbarn og toåringer med maur i rumpa på konserter og som syns det er helt ok at fireåringen står i bussetet og gauler. De fortjener både verbal pryl og unison fordømmelse. Jeg ser ingen her i tråden som mener at barn ikke kan slå seg vrange uansett oppdragelse, det er foreldrene som ikke tar tak som skal skamme seg.
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #91 Skrevet 22. mai 2017 8 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Poenget her må vel være at det er de ungene som leker villmann uten at foreldrene gidder å løfte et øyelokk som er slitsomme. De som insisterer på å ta med spedbarn og toåringer med maur i rumpa på konserter og som syns det er helt ok at fireåringen står i bussetet og gauler. De fortjener både verbal pryl og unison fordømmelse. Jeg ser ingen her i tråden som mener at barn ikke kan slå seg vrange uansett oppdragelse, det er foreldrene som ikke tar tak som skal skamme seg. Problemet er jo at HI er stolt av å brøle til barn og voksne og få barn til å grine. Hun er stolt av å hate andre og forteller dem det. Og hun mener at hun har vunnet. Hver gang hun har oppført seg jævlig eller fortalt fremmede voksne og barn at hun hater dem. Det er forskjell på å bli irritert og HATE noen. Jeg trodde hat var en følelse som var forbeholdt mer alvorlige tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #92 Skrevet 22. mai 2017 38 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Poenget her må vel være at det er de ungene som leker villmann uten at foreldrene gidder å løfte et øyelokk som er slitsomme. De som insisterer på å ta med spedbarn og toåringer med maur i rumpa på konserter og som syns det er helt ok at fireåringen står i bussetet og gauler. De fortjener både verbal pryl og unison fordømmelse. Jeg ser ingen her i tråden som mener at barn ikke kan slå seg vrange uansett oppdragelse, det er foreldrene som ikke tar tak som skal skamme seg. Absolutt. Problemet er bare det at slikt som dette er svært vanskelig for utenforstående å gjøre en fullverdig vurdering av, feks når et barn slår seg vrang i butikken. Fordi man ikke kjenner hele situasjonsbildet, og bakgrunnen for at folk gjør som de gjør. Anonymkode: b41a0...d5c
*Miss Marple* Skrevet 22. mai 2017 #93 Skrevet 22. mai 2017 32 minutter siden, MrsRiddick skrev: Problemet er jo at HI er stolt av å brøle til barn og voksne og få barn til å grine. Hun er stolt av å hate andre og forteller dem det. Og hun mener at hun har vunnet. Hver gang hun har oppført seg jævlig eller fortalt fremmede voksne og barn at hun hater dem. Det er forskjell på å bli irritert og HATE noen. Jeg trodde hat var en følelse som var forbeholdt mer alvorlige tilfeller. Nei. Det er hverken poenget eller problemet.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #94 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, Iiiiik skrev: Det er mer tidsbesparende den ene gangen ja. Men alle mine tre har visst at hvis de lager spetakkel i butikken, så kan vi ikke være der. Med et av barna var det nødvendig å understreke at jeg mente det. Heldigvis var det ikke snakk om en masse varer. Men for noen ville det å forlate butikken være mit sin hensikt. Det kommer jo an på hvorfor barnet slår seg vrang. Dersom årsaken er at barnet overhodet ikke ønsker å være med i butikken (men vi vet jo alle at av og til så må barn det), så vil jo da barnet tenke at "Ah! Å hyle som besatt fungerer, da får jeg set som jeg vil". Og da har man det gående. Det kan også være andre situasjoner hvor barn faktisk må lære seg å være i en situasjon selv om det ikke ønsker. Det er slikt man må øve på, faktisk. Da får det heller være at damen bak meg i køen synes jeg er en elendig mor og at hun ikke liker å høre på det. Tenker jeg. Anonymkode: b41a0...d5c
*Miss Marple* Skrevet 22. mai 2017 #95 Skrevet 22. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt. Problemet er bare det at slikt som dette er svært vanskelig for utenforstående å gjøre en fullverdig vurdering av, feks når et barn slår seg vrang i butikken. Fordi man ikke kjenner hele situasjonsbildet, og bakgrunnen for at folk gjør som de gjør. Anonymkode: b41a0...d5c Å ikke fjerne et barn som forstyrrer andre (på konsert osv) eller ikke gripe inn når barn utagerer er det ingen unnskyldning for.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #96 Skrevet 22. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ikke sagt noe om min utdannelse. Bare om hva jeg jobber som. For alt det du vet kan jeg ha utdannelse som spesialpedagog, barnevernspedagog, lektor, logoped, matematiker, musiker eller agronom. Eller noe annet. Og jeg tror faktisk at 75% av oss vanlige voksne greier å si "oj, den ungen er det visst noe utenom det vanlige med!" når vi observerer helt inadekvat oppførsel. Mens hvis vi ser vanlig leking og roping på et upassende sted, og foreldre som later som ingen ting, da skjønner vi nok fort at det bare dreier seg om "vanlige" barn som mangler veiledning. Anonymkode: 4682b...926 Og ikke en eneste en av utdanningene du nevner gir kompetanse til å vurdere et fremmed barns atferd etter noen få minutter. Bare gi deg. Du har ikke overnaturlige evner. Anonymkode: 2f1e0...e38
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #97 Skrevet 22. mai 2017 32 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Å ikke fjerne et barn som forstyrrer andre (på konsert osv) eller ikke gripe inn når barn utagerer er det ingen unnskyldning for. Nå var det ikke det jeg sa, var det vel??! Anonymkode: b41a0...d5c
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #98 Skrevet 22. mai 2017 38 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Nei. Det er hverken poenget eller problemet. Nå er det flere i tråden som har forstått det på samme måte som meg, men du vet selvfølgelig alltid best. Alltid. I alle tråder.
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #99 Skrevet 22. mai 2017 36 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Å ikke fjerne et barn som forstyrrer andre (på konsert osv) eller ikke gripe inn når barn utagerer er det ingen unnskyldning for. Hi nevnte offentlig transport. Man kan ikke fjerne seg fra offentlig transport i fart eller gå av tidligere og måtte gå 4 mil hjem. Man må liksom bare sitte der og prøve å roe ned barnet så godt man kan. Det er ikke dermed sagt at disse barna er noen krek som må hates. HATER du virkelig andre folk du ikke kjenner, og barn kun fordi de bråker og ikke oppfører seg? Siden du er enig med HI? Dere HATER altså disse? På samme måte som man hater ABB, IS, barnemishandlere og voldtektsmenn? Man hater små baren på 3-4 år fordi de bråker? Og attpåtil forteller dem det, slik HI gjør? Og problemet ligger fortsatt ikke hos henne, mener du? Hva hadde du sagt hvis ditt barn tøyset litt, og en dame kom bort til barnet og sa at hun HATET barnet ditt? Du hadde stått, sett på og applaudert for denne dama og sagt "til pass for deg" til barnet ditt?
Luksusdyret Skrevet 22. mai 2017 #100 Skrevet 22. mai 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå var det ikke det jeg sa, var det vel??! Anonymkode: b41a0...d5c Selvfølgelig ikke, men det hjelper ikke i dette tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå