Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #76 Skrevet 9. juli 2016 "En ruslebiff i midtgangen"😂😂😂 Anonymous poster hash: c883b...1e2 Gjennom biffgardinene da eller?? Anonymous poster hash: c7b02...f54
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #77 Skrevet 9. juli 2016 Du har ETT barn, ETT. Mitt første barn var også enkel, vi hadde og har klare og tydelig linjer og forventinger til barna våre. Det fungerte utrolig godt med førstemann som er rolig og enkel. Det fungerte ikke fullt så godt med andremann som er en mer urolig type. Vi hadde antagelig ikke trengt det en gang med tredjemann som er eksemplarisk nærmest av natur, og så har vi lille frøken "later-som-jeg-ikke-hører-at-noen-sier-noe-som-helst" som er født me lopper i blodet og så bestemte meninger at selv de ansatte i barnehagen synes det var mer jobb med henne alene enn alle de andre barna på avdelingen til sammen. Og da var jeg tross alt kommet til barn nummer fire og hadde så langt, med mer eller mindre jobbing, fått fram tre ganske veloppdragne og greie unger. Lett å tro det er bare ens egen fortjeneste da, helt til man får en liten som ikke lar seg oppdra omtrent. Det går jo, men ikke som man kan forvente. For å nevne ett konkret eksempel så har jeg aldri noen gang tillatt henne å stå opp igjen fra sengen etter leggetid, aldri! Likevel oppnoerte hun mot dette og vårt regime om at når det er sagt natta, så er det natta, ikke noe dill, fra hun var 1 år til hun ble 5 år. I 4 lange år, hver eneste forbanna kveld, prøvde hun seg på tross av at vi var beinkonsekvente. De andre barna våre tok dette bare 3-12 dager med, men henne 4 år! Det sier litt om viljestyrken hennes... Beklager du, men når jeg leser slike kommentarer som din, så kan jeg ikke noe annet enn å håpe litt at ditt neste barn blir som min yngste, for da lærer man ganske fort at man kan mene seg grønn i ansiktet at alle barn enkelt kan oppdras med å være bestemt, konsekvent og ha tydelige regler, det skjer ikke alltid likevel. Noen barn har så sterk personlighet og vilje at det krever årevis før de omsider gjør som man vil. Anonymous poster hash: 96e92...743 Nettopp! Anonymous poster hash: 9363d...6eb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #78 Skrevet 9. juli 2016 Det er nå faktisk sånn, mine damer, at det er anbefalt, bl.a. av WHO, at alle som flyr lengre flyreiser reiser seg og beveger på seg i løpet av en flytur... Dette for å minske sjansen for blodpropp. Anonymous poster hash: b1f94...ab7
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #79 Skrevet 10. juli 2016 Folk irriterer seg generellt over for mye. Og de som er pedagoger bør iallefall vite at barn er forskjellige. Noen er faktisk vanskeligere å få til å sitte stille enn andre. Uavhengig av "god" eller "dårlig" oppdragelse. Men må til en viss grad være enig i at det finnes foreldre som absolutt burde ha mer "kustus" på ungene sine og sette litt mer grenser. Anonymous poster hash: c7b02...f54
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #80 Skrevet 10. juli 2016 Dette handlet ikke om at barn er forskjellige, det handler om hensyn til andre og flysikkerhet. Lar dere barna deres løpe i midtgangen på bussen også? Anonymous poster hash: 8efe4...905
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #81 Skrevet 10. juli 2016 Dette handlet ikke om at barn er forskjellige, det handler om hensyn til andre og flysikkerhet. Lar dere barna deres løpe i midtgangen på bussen også? Anonymous poster hash: 8efe4...905 Jeg har aldri tatt en 7-timers busstur med barnet mitt, slik jeg har gjort med fly. Det kommer heller aldri til å skje. Dermed er ikke det sammenlignbart i vårt tilfelle. Men her inne er det jo greit for mange at små barn sitter på gulvet i midtgangen i bussen, så lenge de selv får sitte på et sete, så da er det vel greit for de samme at barna er i midtgangen da...? Anonymous poster hash: b1f94...ab7
