Gå til innhold

Januar-schnuppene (nytt år, nye muligheter)

Anbefalte innlegg

1.

2.

3.

4.

5.

6. Første ul Nordinor (dag 10 på sprøyte)

Første ul Sunfly (dag 9 på sprøyte)

7.

8.

9. Ul J'espere

10.

11.Uttak Sunfly

Sprøytestart J'espere

12.

13.UL A+S

14.

15.

16. Innsett Sunfly 1 egg

17.

18. Ny ul J'espere.

Innsett A+S.

Uttak Nordinor

19.

20. Uttak venter -79

Ny ul J'espere

21. Innsett Nordinor

22.

23. Innsett venter -79

24.

25.

26. Testdag Vimsethea

27. Testdag Sunfly

28.

29.

30.

31.

Februar

1. Testdag A+S

2.

3.

4. Testdag venter -79

Testdag Nordinor

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

Endret av Nordinor

Fortsetter under...

Fikk ut 4 egg idag, det var visst bra siden jeg hadde lav amh. Noen som kan svare på hva det er?

Jeg vet ikke altfor mye om det. Men AMH er et hormon som visstnok skal si noe om eggbeholdning - litt forenklet så er det mer egg igjen i eggstokkene jo høyere AMH (men ikke bra å ha alt for høyt heller, det kan tyde på andre problemer). Så jo nærmere overgangsalder man kommer, jo lavere AMH som regel. Men så har det visst vært en del kritikk mot det å bruke AMH som en ledetråd, for det er ikke så nøyaktig som man trodde før.

Jeg har blant annet en venninne med veldig lav Amh (under 1) som fikk beskjed om at de måtte ha hjelp til å få barn. De har imidlertid blitt gravide uten hjelp to ganger nå, første gang etter 8 mnd prøving og andre gang på første prøvesyklus.

1.

2.

3.

4.

5.

6. Første ul Nordinor (dag 10 på sprøyte)

Første ul Sunfly (dag 9 på sprøyte)

7.

8.

9. Ul J'espere

10.

11.Uttak Sunfly

Sprøytestart J'espere

12.

13.UL A+S

14.

15.

16. Innsett Sunfly 1 egg

17.

18. Ny ul J'espere.

Innsett A+S.

Uttak Nordinor

19.

20. Uttak venter -79

Ny ul J'espere

21. Innsett Nordinor

22.

23. Innsett venter -79

Uttak J'espere

24.

25. Innsett J'espere

26. Testdag Vimsethea

27. Testdag Sunfly

28.

29.

30.

31.

Februar

1. Testdag A+S

2.

3.

4. Testdag venter -79

Testdag Nordinor

5.

6. Testdag J'espere

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

Endret av J'espere

Gyn så 8 eggposer på hø side og 5 på andre side på ul i dag. Skal sette Ovitrelle i morgen kveld, og uttak mandag morgen 👍🏻

Hvordan går det med deg Norinor, er det mange av eggene dine som har klart seg? Du er satt opp på innsett i morgen?

Annonse

Gyn så 8 eggposer på hø side og 5 på andre side på ul i dag. Skal sette Ovitrelle i morgen kveld, og uttak mandag morgen 👍🏻

Hvordan går det med deg Norinor, er det mange av eggene dine som har klart seg? Du er satt opp på innsett i morgen?

Det er jo veldig bra Jespere 😊 har du pleid å få mange egg ut på tidligere uttak?

Her går det fint. Alle eggene hadde klart seg til i dag, men det var ett par som var litt treg i utviklingen. Så håper på at de har kommet seg til i morgen, og alle har fortsatt å utviklet seg. Er innsett i morgen :)

Endret av Nordinor

Jeg vet ikke altfor mye om det. Men AMH er et hormon som visstnok skal si noe om eggbeholdning - litt forenklet så er det mer egg igjen i eggstokkene jo høyere AMH (men ikke bra å ha alt for høyt heller, det kan tyde på andre problemer). Så jo nærmere overgangsalder man kommer, jo lavere AMH som regel. Men så har det visst vært en del kritikk mot det å bruke AMH som en ledetråd, for det er ikke så nøyaktig som man trodde før.

Jeg har blant annet en venninne med veldig lav Amh (under 1) som fikk beskjed om at de måtte ha hjelp til å få barn. De har imidlertid blitt gravide uten hjelp to ganger nå, første gang etter 8 mnd prøving og andre gang på første prøvesyklus.