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #82 Skrevet 10. juli 2016 Dette handlet ikke om at barn er forskjellige, det handler om hensyn til andre og flysikkerhet. Lar dere barna deres løpe i midtgangen på bussen også? Anonymous poster hash: 8efe4...905 Ved en flystyrt død du nesten uansett. Uavhengig av hvor og hvordan du sitter. En bussulykke overlever de fleste hvis man sitter riktig OG fastspent i setet. Ser du forskjellen eller? Og jeg er ikke for at barn skal løpe rundt i midtgangen på flyet, men noen rusleturer er helt greit. Anonymous poster hash: c7b02...f54
sug lut Skrevet 10. juli 2016 #83 Skrevet 10. juli 2016 Jeg aksepterer ikke andres frittherjende unger hverken på tog eller fly, og har nok skremt livskiten av opptil flere foreldre. Men stille har det blitt.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #84 Skrevet 10. juli 2016 Ved en flystyrt død du nesten uansett. Uavhengig av hvor og hvordan du sitter. En bussulykke overlever de fleste hvis man sitter riktig OG fastspent i setet. Ser du forskjellen eller? Og jeg er ikke for at barn skal løpe rundt i midtgangen på flyet, men noen rusleturer er helt greit. ........ Hørt om kraftig turbulens Anonymous poster hash: 8efe4...905
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2016 #85 Skrevet 10. juli 2016 Ved en flystyrt død du nesten uansett. Uavhengig av hvor og hvordan du sitter. En bussulykke overlever de fleste hvis man sitter riktig OG fastspent i setet. Ser du forskjellen eller? Og jeg er ikke for at barn skal løpe rundt i midtgangen på flyet, men noen rusleturer er helt greit. ........ Hørt om kraftig turbulens Anonymous poster hash: 8efe4...905 Du flyr ikke veldig ofte? Ved kraftig turbulens kommer skiltet med "fest setebelter" på. Ingen går i veien for serveringstralla når det er kraftig turbulens. Tråden handler om noe så uskyldig som én person som ergrer seg over at bittesmå barn trenger bevegelse. Ikke prøv å få det til å bli noe edelt motiv.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #86 Skrevet 10. juli 2016 Jeg flyr veldig ofte og har flere ganger opplevd plutselig og kraftig turbulens, nesten som dette http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/fullt-kaos-etter-flyturbulens/a/10110543/ Og det er mange som irriterer seg over unger i midtgangen, ikke bare en person. Man blir oppfordret av piloten eller mannskapet til å sitte med beltet på når man flyr, det er ikke en tullegreie de har funnet på for morro skyld Anonymous poster hash: 8efe4...905
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2016 #87 Skrevet 10. juli 2016 Jeg flyr veldig ofte og har flere ganger opplevd plutselig og kraftig turbulens, nesten som dette http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/fullt-kaos-etter-flyturbulens/a/10110543/ Og det er mange som irriterer seg over unger i midtgangen, ikke bare en person. Man blir oppfordret av piloten eller mannskapet til å sitte med beltet på når man flyr, det er ikke en tullegreie de har funnet på for morro skyld Anonymous poster hash: 8efe4...905 Men man blir ikke henvist til å sitte i ro hvis man må strekke på beina. Det er tross alt ikke i marsjfart og oppe på 30.000 fot at små barn slår seg ihjel. Kabinpersonalet sier fra hvis atferden er farlig. Der er kun to valg i dette spørsmålet: plager toåringen andre, sånn på ordentlig? Hvis nei, hold munn og slutte å irritere seg. Hvis ja, få foreldre til å ta tak. Vil man ikke si det direkte til dem, kan flyvertinna bes om å formidle det.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #88 Skrevet 10. juli 2016 Du flyr ikke veldig ofte? Ved kraftig turbulens kommer skiltet med "fest setebelter" på. Ingen går i veien for serveringstralla når det er kraftig turbulens. Tråden handler om noe så uskyldig som én person som ergrer seg over at bittesmå barn trenger bevegelse. Ikke prøv å få det til å bli noe edelt motiv. Turbulens er noe de veldig ofte kan forutse og gir beskjed. Da setter alle seg fastspent i setet sitt. Hørt om blodpropp du eller? Heller ta sjansen på litt turbulens enn en det som oppstår, løsner og gir meg hjerneslag! På lange flyruter SKAL man røre seg. Anonymous poster hash: c7b02...f54