Takk for svar J'espere. Jammen ikke godt å vite hva alle disse forkortelsene og navnene betyr, men føler jeg burde vite det når legene ikke forklarer hva det er.

Ikke kjekt å tenke på at man nærmer seg overgangsalder, men får håpe det enda er en stund til da.

Veldig oppmuntrende å høre om tilfeller som med dine venner som klarte å bli gravide på egenhånd selv med litt dårlige forutsetninger  :)

Høres jo veldig bra ut med 15 eggposer, gjennomsnittet ligger visst på 8  :)  

Endret av venter -79

Nordinor: Wow, så bra at alle har klart seg så langt! Det er jo superbra .. har du hatt mange på frys tidligere?

Forrige gang jeg tok ut fikk jeg ut 12 egg, av disse ble 6 befruktet, og 4 klarte seg til dag 2 (så satte inn ett og fikk 3 på frys). Så 1/3 hadde god nok kvalitet etter 2 dager..

Venter-79, nei ikke så lett å vite hva alt er! Hva er amh-nivået ditt da?

Det viktigste er jo ikke hvor mange egg ut, men hvor mange man sitter igjen med etter befruktning. Eller viktigere: om man blir gravid med noen av dem! Leste om en dame som bare fikk ut ett som var modent nok for å bruke - det ble befruktet, og hun ble gravid, og fikk et barn! ❤

Krysser fingrene mammadrøm- blir spennende for oss på mandag!

Endret av J'espere

Nordinor: Wow, så bra at alle har klart seg så langt! Det er jo superbra .. har du hatt mange på frys tidligere?

Forrige gang jeg tok ut fikk jeg ut 12 egg, av disse ble 6 befruktet, og 4 klarte seg til dag 2 (så satte inn ett og fikk 3 på frys). Så 1/3 hadde god nok kvalitet etter 2 dager..

Det viktigste er jo ikke hvor mange egg ut, men hvor mange man sitter igjen med etter befruktning. Eller viktigere: om man blir gravid med noen av dem! Leste om en dame som bare fikk ut ett som var modent nok for å bruke - det ble befruktet, og hun ble gravid, og fikk et barn! ❤

Ja, får bare håpe de har gode nyher i morgen også. Har hatt to fersk tidligere. På det første fikk jeg ett satt inn, å ett på frys endte i neg. På andre ble to befruktet men ingen satt inn pga så dårlig befruktning. De ble fryst ned, å begge satt inn i september, endte også i neg. Så kjenner jeg er litt skeptisk til at det skal gå denne gangen, men samtidig prøver de på mye nytt som kanskje kan fungere :) blir spennende å se hvordan det går med deg de neste dagene. Håper du får ett supert resultat :) det er tøfft å gå gjennom dette, å da er det godt å kunne dele erfaring å tanker med andre som er i samme bås :)

Ja, får bare håpe de har gode nyher i morgen også. Har hatt to fersk tidligere. På det første fikk jeg ett satt inn, å ett på frys endte i neg. På andre ble to befruktet men ingen satt inn pga så dårlig befruktning. De ble fryst ned, å begge satt inn i september, endte også i neg. Så kjenner jeg er litt skeptisk til at det skal gå denne gangen, men samtidig prøver de på mye nytt som kanskje kan fungere :) blir spennende å se hvordan det går med deg de neste dagene. Håper du får ett supert resultat :) det er tøfft å gå gjennom dette, å da er det godt å kunne dele erfaring å tanker med andre som er i samme bås :)

Ja beintøft! Tror jeg skjønner hvordan du har det mht det med at du aldri har fått en positiv test. Følte veldig på det før jeg ble gravid også! Hver negative test føltes som nok et bevis på at jeg ikke kunne og aldri kom til å få oppleve å bli gravid 😩 Føles urettferdig å være den som må gjennom det! Men statistisk er det veldig få som ikke blir gravide hvis de prøver mange nok ganger. Tror det er snakk om 5-10 prosent av alle som må ha ivf, som jo alle i utgangspunktet har problemer med å bli gravid "naturlig". Jeg synes det er litt trøst i det hvertfall - det er veldig stor sannsynlighet for at det går til slutt hvis man bare fortsetter å prøve!

Ja blir veldig spennende, ble litt stressa for gynekologen mente eggene nesten var modne og at jeg egentlig var klar for uttak i helgen .. (gikk til en privat gyn i Oslo siden jeg nå hører til Porsgrunn men bor i Oslo). de har jo tydeligvis ikke uttak i helgen i Porsgrunn så da ble det mandag..håper ikke de blir overmodne eller noe der inne?

Masse lykke til i dag! 🥚❤

Endret av J'espere

Ja beintøft! Tror jeg skjønner hvordan du har det mht det med at du aldri har fått en positiv test. Følte veldig på det før jeg ble gravid også! Hver negative test føltes som nok et bevis på at jeg ikke kunne og aldri kom til å få oppleve å bli gravid 😩 Føles urettferdig å være den som må gjennom det! Men statistisk er det veldig få som ikke blir gravide hvis de prøver mange nok ganger. Tror det er snakk om 5-10 prosent av alle som må ha ivf, som jo alle i utgangspunktet har problemer med å bli gravid "naturlig". Jeg synes det er litt trøst i det hvertfall - det er veldig stor sannsynlighet for at det går til slutt hvis man bare fortsetter å prøve!

Ja blir veldig spennende, ble litt stressa for gynekologen mente eggene nesten var modne og at jeg egentlig var klar for uttak i helgen .. (gikk til en privat gyn i Oslo siden jeg nå hører til Porsgrunn men bor i Oslo). de har jo tydeligvis ikke uttak i helgen i Porsgrunn så da ble det mandag..håper ikke de blir overmodne eller noe der inne?

Masse lykke til i dag! 🥚❤

Må jo bare håpe at det går til slutt! Er ikke så mye mere man kan gjøre enn å fortsette å prøve.

Tror det skal gå fint, mener å ha lest en plass at det skal litt til før de blir overmodne :) var eggposene store ved gu?

Takk, fikk satt inn to perfekte egg i dag :) var vist 5 som var blitt befruktet hvor ett hadde fallt fra til i dag. De andre to var litt usikker, men de skulle fortsette å dyrke de fram til mandag å evt fryse de da hvis de klare seg.

Annonse

Må jo bare håpe at det går til slutt! Er ikke så mye mere man kan gjøre enn å fortsette å prøve.

Tror det skal gå fint, mener å ha lest en plass at det skal litt til før de blir overmodne :) var eggposene store ved gu?

Takk, fikk satt inn to perfekte egg i dag :) var vist 5 som var blitt befruktet hvor ett hadde fallt fra til i dag. De andre to var litt usikker, men de skulle fortsette å dyrke de fram til mandag å evt fryse de da hvis de klare seg.

Gratulerer som ruger! To perfekte inn, det høres veldig bra ut! 🥚🥚 Krysser fingrene for at de andre to klarer seg også og at du får to blastoer på frys!

Vet ikke hva som er veldig store, men de fleste var 17 og 18 mm. Gyn mente de var modne når de var 20 mm og at de vokser ca 2 mm i døgnet .. hun sa liksom at "du er klar for uttak nå du, har de ikke uttak i helgene der".. derfor jeg ble litt stressa. Men kan godt være som du sier, at det skal mye til at de blir overmodne. Krysser fingrene for at de fortsatt er der og ser fine ut på mandag!

Nå driver jeg og forbereder meg til å sette el sprøyte kl 21, litt angst for å glemme det!

Første test svidd av i dag.

Satt inn blasto på mandag, men vet ikke hvordan man regner rugedager da? Ved innsett tidligere ferdkforsøk har jeg satt inn to dager etter uttak og da fått skyggestrek på Rd 8.

Foreløpig negativ test her i alle fall

Neste testdag planlagt tirsdag

Gratulerer som ruger! To perfekte inn, det høres veldig bra ut! 🥚🥚 Krysser fingrene for at de andre to klarer seg også og at du får to blastoer på frys!

Vet ikke hva som er veldig store, men de fleste var 17 og 18 mm. Gyn mente de var modne når de var 20 mm og at de vokser ca 2 mm i døgnet .. hun sa liksom at "du er klar for uttak nå du, har de ikke uttak i helgene der".. derfor jeg ble litt stressa. Men kan godt være som du sier, at det skal mye til at de blir overmodne. Krysser fingrene for at de fortsatt er der og ser fine ut på mandag!

Nå driver jeg og forbereder meg til å sette el sprøyte kl 21, litt angst for å glemme det!