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #89 Skrevet 10. juli 2016 Jeg flyr veldig ofte og har flere ganger opplevd plutselig og kraftig turbulens, nesten som dette http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/fullt-kaos-etter-flyturbulens/a/10110543/ Og det er mange som irriterer seg over unger i midtgangen, ikke bare en person. Man blir oppfordret av piloten eller mannskapet til å sitte med beltet på når man flyr, det er ikke en tullegreie de har funnet på for morro skyld Anonymous poster hash: 8efe4...905 Flyr også veldig ofte og langt. Aldri opplevd plutselig kraftig turbulens. Derimot opplevd flere ganger pasienter med Blodpropp etter stillesittende lange flyturer. Anonymous poster hash: c7b02...f54
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #90 Skrevet 10. juli 2016 Turbulens er noe de veldig ofte kan forutse og gir beskjed. Da setter alle seg fastspent i setet sitt. Hørt om blodpropp du eller? Heller ta sjansen på litt turbulens enn en det som oppstår, løsner og gir meg hjerneslag! På lange flyruter SKAL man røre seg. Anonymous poster hash: c7b02...f54 Autocorrect: DVT Anonymous poster hash: c7b02...f54
Luksusdyret Skrevet 10. juli 2016 #91 Skrevet 10. juli 2016 (endret) Herregud så mye jug i denne tråden. Først dama med den perfekte ungen som er en liten voksen, er ekstremt tidlig ute med alt og har IQ på nivå med en høyt utdanna 20 år gammel mann. Så har vi ei som truer passasjerer på livet og ikke blir hivd ut av flyet. Jug fra ende til annen. Og det jeg stusser på - hvorfor får folk som hater barn, barn selv og utdanner seg til pedagog? Fordi man er sadistisk og vil plage andre? Man kan jo umulig være en god pedagog hvis man hater dem man jobber sammen med. Og hvorfor får folk som truer andre på livet, barn? For å lære barna å være like psyko? Vi har nok folk fra før som truer andre og "skremmer livskiten" av masse mennesker. Sånt finnes paragraf i straffeloven mot, heldigvis. Ikke produser flere kriminelle i deres eget bilde. Endret 10. juli 2016 av MrsRiddick
Luksusdyret Skrevet 10. juli 2016 #92 Skrevet 10. juli 2016 For øvrig, Mammaen til nurket - du har enten barn med veldig høy smerteterskel, eller har vært heldig med at barnet ikke noen gang har fått dotter i ørene ved take-off og landing. Det går ikke an å oppdra en toåring til å lide seg gjennom smerte i stillhet. For øvrig er det ingen som rotter seg sammen mot stakkars deg - du er på et mammaforum og skriver at du misliker de fleste barn, vil helst sperre dem inne fordi de ikke oppfører seg slik du vil, og at du kan transformere hvilken som helst unge til å bli akkurat slik DU ønsker, altså drepe individualitet ved hvert barn. Hvilke reaksjoner forventer du på et mammaforum?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #93 Skrevet 10. juli 2016 Mange barn er dårlig oppdratt. Det er problematisk - både for omgivelsene, foreldrene og barnet. Vi gjør barna en stor bjørnetjeneste ved å bare la dem ture frem som de vil. Da jeg hadde et rolig barn så kunne jeg nok vært enig med deg. Nå har jeg tre stk og vet at medfødt personlighet stort sett triumfer oppdragelse så lenge barna er under 2-3 år+. Med mindre man "banker" oppdragelse inn da (dvs dersom man driver med oppdragelse basert på frykt) Vi har flydd en del og det går nesten alltid fint. Jeg husker bare en marerittflytur (av kanskje 20) der to av ungene hylte store deler av turen,og det hadde ingenting med oppdragelse å gjøre. Unger er ikke alltid så forutsigbare. Beklager altså men du baserer dine uttalelser på to flyturer med en unge... Anonymous poster hash: cdaf1...ab5
MammantilNurket Skrevet 10. juli 2016 #94 Skrevet 10. juli 2016 For øvrig, Mammaen til nurket - du har enten barn med veldig høy smerteterskel, eller har vært heldig med at barnet ikke noen gang har fått dotter i ørene ved take-off og landing. Det går ikke an å oppdra en toåring til å lide seg gjennom smerte i stillhet. For øvrig er det ingen som rotter seg sammen mot stakkars deg - du er på et mammaforum og skriver at du misliker de fleste barn, vil helst sperre dem inne fordi de ikke oppfører seg slik du vil, og at du kan transformere hvilken som helst unge til å bli akkurat slik DU ønsker, altså drepe individualitet ved hvert barn. Hvilke reaksjoner forventer du på et mammaforum? Foucault sier at vi konstruerer får egen identitet ved å underkaste oss og la oss disiplinere av samfunnet. Disiplineringsprosessene er så subtile at vi ikke merke dem. Friheten, og friheten til å skape vår egen identitet, som vi opplever i dagens samfunn er en illusjon.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #95 Skrevet 10. juli 2016 For øvrig, Mammaen til nurket - du har enten barn med veldig høy smerteterskel, eller har vært heldig med at barnet ikke noen gang har fått dotter i ørene ved take-off og landing. Det går ikke an å oppdra en toåring til å lide seg gjennom smerte i stillhet. For øvrig er det ingen som rotter seg sammen mot stakkars deg - du er på et mammaforum og skriver at du misliker de fleste barn, vil helst sperre dem inne fordi de ikke oppfører seg slik du vil, og at du kan transformere hvilken som helst unge til å bli akkurat slik DU ønsker, altså drepe individualitet ved hvert barn. Hvilke reaksjoner forventer du på et mammaforum? Amen! Anonymous poster hash: 54760...295
MammantilNurket Skrevet 10. juli 2016 #96 Skrevet 10. juli 2016 Dere er klar over at utdanningssystemets funksjon er at barna skal utdannes til velfungerende samfunnsborgere, ikke sant? De skal lære selvregulering, lydighet ... de skal bli "velferdsstatens fotsoldater" som skal bidra til å holde hjulene i gang. De går ikke på skolen for å realisere seg selv. Her dere lest Kunnskapsløftet ?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #97 Skrevet 10. juli 2016 Forresten ang dotter i ørene på barn, har aldri opplevd at de har fått det ved å gi del melk i flaske eller smoothier ved take off, tilogmed 6 åringen tar en smoothi da. Anonymous poster hash: f9fbf...103
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #98 Skrevet 10. juli 2016 Dere er klar over at utdanningssystemets funksjon er at barna skal utdannes til velfungerende samfunnsborgere, ikke sant? De skal lære selvregulering, lydighet ... de skal bli "velferdsstatens fotsoldater" som skal bidra til å holde hjulene i gang. De går ikke på skolen for å realisere seg selv. Her dere lest Kunnskapsløftet ? Her er det snakk om små barn opp til rundt 3 år, etter hva jeg har skjønt. Man har heldigvis mange år på å forberede dem til skolestart. De kommer ikke ut ferdig oppdratt, det er en kontinuerlig prosess som varer langt opp i tenårene. Diskusjonen her går på om man tåle at en toåring får bevege seg litt rundt i flyet eller ikke. Den handler også om at unger er forskjellige og at det selv innenfor samme søskenflokken kan være store forskjeller på hvor enkle ungene er å forme og lede. Siden du ikke svarte meg sist jeg spurte, så prøver jeg igjen: hva får en person som misliker de fleste barn til å utdanne seg til pedagog? Og har ikke praksisen din lært deg at de er små individer som reagerer forskjellig på de verktøyene du bruker? Anonymous poster hash: 7688c...710