Tror det skal gå fint, men skjønner frustrasjon. Det er mange hinder vi skal over for at alt skal gå bra, men forhåpentlig vis er det jo verdt det til slutt :) Hvis du var på ul nå på fredag og de da var 17-18 mm satt du jo el sprøyten dagen etterpå. Så da har du jo uttak bare en dag etter når du tidligst kunne hatt det? :)

J'espere, jeg glømte å spørre hva amh-nivået var på. Tenkte å spørre om det når de ringer meg i morgen for å fortelle om eggene har utviklet seg. De ringte i går og da hadde kun et utviklet seg. Det såg fint ut det, men har jo ikke så store forhåpninger nå.

Sunfly: Tror i prinsippet man kan regne med at det blir utslag litt før, samtidig tror jeg ikke at du kan trekke fra dag for dag .. egget må jo ha tid til å feste seg, pluss at kroppen må få tid til å produsere nok hcg for at det kan gi utslag på test! Krysser fingrene for at det blir en strek på tirsdag 🙏🏻

Norinor: ja det har du rett i! Ble bare en veldig stressende dag, så hausa meg litt opp 😩 men som du sier, bare en dag etter jeg tidligst kunne satt sprøyta. Uttak i morgen tidlig, frem til da skal jeg prøve å slappe av og roe cella!

Venter-79: da krysser vi alt vi har for at det ene egget er gullegget! 🥚 Du trenger jo bare ett! ❤❤❤

Endret av J'espere

Jespere: skjønne det, lett for å bli slik når man går gjennom dette. Masse hormoner innabords gjør det heller ikke noe bedre. Du får ha masse lykke til i morgen! håper du får ut mange flotte egg ❤

Hvordan går med dere damer?

Her har jeg hatt en grusom hodepine de siste to dagene, vært kvalm å meget trøtt. Tror det er en bivirkning av lutinus som jeg ikke har hatt tidligere.

Jespere: skjønne det, lett for å bli slik når man går gjennom dette. Masse hormoner innabords gjør det heller ikke noe bedre. Du får ha masse lykke til i morgen! håper du får ut mange flotte egg ❤

Hvordan går med dere damer?

Her har jeg hatt en grusom hodepine de siste to dagene, vært kvalm å meget trøtt. Tror det er en bivirkning av lutinus som jeg ikke har hatt tidligere.

Tusen takk! Og god bedring! Tror nok godt det kan være Lutinusen som gir bivirkninger ja, har blitt veldig trøtt når jeg gått på progesteronstøtte jeg også!

Her har jeg vært ganske rolig, ikke lett etter symptomer eller noe, frem til idag 😳 For både fredag og lørdag, så hadd jeg litt murring nederst i magen av og på gjennom hele dagen, og jeg ble litt kvalm på kvelden. Idag har jeg ikke kjent noenting 😔 Og da blir jeg raskt skuffet, og regner med at det ikke går likavel. Har hatt litt ondt i korsryggen/bekkenet, men tviler på at dette kan være et tegn? Huff, den lange ventetiden altså.

Fikk ut 15 egg i dag, mer enn forventet så er glad for det resultatet! 👏🏻👏🏻👏🏻 Men gjenstår å se hvor mange som blir igjen etter befruktning og dyrking. Regner jo med at mange faller fra til onsdag.

Noen av dere andre som har blitt svimle av bedøvelsen? Husker ikke om jeg ble det sist..men denne gangen ble jeg helt svingstolpe og nummen i hele kroppen! Veldig ekkelt .. gikk heldigvis over ganske raskt.

A+S: ikke lett dette med symptomer. Mye av de man kjenner ved en graviditet kan man jo også få av progestron støtten. Men man må vell bare holde ut å krysse fingrene :) har du vært ruger lenge nå?

Jespere: åy, det var jo veldig bra :) vil tro de fleste som ikke vil klare seg eller ikke er moden faller fra det første døgnet.

Ved dette uttaket fikk jeg valium en time før, så fikk jeg morfin intravanøst rett før de startet, pluss av de stakk bedøvelse. Jeg litt svimmel å meget ruset, men ikke så mye smerter selv om den ene eggstokken lå vanskelig til :)

Ringte klinikken i dag ang de to eggene de skulle dyrkes videre til i dag, og de var fortsatt in the game. Så de skulle fortsette å dyrke de fram til i morgen tidlig. Stusset litt på dette siden de i dag var på dag 5, altså blasto. Trudde ikke de kunne dyrke de lengre enn 5 dager 🤔

Endret av Nordinor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...