MammantilNurket Skrevet 10. juli 2016 #99 Skrevet 10. juli 2016 Her er det snakk om små barn opp til rundt 3 år, etter hva jeg har skjønt. Man har heldigvis mange år på å forberede dem til skolestart. De kommer ikke ut ferdig oppdratt, det er en kontinuerlig prosess som varer langt opp i tenårene. Diskusjonen her går på om man tåle at en toåring får bevege seg litt rundt i flyet eller ikke. Den handler også om at unger er forskjellige og at det selv innenfor samme søskenflokken kan være store forskjeller på hvor enkle ungene er å forme og lede. Siden du ikke svarte meg sist jeg spurte, så prøver jeg igjen: hva får en person som misliker de fleste barn til å utdanne seg til pedagog? Og har ikke praksisen din lært deg at de er små individer som reagerer forskjellig på de verktøyene du bruker? Anonymous poster hash: 7688c...710 Jeg har da svart på dette? Prøver igjen. I jobbsammenheng er det helt OK å være sammen med barn og unge. Her har jeg et mandat til å oppdra, irettesette, rose, sanksjonere uønsket atferd osv. Det er mine/skolens regler som gjelder. I det private har jeg ikke dette mandatet. Når jeg har fri vil jeg helst slippe å oppdra andres barn. Altfor ofte ser jeg at foreldre lar barna seile sin egen sjø og holder på med ditt. Da griper jeg selvsagt inn, men dette er jo ikke optimalt. Eksempel fra testaurant: Vi spiser middag. Noen barn "turner" i et rekkverk. Mye lyd. Rekkverket er like ved vårt bord. Skikkelig irriterende. Foreldrene gjør ingenting. Jeg gir barna beskjed om at rekkverket ikke er et klatrestativ, at de må finne plassen sin og bli der til måltidet er ferdig. Forklarer at de kan skade seg og at de forstyrrer de andre gjestene. Jeg er hyggelig og blid hele tiden. Ungene går tilbake på plassen sin og jeg roser masse: så flinke dere er til å høre og gjøre, jeg vet at dere klarer å sitte stille resten av tiden osv. Moren sender meg det mest DREPENDE blikket, jeg smiler tilbake, blunker og løfter glasset mitt. Ungene blir på plassen sin.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #100 Skrevet 10. juli 2016 Jeg har da svart på dette? Prøver igjen. I jobbsammenheng er det helt OK å være sammen med barn og unge. Her har jeg et mandat til å oppdra, irettesette, rose, sanksjonere uønsket atferd osv. Det er mine/skolens regler som gjelder. I det private har jeg ikke dette mandatet. Når jeg har fri vil jeg helst slippe å oppdra andres barn. Altfor ofte ser jeg at foreldre lar barna seile sin egen sjø og holder på med ditt. Da griper jeg selvsagt inn, men dette er jo ikke optimalt. Eksempel fra testaurant: Vi spiser middag. Noen barn "turner" i et rekkverk. Mye lyd. Rekkverket er like ved vårt bord. Skikkelig irriterende. Foreldrene gjør ingenting. Jeg gir barna beskjed om at rekkverket ikke er et klatrestativ, at de må finne plassen sin og bli der til måltidet er ferdig. Forklarer at de kan skade seg og at de forstyrrer de andre gjestene. Jeg er hyggelig og blid hele tiden. Ungene går tilbake på plassen sin og jeg roser masse: så flinke dere er til å høre og gjøre, jeg vet at dere klarer å sitte stille resten av tiden osv. Moren sender meg det mest DREPENDE blikket, jeg smiler tilbake, blunker og løfter glasset mitt. Ungene blir på plassen sin. Jøss! Er det SÅ enkelt altså? Du har virkelig funnet opp kruttet du. At ikke flere har kommet på å snakke til barna sine. Jeg syns fremdeles det er rart å utdanne seg til noe man kun liker i jobbsammenheng og når man kan kontrollere det selv, men det er heldigvis frivillig. Anonymous poster hash: 7688c...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå